OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] A kasztok kiegyensúlyzása
Mostani oldal: 1 (1. - 20. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-02 14:04:43
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 299
OOC üzenetek: 239
Rábíznám az illetőre, hogy eldönthesse ő a másik két (vagy akárhány) kaszt aktív képességeinek ismeretében.

A hozzászólás írója (Mesélő) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.11.02 14:05:20


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-02 13:08:48
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
"Ha valaki a terményeit eladja a piacon, vagy műveli a földet, [...]"

Ilyet senki nem írt. Az én példámban abszolút semmi köze ahhoz, amit egy földműves kéne csináljon. A kérdés továbbra is áll: milyen alapon és melyik kasztot adnád neki másodiknak, hogyha egyenlőre arányban tanul mágiát, karddal harcot, és kereskedik a piacon (NEM a saját terményeit, hanem pl. bájitalokat, ruhákat, fegyvereket stb.).


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-02 12:59:07
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 299
OOC üzenetek: 239
'Most ha egy földműves tanul varázsolni és harcolni is, és esetleg a piacon el akarja adni az áruit, és ezt a három tevékenységet folyamatosan csinálja, akkor mit adsz neki második kasztnak?'

Ilyen esetben maradhat natúrban földműves is, én azokról az esetekről beszéltem, amikor abszolút nincs köze a dologhoz. Ha valaki a terményeit eladja a piacon, vagy műveli a földet, akkor az mellette tanulhat mágiát, meg harcolhat, meg amit akar. Nekem az olyanok szúrnak szemet, ahol szó sincs a földről, vagy földművelésről, még csak IC is alig utal rá, csak van valami 2-3 sor erről az előtörténetben.
Viszont nem szeretnék senkit győzködni, csak a véleményem firkáltam fel ide a topicra, hogy hogyan lenne korrekt szerintem. De ez az én személyes (szubjektív) véleményem.


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-02 12:30:11
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Nem gondolnám, hogy kötelező jelleggel el kéne valakitől venni a passzív képességet, meg nem minden karakterről megállapítható, hogy milyen kasztú kéne legyen. Most ha egy földműves tanul varázsolni és harcolni is, és esetleg a piacon el akarja adni az áruit, és ezt a három tevékenységet folyamatosan csinálja, akkor mit adsz neki második kasztnak? Mágus, kardforgató vagy kereskedő?

A földműveseknek bőven elég az aktív képességük gyakorlatilag használhatatlansága (nem véletlenül kapott ilyet). Gyakorlatilag az összes kaszt passzívja erősítve lett, és mellé kapott egy aktívat. Ha valakinek a +5 arany kell a munkáért, akkor megkapja a +5 aranyat. Mindenki számára ott volt a választási lehetőség.

Plusz a kaszt ugye azt hivatott jelezni, hogy mi a _sok ideig_ tanult mestersége az adott karakternek, milyen irányba tanult gyakorlatilag élete nagy részében. Egy pár hetes vagy pár hónapos kalandozás nem fogja megváltoztatni mondjuk 40 év tanulását.

Én ezt gondolom, de meggyőzhető vagyok.


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-02 08:01:47
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 299
OOC üzenetek: 239
Még annyival egészíteném ki a dolgot, hogy szerintem, amennyiben valaki látványosan eltér a kasztjától (és igen, most főleg az olyan földművesek ellen intézek támadást, akik nem művelnek földet), az kapjon egy második kasztot, gyakorlatilag kötelező jelleggel. Hadd pedálozzak a földművessel:
Ha van valaki, akinek a város mellett van egy kis földje, abból él, növényt termel, állatokat tart (pozitív példát hozhatok, ugye? Pl Herman) akkor ő simán lehet natúrba földműves.
Ugyanakkor az ilyenekkel, hogy pl kiskorában földműves családban élt, de most lovag itt-ott-amott, avagy van itt egy földje a közelben, de látványosan köze nincs hozzá, nem szükséges a megélhetéséhez, és nem is műveli, stb., tehát csak a plusz 5 aranyra hajt, akkor kapjon szépen egy második kasztot.
Szerintem ez így tök korrekt, persze nem csak a földművesekre értem, ha van egy kardforgató, akinek csak egy rozsdás bökője van, 150 IC után még mindig nem forgatta, és állandóan a piacon teng-leng, a dolgok eladásából él, ott is indokolt egy második kaszt, viszont főleg a földművessel szoktak így visszaélni, azért hoztam ezt.


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-02 00:40:33
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kieg.: duál és triálkasztúság felvételénél az egyik kaszt mindenképpen a már meglévő kasztod lenne. Ezen kívül visszamenőleg senki sem kapja meg a passzívja miatt elvesztett pontokat (pl. most több pontot kapna szintlépésenként), hogy így kis előnyt adjunk az új játékosoknak a régiekkel szemben.

Várom a további véleményeket, meglátásokat. Ha valami túl tápos vagy gyenge, azt is írjátok. De vegyétek figyelembe, hogy a passzív + aktív együtt jár, tehát az erős aktív gyenge passzív mellé és fordítva párosul.


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-02 00:28:49
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 231
OOC üzenetek: 163
Nagyon jónak látom eme új rendszer ötletet. Szerintem mindegyik aktív képesség nagyon jó, és mivel ha jól sejtem eme aktív képességek nincsenek összefüggésben a karakter szintjével, ezért a földművesek hatalmas vagyona, és könnyű szintlépése se akkora előny mint eddig.


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-01 23:57:18
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Mit szóltok, hogyha az alábbiak szerint módosulnának a kasztok?

Minden kasztnak lenne egy passzív képessége, ami a rendszerbe épített, automatikusan létrehozott, eddig is kb. Létező képességek. Ezen kívül lenne egy aktív képessége, ami a fórumon kijátszható/kijátszandó, csak akkor használódik, hogyha azt le is írod egy reagban.

Ezen kívül lenne dual és triálkasztúság is. Ez a kettő csak alapos előtörténettel együtt lenne igényelhető nálam, egyénileg lenne elbírálva, és kézzel lenne beállítva. Duálkaszt estén értelemszerűen két kasztod lehetne, viszont mindkét kaszt passzív képességeit elvesztenéd, CSAK az aktív képességeket kapnád meg. A két kaszt aktív képességét viszont használhatod egy időben is! A triálkasztúságnál azonos feltételek vannak (kézi ellenőrzés, előtörténet), és ugyancsak egyik kaszt passzívját sem kapod meg, csak az aktív képességüket. Ellenben ekkor egy reagban/egy időben kizárólagosan EGY aktív képességet használhatsz egyszerre. Ha mind a hármat használni szeretnéd, akkor azt három különböző reagban/körben kell megtenned (és pl. ha a vérviseletet aktiválod 3 körre, azon 3 kör alatt mást nem aktiválhatsz, egy időben egyszerre egy képesség lehet aktív)! Alapvetően dual és triálkasztot csak frissen regisztrált, 0 hozzászólásos karakterrel lehet igényelni, de a módosítás bevezetése előtt regisztrált karakterek ez alól felmentést kapnának!

És most lássuk a kasztokat:

Földműves:
Passzív képesség: minden munka után 5 arannyal többet kapnak, és 10%-al nő a pénzük szintlépéskor.
Aktív képesség: időjóslás – teljes bizonyossággal meg tudják állapítani (érezni), hogy a következő 24 órában esni fog-e.

Íjász:
Passzív képesség: +2 pontot kapnak célzásra, fájdalomtűrésre és pusztakezes harcra.
Aktív képesség: sortűz - egy harci körben kétszeresére (kettőre) növelheti az előtt nyílvesszők számát, bármiféle büntetés (sikeresség csökkenés) nélkül. Egy harchelyzetben legfeljebb egyszer használható.

Kardforgató:
Passzív képesség: +2 pontot kap fájdalomtűrésre, fegyveres közelharcra és pusztakezes harcra.
Aktív képesség: vérszomj - hatására egy körön keresztül nem érez se fájdalmat se félelmet. Harchelyzetenként maximum egyszer használható.

Kereskedő:
Passzív képesség: +2 pont alkudozásra, nyelvismeretre és emberismeretre.
Aktív képesség #1: értékbecslés – akármilyen tárgyról, ruhadarabról, különleges cuccról (mindenről!) meg tudja szinte teljesen pontosan állapítani annak értékét.
Aktív képesség #2: átverés – akárkit meggyőz akármilyen kis értékű (100 arany alatti valós érték) tárggyal kapcsolatban, hogy az csupán holmi kacat, és egy tized aranyérmét sem ér. Nem győzhető meg olyan személy, aki teljes mértékben tisztában van a tárgy valódi értékével (értékbecslést használt rá).

Lovag:
Passzív képesség: mind emberismeretre, fájdalomtűrésre és fegyveres harcra +2 pontot kap.
Aktív képesség: vértviselet - bármilyen nehéz és kemény páncélzatot is visel, három körig úgy mozog benne, mint bárki más a legkönnyebb ruhákban. Kiadós (min. 8 órás) alvásonként egyszer használható.

Mágus:
Passzív képesség: 5. szintű mágia affinitással indul, és 33 százalékponttal (pl. 50 helyett 83 százalék) nagyobb az esélyük varázslásnál a sikerre, továbbá eggyel több manát tudnak visszatölteni körönként, ha a megfelelő kondíció teljesül.
Aktív képesség: oszlatás - az általa használt varázslat hatását gyengítheti (pl. egy szélvész helyett kis szellő), ill. a hatást bármikor felszámolhatja (pl. mana lövedéket a célpontba való csapódás előtt semmivé teszi).

Nemes:
Passzív képesség: +1 pontot kap alkímiára, tanulásra és keresésre.
Aktív képesség: meggyőzés - használatakor a célszemélyt sikerül meggyőznie *egy* (tőmondatban megfogalmazható) általa kitalált tényről (legyen az valós vagy hamis) a következő kettő kör erejéig. Nem lehet olyan tényről meggyőzni, ami teljesen nyilvánvaló hazugság és/vagy a célszemély pillanatnyi érzékeléseinek ellentmond (pl. süt a nap, amikor éjszaka van) és/vagy a célszemély életét közvetlenül fenyegeti (pl. láthatatlan átjáró van egy szakadék fölött, menjen rá nyugodtan). Egy karakteren összesen egyszer alkalmazható élete folyamán (és a későbbiekben azonnal rájön), és a két kör lejárta után a célszemély tisztában lesz vele, hogy a képesség áldozata lett.

Orgyilkos: (nem orvgyilkos mostantól)
Passzív képesség: +1 pontot kapnak célzásra, nyomolvasásra, fegyveres közelharcra és pusztakezes harcra.
Aktív képesség: gyorsharc - használatakor az orgyilkos dönthet úgy, hogy a meglepetésszerű támadóakció (bármi, ami a célpont számára káros) után azonnal felszívódik, így a másiknak nincs esélye visszatámadni vagy követni őt. A képesség csak jól kitervelt, lesből való támadóakciókor használható. A képesség *nem* befolyásolja a célpont védekezését (bár a lesből támadás már önmagában igen), csupán a visszatámadás és üldözés lehetőségét veszi el (és csak a célponttól, mást nem befolyásol!). Akárhányszor alkalmazható.

Polgár:
Passzív képesség: +1 pontot kapnak tanulásra, továbbá +3 arany minden nap, első belépésnél és +5% arany szintlépésnél.
Aktív képesség: elvegyülés - nagyobb tömegben könnyebben olvadnak be a sok átlagember közé, mint mások, ill. ha már elvegyült, szinte lehetetlen kiszúrni.

Szerzetes:
Passzív képesség: mind tanulásra, fájdalomtűrésre és pusztakezes harcra +1 pontot kapnak.
Aktív képesség: megérzés - hatására mindig azonnal rájönnek, hogyha egy másik kaszt a különleges képességét alkalmazza ellenük (még a használat megkezdésének pillanatában), így gyakorlatilag teljes védelmet élveznek minden képességgel szemben (ezt nem kötelező felfedniük, eljátszhatják, hogy a képesség alkalmazása sikeres volt). – Gyakorlatilag passzív, mert odafigyelés nélkül is működik, csak azért lett aktívba sorolva, mert kijátszandó, ill. dualsztúságnál is használható (triálnál nincs értelme, mert folyamatosan aktív, így a másik két aktív képesség nem használható mellette a feltétel miatt).

Telepes:
Passzív képesség: +3 pontot kapnak alkudozásra, tolvajlásra és emberismeretre.
Aktív képesség: letelepedés - sokkal könnyebben és gyorsabban találnak alvóhelynek megfelelő menedéket. Akárhányszor használható.

Tolvaj:
Passzív képesség: +1 pontot kap álcára, tolvajlásra és nyomolvasásra.
Aktív képesség: nyilvános lopás - használatakor a kiszemelt (egy helyszínen lévő) célpontot 100% sikerrel sikerül meglopni, aki így a pénzének 10%-át köteles átadni a tolvajnak, ellenben a tolvajt a célpont is, ill. a közelben álló összes személy (városőr, többi tolvaj, egyszerű személyek stb.) felfedezi, és bizonyossággal megállapítja róla, hogy ő a bűnöző. Csak olyan ellen alkalmazható, aki még nem *látott/tapasztalt* nyilvános lopást soha életében. (Sikertelenség esetén az alkalmazó elszenvedi a hátrányokat, a lopás sikerét pedig a célszemély dönti el!)

Tudós:
Passzív képesség: +1 pontot kapnak alkímiára, igemondásra és nyelvismeretre.
Aktív képesség: memoriter - használatakor bármilyen, az elmúlt három napban látott vagy hallott szöveget vagy ábrát képesek tökéletes pontossággal felidézni. A képességet nagyobb alvásonként (min. 8 óra) egyszer használhatják.

Vándor:
Passzív képesség: +1 pontot kapnak álcára, keresésre és nyomolvasásra.
Aktív képesség: felfedezés - a képesség használatakor nagy eséllyel felfedezik a rejtett zugokat és ajtókat, ösvényeket/utakat, különleges, eldugott, elrejtett helyeket. A felfedezést naponta (játékbeli idő) maximum egyszer használhatja (értsd: nagyobb alváskor "töltődik" vissza), de minimum 10 reagonként (értsd: mindkettő feltételnek teljesülnie kell egyszerre).

Új kaszt! – Vadász:
Passzív képesség: Az általa mozgatott, idomított állatok (NJK-k) használhatóak a következőkre: bármilyen információ szerzése és továbbítása, kisértékű tárgyak (max. 100 arany valós érték) lopása, figyelemelterelés, másik játékos idomított állatával való harc (ekkor számára is engedve van a harc), illetve a JK-nak könnyű sérülés okozása. A használat sosem jelent 100%-os sikert, sőt!
Aktív képesség: idomítás – a karakter bármilyen általánosan fellelhető állatot (tehát olyat nem, amihez az erdő legmélyére vagy a hegyek legtetejére kell menni) beidomíthat a passzív képességének használatára. Egyszerre maximum három állatot tarthat, és minél több van neki, annál valószínűbb, hogy az állat visszautasítja a gazdája parancsát (egy esetén ilyen nem fordul elő, kettő esetén ritka, három esetében viszont már tipikus). Az állat el is engedhető, csökkentve a számukat.

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.11.02 02:24:06


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-08-15 08:05:12
 ÚJ
>Elwyrien Khaedyys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 505
OOC üzenetek: 228
a Harcos helyett természetesen a Kardforgatóra gondoltam, csak kissé késő/korán volt már, amikor írtam.


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-08-15 03:12:28
 ÚJ
>Elwyrien Khaedyys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 505
OOC üzenetek: 228
Az orvgyilkos részt nem támogatom, mert mi van ha valaki (pl én sem) nem akar belépni a céhbe.
Kasztokról van szó, nem csoportokról.
Lovagnál rendben van a páncél meg a fegyver is szvsz.De ha skillt akarunk oda is:

Lovag: Harci kedv:A lovagba újra erőt önt a harci láz, nyoma sincs rajta fáradtságnak, teljes erejével tudja magát újra a harcba vetni.

Harcos: Vérszomj:A harcos egy körön át nem érez sem fájdalmat, sem félelmet, vad dühe veszi át felette az irányítást. Nem lehet megállítani, csak megölni.

Íjász: Sortűz: az íjász a körben kétszer feszítheti meg az íjat, két nyílvesszőt lőhet ki ugyanarra a célpontra rendkívüli gyorsasággal. A két lövés találati esélye nem függ egymástól.


A hozzászólás írója (Elwyrien Everhate) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.08.15 03:18:18


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-08-15 01:48:37
 ÚJ
>Domonas Shalor avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 24
OOC üzenetek: 7
A koncepció jó, de a speciális mágiák helyett inkább másfajta képességeket kapjanak, ami úgy reálisabb és nem kell hozzá nagy dolog.

De az ötlet nagyon jó, pár felvetésem nekem is van hozzá (aztán le lehet szólni, meg ilyenek).

Lovag: Őszintén, szerintem simán mehet rájuk bármilyen és bármennyi felszerelés. Úgy is max. megszakad alatta. És akkor már bővítsük ki a páncélokkal is, mert lovag páncél nélkül hogy néz ki. Nem lesz túl erős, mert ugyebár a képzettségekben ugye lemaradna egy harcossal szemben.

Az orvgyilkosoknak remélhetően hamarosan előnye lesz, hogy céhbe léphet, ezzel kötelezettségekkel és előnyökkel terheljük majd szét őket :D

Szerzetesnek például ilyen, hogy különleges pusztakezes harci stílus, amivel könnyedén fel tudja venni a versenyt egyszerre akár több fegyveres ellenfelekkel is. Természetesen csak, ha a pusztakezes képzettsége mértéke meghaladja az ellenfelei fegyverforgatásinak az összegét.

Nemes: "Egy nemes csak a vérével fizet, másra nem kötelezhető." Ingyen kérhet szállást és szobát, valamint bizonyos pénzhatárig minden ingyenes lenne neki (kivéve mágiát, de az úgy is simán a határ felett van).




9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-08-15 01:18:02
 ÚJ
>Elwyrien Khaedyys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 505
OOC üzenetek: 228
No, Emphusnak felvetettem, mint ötlet, de bepasszintom ide is. Arra gondoltam, hogy mi lenne, ha nem a pontozásokkal próbálnánk balanszírozni a kasztokat, hanem az egyes kasztok kaphatnának hasonló plusz skilleket, mint mondjuk a Mágus, a Földműves.

ilyesmikre gondoltan nagyjából:

Lovag: kapásból megvehetne minden közelharci fegyvert a kovácsnál (mondjuk ésszerű határokon belül)

Orvgyilkos: nemtom, kaphatna egy skillt (olyan varázslat-féle mechanizmusban) ezekből temérdek beugrik hirtelenjében, pl Árnyjárás: 1 körig az emberi fül számára szinte észlelhetetlen, vagy hasonló

Szerzetes: szintén vmi skill, talán ilyesmi:
Az akarat diadala: a szerzetesre bocsájtott bármiféle megtévesztő bűbáj, hatás megszűnik.

mindegyikhez ki lehet találni hasonlókat, lehet szabályozni, mennyi időközönként használhatják, stb stb. Szerintem egyrészt színesítené a játékot, másrészt pedig lenne értelme a kasztok között válogatni (mert ugye most leginkább a fent említett kettőt érdemes választani, hiszen azok adják a legjobb bónuszt). Vélemények?


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-08-14 21:32:31
 ÚJ
>Ingrtan Eriton avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 77
OOC üzenetek: 180
Szerintem ez egy jó ötlet, így nem lennének hátrányban azok akiknek nehezebb a szintlépés.


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-08-14 21:31:13
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ha nem érkezik válasz, akkor nem lesz belőle semmi.

De mit szóltok egy olyan módosításhoz, hogy az átlag kasztok nem egy, hanem két pontot kapnak mindenre, és nem három, hanem négy képességre is? Ez 8 pont / szint, ami pl. 11. szinten (ami nem olyan magas) már +80 pont, ami két szintlépésnyi előny.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-08-09 15:43:08
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Elwy: és? Én itt nem látom a gondot. Ha jól akarsz harcolni és varázsolni is, akkor többet kell fejleszteni a karakteren. Ez elég kaszttól független dolog. Saját döntésed, hogy int-re rakod-e a pontokat vagy sem.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-08-09 15:42:39
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 338
OOC üzenetek: 542
Jöhetnek a plusz pontok, és mindenkinek karácsony.


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-08-09 15:40:56
 ÚJ
>Elwyrien Khaedyys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 505
OOC üzenetek: 228
No igen, de ugye egy nem mágus (pl valami spellsword class) nem eleve az Int-re meg a Tanulásra fog nyomni, mert vannak más releváns statjai is. Ezért aztán ha még azokra is kell gyúrni, rengeteget kell edzeni.


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-08-09 15:37:28
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ingon: persze, hogyha 7 és 12 aranyas munkákat nézünk, akkor ez így van, ellenben ha 35 és 40 arany között nézzük a különbséget, ott százalékban már nem ilyen vészes a helyzet. Szóval gyakorlatilag vetted a legrosszabb esetet: amikor gyorsan lép pár szintet, és amikor még keveset ér a munka. De ha mondjuk nézzük a 16. szinten lévő karaktert (van, nem is egy), neki már általános kasztoknál 4*15 = 45 képességbónusza van, ami már nem olyan kevés. Sőt, sok. :)

Abban igazad van, hogy a földműves elég erős, de azért a példa nem teljesen szemlélteti a valóságot, legfeljebb csak a játék elején. Amúgy pedig a mesélők IC figyelembe veszik a kasztokat, és nyilván nem teszik egy földműves harctudását egyenlővé egy kardforgatóéval, akkor sem, hogyha az értékek azonosak.

Elwy: "A mágia tanulás iszonyatosan drága minden nem mágusnak, épp a mágia affinitás miatt."
Ez viszont nem igaz. :) Kellő értékekkel az 5. szintű affinitás kb. 300 arany, ami lófütty a mágia tanulás egészéhez képest. 300 arany az egy darab, 3. szintű varázslat ára. Kb. ennyit nyer a mágus. Nála tényleg az a plusz, hogy kellő képességek mellett gyakorlatilag mindig sikerülnek a varázslatok, míg a nem mágusok 70-90% környékén vannak a magas szinteken (kellő képesség mellett, 150+ értékekről beszélek).

Egyébként nyitott vagyok a kasztok kicsit egyensúlyozására, de inkább adnék plusz előnyt a gyengébb kasztoknak, mint elvennék az erősebbektől, mert ha most elvesszük a földműves nagy bónuszait, akkor az, aki már kihasználta, szinte beérhetetlen lesz.

Arra gondoltam első körben, hogy a képességet adó kasztok ne +1, hanem +2, esetleg +3 pontot kapjanak szintenként. Ez egy 16. szintű karakternél már 90 vagy 135 képességpont, ami kifejezetten sok. És nem gondolom uselessnek pl. az orvgyilkosnál a célzást és a fegyveres közelharcot, de még csak a nyomolvasást sem. :)


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-08-09 14:06:17
 ÚJ
>Elwyrien Khaedyys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 505
OOC üzenetek: 228
Ha már ugye itt tartunk, azért akad ott még kiegyensúlyozatlanság. Orvgyilkosként kapok +1et 3 statra, ami amúgy tökre useless, ha figyelembe vesszük, hogy tényleg pár szint után elveszik a többi classbonus-hoz képest. A mágusnál meg iszonyat OP pl az a 5 szint mágiaaffinitásnál, meg 50%, hogy sikerül (gyakorlatilag mindig) a varázslat, ehhez képest. A mágia tanulás iszonyatosan drága minden nem mágusnak, épp a mágia affinitás miatt. Én valamivel csökkenteném annak illetve a kis szintű varázslatoknak az árát (mondjuk ezutóbbival a mágus is ugyanolyan jól jár, mint a többi kaszt).


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-08-09 14:00:09
 ÚJ
>Ingon Lilliath avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 50
OOC üzenetek: 4
Először is azzal kezdeném, hogy feltüntetem a különböző kasztok bónuszait, majd lentebb elkezdem kifejteni magát a problémát.

Földműves: minden munka után 5 arannyal többet kapnak, és 10%-al nő a pénzük szintlépéskor.

Íjász: +1 pontot kapnak célzásra, fájdalomtűrésre, és pusztakezes harcra.

Kardforgató: +1 pontot kap fájdalomtűrésre, fegyveres közelharcra, és pusztakezes harcra.

Kereskedő: +1 pont alkudozásra, nyelvismeretre és emberismeretre.

Lovag: mind emberismeretre, fájdalomtűrésre, és fegyveres harcra +1 pontot kap.

Mágus: 5. szintű mágia affinitással indulnak, és 50%-al nagyobb az esélyük varázslásnál a sikerre.

Nemes: +1 pont alkímiára, tanulásra, és keresésre.

Orvgyilkos: +1 pontot kapnak célzásra, nyomolvasásra, és fegyveres közelharcra.

Polgár: tanulásra +1 pontot kapnak, továbbá +3 arany minden nap, első belépésnél és +5% arany szintlépésnél.

Szerzetes: mind tanulásra, fájdalomtűrésre és pusztakezes harcra +1 pontot kapnak.

Telepes: +1 pontot kapnak alkudozásra, tolvajlásra és emberismeretre.

Tolvaj: +1 pontot kap álcára, tolvajlásra és nyomolvasásra.

Tudós: +1 pontot kapnak alkímiára, igemondásra és nyelvismeretre.

Vándor: +1 pontot kapnak álcára, keresésre és nyomolvasásra.

Fel lehet tenni a kérdést minek írtam le mindezt, hisz a leírások között úgy is ott van. A válasz nagyon egyszerű, így itt helyben könnyedén össze lehet hasonlítani a bónuszokat, és észrevenni azt a hatalmas kiegyensúlyozatlanságot ami köztük található. Aki nem vette esetleg észre annak gyorsan leírom. A legtöbb kaszt valamelyik képzettségre kap pontot, de a földműves, a mágus és a polgár nem. Ami azért okoz előnyt nekik, mert míg a többiek elvesztik az előnyüket okozó pontkülönbséget pár szint után addig ezek az előnyök öröké megmaradnak, és még a mágus képessége egész elfogadható is addig a másik kettőé elég erős. Sőt a földművesé egyenesen apokaliptikusan erős, és el is mondom miért.
Vegyük, hogy van egy kardforgatónk és egy földművesünk mivel a kasztok szabadon átjárhatók(ami amúgy nagyon jó és reális) a földműves is könnyen lehet harcos, de ha mindketten írnak 50 reagot és átlagosan 2 munkapontot keresnek vele, és ezt elhasználják ezután elmennek a barakkba edzeni mennyi pénzel mennek? Tételezzük fel, hogy mindketten csak 7 aranyat érő munkát végeztek, akkor a kardforgatónak van 100(kezdés)+50*2*7=800 aranya amiből tud fejlődni na de mennyi van a földművesnek a bónusza miatt minden munkáért 12 aranyat kapott így neki 100+50*2*12=1300 aranya van(és a szintlépésekért járó aranybónuszt még nem is számoltuk) ami azért lényegesen több ebből annyival többet tud fejlődni, hogy lényegesen erősebb lesz a kardforgatónál, akinek a kezdő bónuszai ilyenkor márt egyáltalán nem számítanak.

Na és ide jön az, hogy mi lenne a megoldás erre, én először arra gondoltam, hogy ne 5 hanem 1 aranyat kapjon bónusznak, de rájöttem, hogy még így is nagyon tápos. Ezért arra gondoltam, hogy az edzést és meditálást kéne megdrágítani számukra, így a különböző dolgokat(bájitalok, felszerelés...), még mindig könnyen megveheti, de nem lesz olyan tápos.


1-20 , 21-40 , 41-60 , 61-80 , 79-98