Sziasztok,
Ezt előre jelzem, mert nagyobb volumenű a dolog. Változni fog a szabályzat azzal kapcsolatban, hogy mit tehetnek és mit nem multi karakterek, vagy IRL közeli ismertségben lévő játékosok karakterei.
Lentebb összefoglalom azt, hogy hogy fok kinézni az új szabályzat, tömören, vázlatpontosan. Ez csak egy jelzés előre, hogy hamarosan be fog kerülni, tehát a szabályzat még nem lesz érvényes. Ez azért fontos, mert éppen futó, aktuális játékokat is érinthet. Ezért arra szeretnék kérni mindenkit, hogy aki úgy érzi, érintve van, figyelj rá, próbálja meg úgy terelni a játékait a következő napokban, hogy mire bekerül a szabályzat, addigra már ne kelljen ügyeskedni.
A szabályzat alapja, hogy ami nincs megtiltva, az meg van engedve, ahogy azt megszokhattátok. Tehát alapjáraton a karakterek között lehetséges:
- pénz, varázsital vagy egyéb értéktárgy átmozgatása
- egymás tanítása
- lehetnek egy klánban
- nyújthatnak egymásnak IC számottevő segítséget (a segítségnyújtó a másik karakter érdekeit segíti azzal, hogy egy harmadik fél számára kárt okoz, pl. lopásra, gyilkolásra való megbízás)
- nyújthatnak egymásnak IC elhanyagolható segítséget (a segítségnyújtó a másik karakter érdekeit segíti úgy, hogy azzal harmadik félnek kárt nem okoz, pl. cselédmunkák)
- játszhatnak együtt egy játékban
Szeretnék pár fogalmat is bevezetni (a fentebbi számottevő és elhanyagolható segítségnyújtás fogalmán felül):
1. Saját karakterek: a két karakternek van közös játékos gazdája (ha többen játszanak vele esetleg, elég egy közös személy).
2. Valós ismerős: volt már rá példa, hogy a két karakterbe beléptek egy magánhálózatból vagy azonos számítógépről (tipikusan, de nem kizárólagosan: családtag, lakótárs, barát, aki belépett már nálatok vagy te nála a karakterébe).
3. Klántárs: ha a két karakter IC és technikailag is egy klánba tartozik (az IC is fontos, tehát a szabályzat nem kikerülhető azzal, hogy átlépsz, amíg valakivel játszol, majd vissza).
4. Klánügy: ha a két karakter játéka alapvetően a klánok közötti interakciót valósítja meg, tehát mindegyik, a játékban részvevő karakter klánérdekből van a játékban (tipikusan, de nem kizárólagosan: kereskedelem és harc klánok között).
5. Indirekt értékmozgás: azt a fajta pénzátadást nevezzük így, ami egy darab független (harmadik) fél segítségét vonja be (pl. X átadja Y-nak a pénzt, hogy utána Y átadja X egy multijának a pénzt).
Most, hogy ezeket tisztáztuk, nézzük a tényleges szabálypontokat:
# Saját karakterekre vonatkozó szabályok:
- egy klánban maximum kettő saját karaktered lehet (IC és technikailag is)
- saját karakterek között nem lehet pénz, varázsital vagy egyéb értéktárgy mozgatás (indirekt módon sem), továbbá nem taníthatják egymást mágiára (indirekt módon szabad), és nem nyújthatnak egymásnak IC számottevő segítséget
- ha a saját karakterek nem klántársak, akkor nem nyújthatnak egymásnak IC elhanyagolható segítséget
- ha a saját karakterek nem klánügyben járnak el, akkor nem találkozhatnak a játéktéren (közös játék nem megengedett)
# Valós ismerősre vonatkozó szabályok:
- ha valós ismerősök karakterei nem klántársak, akkor nem taníthatnak egymásnak mágiát (indirekt módon szabad)
- ha valós ismerősök karakterei nem klánügyben járnak el, akkor nem lehet pénz, varázsital vagy egyéb értéktárgy mozgatás közöttük (indirekt módon sem)