Sokat rágódtam ezen az egész multiügyön...
Egyfelől megértem, hogy akik igazán "komolyan" akarják venni ezt a játékot és nagyobb volumenű harcot (főleg klánharcot) terveznek vagy szeretnének, azoknak akár "igazságtalan előnyt" jelentene ha pl a saját klánjukat telerakhatnák multikkal.
Másfelől viszont... Általában az online játékok támogatni és könnyíteni szokták a multik életét. Ha mondjuk van egy nagyon táp karim, és csinálni szeretnék még egyet, miért ne segíthetné a táp karim az újat? Nyilván nem IC harcban stb, de akár arannyal, akár bájitallal? Hiszen... beleölt energia és munka így is úgy is. Nem arról van szó hogy a multim csak úgy megkap valamit amiért a játékos nem dolgozott meg, mert megdolgozott érte csak egy másik karakterén...
De ezek elég bonyolult dolgok szóval nem is ebbe a részbe ártanám bele magam inkább, hanem abba hogy szigorodik a multik "egymáshoz való közelségének" az elbírálása.
Tegyük fel van 4-5-6 ember akikkel szeretünk együtt játszani. IC is egy közösséget alkotnánk. De valaki hozna még egy karaktert, meg mondjuk még egy harmadikat is, mert több jellemet, több személyiséget és lehetőséget játszana ki szívesen, akkor ezt miért kell megtiltani? Oké lehet egy klánon belül két karakterem, de csak úgy ha (klánügyön kívül) soha nem lépnek kapcsolatba egymással, ez viszont egy kisebb közösségnél egyszerűen elképzelhetetlen IC. Nyilván nem az a célom hogy saját magammal játsszak mert annak semmi értelme, de néha elkerülhetetlen lenne hogy egy-két reagnyi kontakt legyen a karakterek között... Harmadik karaktert meg egyenesen tilos lenne odavinnem.
És persze értem én hogy klánháborúban meg "karaktertápolás" szempontjából esetleg ez nem lenne fair de... A szabályok miért erre vannak kiélezve? Persze, egy-két-három-pár embernek az ilyesmi a játék _lényege_, a hatalom meg a veszély meg a harc stb... de a többség szerintem még mindig azért csinálja ezt, mert élvezi a szerepjátékot és szeret írni. A többség megbeszéli egymással a játékokat és úgy alakítja a dolgokat hogy ha karakter szinten nem is (pl: x kinyírja y-t) de játékos szinten mindkét fél élvezze a dolgot.
Röviden összefoglalva: Pár játékos preferenciája miatt az összes többi játékos olyan szabályok közé "kényszerül" amik korlátozzák őket a játék élvezetében, és nem értem hogy miért a kisebbség boldogsága és "fair keretek közé szorítása" a fontosabb, a többség játékélvezete helyett.
A tápolásra meg... x és y játékos játszik x1 és y1 karakterrel... nem mindegy hogy x1+y1 játékában "tápolják" egymást, vagy mondjuk x1+y1+y2 játszanak hárman együtt? A "tápolás" ugyanakkora marad... Ha nekik így jó és megegyeztek benne, hát hadd játszanak több karakterrel együtt, miért fáj másoknak hogy az ő sztorijuk úgy kerek ha az egyik játékos két karakterrel van jelen? Különben is, szerintem még akár ha valaki önmagával játszik, az sem "unfair tápolás", persze nem kell várnia a másik játékosra stb, de ugyanúgy ír... ugyanúgy megdolgozik a munkapontokért mintha mással játszana. Nem unfair előnyre tesz szert, mert megdolgozik érte. A befektetett idővel arányosan ugyanannyi munkapontot kap mint bárki más, ha meg ő hajlandó 2-szer 5-ször 10-szer annyi időt befektetni, akkor megérdemli a 2-szer, 5-ször, 10-szer annyi munkapontot érte...
Esetleg még azt lehetne, hogy játékstílushoz kötni az ilyesmit. Kizárólag vakmerőként játszhatsz több multival egy közösségben, és kizárólag vakmerő multival játszhatsz saját magaddal. Így bármikor bárki közbeszólhat és bármi megtörténhet, nincs védettsége, nem lehet azt mondani hogy "bocs de ne pofátlankodj a játékomba". És persze még mindig élne az a dolog hogy harchelyzetben nem segíthet egyik multid a másiknak.
A hozzászólás írója (Jezabiel Tinkerin) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.10.16 00:14:13