Egy friss lista...
Harcos kasztok:
Íjász:
Passzív képesség: +2 pontot kapnak célzásra, fájdalomtűrésre és pusztakezes harcra.
Aktív képesség: sortűz - egy harci körben kétszeresére (kettőre) növelheti az előtt nyílvesszők számát, bármiféle büntetés (sikeresség csökkenés) nélkül. A két lövés teljesen független egymástól, és a második lövés nem érinti negatívan a karaktert. Egy harchelyzetben legfeljebb egyszer használható.
Kardforgató:
Passzív képesség: +2 pontot kap fájdalomtűrésre, fegyveres közelharcra és pusztakezes harcra.
Aktív képesség: vérszomj - hatására egy körön keresztül nem érez se fájdalmat, se félelmet. Harchelyzetenként maximum egyszer használható.
Lovag:
Passzív képesség: mind emberismeretre, fájdalomtűrésre és fegyveres harcra +2 pontot kap.
Aktív képesség: vértviselet - bármilyen nehéz és kemény páncélzatot is visel, három körig úgy mozog benne, mint bárki más a legkönnyebb ruhákban. Kiadós (min. 8 órás) alvásonként egyszer használható.
Tudományos kasztok:
Mágus:
Passzív képesség: 5. szintű mágia affinitással indul, és 33 százalékponttal (pl. 50 helyett 83 százalék) nagyobb az esélyük varázslásnál a sikerre, továbbá eggyel több manát tudnak visszatölteni körönként, ha a megfelelő kondíció teljesül.
Aktív képesség: oszlatás - az általa használt varázslat hatását gyengítheti (pl. egy szélvész helyett kis szellő), ill. a hatást bármikor felszámolhatja (pl. mana lövedéket a célpontba való csapódás előtt semmivé teszi vagy 3 körig tartó varázslatot lejárat előtt feloszlat).
Tudós:
Passzív képesség: +2 pontot kapnak alkímiára, igemondásra és nyelvismeretre.
Aktív képesség: memoriter - használatakor bármilyen, az elmúlt három napban látott vagy hallott szöveget vagy ábrát képesek tökéletes pontossággal felidézni. A képességet nagyobb alvásonként (min. 8 óra) egyszer használhatják.
Új kaszt! - Alkimista:
Passzív képesség: +4 pont alkudozásra és alkímiára.
Aktív képesség: dobható bájital - alkalmazásakor az adott karakter a bájitalt nem megissza, hanem eldobja, ami becsapódáskor fejti ki hatását a célpontra. A speciális üvegnek köszönhetően az nem tesz kárt a célpontban, ellenben a bájital teljes mértékben kifejti hatását a célpontra, mintha ő itta volna meg.
Alvilági kasztok:
Orgyilkos: (nem orvgyilkos mostantól)
Passzív képesség: +1 pontot kapnak célzásra, nyomolvasásra, fegyveres közelharcra és pusztakezes harcra.
Aktív képesség: árnytánc - egy körön keresztül képes kitérni minden fizikai támadás elől (ideértve a mágiával idézett fizikai támadásokat is). Amennyiben a támadás mágiával lett idézve, a kikerülése magas fokú koncentrációt igényel, így a képesség használója az adott körben elveszti a (vissza)támadási lehetőségét. A képesség harchelyzetenként egyszer használható.
Tolvaj:
Passzív képesség: +1 pontot kap álcára, tolvajlásra és nyomolvasásra.
Aktív képesség: nyilvános lopás - használatakor a kiszemelt (egy helyszínen lévő) célpontot 100% sikerrel sikerül meglopni, aki így a pénzének 10%-át köteles átadni a tolvajnak, ellenben a tolvajt a célpont is, ill. a közelben álló összes személy (városőr, többi tolvaj, egyszerű személyek stb.) felfedezi, és bizonyossággal megállapítja róla, hogy ő a bűnöző. Csak olyan ellen alkalmazható sikeresen, aki még nem *látta/tapasztalta* az adott tolvaj képességhasználatát. (Sikertelenség esetén az alkalmazó elszenvedi a hátrányokat, a lopás sikerét pedig a célszemély dönti el!)
Új kaszt! - Bárd:
Passzív képesség: +1 pontot kapnak alkudozásra, tolvajlásra, emberismeretre és fegyveres közelharcra.
Aktív képesség: illúzió - használatakor képes egy rövid mozdulatsort álcázni/másnak tetetni. A valós és eljátszott mozdulatsornak hasonlónak kell lennie, és viszonylag hihetőnek. Tíz hozzászólásonként maximum egyszer alkalmazható.
Egyéb kasztok (munkák, életmód, rangok):
Földműves:
Passzív képesség: minden munka után 5 arannyal többet kapnak, és 10%-al nő a pénzük szintlépéskor.
Aktív képesség: időjóslás – teljes bizonyossággal meg tudják állapítani (érezni), hogy a következő 24 órában esni fog-e.
Kereskedő:
Passzív képesség: +2 pont alkudozásra, nyelvismeretre és emberismeretre.
Aktív képesség #1: értékbecslés – akármilyen tárgyról, ruhadarabról, különleges cuccról (mindenről!) meg tudja szinte teljesen pontosan állapítani annak értékét.
Aktív képesség #2: átverés – akárkit meggyőz akármilyen kis értékű (100 arany alatti valós érték) tárggyal kapcsolatban, hogy az csupán holmi kacat, és egy tized aranyérmét sem ér. Nem győzhető meg olyan személy, aki teljes mértékben tisztában van a tárgy valódi értékével (értékbecslést használt rá).
Nemes:
Passzív képesség: +1 pontot kap alkímiára, tanulásra és keresésre.
Aktív képesség: meggyőzés - használatakor a célszemélyt sikerül meggyőznie *egy* (tőmondatban megfogalmazható) általa kitalált tényről (legyen az valós vagy hamis) a következő kettő kör erejéig. Nem lehet olyan tényről meggyőzni, ami teljesen nyilvánvaló hazugság és/vagy a célszemély pillanatnyi érzékeléseinek homlokegyenest ellentmond (pl. süt a nap, amikor éjszaka van) és/vagy a célszemély életét közvetlenül fenyegeti (pl. láthatatlan átjáró van egy szakadék fölött, menjen rá nyugodtan). Egy karakteren összesen egyszer alkalmazható élete folyamán (és a későbbiekben azonnal rájön), és a két kör lejárta után a célszemély tisztában lesz vele, hogy a képesség áldozata lett.
Polgár:
Passzív képesség: +1 pontot kapnak tanulásra, továbbá +3 arany minden nap, első belépésnél és +5% arany szintlépésnél.
Aktív képesség: elvegyülés - nagyobb tömegben könnyebben olvadnak be a sok átlagember közé, mint mások, ill. ha már elvegyült, szinte lehetetlen kiszúrni őket.
Szerzetes:
Passzív képesség: mind tanulásra, fájdalomtűrésre és pusztakezes harcra +1 pontot kapnak.
Aktív képesség: megérzés - hatására mindig azonnal rájönnek, hogyha egy másik kaszt a különleges képességét alkalmazza ellenük (még a használat megkezdésének pillanatában), így gyakorlatilag teljes védelmet élveznek minden képességgel szemben, használhatatlanok ellenük (ezt nem kötelező felfedniük, eljátszhatják, hogy a képesség alkalmazása sikeres volt). – Gyakorlatilag passzív, mert odafigyelés nélkül is működik, csak azért lett aktívba sorolva, mert kijátszandó, ill. dualsztúságnál is használható (triálnál nincs értelme, mert folyamatosan aktív, így a másik két aktív képesség nem használható mellette a feltétel miatt).
Telepes:
Passzív képesség: +3 pontot kapnak alkudozásra, tolvajlásra és emberismeretre.
Aktív képesség: letelepedés - sokkal könnyebben és gyorsabban találnak alvóhelynek megfelelő menedéket. Akárhányszor használható.
Vándor:
Passzív képesség: +1 pontot kapnak álcára, keresésre, nyomolvasásra és célzásra.
Aktív képesség: felfedezés - a képesség használatakor nagy eséllyel felfedezik a rejtett zugokat és ajtókat, ösvényeket/utakat, különleges, eldugott, elrejtett helyeket. A felfedezést naponta (játékbeli idő) maximum egyszer használhatja (értsd: nagyobb alváskor "töltődik" vissza), de minimum 10 reagonként (értsd: mindkettő feltételnek teljesülnie kell egyszerre).
Új kaszt! – Idomár:
Passzív képesség: Az általa mozgatott, idomított állatok (NJK-k) használhatóak a következőkre: bármilyen információ szerzése és továbbítása, kis értékű tárgyak (max. 100 arany valós érték) lopása, figyelemelterelés, másik játékos idomított állatával való harc (ekkor számára is engedve van a harc), illetve a JK-nak könnyű sérülés okozása. A használat sosem jelent 100%-os sikert, sőt!
Aktív képesség: idomítás – a karakter bármilyen általánosan fellelhető állatot (tehát olyat nem, amihez az erdő legmélyére vagy a hegyek legtetejére kell menni) beidomíthat a passzív képességének használatára. Egyszerre maximum három állatot tarthat, és minél több van neki, annál valószínűbb, hogy az állat visszautasítja a gazdája parancsát (egy esetén ilyen nem fordul elő, kettő esetén ritka, három esetében viszont már tipikus). Az állat el is engedhető, csökkentve a számukat.
A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.11.03 15:39:34