No, akkor rakjuk egybe, egészítsük ki, pontosítsuk és szépítsük a leírásokat... és akkor kedd délutánig/estig van lehetőség még a témában reklamálni, hogyha valamivel nem értesz egyet. Csak bátran, hisz mindenki véleménye számít.
Minden kasztnak lesz egy passzív és egy aktív képessége. A passzív képesség olyan, amit nem kell külön leírni a játéktéren, hogy használva van, az odafigyelés nélkül is folyamatosan aktív és működik, vagy rendszerszintű (pl. szintlépésnél plusz pontok). Az aktív képesség az, ami nincs mindig használatban, általában csak bizonyos feltételek teljesülése esetén, és bizonyos időközönként használhatja egyszer a karakter - emiatt külön kijátszandó, részletezendő, leírandó. Az aktív képesség használata úgy zajlik, hogy egy hozzászólásban jelzed, és közvetlenül a hozzászólás után kezd el hatni. Tehát előre kell jelezni a használatát - úgy is felfoghatod, hogy egy hozzászólás szükséges az aktiválásához.
Az új kasztrendszerből kikerült a nemes és a telepes kaszt. A kasztrendszer bevezetésekor a jelenleg nemes és telepes kasztúak szabadon választhatnak bármilyen kasztot maguknak, amennyiben ezt nem teszik meg, automatikusan polgárt kapnak.
A kasztrendszer bevezetése után egy hétig lehetőség lesz minden karakternek a meglévő kasztjával megegyező csoportban (harcos, tudományos, alvilági, egyéb) lévő kasztot választania (lecserélheti a jelenlegit), hogyha megfelelő indokot ad rá. Tipikusan csak az újonnal bevezetett kasztokra váltásra van lehetőség, de megfelelő indok mellett más kasztváltást sem zárunk ki.
Ugyancsak egy hétig van a bevezetés után majd lehetőség a meglévő karaktereket duál- illetve triálkasztúsítani. A későbbiekben csak frissen regisztráltakra lehet ilyen kérvényt benyújtani. Ehhez is megfelelő indok és előtörténet szükségeltetik.
A duálkasztú karakterek (két kaszttal rendelkeznek) NEM kapják meg egyik kaszt passzív képességét sem, ellenben megkapják mindkettő aktív képességét. Ezeket használhatják egy időben/egyszerre is.
A triálkasztú (három kaszttal rendelkeznek) karakterek SEM kapják meg a passzív képességeket, ellenben megkapják mindhárom kaszt aktív képességét. Egyszerre viszont csak egyet használhatnak, egy lehet aktív ténylegesen, egyet lehet kijátszani egy időben.
És akkor lássuk a leendő kasztokat...
!!! Harcos kasztok:
Def.: harchelyzet: a harchelyzet olyan reagváltások/körök sorozata, amik mindegyikében legalább egy támadóakció történik. A harchelyzet megszakad, ha egy teljes körön keresztül semmilyen támadóakció nem történik. Támadóakciónak számít minden olyan karakterek közötti interakció, aminek a célja a közvetlen károkozás a másik karakternek (legyen az testi, lelki, anyagi stb.).
1. Íjász:
- Passzív képesség: szintlépésnél +2 pontot kapnak célzásra, fájdalomtűrésre és pusztakezes harcra.
- Aktív képesség: sortűz - egy harci körben kétszeresére (kettőre) növelheti az előtt nyílvesszők számát, bármiféle büntetés (sikeresség csökkenés) nélkül. A két lövés teljesen független egymástól, és a második lövés nem érinti negatívan a karaktert. Egy harchelyzetben legfeljebb egyszer használható.
2. Kardforgató:
- Passzív képesség: szintlépésnél +2 pontot kap fájdalomtűrésre, fegyveres közelharcra és pusztakezes harcra.
- Aktív képesség: vérszomj - hatására egy körön keresztül nem érez se fájdalmat, se félelmet. Harchelyzetenként maximum egyszer használható.
3. Lovag:
- Passzív képesség: szintlépésnél +2 pontot kap emberismeretre, fájdalomtűrésre és fegyveres harcra.
- Aktív képesség: vértviselet - bármilyen nehéz és kemény páncélzatot is visel, három körig úgy mozog benne, mint bárki más a legkönnyebb ruhákban. Kiadós (min. 8 órás) alvásonként egyszer használható.
4. Szerzetes:
- Passzív képesség #1: szintlépésnél +2 pontot kap fájdalomtűrésre és pusztakezes harcra.
- Passzív képesség #2: megérzés - hatására mindig azonnal rájön, hogyha egy másik kaszt a különleges képességét alkalmazza (még a használat megkezdésének pillanatában).
- Aktív képesség: képességtörés - hatására a célpont éppen aktív, használt képessége teljesen hatástalan lesz, semmit sem befolyásol. Használatához teljesen biztosan tudnia kell, hogy a másik éppen a képességét használja. Körönként egyszer alkalmazható.
!!! Tudományos kasztok:
5. Mágus:
- Passzív képesség #1: 5. szintű mágia affinitással indul
- Passzív képesség #2: 33 százalékponttal (pl. 50 helyett 83 százalék) nagyobb az esélyük varázslásnál a sikerre
- Passzív képesség #3: eggyel több manát tudnak visszatölteni körönként, ha a megfelelő kondíció teljesül.
- Aktív képesség: oszlatás - az általa használt varázslat hatását gyengítheti (pl. egy szélvész helyett kis szellő), ill. a hatást bármikor felszámolhatja (pl. mana lövedéket a célpontba való csapódás előtt semmivé teszi vagy 3 körig tartó varázslatot lejárat előtt feloszlat). Körönként egyszer használható.
6. Tudós:
- Passzív képesség: szintlépésnél +2 pontot kapnak alkímiára, igemondásra és nyelvismeretre.
- Aktív képesség: memoriter - használatakor bármilyen, az elmúlt három napban látott vagy hallott szöveget vagy ábrát képesek tökéletes pontossággal felidézni. A képességet nagyobb alvásonként (min. 8 óra) egyszer használhatják.
7. Alkimista (új kaszt):
- Passzív képesség: szintlépésnél +4 pontot kap alkudozásra és alkímiára.
- Aktív képesség: dobható bájital - alkalmazásakor az adott karakter a bájitalt nem megissza, hanem eldobja, ami becsapódáskor fejti ki hatását a célpontra. A speciális üvegnek köszönhetően az nem tesz kárt a célpontban, ellenben a bájital teljes mértékben kifejti hatását a célpontra, mintha ő itta volna meg. Körönként egyszer használható.
8. Druida (új kaszt):
- Passzív képesség: Az általa mozgatott, idomított állatok (NJK-k) használhatóak a következőkre: bármilyen információ szerzése és továbbítása, kis értékű tárgyak (max. 100 arany valós érték) lopása, figyelemelterelés, másik játékos idomított állatával való harc (ekkor számára is engedve van a harc), illetve a JK-nak könnyű sérülés okozása. A használat sosem jelent 100%-os sikert, sőt! Egyszerre maximum három állatot tarthat, és minél több van neki, annál valószínűbb, hogy az állat visszautasítja a gazdája parancsát (egy esetén ilyen nem fordul elő, kettő esetén ritka, három esetében viszont már tipikus). Az állat el is engedhető, csökkentve a számukat.
- Aktív képesség: meggyőzés - használatakor a célszemélyt sikerül meggyőznie *egy* (tőmondatban megfogalmazható) általa kitalált tényről (legyen az valós vagy hamis) a következő kettő kör erejéig. Nem lehet olyan tényről meggyőzni, ami teljesen nyilvánvaló hazugság és/vagy a célszemély pillanatnyi érzékeléseinek/identitásának homlokegyenest ellentmond (pl. süt a nap, amikor éjszaka van) és/vagy a célszemély életét közvetlenül fenyegeti (pl. láthatatlan átjáró van egy szakadék fölött, menjen rá nyugodtan). Egy karakteren összesen egyszer alkalmazható élete folyamán (és a későbbiekben azonnal rájön), és a két kör lejárta után a célszemély tisztában lesz vele, hogy a képesség áldozata lett.
!!! Alvilági kasztok:
9. Orgyilkos: (nem orvgyilkos mostantól)
- Passzív képesség: szintlépésnél +1 pontot kapnak célzásra, nyomolvasásra, fegyveres közelharcra és pusztakezes harcra.
- Aktív képesség: árnytánc - egy körön keresztül képes kitérni minden fizikai támadás elől (ideértve a mágiával idézett fizikai támadásokat is). Amennyiben a támadás mágiával lett idézve, a kikerülése magas fokú koncentrációt igényel, így a képesség használója az adott körben elveszti a (vissza)támadási lehetőségét. A képesség harchelyzetenként egyszer használható.
10. Tolvaj:
- Passzív képesség: szintlépésnél +1 pontot kap álcára, tolvajlásra és nyomolvasásra.
- Aktív képesség: nyilvános lopás - használatakor a kiszemelt (egy helyszínen lévő) célpontot 100% sikerrel sikerül meglopni, aki így a pénzének 10%-át köteles átadni a tolvajnak, ellenben a tolvajt a célpont is, ill. a közelben álló összes szemtanú (legyen az városőr, többi tolvaj, egyszerű személyek stb., a lényeg, hogy lássa a lopást) felfedezi, és bizonyossággal megállapítja róla, hogy ő a bűnöző. Csak olyan ellen alkalmazható sikeresen, aki még nem *látta/tapasztalta* az adott tolvaj képességhasználatát. (Sikertelenség esetén az alkalmazó elszenvedi a hátrányokat, a lopás sikerét pedig a célszemély dönti el!)
11. Bárd (új kaszt):
- Passzív képesség: szintlépésnél +1 pontot kapnak alkudozásra, tolvajlásra, emberismeretre és fegyveres közelharcra.
- Aktív képesség: illúzió - használatakor képes egy rövid mozdulatsort álcázni/másnak tettetni. A valós és eljátszott mozdulatsornak hasonlónak kell lennie, és viszonylag hihetőnek. Tíz hozzászólásonként maximum egyszer alkalmazható.
12. Vajákos (új kaszt):
- Passzív képesség #1: Védett más vajákos identitászavar képessége ellen.
- Passzív képesség #2: az aktív képessége (identitászavar) nem törhető meg a szerzetes aktív képességével (képességtörés), csupán eltéríthető: átmenetileg a szerzetes egy másik harcos kaszt aktív képességét kapja meg, amit ő maga választhat.
- Aktív képesség: identitászavar - a használó megbabonázza a célpontot, aki ennek következtében három körig nem tudja használni a kasztjához kapcsolódó aktív képességet. Egy vajákos egy karakternek életében csak egyszer tudja összezavarni a kaszti identitását.
!!! Egyéb kasztok (munkák, életmód):
13. Földműves:
- Passzív képesség #1: minden munka után 5 arannyal többet kapnak.
- Passzív képesség #2: 10%-kal nő a pénzük szintlépéskor.
- Aktív képesség: időjóslás – teljes bizonyossággal meg tudják állapítani (érezni), hogy a következő 24 órában esni fog-e az eső/lesz-e a vihar.
14. Kereskedő:
- Passzív képesség: szintlépésnél +2 pont alkudozásra, nyelvismeretre és emberismeretre.
- Aktív képesség #1: értékbecslés – akármilyen tárgyról, ruhadarabról, különleges cuccról (mindenről!) meg tudja szinte teljesen pontosan (max. 5% hibahatár) állapítani annak értékét.
- Aktív képesség #2: átverés – akárkit meggyőz akármilyen kis értékű (100 arany alatti valós érték) tárggyal kapcsolatban, hogy az csupán holmi kacat, és egy tized aranyérmét sem ér. Nem győzhető meg olyan személy, aki teljes mértékben tisztában van a tárgy valódi értékével (értékbecslést használt rá).
15. Vándor:
- Passzív képesség: szintlépéskor +1 pontot kapnak álcára, keresésre, nyomolvasásra és célzásra.
- Aktív képesség: felfedezés - a képesség használatakor nagy eséllyel felfedezik a rejtett zugokat és ajtókat, ösvényeket/utakat, különleges, eldugott, elrejtett helyeket. A felfedezést naponta (játékbeli idő) maximum egyszer használhatja (értsd: nagyobb alváskor "töltődik" vissza), de minimum 10 hozzászólásonként (mindkettő feltételnek teljesülnie kell egyszerre).
16. Polgár:
- Passzív képesség #1: szintlépéskor +1 pontot kapnak tanulásra és 5%-kal növekszik a pénzük.
- Passzív képesség #2: +3 arany minden nap (IRL), első belépésnél.
- Aktív képesség: elvegyülés - nagyobb tömegben könnyebben olvadnak be a sok átlagember közé, mint mások, ill. ha már elvegyült, szinte lehetetlen kiszúrni őket.
A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.11.03 21:30:09