Kedves Mind,
A fejlesztésekbe írt ígéretemnek megfelelően itt egy összefoglaló a módosított, és jelen pillanatban tervezett mágiabeli módosításokról. Az előző hozzászólásom első fele mindvégig érvényes, most kizárólag maguk a konkrét szakrális varázslatok és esetleg a varázslati típus neve módosult. Csak ezen módosításokat írom most le.
*****
Szakrális varázslatok:
*****
**********
///// Élet és áldás
**********
1. szint: Fény oltára: A varázsló fertály órás imádkozást tart egy korábban felépített oltár előtt, melynek hatására az oltár az ima végétől 1. szintű Fény Oltárának számít, vagy ha már létező oltár volt, a szintje növekszik eggyel. Az imádkozás alatt a karakter felhasznál annyi fény pontot, ahányas szintű lesz az oltár az ima után, ezek nélkül a varázslat hatástalan.
Az oltár hatósugara [szint]*száz lépéses (méter). Az ezen a területen belül tartózkodó karaktereken aktív bármilyen vér és halál mágia felszámolódik azonnal, ha a karakter a területre lép vagy ott tartózkodik. Ez nem jelenti azt, hogy a varázslat nem jön létre, csupán azt, hogy amint létrejön, a hatása semmis lesz. A nem karakterekre, hanem pl. tárgyakra ható mágiákkal az oltár semmit nem kezd. Fény pont úgy szerezhető, ha sötétség oltárát pusztít el valaki, az elpusztított oltár szintjének megfelelő fény pontot kap a varázsló.
Ha egy érzelem és szeretet isten (Eayr) hívő imádkozik az oltárnál, az oltár szintjének megfelelő vagy kisebb szintű fény varázslatot tud létrehozni tetszőleges célponttal, anélkül, hogy a varázslatot ismerné, cserébe az oltár szintje eggyel csökken. Az oltár elpusztítható, ha szintje nullára esik, vagy ha valaki feláldozza saját életét rajta.
2. szint: Egyszerű gyógyír: A varázsló tenyerét a sérült mellkasára teszi, majd csöndben mormolni kezd, melynek hatására a célpont legsúlyosabb sérülésének súlyossága minden körben egy kategóriával csökken. A varázslat minden körben újra és újra alkalmazni kell a hatás fenntartásáért. A varázslat hatástalan, ha a célpont lelke egy sötétség oltárhoz van kötve.
3. szint: Affinitásérzékelés: A varázsló becsukja szemét és elmormol egy rövid igét, melynek hatására bármely harminc lépésnél közelebb található élőlény mágiaaffinitását (annak tényét) érzékeli, annak mértéke nélkül. Az érzékelés megszűnik, amint a mágus kinyitja szemét.
4. szint: Fegyver felruházás: A varázsló elmormol egy rövid igét, majd felfelé nyúl egyik kezével, melynek hatására fényből tetszőleges fegyvert formáz a kezébe, annak előnyeivel és hátrányaival együtt, mely tíz kör múlva semmivé foszlik. A fegyver nem átadható.
5. szint: Életérzékelés: A varázsló becsukja szemét és elmormol egy rövid igét, melynek hatására bármely harminc lépésnél közelebb található élőlény jelenlétét érzékeli, annak pontos helye és faja nélkül. Az érzékelés megszűnik, amint a mágus kinyitja szemét.
6. szint: Vértezet felruházás: A varázsló elmormol egy rövid igét, majd felfele nyúl mindkét kezével, melynek hatására fényből tetszőleges vértet formáz testére, annak előnyeivel és hátrányaival együtt, mely tíz kör múlva semmivé foszlik. A felszerelés nem átadható.
7. szint: Ellenségérzékelés: A varázsló becsukja a szemét, és elmormol egy rövid igét, melynek hatására bármely harminc lépésnél közelebb található élőlény ellenséges vagy ártó szándékát megérzi annak mértéke vagy forrása nélkül, ha az a varázshasználó felé irányul. Az érzékelés megszűnik, amint a mágus kinyitja a szemét.
8. szint: Egyszerű mana aura: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására három körön keresztül egy koncentrált energia lepel borítja be a varázslót, eltérítve a nem mágikus dobó- és lőfegyvereket. Ha a varázslat fény oltár mellett lett elmondva, a hatóidő a fény oltár szintjével megnövekedik.
9. szint: Hazugság érzékelés: A varázsló elmormol egy rövid igét egy fény oltára hatósugarán belül, melynek hatására a legutolsó, az ő kérdésére adott válasz igazságosságát érzékeli. Összetett válaszoknál csak azt érzékeli, hogy minden igaz volt-e belőle, vagy nem, az, hogy pontosan melyik részlet, azt nem. A varázslat hatástalan, ha a célpont lelke egy sötétség oltárhoz van kötve.
10. szint: Elűzés: A varázsló az ég felé nyúl, miközben hangosan kántál, melynek hatására minden olyan élőlényben félelmet kelt, melynek lelke egy sötétség oltárhoz van kötve, és vagy a varázsló öt lépéses körzetében áll, vagy hallja vagy látja a varázslót. A félelem hatására a célpont semmi másra nem tud gondolni, mint hogy minél messzebb kerüljön a varázslótól, pánikolva menekül előle, egészen addig, míg látó- és hallótávolságon kívül nem kerül a varázsló. Ha a varázslat egy sötétség oltár öt lépés környezetében lett elmondva, a sötétség oltár elpusztul, az oltár összes lélekkötése felszakad, és a varázsló az oltár szintjének megfelelő fény pontot kap.
11. szint: Sötétség érzékelése: A varázsló bármilyen módon felrajzol egy kört, aztán kezeit fölé tartva elmormol egy bonyolultabb igét. A kör közepe a varázslót jelképezi, a körbezárt terület pedig a varázsló 1000 lépéses környékét. Az ige végeztével a felrajzolt körben megjelennek a hatósugáron belül található vér és halál mágiával idézett vagy feltámasztott lények (pontos típussal) és a sötétség oltárok helyei (szintjük is látszik). Ha a varázslat egy fény oltár mellett lett elmondva, a hatósugár megnövekedik a fény oltár hatósugarával (szint*100 lépés).
12. szint: Kombinált mana aura: A varázsló elmormol egy rövid igét, és rövid kézmozdulatot tesz, melynek hatására három körön keresztül egy koncentrált energia lepel borítja be, eltérítve a nem mágikus közelharci fegyvereket. Ha a varázslat fény oltár mellett lett elmondva, a hatóidő a fény oltár szintjével megnövekedik.
13. szint: Gyógyír: A varázsló tenyerét a sérült mellkasára teszi, majd csöndben mormolni kezd, melynek hatására a célpont összes sérülésének súlyossága minden körben egy kategóriával csökken. A varázslat minden körben újra és újra alkalmazni kell a hatás fenntartásáért, kivéve, ha egy fény oltár hatósugarában van a varázsló, ekkor a hatás a sérülések teljes begyógyulásáig maradandó. A varázslat hatástalan, ha a célpont lelke egy sötétség oltárhoz van kötve.
14. szint: Szentelt föld: A varázsló imádkozni kezd egy fény oltár öt lépéses környezetében, melynek hatására a fény oltára által védett területen belülre bármilyen módon ható vér és halál mágia nem hozható létre. A védett területre továbbá nem léphet be semmilyen vér és halál mágia által idézett vagy feltámasztott lény, vagy ha a területen tartózkodik ilyen, akkor kilépni nem tud onnan. A varázslat addig él, míg a varázsló imádkozik, ami közben más akcióra képtelen.
15. szint: Teljes mana aura: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására három körön keresztül egy koncentrált energia lepel borítja be a varázslót, halandó és halandó mágia számára áthatolhatatlan falat képezve oda-vissza. Ha a varázslat fény oltár mellett lett elmondva, a hatóidő a fény oltár szintjével megnövekedik.
16. szint: Fény ajándéka: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét egy legalább harmadik szintű fény oltár mellett, melynek hatására az általa megérintett személy elvesztett végtagja egy nap alatt visszanő. A célpont szokatlanul éhes a folyamat alatt. A varázslat hatástalan, ha a célpont lelke egy sötétség oltárhoz van kötve.
17. szint: Mártír: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a kiválasztott célpont minden fizikai sérülését átvállalja magára, a célpontja helyett ő sérül meg, a célpont pedig semmilyen sérülést nem szenved el. A varázslat addig él, míg a varázsló meg nem szakítja azt vagy el nem veszti eszméletét/meg nem hal. Ha a varázslat egy fény oltár mellett lett elmondva, a varázsló dönthet úgy, hogy a sérülést az oltárba vezeti, minden sérülésszint eggyel csökkenti az oltár szintjét, amíg az tönkre nem megy, és csak utána kezd el sérülni maga a varázsló. A varázslat hatástalan, ha a célpont lelke egy sötétség oltárhoz van kötve.
18. szint: Mesterkard áldása: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét egy legalább harmadik szintű fény oltár mellett egy fény pont feláldozásával, melynek hatására a következő körben (bárki által) elmondott varázslat hatásával áldja meg a kezében lévő mesterkardot. Innentől a fegyver minden alkalommal létrehozza a varázslatot, amikor egy élő célt szándékosan, célzottan talál, a varázslat az eltalált célpontra fejti ki hatását. A mesterkardba csak támadó, sebző varázslat ültethető, és csak olyan mágia-ágról, ami megegyezik a mesterkard nevében szereplő város fő mágiájával. Ha a varázslónak nincs fény pontja, a varázslat hatástalan.
19. szint: Amulett áldása: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét egy legalább harmadik szintű fény oltár mellett, egy fény pont feláldozásával, melynek hatására a varázsló által az előző körben megivott varázsital minden tulajdonságokra gyakorolt pozitív hatása egy egységgel gyengítve, míg negatív hatása gyengítés nélkül, maradandóan az amulettbe záródik, minden korábbi hatást felülírva. Az amulett pillanatnyi viselője a hatás előnyét élvezi, hátrányát elszenvedi. Ha a varázslónak nincs fény pontja, a varázslat hatástalan.
20. szint: Utolsó ajándék: A varázsló feláldozza magát egy fény oltárán, aminek következtében az oltár hatósugarán belül, az oltár szintjével megegyező mennyiségű személy újjáéled. Az újjáéledőket a fény istene választja ki, de a varázsló imáit meghallgatja, az döntését befolyásolja.
**********
///// Egyensúly és hasznon
**********
Speciális: minden 1-5. szintű varázslat 2 mana; minden 6-10. szintű varázslat 3 mana; minden 11-15. szintű varázslat 4 mana; minden 16-20. szintű varázslat 5 mana.
1. szint: Esszencia lopás: A varázsló egy sötétség vagy egy fény oltár mellett egy fertályórás rituálét hajt végre, melynek hatására egy fény oltár esetében egy fény pontot, sötétség oltár esetében pedig egy sötétség pontot nyer ki az építményből, miközben az oltár szintje eggyel csökken. Ha ez egy sötétség oltára volt, és annyi lélek volt hozzákötve, mint amennyi az oltár szintje, akkor a legkevesebb sötétség ponttal rendelkező karakter, akinek az oltárhoz van kötve a lelke, annak a lélekkötése felszakad. Minden varázsló minden oltárból csak egyszer nyerhet ki pontokat.
2. szint: Vásott elegancia: A varázsló végigsimít ruháján, melynek hatására döntése alapján róla és felszereléséről minden nem mágikus szennyeződés eltűnik, haja és szakálla rendezett formát ölt VAGY nem mágikus ruházata elnyűtté, kopottá, szakadttá válik.
3. szint: Fáradhatatlan írnok: A varázsló egy írótollal egy jelet rajzol egy pergamenre, melynek hatására az írótoll a következő egy órán keresztül mindent lejegyez, ami a varázsló tíz lépéses környezetében elhangzik, függetlenül attól, hogy azt hallotta-e a mágus.
4. szint: Csettintés: A varázsló egy csettintéssel húsz lépés környezetben minden élőlény figyelmét önkéntelenül is magára vonja. Egy fény pont felhasználásával az élőlények figyelmét egy teljes körig magán is tarthatja. Egy sötétség pont felhasználásával a fenti hatás helyett minden élőlény figyelmét eltereli saját magáról a következő néhány másodpercre.
5. szint: Oszlatás: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a kiválasztott és látott élőlényről eltűnik minden varázslat hatása, ami pillanatnyilag hat rá. Egy fény pont felhasználásával kizárólag a negatív hatású, egy sötétség pont felhasználásával pedig kizárólag a pozitív hatású mágiák semlegesíthetőek, pont használata nélkül minden semlegesítődik. Fény és sötétség pont együttes felhasználásával egy látott tárgyról tüntethető el minden mágia, kivéve az oltárokról.
6. szint: Beszélő levél: A varázsló elmormol egy rövid igét, majd leír egy tetszőleges hosszóságú szöveget. Ha az írást bárki is látja (olvasási távolságból), fejében a varázsló hangján hallja a szöveget.
7. szint: Mágikus pecsét: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a varázslat komponenseként felhasznált megolvasztott viasz, pecsétzsinór és pecsétgyűrű felhasználásával egy mágikus pecsét jön létre. A pecsét feltörését (annak tényét) a varázsló megérzi, bárhol történjen is. Egy sötétség pont felhasználásával megérzi, hogy ki törte fel a pecsétet (felismeri arcról és hangról is), egy fény pont felhasználásával pedig megérzi a pontos helyet is.
8. szint: Mágikus csomó: A varázsló elmormol egy rövid igét, miközben egy csomót köt, melynek hatására az általa készített csomót nem lehet kibontani, a kötelet csak mágikus fegyverrel lehet elvágni. A varázslat ismételt elmondásával a kötést bárki feloldhatja. Sötétség pontok felhasználásával a mágia erősíthető, minden ráköltött sötétség pont után azonos mennyiségű fény pont szükséges a feloldáshoz, kivéve, ha az eredeti varázsló oldja fel a varázslatot.
9. szint: Szimpátia: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a mágiahasználó megtudja, ki volt a birtokába került tárgy utolsó gazdája (megismeri arcról és hangról). Egy sötétség pont felhasználásával a tárgy odavezeti a varázslót ehhez a volt gazdához, látomások segítségével.
10. szint: Mana lövedék: A varázsló egy határozott karlendítéssel rámutat egy célszemélyre, melynek hatására kis energialövedék indul meg az általa kijelölt célpontra, mely biztosan betalál. Ekkor komoly lassító, bénító hatása van (1. körben -2 gyorsaság és ügyesség; 2. körben -1 gyorsaság és ügyesség). A 2. körben való lassító és bénító hatás ideje kitolható: minden sötétség pont felhasználásával további egy körig az áldozaton marad. Fény pontok felhasználásával a célpontok száma növelhető: minden fény pont után további egy célpontot eltalál a varázslat.
11. szint: Madártávlat: A varázsló becsukja szemét, és elmormol egy rövid igét, melynek hatására madártávlatból láthatja környezetét száz lépés sugarú körben. Ha a mágus kinyitja szemét, a varázslat megszűnik.
12. szint: Kijárat: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására megtalálja a hozzá legközelebb eső ajtót vagy ajtóként funkcionáló bármilyen átjárót, kaput stb., legyen az rejtve kézzel vagy mágiával (kivéve, ha titkos ajtó varázslattal és sötétség pont felhasználásával készült). A kinyitási módról semmilyen információt nem ad a varázslat.
13. szint: Tévedhetetlen iránytű: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a varázslat komponenseként kezében tartott iránytű az általa elsőnek megérintett személy irányát fogja mutatni addig, amíg az iránytűt tönkre nem teszik. Egy fény pont felhasználásával az iránytű csak az azt létrehozó varázsló kezében működik így, egyébként sima iránytűként funkcionál. Egy sötétség pont felhasználásával a tárgy mágikus, tönkretenni csak mágikus fegyverrel lehet.
14. szint: A gépben lakozó szellem: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a varázsló által kiválasztott mechanikus szerkezet (legyen akármilyen bonyolult is) megjavul. A törött, hiányzó alkatrészek láthatatlan megfelelőikkel helyettesítődnek. Hatása kézi vagy mágikus beavatkozásig maradandó.
15. szint: Hangutánzás: A varázsló megköszörüli a torkát, melynek hatására a varázsló fél órán keresztül képes egy általa korábban hallott személy hangját tökéletesen leutánozni.
16. szint: Kémszem: A varázsló egy falfelületre egy szemet rajzol fel, melynek hatására azon keresztül láthat (és csak láthat). Minden varázslónak legfeljebb egy kémszeme lehet, és minden kémszem egyszer használható, de akkor korlátlan ideig, továbbá tetszőleges időpillanatban aktiválható. Amíg a varázsló a kémszemen keresztül lát, saját szemét nem tudja használni (az csukva van), amint kinyitja saját szemét, a kémszem megsemmisül. Egy fény pont felhasználásával a kémszemen keresztül hall is a varázsló. Egy sötétség pont felhasználásával a kémszem más számára nem látható/felfedezhető semmilyen módon.
17. szint: Titkos ajtó: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására a varázsló által kiválasztott ajtó, mely egy zárt szobába nyílik, teljes mértékben átveszi a körülötte lévő fal anyagát, beleolvad környezetébe. A zár, kilincs eltűnik róla, a varázsló speciális nyitási módot találhat ki (pl. egy kő benyomása). Az ajtónak csak a nyílt helyiség felőli oldala változik meg (a szoba felőli nem), így belülről kényelmesen kinyitható. Egy sötétség pont felhasználásával az ajtó semmilyen mágiával nem fedhető fel (pl. kijárat varázslat).
18. szint: Feltárás: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a varázshasználó által ismert ajtó, kapu, átjáró stb. átengedi, kinyílik a varázslónak, így szabadon átjuthat rajta, legyen az bármilyen mágiával vagy fizikai eszközzel lezárva. Egy fény pont felhasználásával a hatás mindenkire kiterjeszthető, akinek az adott átjáróról adott pillanatban tudomása van.
19. szint: Mentális fonál: A varázsló szemét becsukja, majd elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására képessé válik mentális kapcsolat létrehozására egy általa ismert (arcát vagy hangját fel tudja idézni) személlyel. Egy fény pont felhasználásával a célponthoz gondolatban tud beszélni, egy sötétség pont használásával a célpont gondolatát tudja olvasni, míg egy fény és sötétség pont felhasználásával együtt, mindkettőt. A célpont nem érzi, ha valaki más hallja a gondolatait, ha beszélnek így hozzá, akkor is a saját hangján hallja a fejében a szavakat. Ha a mágus kinyitja a szemét, a varázslat megszűnik.
20. szint: Térkapu: A varázsló egy bonyolultabb igét mormol, melynek hatására minden felhasznált fény pont után létre tud hozni egy-egy térkapu bejáratot, és minden felhasznált sötétség pont után egy-egy térkapu kijáratot. Bárhova, ha ismeri a helyszínt, ahol létrejönnek. Akárhány bejáratot és kijáratot létrehozhat egyszerre vagy külön-külön, de egy varázsló által létrehozott kapuk mind egy hálózatba csatlakoznak. Bármelyik térkapu bejáraton belépve el lehet jutni bármely térkapu kijáratba, de az, hogy az utazó hol lép ki a térkapuból, véletlenszerűen választódik ki az összes kijárat közül. További egy fény és egy sötétség pont felhasználásával egy bejárat és egy kijárat összeköthető, garantálva, hogy az adott bejáraton belépve az adott kijárathoz jut az utazó; ez az összeköttetés viszont csak egy évig (OOC év) áll fenn.
**********
///// Vér és halál
**********
1. szint: Véráldozat: A varázsló egy Sötétség Oltáron véráldozatot mutat be, melynek hatására, ha elég erős lélek vérét áldozta fel, az oltár szintje eggyel növekszik. A vérnek értelmes élőlényből kell származzon (Játékos Karakter, vagy azt kiváltó, mesélő által mozgatott karakterek), akiből frissen nyerik ki, helyben, továbbá szintenként egyre erősebb élőlény vérének a feláldozása szükséges (10 + 2*[az oltár jelenlegi szintje] értéknyi tulajdonsággal kell minimum rendelkezzen, ahol a nagyon rossz 0, a legendás pedig 6). Ha a lény, akiből a vér származik, a folyamatban meghal, a varázsló annyi sötétség pontot kap, ahányadik szintű lett az oltár. Ha túléli, akkor a lény kapja ezeket a sötétség pontokat, és a lelke hozzákötődik az oltárhoz. A varázsló a saját vérét is feláldozhatja. Csak olyan lény vére áldozható, aminek a lelke nincs oltárhoz kötve.
A Sötétség Oltár működése: maximum annyi lélek lehet hozzákötve, ahányadik szintű maga az oltár. A lelket nem csak a fenti véráldozattal lehet hozzákötni, hanem egy külön varázslat is van erre. Ha a varázsló hozzáköti a lelkét egy sötétség oltárhoz, akkor kap sötétség pontokat, továbbá néhány varázslathoz szükséges bizonyos oltárhoz való lélek-hozzákötés, ezen kívül némi immunitást is ad majd élet és áldás varázslatok ellen. Ezeket mind a lenti varázslatokban láthatjátok. Cserébe a varázsló sokkal sérülékenyebb lesz, ugyanis ha az oltár elpusztul vagy valaki "kitúrja" a varázslót a helyéről, akkor sötétség pontokat veszít a varázsló, és nincs neki elég, akkor egyszerűen meghal (akkor is, ha nem vér és halál vallású!).
2. szint: A holttest vallatása: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására az általa megérintett elhunyt élőlény által utoljára látott vagy hallott pillanatok (5 másodperc) megjelennek a varázshasználó elméjében.
3. szint: Hallucináció: A varázsló megérinti a célpont homlokát, melynek hatására a célpontot két körig borzalmas, szörnyű látomások gyötrik. Folyamatos illúziók kavarognak a fejében, a legrosszabb rémálmai válnak valósággá. Ha van kiemelkedően negatív élménye, újra és újra átéli az időtartam alatt. Környezetét pokoli helynek, minden élőt ellenséges szörnyetegnek lát, és ha képes rá, gondolkodás nélkül meg is támadja őket, minden erejével arra koncentrálva, hogy elpusztítsa ezeket az élőlényeket.
4. szint: Vérpezsdítés: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására fáradsága eltűnik, mintha frissen ébredt volna, de három kör múlva a varázsló végkimerültség állapotába kerül.
5. szint: Lélekkötés: A varázsló egy fertályórás rituálét hajt végre egy Sötétség Oltár előtt, melynek hatására lelkét hozzáköti ahhoz az oltárhoz. Annyi sötétség pontot kap, ahányadik szintű az oltár. Ha az oltárhoz már hozzá van kötve annyi lélek, ahányadik szintű, akkor közülük a leggyengébb (legkevesebb sötétség ponttal rendelkező) lélekkötése felszakad, ha a varázsló lelke erősebb (több sötétség pontja van). Ha a varázslónak korábban volt oltárhoz kötve lelke, a lélekkötés felszakad, és az új lesz érvényes. Ha bármilyen okból később a lélekkötés felszakad, a varázsló annyi sötétség pontot veszít, ahányadik szintű épp akkor az oltár. Ha nincs elég sötétség pontja, a varázsló meghal.
6. szint: Vérzékenység: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására a célpont nem ellátott, jelenleg is vérző sebei (az összes) annyi körönként súlyosbodnak egy kategóriát, ahányadik kategóriásnak jelenleg, ezen kívül a varázslat a kimondásának pillanatában is eggyel súlyosbítja a legmagasabb kategóriájú sebet a célponton. A varázslat addig hat, amíg a sebet el nem látják (egy kötözés elég). Egy személyre egy vérzékenység hathat egyszerre.
7. szint: Vérkötelék: A varázsló vérző tenyérrel egy másik személlyel kezet fog, melynek hatására a kézfogás előtt elmondott egyezségüktől egyikük sem képes eltérni. Mind a varázsló, mind a másik személy egyszerűen képtelen felrúgni vagy megszegni a megállapodást.
8. szint: Árnyékhullám: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, miközben meglévő lélekkötése felszakad, melynek hatására egy árnyékhullám indul ki a testéből, és 200 lépéses körzetben végigsöpör a környéken. Gömb alakban terjedve mindenen és mindenkin áthatol, az aktív nem vér és halál varázslatokat megszünteti/feloszlatja. A vér és halál mágiával idézett és feltámasztott lények sebeit begyógyítja. A hatótávolságon belül egy körig kizárólag vér és halál varázslatok használhatóak. Ha a varázslónak nem volt aktív lélekkötése, a varázslat hatástalan.
9. szint: Fényfürkész: A varázsló elmormol egy egyszerűbb igét, melynek hatására képes megmondani a legközelebbi fény oltárának irányát, bármilyen messze is legyen. Ha valaki csak az oltárt keresi, mást nem tesz közben, a varázslatot nem szükséges újra és újra elmondani, hatása megmarad az oltár megtalálásáig, vagy a cselekvés felfüggesztéséig.
10. szint: Vérkapocs: A varázsló elmormol egy rövid igét, miközben a kiszemelt áldozat friss (egy óránál nem régebben serkent) vérével a saját homlokára rajzol egy jelet. A következő három körben ha valamilyen fizikai sérülést elszenved, azt a vér tulajdonosa is pontosan ugyanúgy elszenvedi.
11. szint: Kínbér: A varázsló elmormol egy rövid igét és közben önmagán egy hármas kategóriájú vágást ejt, ezzel megkétszerezi egy választott, éppen működő sötét varázslatának a hatóidejét vagy hatótávját (választható). Ismételhető, minden alkalommal a varázslat aktuálisan hátralévő ideje kétszereződik meg.
12. szint: Rémálom: A varázsló megérinti a célpont homlokát, melynek hatására az olyan rémálmoktól fog szenvedni, hogy nem képes elaludni a következő kettő napban, aminek hatására a célpont a végkimerültség és az őrültség határára sodródik szép lassan.
13. Fény felszámolása: A varázsló egy fertályórás rituálét hajt végre egy fény oltára öt lépés környezetében, miközben aktív lélekkötése felszakad, melynek hatására a fény oltára szintje annyival csökken, amilyen erősségű a varázsló lélekkötése. Ha az oltár szintje nullára csökken (vagy negatívba), az oltár megsemmisül.
14. szint: Negáció: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására egy sötétség pont felhasználásával egy általa látott célpontot megjelöl egy fekete pöttyel a homlokán, aki ennek következtében a következő egy körben a célszemély nem tud élet és áldás varázslatot varázsolni, és a célszemélyre nem is hatnak a következő egy körben varázsolt élet és áldás varázslatok.
15. szint: Utolsó bosszú: A varázsló egy sötétség oltáron szertartásos módon feláldozza magát, melynek hatására az áldozati fegyverre kent másik (egy) személy vérének a tulajdonosa szintén azonnal meghal.
16. szint: Tárgy megátkozása: A varázsló hozzáér egy áldott tárgyhoz, melynek hatására a tárgyon lévő minden hatás az ellenkezőjére fordul. Ha az egy amulett volt, minden pozitív hatás negatívjára, minden negatív pedig pozitívjára fordul, mesterkard esetén pedig a támadó varázslat magára a kardot forgatóra fejti ki hatását, nem a célpontra innentől.
17. szint: Báb: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására átveheti egy általa látott, más vér és halál vallású személy fölött az irányítást. A varázslat csak akkor lehetséges, ha a célpontnak és a varázslónak is van aktív lélekkötése, és a varázslóé határozottan erősebb mint a célponté. Az irányítás alatt a varázsló mozdulatlan és nem érzékeli eredeti testével semmilyen formában a környezetét, a célpont testében mozog, és átél minden érzést, amit a célpont átél. A hatás megszűnik, ha a varázsló úgy dönt, vagy ha ő vagy a célpont teste meghal vagy eszméletét veszti, elalszik, vagy bármilyen módon meggátolják valamelyik felet, hogy képes legyen az aktív koncentrációra. A hatás megszűnésekor a varázsló saját lélekkötése felszakad.
18. szint: Nekromancia: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására egy holttestet állíthat szolgálatába. Az így irányított test vakon, gondolkodás nélkül követi a varázsló parancsait, viszont ereje attól függ, hogy a varázsló milyen lélekkötéssel rendelkezik. Ha a szolga minden értéke nagyon rossz 1, ha rossz 2 stb. ha legendás akkor 7 szintnyit foglal le a varázsló lélekkötéséből. Az összes így irányított lény összes lélekkötésből lefoglalt szintje nem haladhatja meg az oltár aktuális szintjét, amihez a varázsló lelke hozzá van kötve. A nekromancia fenntartásához nem szükséges semmilyen erőforrás, azonban amíg egy élőhullát így irányít a varázsló, ő maga sokkal sebezhetőbb: minden sérülés, amit kap, nem csak testét, hanem lelkét is sebzi, a sérülés kategóriájának megfelelő mennyiségű sötétség pontot veszít. Ha a varázsló sötétség pontjainak száma bármelyik időpillanatban kevesebb, mint a lélekkötés szintje, akkor a lélekkötés felszakad, és a varázsló meghal.
19. szint: Halál-bélyeg: A varázsló a levegőbe egy nyolc ágú csillagot rajzol, miközben meglévő, legalább 3. szintű lélekkötése felszakad, melynek hatására az általa látott, nem vér és halál vallású célpont homlokán egy fekete halál-bélyeg jelenik meg. A célpont dönthet: 20 kör múlva meghal vagy ez idő alatt bármikor engedi, hogy a bélyeg sötétsége lelkébe költözzön, hogy innentől végérvényesen és visszafordíthatatlanul vér és halál vallásúvá váljon a karakter. A hatást fény oltár hatóterületére lépve automatikusan megszűnik a 20 körös időintervallumban, egyéb módon felszámolni vagy megszüntetni nem lehetséges (oszlatással sem), és a 20 kör lejárta után is visszafordíthatatlan. Ha a varázslónak nincs legalább 3. szintű lélekkötése, a varázslat hatástalan.
20. szint: Feltámasztás: A varázsló egy egész éjszakás rituálét visz végbe, melynek hatására feltámaszthat egy korábban elhunyt karaktert. A feltámasztani kívánt karakternek rendelkeznie kell aktív lélekkötéssel, ekkor annál az oltárnál kell a rituálét elvégezni, amihez a lelke hozzá van kötve, és szükséges, hogy a varázsló lelke is ehhez az oltárhoz legyen kötve. A rituálé után a feltámasztott célpont lélekkötése megszűnik (nem felszakad), felszerelés, bármilyen értéktárgy és ruha nélkül, de a korábbi kinézetét, tulajdonságait, képességeit és egyéb tudását megtartva tér vissza az életbe. A rituálé után az oltár megsemmisül, és minden lélekkötés, ami hozzá van éppen kapcsolva, felszakad.