Üdvözletem!
A mesterkardok áldása nem igazán elterjedt dolog, noha ennek a fegyvercsoportnak ez lenne a lényege. Ennek két okát láttuk a staffban. Először is az áldás nehézkesen elérhető volt a fénypontok és oltár szükségessége miatt. Másodsorban pedig az áldás körüli bizonytalanságok lehettek ennek okai. Sok támadó varázslat pedig egyszerűen túl erős is lett volna fegyverbe ültetve.
Így Abogr mester bölcsességével eltelve (és elolvasva a padlásán található tekercseket) arra jutottunk, hogy fixálnunk kell mely varázslatokkal lehet mesterfegyvert áldani, és melyekkel nem.
Az új áldó rendszerben létrejött áganként 4-4 dedikált áldó varázslat, ezekkel lehet mágiát ültetni a fegyverekbe, semmi mással nem. Ezek listáját lentebb találjátok. A készítésnél szempont volt a viszonylagos egyensúly, valamint az is, hogy az egyhitű mágusok képesek lehessenek néhány áldó varázslatra, de az elementális varázslók élvezzenek előnyt. Így a 4 varázslatból 2-2 került 5. illetve 10. szintekre.
A varázslatok kivétel nélkül ideiglenesek, általában egy-két csapást erősítenek fel, vagy egy-egy harchelyzet alatt hatnak. A fegyverek elemi függése megmarad, miszerint minden fegyverbe a neki megfelelő város elemének mágiája kerülhet csak.
Egy fegyverre továbbá legfeljebb egy áldás kerülhet, melyek közül az új mindig felülírja a régit.
Az Élet és áldás ág mágusainak erejét sem szerettük volna viszont elvenni, a "Mesterkald áldása" varázslat átalakul a "Kardáldás megkötése" varázslattá, mely az eddig is élő oltár és fénypont követelmények mellett rögzít, "megköt" egy áldást a kardon, mely így folyamatosan hat, és felülírni sem lehet. A kötést ugyanezzel a varázslattal oltár és fénypont nélkül lehet feloldani.
Az Oszlatás varázslat továbbra is alkalmazható marad a megkötött és a megkötetlen áldások oszlatására is fény és sötétségpont ellenében.
A szakrális varázslatok követőinek sem kell sokáig aggódniuk, a halandók ténykedését remélhetőleg hamarosan isteneik is kompenzálják erejükkel, hogy az ő fegyvereik se maradjanak áldás, avagy átok nélkül.
Így remélhetőleg egy letisztultabb, kiegyensúlyozottabb, egyetlen ütéssel kivégző kardok nélküli rendszert sikerült létrehozni, melyhez mától hozzá is fértek.
Észrevehettétek, hogy a mesterkard szó helyett a mesterfegyver szó szerepel szinte mindenhol. Ezzel nyitvahagyjuk a lehetőséget a (közel) jövőben érkező más formájú áldható közelharci fegyverek előtt is. Távolsági fegyver áldását nem tervezzük egyelőre.
A varázslatok listája előtt az izgalmas változtatások után álljon még itt egy kevésbé előnyös is. Hogy ellensúlyozzuk a most lényegesen könnyebbé váló áldást (az érthetően megnövekedő kereslet, továbbá az ilyen könnyed áldáshoz szükséges költséges adalékanyagok miatt) a mesterkardok ára megnő, mostantól kétszer ezer arany alapár ellenében lehet őket elhozni a kovácsoktól.
Vonatkozó kérdéseiteket a segítség fórumon tudjátok feltenni.
-------------------------------------------
A varázslatok listája:
- 18 Kardáldás megkötése
A varázsló egy megkötött varázslat nélküli mesterfegyvert megérintve elmormol egy bonyolultabb igét egy legalább harmadik szintű fény oltár mellett egy fény pont feláldozásával, melynek hatására a kardban található áldó varázslatot megköti, felerősítve és felülírhatatlanná téve ezzel annak hatását. A varázslat oltár és fénypont nélküli elmondása a megkötött varázslattal rendelkező mesterfegyverekre hat, melynek hatására a kötött varázslat felszakad, és annak megkötés nélküli, eredeti hatása marad érvényben csupán.
###### Levegő ######
- 5 Változó szelek
A varázsló érintésével megáld egy Artheniori mesterfegyvert melynek hatására akörül lágyan örvényleni kezd a levegő. A fegyver az első sikeres azzal történő hárítás után kienged magából egy szélesebb légörvényt, mely körbeveszi a forgatóját, ez az örvény három körön keresztül nem mágikus lövedékkel áthatolhatatlan. A varázslat megkötésével a hatás harchelyzetenként egyszer érvényesül.
- 5 Statikus töltés
A varázsló érintésével megáld egy Artheniori mesterfegyvert, melynek hatására a következő napkeltéig minden sikeres találat statikus elektromossággal sokkolja a célpontot. A sokk enyhe felületi sebzéssel (1) és a koncentrációs képesség megtörésével jár. A célpont emellett képtelen varázsolni a találat után 1 körig. A varázslat megkötésével a hatás minden sikeres találatnál érvényesül.
- 10 Szélvész
A varázsló érintésével megáld egy Artheniori mesterfegyvert, melynek hatására abba tomboló hurrikánt zár. A forgószél lágyan, folyamatosan borzolja a forgató haját és ruházatát. Amennyiben egy támadását fegyverrel vagy pajzzsal hárítják, vagy a fegyverrel hajtanak végre sikeres hárítást, a tornádó kiszabadul és kis eséllyel (d6-on 6os dobás) lefegyverzi az ellenfelet a mesterfegyver forgatója mögé hajítva az ellökött fegyvert. A hatás addig tart, míg a forgató, akár a forgószél, úgy kavarog, kétszer egymás után nem támadva azonos célpontra. Dupla támadás után azonban megszűnik. A varázslat megkötésével a hatás minden harchelyzet kezdetén újra aktívvá válik.
- 10 Villám lehívása
A varázsló érintésével megáld egy Artheniori mesterfegyvert, melynek hatására azt a következő napkeltéig öt körönként egy támadás helyett a szabad égnek emelve képes villámokat lehívni magába akár a derült égből is. A villám ezután az első sikeres találatkor szabadul fel a fegyverből közepes (4) sebeket okozva a célpontnak. A kisülés ezután két, a forgató választása szerinti célpontra továbbugorhat, ha azok a lánc előző tagjához képest három lépésen belül helyezkednek el. Ha nincs ilyen a lánc megtörik és a kisülés a környezetben eloszlik. A lánc további tagjai kisebb (2) sebzést szenvednek el, valamint minden villám által eltalált ellenfél koncentrációja megtörik, varázsolni egy körön keresztül képtelenek. A lánc utolsó tagja lehet tárgy is, mely így elektromos szikrát kap és ennek megfelelően viselkedik. A varázslat fixálásával a hatás öt körönként örökké használható.
###### Víz #######
- 5 Jéghideg acél
A varázsló érintésével megáld egy Lihanechi mesterfegyvert melynek hatására az fagypontra hűl. A hideg fegyver az első három ellenfél esetén az első sebzés mellé meg is dermeszti az ellenfelet, mire az a következő körben a cselekvési sorrend legvégére kerül. A varázslat megkötésével a hatás minden az adott napon történő első találatra érvényesül.
- 5 Kétélű dérpenge
A varázsló érintésével megáld egy Lihanechi mesterfegyvert melynek hatására az a következő három támadás alkalmával egy dérmásolatot hoz létre magáról, mely az eredeti fegyverrel együtt támad. A másolat nem sebez és támadás után szertefoszlik, de jelentősen megzavarja az ellenséget. A támadások során két támadó dobást lehet dobni, melyek közül a jobbik eredménye számít. A varázslat megkötésével a hatás minden támadásra érvényesül.
- 10 Jégagyar
A varázsló érintésével megáld egy Lihanechi mesterfegyvert, melynek hatására az a következő öt találat jeges sérülést hagy maga után. A finom jégrétegen a vér át tud szivárogni, azonban az nem olvad el, míg tűz melege, vagy olvasztó hatású varázslat nem éri. Ezidő alatt a sérülést meggyógyítani bájitallal vagy mágiával sem lehetséges. A varázslat megkötésével a hatás minden támadásra érvényesül.
- 10 Lidérc támadás
A varázsló érintésével megáld egy Lihanechi mesterfegyvert, melynek hatására annak első 5 sikeres találata során a támadóról leválik egy dér másolat, és a forgató akarata szerinti ellenfélnek támad, aki a dér zuhataga miatt közepes (3) sérüléseket szenved. A dérmásolat célpontja nem lehet 3 lépésnél messzebb a találatot kapó ellenféltől. A varázslat megkötésével a hatás minden sikeres találat esetén érvényesül.
###### Tűz ######
- 5 Őrláng
A varázsló érintésével megáld egy Wegtoreni mesterfegyvert melynek hatására azt kézben tartva a fegyvert lángok ölelik körül. A lángok inkább fényesek, mintsem forrók, egy fáklyával megegyező területet világítanak be, támadáskor apró felületi (1) égési sebeket okoz. Harcon kívül életszerűen tűzgyújtó és égető hatású. A hatás megszűnik a következő dél eljöttekor. A varázslat megkötésével a hatás a fegyvert kézben tartva folyamatosan aktív.
- 5 A főnix dühe
A varázsló érintésével megáld egy Wegtoreni mesterfegyvert, melynek hatására azt kézben tartva a fegyver hordozóját egy apróbb tündér méretű lángokból álló főnix kezdi követni. A főnix mindaddig passzív szemlélő marad, míg a fegyvert hordozó tíz lépéses környezetében egy a hordozó által szövetségesnek tekintett élő elfszabású, vagy harcban résztvevő állat meg nem hal. Ebben az esetben a főnix azonnal újra életrekelti a testet, mely még egyetlen támadást tud tenni a következő körben. A főnix ezután elhagyja a testet és újra passzív szemlélőként viselkedik a következő halálig. Amennyiben egy körben több célpontot is talál a főnix haláluk sorrendjében cikázva mindegyiküket megszállja egy támadás erejéig a következő körben. Egy testet (több jelenlevő főnix esetén is) legfeljebb egyszer lehet ezzel a varázslattal feltámasztani. A hatás megszűnik az első harchelyzet végén, melyben a főnix feltámasztott valakit, vagy azonnal, ha a fegyver forgatóját kell megszállnia. A varázslat megkötésével a hatás folyamatosan aktív marad.
- 10 Szelíd sárkány
A varázsló érintésével megáld egy Wegtoreni mesterfegyvert melynek hatására azon szürke sárkányfej rúna jelenik meg. A fegyver egyetlen alkalommal képes mágikus vagy természetes tüzet magába szívni. Ekkor a sárkányfej vörösen felizzik, és a varázsló akarata szerint ki lehet engedni a pengébe zárt tüzet. Természetes láng esetén a tűz legfeljebb egy lépés sugarú körből nyelethető el a pengével, és kiengedése is ugyanekkora területen történhet meg a fegyver forgatója körül. Tűzmágia esetén egyetlen varázslat hatása szüntethető meg így, kiengedéskor az elnyelt varázslat úgy valósul meg, mintha a forgató idézte volna azt. A tűz kiengedése egy támadásnyi időt vesz igénybe. A varázslat megkötésével, az a tűz kiengedése után 10 körig nem képes újabb elnyelésre, erre az időtartamra a fegyveren található sárkányfej is eltűnik róla, az időtartam lejártával azonban újra aktiválódik.
- 10 Tűztánc
A varázsló érintésével megáld egy Wegtoreni mesterfegyvert, melynek hatására az tűzpirossá színeződik. A következő harchelyzetben összesen két alkalommal a fegyver forgatója akaratától függően képes egyetlen szegmens alatt egy vonalban legfeljebb öt lépéses távot megtenni. A varázsló nyomában két körön át ember magas lángoszlop lobog, mely komolyabb (5) égési sérüléseket okozhat. A varázslat megkötésével a hatás minden harchelyzetben kétszer használható.
###### Föld ######
- 5 Gravitációs kút
A varázsló érintésével megáld egy Pirtianesi mesterfegyvert, melynek hatására az korom fekete lesz. Az első fegyverrel a földre mért ütés kiszabadítja a varázslatot és tíz körre megváltoztatja a gravitációt az ütés három lépéses környezetében, melynek hatására a fegyvert forgatót érő támadásokat a föld ereje kissé eltéríti. A zónán belül mind távolsági mind közelharci védelmi értékéhez +2 adódik. A területi hatás a harchelyzet végével megszűnik. A varázslat megkötésével a hatás harchelyzetenként egyszer használható.
- 5 Gránit bika
A varázsló érintésével megáld egy Pirtianesi mesterfegyvert melynek hatására az vöröses-barnán felizzik. Amennyiben a fegyverrel sikeres védekezést hajtanak végre, a fegyver mellé egy kisebb ökölnyi mágikus, bikafej alakú gránit darab szegődik. Az gránit golyóbis követi a fegyver minden mozdulatát és támadáskor az ellenfélnek csapódik, ahol porrá robban így apró (2) sebet okozva, melyet a páncél sem csökkent. Harchelyzet végén, vagy a fegyver elengedésekor a bikafejek elporladnak. A fegyverhez egyszerre maximum három gránit bikafej szegődhet. A hatás megszakad, ha a fegyverrel bikafej nélkül támadnak. A varázslat megkötésével a bikafej nélküli támadások sem szakítják meg a hatást.
- 10 Ar'Then király kardja
A varázsló érintésével megáld egy Pirtianesi mesterfegyvert melynek hatására, amennyiben a varázsló azt a földbe taszajtja, egy két láb vastag, három méter magas és öt méter széles sziklafal jön létre. A sziklafal minden útjába kerülő tárgyat "körbenő", a réseket kitölti, az élőlényeket kialakulásakor sérülés nélkül odébb tolja. A sziklafal a földbe lökött fegyver előtt egy lépéssel alakul ki. Anyaga nem mágikus, egyszerű sziklaként rombolható. Amennyiben a fegyvert kihúzzák a földből, a fal porrá foszlik és eltűnik. A képesség harchelyzetenként egyszer használható. A hatás a második használat után megszűnik. A varázslat megkötésével a hatás nem szűnik meg a második használat után, harchelyzetenként egyszer használható marad.
- 10 Üvegpenge
A varázsló érintésével megáld egy Pirtianesi mesterfegyvert melynek hatására az agyagszínű lesz, külsejét pedig fél hüvelyknyi üveges burok veszi körül. Az elkövetkezendő 30 körben minden harchelyzet első találata esetén a burok összeroppan a fegyveren, melynek hatására az eltalált ellenfél is hasonlóan törékeny lesz. A harchelyzetben őt ért sebzések egy szinttel magasabbnak számítanak. A varázslat megkötésével a hatás nem szűnik meg, minden harchelyzet első találata esetén alkalmazható.
A hozzászólás írója (Mátrix) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2022.02.01 21:56:22