//Az Álomfűz lombja alatt//
//A hozzászólás 16+ jeleneteket tartalmaz!//
*Hajnal előtt ébred, együtt a madarakkal. Egész pontosan azokkal, amelyek az Álomfűzfán laknak - a lombsátor minden más zajt kizár. Macskamódra kinyújtózkodik, és a lombok alól kilépve megmossa az arcát a harmatban. Mintha egy házból jött volna elő, hirtelen minden kis nesz odafut hozzá: a fák suttogása, egy-egy korai állat motozása, a város távoli hangjai, a folyó halk zúgása. Felmerül benn az ötlet, hogy talán megfürödhetne, de aztán eszébe jut, hogy ezen a részen a folyó már tele van mindennel, amit a Sárvárosban belehánytak. Marad a reggeli formagyakorlat. Egymásból következő körök és gömbök sorozata, gurulások, földre lapulások. A mozdulatok nem különösebben gyorsak, de lendület azért van bennük. Körbejárja velük a tisztást, hogy a végén egyenes háttal két vállnyi széles terpeszbe helyezkedjen. A combjai majdnem párhuzamosak a földdel, a karjait pedig úgy tartja maga előtt, mintha óriási pocakja lenne, és azon nyugtatná őket. Az arca üres, magában a légzését számolja: négy alatt be, négyig benntart, négy alatt ki, négyig üresen tart. Talán fertályóra után mozdul meg. Kezeivel mintha egy nagy tálcát akarna maga elé emelni, és hangosan belélegez az orrán. A nyitott tenyereit ezután kitolja maga elé, közben pedig úgy fújja ki a levegőt, mintha tüzet okádna. Miután ezt néhányszor elismételte, még marad egy kicsit a mély állásban, csendben élvezve a reggelt, aztán nekivág a napnak.
Az idő nagy részét a városban tölti: csip-csup dolgokban segít a Polgárnegyed lakóinak, akik cserébe enni adnak neki. Délután elmegy a Pegazus fürdőházába. Ivóizet a főtér szökőkútjából vesz. Estefelé elmeséli a tegnapi szatócsnak a piacon, hogy járt Diynomittal, de a másik gnóm alkimista nevét és lakhelyét a férfinak még nem sikerült kideríteni.
Az alkony megint az Álomfűznél találja. Eszébe jutnak az Ukrom által említett fagyöngyök, és rövid keresés után meg is találja az elsőt a lombok alatt. Tudja, hogy ha leszakítja, elvész az álom, ezért csak hozzáér, hátha történik valami. Történik is: Nawanthiri szeme elől kifordul a világ, és visszakerül a ciprusokkal övezett, kabócáktól hangos tisztásra, újraélve az egész tegnapi álmot.
Mire felrezzen, már sötét van, és a folyó nehéz mocsárszaga üli meg a levegőt. Megdörgöli a szemeit, és lemegy a partra, hogy kiszellőztesse a fejét. A csillagok szelíden ragyognak a szántók fölött, lent a földön pedig másmilyen csillagok: a messzi falvak fényei hunyorognak.*
- Mint egy feneketlen tó jéghideg vize, ami a fuldokló tüdejébe tolul. *mormogja maga elé, miközben a meztelen sarkain ülve hallgatja a tücsköket.*
- Vajon hol lehet az a feneketlen tó?
*Titokban azt várja, hogy Nawanthirishardipandra válaszol valamit, de az est hangjait semmi nem zavarja meg.*
- Megtalálnálak benne vajon? Vagy te magad lennél a tó...?
*Csak a némaság felel, még a jelenlétét sem érzi a szörnynek. A szerzetes hümment egy rosszallót, egyik oldalt a füle mögé simítja a sörényét, aztán bebújik az Álomfűz lombja alá. Keresztbe rakja a lábait, és hátát a fa törzsének vetve játszani kezd az okarinán. A dal ezúttal a végtelenbe vágyódó, túl a földön, túl a tengeren és túl az égen is, oda, ahol idővé válik a tér. Egyszerű, pár hangból álló harmóniák követik egymást, egyik a másikba fordul, mint a formagyakorlat mozdulatai, míg újra nem kezdődik az egész.
Nawanthiri álmában egy végtelen, ólomszín óceán fölött repül, acélszürke égbolt alatt. A karjait lazán eltartja magától, mint amikor a madarak vitetik magukat a légáramokkal. A szél kegyetlen hideg, ide-oda rángatja a ruháját, és lassan beeszi magát a csontjaiba. A szerzetes ezt azonban nem várja meg, hanem egy félfordulattal alábukik, és fejjel előre vágódik a vízbe. Még a felső rétegekben is sötét van, lejjebb pedig már csak az elme erejével lehetne érzékelni - ha lenne mit. Az óceánban azonban még parányok sincsenek.*
~Máshol rejtőzik...~
*Az egynemű dolgok mind kapcsolatban állnak, legyenek bármilyen távol is egymástól. Nawanthiri határozottan tempózik előre a hideg semmiben, amíg nem kezdi érezni, hogy változik a közeg. Már nem vízben úszik, hanem valami sokkal nehezebb, testmeleg folyadékban, ami egyszerre híg és kemény, látni pedig semmit nem enged. A lány felgörbíti a hátát, hogy felrúgja magát a felszínre. Ez az óceán is végtelen, de higanyból van, és vérvörös, kicsinyke nap melegíti. Messze keleten óriási, fekete cethalak süttetik vele a hátukat, énekük ezer mérföldre hallik. Nawanthiri talán könyöknyire a higany fölött odarepül hozzájuk, amerre elhúz, kétoldalt magasra csapnak a fémhullámok.*
- Az arctalan árnyat keresem, aki az emberek fájdalmán élősködik! Nem tudjátok, hol találom?
*A cetek nem sokat törődnek vele, lomhán haladnak tovább a maguk útján. Nawanthiri leszáll az egyik hátára, megvárja, amíg a bálnaénekben szünet következik, és dalolni kezd nekik, szöveg nélkül, ahogy a Mélységet Járók szoktak. A dal tele van hosszan kitartott hangokkal, mint a farkasoké, ha az órájuk eljön. A cetek nem szólnak közbe, nem is merülnek alá a higanytengerbe, ám amikor a dal véget ér, megpróbálják utánozni - hiszen soha nem hallottak még hasonlót. A szerzetes újrakezdi az éneket. A farkasok üvöltése teljesen valószerűtlenül hangzik ezen a vörösben-fehérben játszó világon, a cetek azonban időtlen idők óta dalokkal töltik ki a hosszú vándorútjaikat. Ennyi gyakorlattal gond nélkül ültetik át a maguk füttyögő, sóhajos hangjára az új muzsikát. Cserébe egy látomással ajándékozzák meg Nawanthirit: egy tökéletesen sima, fémfalú helyiségével, mélyen a föld alatt, amelyet a víz tökéletesen kitölt, és nincs egyetlen kijárata sem. A szerzetes megköszöni a segítséget, és a bálna érdes hátáról egy hátraszaltóval a higanyba veti magát.
Hirtelen arra eszmél, hogy az Álomfűz lombja alatt fekszik az oldalán, és nincs egyedül. Lehetetlenül kecses tagok fonódnak rá. Hidegek, mint egy feneketlen tó jéghideg vize, ami a fuldokló tüdejébe tolul. Nawanthiri eszeveszetten próbál a fogásból szabadulni, de a pánik miatt rendre elrontja a számtalanszor gyakorolt mozdulatokat, a szörny pedig ezúttal erősebben tartja a hajóláncoknál is. Aztán a rém tudatának csápjai elkezdenek a lány elméje felé tapogatózni, oda, ahol a vágy és a kéj születik. A szerzetes végső kétségbeesésében ahhoz a technikához nyúl, aminek a beavatását köszönheti. Durván beletép az álom szövetébe, és átváltoztatja a szörnyet "Feledés Félelmetes Istenévé". A mestere nyomban el is engedi, és feltérdelve aggódóan pillant tanítványára, nem esett-e baja. Nawanthiri az óriás inge ujjába kapaszkodva már majdnem fellélegezne, amikor észreveszi, hogy "Feledés Félelmetes Istenének" nincsenek szemei, hanem a szemhéjak közül az arctalan árnyék vérfagylaló tekintete néz le rá. Nincs azonban ideje rá, hogy meneküljön, mert a mester, tőle szokatlan fürgeséggel lefogja a vállát, a másik kezével pedig úgy vágja állon, hogy a lány körül minden elsötétül.
Amikor magához tér, a hasán fekszik, érzi, hogy deréktól lefelé meztelen, és a lábai, csípője nem érnek talajt. Hátrapillant. "Feledés Félelmetes Istene" ruhátlanul térdel a combjai közt, két karjával satuba fogva őket, iszonyú vigyorral az arcán...
Verejtékben úszva riad fel, és az első dolga, hogy a hüvelykujja fölött kezébe harapjon. A fájdalom - amit csak ébren érezhetni - annak rendje és módja szerint belehasít, Nawanthiri pedig hagyja, hogy a torkában dobogó szíve lassan megnyugodjon. Fölötte, az Álomfűz ágai között még fekete az égbolt. Az egyik ágon pedig új fagyöngy termett.*
A hozzászólás írója (Nawanthiri Shardipandra) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2021.06.26 16:41:31