Mit szóltok, hogyha az alábbiak szerint módosulnának a kasztok?
Minden kasztnak lenne egy passzív képessége, ami a rendszerbe épített, automatikusan létrehozott, eddig is kb. Létező képességek. Ezen kívül lenne egy aktív képessége, ami a fórumon kijátszható/kijátszandó, csak akkor használódik, hogyha azt le is írod egy reagban.
Ezen kívül lenne dual és triálkasztúság is. Ez a kettő csak alapos előtörténettel együtt lenne igényelhető nálam, egyénileg lenne elbírálva, és kézzel lenne beállítva. Duálkaszt estén értelemszerűen két kasztod lehetne, viszont mindkét kaszt passzív képességeit elvesztenéd, CSAK az aktív képességeket kapnád meg. A két kaszt aktív képességét viszont használhatod egy időben is! A triálkasztúságnál azonos feltételek vannak (kézi ellenőrzés, előtörténet), és ugyancsak egyik kaszt passzívját sem kapod meg, csak az aktív képességüket. Ellenben ekkor egy reagban/egy időben kizárólagosan EGY aktív képességet használhatsz egyszerre. Ha mind a hármat használni szeretnéd, akkor azt három különböző reagban/körben kell megtenned (és pl. ha a vérviseletet aktiválod 3 körre, azon 3 kör alatt mást nem aktiválhatsz, egy időben egyszerre egy képesség lehet aktív)! Alapvetően dual és triálkasztot csak frissen regisztrált, 0 hozzászólásos karakterrel lehet igényelni, de a módosítás bevezetése előtt regisztrált karakterek ez alól felmentést kapnának!
És most lássuk a kasztokat:
Földműves:
Passzív képesség: minden munka után 5 arannyal többet kapnak, és 10%-al nő a pénzük szintlépéskor.
Aktív képesség: időjóslás – teljes bizonyossággal meg tudják állapítani (érezni), hogy a következő 24 órában esni fog-e.
Íjász:
Passzív képesség: +2 pontot kapnak célzásra, fájdalomtűrésre és pusztakezes harcra.
Aktív képesség: sortűz - egy harci körben kétszeresére (kettőre) növelheti az előtt nyílvesszők számát, bármiféle büntetés (sikeresség csökkenés) nélkül. Egy harchelyzetben legfeljebb egyszer használható.
Kardforgató:
Passzív képesség: +2 pontot kap fájdalomtűrésre, fegyveres közelharcra és pusztakezes harcra.
Aktív képesség: vérszomj - hatására egy körön keresztül nem érez se fájdalmat se félelmet. Harchelyzetenként maximum egyszer használható.
Kereskedő:
Passzív képesség: +2 pont alkudozásra, nyelvismeretre és emberismeretre.
Aktív képesség #1: értékbecslés – akármilyen tárgyról, ruhadarabról, különleges cuccról (mindenről!) meg tudja szinte teljesen pontosan állapítani annak értékét.
Aktív képesség #2: átverés – akárkit meggyőz akármilyen kis értékű (100 arany alatti valós érték) tárggyal kapcsolatban, hogy az csupán holmi kacat, és egy tized aranyérmét sem ér. Nem győzhető meg olyan személy, aki teljes mértékben tisztában van a tárgy valódi értékével (értékbecslést használt rá).
Lovag:
Passzív képesség: mind emberismeretre, fájdalomtűrésre és fegyveres harcra +2 pontot kap.
Aktív képesség: vértviselet - bármilyen nehéz és kemény páncélzatot is visel, három körig úgy mozog benne, mint bárki más a legkönnyebb ruhákban. Kiadós (min. 8 órás) alvásonként egyszer használható.
Mágus:
Passzív képesség: 5. szintű mágia affinitással indul, és 33 százalékponttal (pl. 50 helyett 83 százalék) nagyobb az esélyük varázslásnál a sikerre, továbbá eggyel több manát tudnak visszatölteni körönként, ha a megfelelő kondíció teljesül.
Aktív képesség: oszlatás - az általa használt varázslat hatását gyengítheti (pl. egy szélvész helyett kis szellő), ill. a hatást bármikor felszámolhatja (pl. mana lövedéket a célpontba való csapódás előtt semmivé teszi).
Nemes:
Passzív képesség: +1 pontot kap alkímiára, tanulásra és keresésre.
Aktív képesség: meggyőzés - használatakor a célszemélyt sikerül meggyőznie *egy* (tőmondatban megfogalmazható) általa kitalált tényről (legyen az valós vagy hamis) a következő kettő kör erejéig. Nem lehet olyan tényről meggyőzni, ami teljesen nyilvánvaló hazugság és/vagy a célszemély pillanatnyi érzékeléseinek ellentmond (pl. süt a nap, amikor éjszaka van) és/vagy a célszemély életét közvetlenül fenyegeti (pl. láthatatlan átjáró van egy szakadék fölött, menjen rá nyugodtan). Egy karakteren összesen egyszer alkalmazható élete folyamán (és a későbbiekben azonnal rájön), és a két kör lejárta után a célszemély tisztában lesz vele, hogy a képesség áldozata lett.
Orgyilkos: (nem orvgyilkos mostantól)
Passzív képesség: +1 pontot kapnak célzásra, nyomolvasásra, fegyveres közelharcra és pusztakezes harcra.
Aktív képesség: gyorsharc - használatakor az orgyilkos dönthet úgy, hogy a meglepetésszerű támadóakció (bármi, ami a célpont számára káros) után azonnal felszívódik, így a másiknak nincs esélye visszatámadni vagy követni őt. A képesség csak jól kitervelt, lesből való támadóakciókor használható. A képesség *nem* befolyásolja a célpont védekezését (bár a lesből támadás már önmagában igen), csupán a visszatámadás és üldözés lehetőségét veszi el (és csak a célponttól, mást nem befolyásol!). Akárhányszor alkalmazható.
Polgár:
Passzív képesség: +1 pontot kapnak tanulásra, továbbá +3 arany minden nap, első belépésnél és +5% arany szintlépésnél.
Aktív képesség: elvegyülés - nagyobb tömegben könnyebben olvadnak be a sok átlagember közé, mint mások, ill. ha már elvegyült, szinte lehetetlen kiszúrni.
Szerzetes:
Passzív képesség: mind tanulásra, fájdalomtűrésre és pusztakezes harcra +1 pontot kapnak.
Aktív képesség: megérzés - hatására mindig azonnal rájönnek, hogyha egy másik kaszt a különleges képességét alkalmazza ellenük (még a használat megkezdésének pillanatában), így gyakorlatilag teljes védelmet élveznek minden képességgel szemben (ezt nem kötelező felfedniük, eljátszhatják, hogy a képesség alkalmazása sikeres volt). – Gyakorlatilag passzív, mert odafigyelés nélkül is működik, csak azért lett aktívba sorolva, mert kijátszandó, ill. dualsztúságnál is használható (triálnál nincs értelme, mert folyamatosan aktív, így a másik két aktív képesség nem használható mellette a feltétel miatt).
Telepes:
Passzív képesség: +3 pontot kapnak alkudozásra, tolvajlásra és emberismeretre.
Aktív képesség: letelepedés - sokkal könnyebben és gyorsabban találnak alvóhelynek megfelelő menedéket. Akárhányszor használható.
Tolvaj:
Passzív képesség: +1 pontot kap álcára, tolvajlásra és nyomolvasásra.
Aktív képesség: nyilvános lopás - használatakor a kiszemelt (egy helyszínen lévő) célpontot 100% sikerrel sikerül meglopni, aki így a pénzének 10%-át köteles átadni a tolvajnak, ellenben a tolvajt a célpont is, ill. a közelben álló összes személy (városőr, többi tolvaj, egyszerű személyek stb.) felfedezi, és bizonyossággal megállapítja róla, hogy ő a bűnöző. Csak olyan ellen alkalmazható, aki még nem *látott/tapasztalt* nyilvános lopást soha életében. (Sikertelenség esetén az alkalmazó elszenvedi a hátrányokat, a lopás sikerét pedig a célszemély dönti el!)
Tudós:
Passzív képesség: +1 pontot kapnak alkímiára, igemondásra és nyelvismeretre.
Aktív képesség: memoriter - használatakor bármilyen, az elmúlt három napban látott vagy hallott szöveget vagy ábrát képesek tökéletes pontossággal felidézni. A képességet nagyobb alvásonként (min. 8 óra) egyszer használhatják.
Vándor:
Passzív képesség: +1 pontot kapnak álcára, keresésre és nyomolvasásra.
Aktív képesség: felfedezés - a képesség használatakor nagy eséllyel felfedezik a rejtett zugokat és ajtókat, ösvényeket/utakat, különleges, eldugott, elrejtett helyeket. A felfedezést naponta (játékbeli idő) maximum egyszer használhatja (értsd: nagyobb alváskor "töltődik" vissza), de minimum 10 reagonként (értsd: mindkettő feltételnek teljesülnie kell egyszerre).
Új kaszt! – Vadász:
Passzív képesség: Az általa mozgatott, idomított állatok (NJK-k) használhatóak a következőkre: bármilyen információ szerzése és továbbítása, kisértékű tárgyak (max. 100 arany valós érték) lopása, figyelemelterelés, másik játékos idomított állatával való harc (ekkor számára is engedve van a harc), illetve a JK-nak könnyű sérülés okozása. A használat sosem jelent 100%-os sikert, sőt!
Aktív képesség: idomítás – a karakter bármilyen általánosan fellelhető állatot (tehát olyat nem, amihez az erdő legmélyére vagy a hegyek legtetejére kell menni) beidomíthat a passzív képességének használatára. Egyszerre maximum három állatot tarthat, és minél több van neki, annál valószínűbb, hogy az állat visszautasítja a gazdája parancsát (egy esetén ilyen nem fordul elő, kettő esetén ritka, három esetében viszont már tipikus). Az állat el is engedhető, csökkentve a számukat.
A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.11.02 02:24:06