Három kérdés, Bölény? Azt szeretjük mi ügyvédek.
Számlát hova küldhetem? :D
Viccet félretéve azt kell megnézni, hol van a legnagyobb fluktuáció az amúgy is gyér játékosforgalomra figyelemmel. Előrebocsátom, hogy ez most csak ilyen hirtelen csuklószöszmötölés, érdemi munkát nem raktam bele, amíg megválasztva sem vagyok. :P
Szerintem a morzsolódás három helyen következik be:
I. Az első 1-5 nap alatt, mielőtt még az újonc "rákapna" az ízére. Ennek során két dolgot lehetne tenni: egyrészt a régi "mentor"-program felelevenítésével, másrészt a kezdőkre vonatkozó, helyenként talán rigolyásnak tűnő szabályok enyhítésével. Nem mindenki tolerálja, ha szét van szedve az első 3 napban. Ennek keretében pl. Lorewet eltiltanám az újoncokkal való bármilyen kommunikációtól azok első 5 hónapjában. (XD)
II. A másik nagy veszteséghullám az a konfliktus és kérdéskezelés, illetve a szabályzattal kapcsolatos "büntetések" véglegessége/végletessége miatt szokott beállni. Ezen a téren is lehetne esetleg finomítani, határozott idejűvé alakítani (gyors példa: képfeltöltési jog megvonása - bár ez kicsit szürke zónás dolog több szempontból is).
III. Unalom-gittrágás
Időnként borzalmasan el tudnak húzódni események, játékok és nem csak a játékosok miatt. Meg kell oldani a helyettesíthetőséget akár azzal, hogy a mesélők egymás közötti helyettesíthetőségét fokozzuk valamiféle szabályzatbéli alásegítéssel, szabályzati elvárással, akár azzal, hogy a játékosok NJK-ként való mozgatását írjuk le részletesebb, kerekebb módon.
+1. Csapatdinamika, klánok.
Jelenleg a klánok még mindig sokkal több kötöttséget, mint előnyt jelentenek. Ez lenne amúgy a fő vonulatom, hogy hogyan lehetne a csapatjátékokat előnyösebbé, gördülékenyebbé tenni, hogy megérje azt a pár arany klándíjat meg egy főnök pattogását az, amit nyújt.
K.
A hozzászólás írója (Kagan Thargodar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2017.11.24 17:45:54