OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Bejelentések >>
Multizás, karakterinterakciók, multiszabályzat
<< Előző oldal - Mostani oldal: 2 (21. - 30. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása:

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-01-22 19:43:38
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kedves Játékosok,

A közeljövőben (valószínűleg Február folyamán) lesz egy olyan megszorítás, hogy a saját karaktereket/multikat (a szabályzatban egész pontosan meghatározott értelemben értve) kötelező lesz összekapcsolni9 a beállítások pont alatt a játékos rang eléréséhez (e nélkül a játékos rang nem lesz megadva és/vagy az vissza lesz majd vonva, ha ilyen észlelve lesz). Ezen kívül a kezdő játékosú karaktereknél tiltva lesz a pénz és varázsital átadás, továbbá a mágia tanulás és tanítás minden formában, tehát gyakorlatilag minden értékmozgás.

(Megjegyzés: az összekapcsolt karaktereket is csak az adminisztrátorok látják, a moderátorok nem, de az adminok amúgy is látják, ha két karakter közös felhasználóhoz tartozik és/vagy a szabályzat értelmében multinak számít.)

(Megjegyzés #2: a multi szabályzatnál van pontosan meghatározva a saját karakter jelentése, a multi mint rövidítés is szerepel a szabályzatban, de itt most nem erről a részről van szó; hanem a multi szabályzat fogalommagyarázat részéről.)


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-01-02 16:48:21
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
A játékhoz értő olvasási képességek és magas fokú önállóság szükséges. Amennyiben ezek nincsenek meg, úgy a játékot nem tudod érdemben játszani.

A kérdéseidet kérlek, hogy a segítség témában tedd fel, de előbb érdemes a szabályzatot és egyéb segítségnyújtó leírásokat áttanulmányozni. Ezek nem ismerete nem mentesít a betartása alól.


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-01-02 16:37:39
 ÚJ
>Nivere del Owairat avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 286
OOC üzenetek: 35
Már ne is haragudj Emphus, de rohadtul aljas dolognak tartottam, amit műveltél!

Erről egy árva szó nem volt ebben a topicban!
Mi az, hogy ha két karim van egy klánban, és az egyik a klánvezér, akkor a másik klánbefizetése saját karakternek történő pénzátadásnak minősül?

Nagyon unkorrekt, és felháborít!


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-01-01 16:39:12
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Az új szabályrész mától érvénybe lépett, a fórum szabályzata kiegészítésre került (három pont, ebből kettő elég rövid). Mindenkinek kötelező olvasmány.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.01.01 16:39:24


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-12-24 01:41:09
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ez a szabályozás Január 1-től életbe fog lépni. Addig még (előtte) várható egy részletesebb leírás róla.

Ettől függetlenül kérnék mindenkit, hogy ha lehet, akkor már mostantól is tartsa szem előtt a leírtakat. Jan. 1-ig történtekre még nincs szankció, nem minősül szabályszegésnek, de érdemes átszokni.


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-18 17:48:21
 ÚJ
>Csengőhangú Rolwahur avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 54
OOC üzenetek: 48
Oké, így világosabb. Egyébként elolvastam, többször is, de nem volt egyértelműen világos számomra, főleg a sok másik kérdés felvetése-megválaszolása utáni kavarban. Ezért kérdeztem. Köszönöm a gyors választ.


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-18 15:31:04
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ez a játékosok fantáziáján múlik. Ha Te nem tudod a 2. karakteredet úgy beléptetni egy klánba, hogy ne találkozzon az 1. karaktereddel, akkor ne legyen két karaktered ott. Számos megoldás van, és amúgy sem gondolom, hogy feltétlenül kell minden taggal találkoznia a második karakterednek, ahhoz, hogy belépjen. Ha a Te 1. karaktered a klánvezér, akkor amúgy sem ildomos kis klán esetében 2. karaktert hozni oda, mert pl. klánadót sem fizethet (lévén a klánadóval gyakorlatilag magadnak adsz át pénzt, ami eddig sem volt engedélyezve).

"Vagy lépjen be elébb technikailag, aztán kijátszható?"
Kérlek olvasd el a témakezdő beírást, ahol többek közt erre a kérdésre külön ki is van emelve a válasz, miszerint IC és technikai oldalról is klántársnak kell számítania.


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-18 12:55:07
 ÚJ
>Csengőhangú Rolwahur avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 54
OOC üzenetek: 48
Oké, nem mintha a huszonezer multimmal, akik mind külön életet élnek érintene a dolog, de nem fura az, ha csak klánügyben beszélhet két multis karakter? Mármint hogy lép be a klánba, (kis klánról beszélünk, nem a harmincfős Tharg hordáról, mert azért átlagban 10-15 fő van) ha nem találkozhat előtte a többiekkel/másik énjével? Vagy lépjen be elébb technikailag, aztán kijátszható? Nekem ez az egy része zavaros kissé, a többit értem, és egyetértek vele, támogatom.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-16 00:51:20
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Azon túl, hogy - kivételesen, hehe - egyetértek Emp hozzászólásával, a saját véleményem erről a dologról (nem mintha megszólítva érezném magam, ehe):

1. Egy klánban két multi szerintem pont elég - nálunk pl. ez a megalakulástól szabály volt. Indoka egyszerű: egy átlagos user _érdemben_ maximum két karaktert tud kezelni (érdemben: az általam elvárt szinten, módon, aktivitással), amellett már a korábbi szabályozások miatt is állandóan "hangolni" kellett a játékokat, hogy azonos userű karakterek ne játszanak együtt.

Egy klánban három vagy több karakter SOK, ha pedig ez "rendszerszintű", akkor kezelhetetlenné válik.

2. A tápolásról.
A tápolás, mint olyan, önmagában szerintem egy "rossz" dolog. Csak azért írni 3000 karaktert egy lepke szárnyáról, hogy több legyen a munkapont, vagy csak azért lenyomni egy "üres" játékot, hogy sok legyen a reag, magát a "szerepjátékot", a karakter "életútját" teszi tönkre. Ennek csak egy vetülete a saját karakterem multival való tápolása (akár direkt, akár indirekt módon).

3. Egész más, ha az ember a "csapatát", a közösségét "tápolja". Egy csapat erősítése mindig játékot, pörgést, interakciókat is szül (míg egy karakter tápolása igen gyakran lehet öncélű hegyelés csupán - nekem van a legnagyobb alapon). Ezt a tápolást azonban most is meg lehet tenni, de nyilván kellő IC köntösben, mert ez a LÉNYEGE az egésznek - szerintem. Az IC.

4. Ami a Vakmerőséget illeti: érdekes ötlet, csak csuklóból kikerülhető a //Második szál// játékkal, ami ugye alapvetően egy ragyogó "tápolási" lehetőség, és mindenki szelíd benne.

Összességében én jónak tartom a szabályozást, erősíti az "értékes" (nem, nem kell belekötni a kifejezésbe) karakterek kialakulásának lehetőségét. Szerintem ugyanis két-három "valamirevaló" karakter sokkal többet ér 20-30 "jellemnél" és "személyiségnél" (amelyek egyébként kis vizsgálat után lebuknak - ugyanis a legtöbb übermultizó ugyanazokat a csajozó/pasizó/funoló klisséket hozza, általában még a haj/szem/magasság/seggforma is azonos - akár példákat is tudok mutatni - szóval akár ezt hagyhatjuk is).

K.


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-16 00:31:33
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Nem a tápolás miatt lesz (elsődlegesen) módosítva a saját multikra vonatkozó szabályozás. Ha valaki szeretne saját karakterrel játszani, magában, írjon novellát vagy regényt, hisz az pontosan ez; ha kis csoportosan, arra is számos létező felület van, kapásból legalább egy tucatot fel tudnék sorolni.

Ez egy közösségi játék, nem arra van, hogy kevés játékos sok karakterrel kis klikkben játsszon, mert ezt más felületeken meg lehet tenni. Ez a játék arra van, hogy lehetőség szerint a legtöbb játékos a lehető legtöbb másik játékossal interaktáljon.

Amúgy nincs tudomásom arról, hogy lenne klán, ahol egy játékosnak több mint két ténylegesen aktív karaktere lenne, úgyhogy szerintem nincs jelen az az igény, amire Te építetted a mondandódat.

És egyébként az online játékok többségében vagy nem éri meg multizni, vagy kifejezetten tiltva van bármiféle multizás. Ez azért elég messze áll attól, hogy támogatni szokták. Nem tudom, milyen játékokban fordultál meg, de én nem igazán ismerek olyat, ahol kifejezetten támogatva van a multizás, és még meg is éri.


1-20 , 11-30