OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] A kasztok kiegyensúlyzása
<< Előző oldal - Mostani oldal: 3 (41. - 60. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

60. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 22:10:48
 ÚJ
>Elwyrien Khaedyys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 505
OOC üzenetek: 228
viszont ha jól értem, a szerzetesnek pontosan tudnia kell, hogy éppen árnytáncol-é az adott orgyilkos, vagy sortüzel-e az íjász (ez mondjuk könnyebb, mert ránézésre szvsz nehéz azt megmondani, hogy az orgyilkos csak olyan ügyes, hogy elhajol-kivéd, vagy denszel éppen).


59. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 22:05:37
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Pontosítok: az időtartományban ható akciók hatnak a hozzászólás végétől, az azonnali akciók pedig ugyan olyanok, mint bármelyik kardcsapás vagy bármi (ami is azonnali akció). Varázslatnál is így van: ha felraksz egy mágikus aurát, akkor a hozzászólásod végétől 3 körig védve vagy, viszont egy mana lövedék abban a hozzászólásban már támadóakció (és az adott körben már becsapódik). Valójában az azonnali akciók is tekinthetőek hozzászólás végén létrejöttnek, de 0 körös a hatóhosszuk.

Nézzük az előző példát: A az ellenfeled, B vagy Te. Az ellenfeled szerzetes, Te pedig egy orgyilkos.

1. körben A indít egy kardcsapást (ne három legyen azért mégse), majd B mondjuk beírja, hogy az eltalálta a combját, visszatámad egy szúrással, és jelzi, hogy használná az árnytáncot. Ekkor megint jön A, leírja, hogy nope, nem használod az árnytáncot, mert ő használja a képességtörését (ennyi, nincs árnytánc, nincs bonyodalom), kivédi a csapást, és támad vissza.

Másik eset, amikor íjász vagy. Kezdj mondjuk Te. Te vagy A, az ellenfeled B, ő szerzetes.

1. körben leírja, hogy kieresztesz 1 nyílvesszőt felé. (Vagyis pontosabban megpróbálod ugye, mert feltételes a harci akció). Ő leírja, hogy belemozdul, és a vállába fúródik a vessző, megpróbál fedezéket találni.
2. körben leírja, hogy használja (feltételesben) a sortűz képességét, és két vesszőt tol ki a karakteredre. Majd Te leírod, hogy nope, képességtörés, csak egy vessző jött rám, de sikerült fedezéket érnem, az meg mögöttem a házfalba állt bele.

És igazából ott tartunk, hogy minden a hozzászólás elküldésének pillanatában jön létre. Ha karddal támadsz, azt is a hozzászólás elküldésének pillanatában teszed (így a kardcsapás közvetlenül a hozzászólás után létezik). Ellenben míg egy kardcsapás 0 körig tart (tehát még ugyan abban a körben végbemegy az akció, azonnali hatású), addig egy 1 körig tartó képesség egészen a következő hozzászólásod végéig él (azaz HIVATKOZNI csak a következő hozzászólásodban tudsz rá, míg egy kardcsapásra nem hivatkozol, azt megcsináltad és kész, arra csak az ellenfeled reagál).

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.11.03 22:10:16


58. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 21:59:28
 ÚJ
>Elwyrien Khaedyys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 505
OOC üzenetek: 228
Többek között ezért is lenne szerintem jó, ha nem a hsz után érvényesülne, hanem azonnal. Mert a varázslat azért utána, mert nem biztos h sikerül nem? de ha ezeket meg annyira biztosan meg tudjuk csinálni, hogy levágott karral ömlő vérrel is megy, akkor lehetne a skillel reagálni az adott szitura. szerintem teljesen korrekt lenne.


57. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 21:57:10
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 231
OOC üzenetek: 163
Logikus kérdés, a másik meg, az, hogy a szerzetes arra hat, hogy ne használhassa a képességét, de addigra már használta, különben honnan tudja mikor kell ellene tenni valamit?


56. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 21:53:36
 ÚJ
>Elwyrien Khaedyys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 505
OOC üzenetek: 228
Viszont a szerzetes így felvet pár kérdést:D

nevezetesen, hogy hogyan töri meg egy íjász sortüzét, vagy hogyan akadályozza meg, hogy az árnytánccal ne hajoljon el a támadás elől az orgyilkos? játéktechnikailag értem a dolgot, csak kijátszás során lehet belőle mókás jelenet.


55. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 21:42:50
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Az ellenfeled A, Te vagy B. Így követitek egymást sorban (tegyük fel, hogy ő kezdeményezett):
1. kör: A, B
2. kör: A, B
stb.

Most tegyük fel, hogy az 1. körben ő indított 3 vágást, a legelső reagban. Te az első körben hiába írod le az árnytáncot, arra a három vágásra még NEM él. A három vágást le kell úgy rendezned, hogy nem aktív a képesség, és jelezni, hogy na, akkor most aktiválod. Ezután ha ő a 2. körben bármilyen támadást indít, a 2. körben lévő reagodban leírhatod, hogy az sikertelen, hisz árnytánc. És vígan visszatámadhatsz vagy elmenekülhetsz.

Egyébként szerintem az aktív skillek legyenek olyan táposak, hogy bármelyik nem halott karakter használhatja. Így ha a Te karaktered mind a három vágást bekapja, és vérzik mint állat, akkor is tudja használni a képességét a 2. kör teljes egészére. Legalábbis játéktechnikailag megengedett. Az aktív képesség olyan, amit annyira begyakoroltál a kasztod miatt, hogy ég félholtan is el tudod végezni. De persze dönthetsz úgy, hogy ezzel nem kívánsz élni.

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.11.03 21:43:06


54. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 21:37:45
 ÚJ
>Elwyrien Khaedyys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 505
OOC üzenetek: 228
ez esetben elnézést, úgy értettem, hogy csak a következőben érvényesül. Viszont akkor mi van, ha én ezzel reagálom le azt, hogy az ellenfelem benyomott gyors egymásutánban 3 vágást? Ugye azt nekem le kell reagálnom a kövi hsz-ben, hogy mennyire volt sikeres. erre akkor pl az aktív skill nem használható?


53. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 21:35:51
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Nem azt írtam, hogy a következő hsz-ben érvényesül, azt írtam, hogy az adott hsz után közvetlenül.

Tehát ha a karaktered eldönti, hogy el akar menekülni, akkor beveti az akciót, de ami idáig megtörtént, arra már nincs befolyása. Ez egyrészt azért fontos, mert nem lehet ilyet, hogy "támadott, ezért gyorsan alkalmazom azelőtt, mielőtt támadott volna", illetve fontos, hogy pl. egy szerzetesnek van lehetősége megtörni a képességet, így le kell reagálnia. Innentől kezdve nem lehet az, hogy visszamenőlegesen alkalmazd a karaktereddel a képességet.

"mert ugye teszemazt abban a körben amiben aktiválja (és így a következőben lesz aktív...) lehet, hogy bekap olyan sebzést, ami megakadályozza azt, hogy a következő körben érvényesüljön a skill."

Azt a sebzést viszont az éppen aktuálisan leírt hozzászólásodban bírálod el, hogy bekapja-e, vagy ha mesélő van, akkor ő már közvetlenül előtted elbírálta. Tehát már tudod, hogy kapsz-e sebzést, és tudod, hogy használhatod-e a skillt.

Ha úgy gondolod, hogy ezzel a játékostársak visszaélnek, elég a mesélőnek jelezni pm-ben.

És igen, nem tudod előre, hogy hasznos lesz-e Neked vagy sem. A varázslatnál is úgy van, hogyha megtámadnak, akkor nem dobhatsz fel gyorsan egy varázslatot, és hihi, nem talált. A varázslat is a hozzászólás végén aktiválódik (oda is van leírva).

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.11.03 21:37:08


52. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 21:29:36
 ÚJ
>Elwyrien Khaedyys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 505
OOC üzenetek: 228
Nekem máris van észrevételem. Ez a "következp hsz-ben érvényesül" hacsak nem értettem félre, szerintem nem egy jó megoldás. Mondom miért:

vegyünk egy orgyilkost (mimást) aki épp harcban van. Namármost ugye nem lehet azt tudni, hogy éppen melyik körben érdemes ellőnie, ha nem az éppen aktuálisban a sedódenszet. Már csak azért sem, mert ugye teszemazt abban a körben amiben aktiválja (és így a következőben lesz aktív...) lehet, hogy bekap olyan sebzést, ami megakadályozza azt, hogy a következő körben érvényesüljön a skill. Meg igazából egyébként sem látom okát annak, hogy miért ne lehessen abban a körben ellőni, amelyik épp aktuális, hiszen a legtöbbet harc közben úgyis csak egyszer lehet. Na most ha én ezt félreértettem akkor elnézést.


51. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 21:25:19
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
No, akkor rakjuk egybe, egészítsük ki, pontosítsuk és szépítsük a leírásokat... és akkor kedd délutánig/estig van lehetőség még a témában reklamálni, hogyha valamivel nem értesz egyet. Csak bátran, hisz mindenki véleménye számít.

Minden kasztnak lesz egy passzív és egy aktív képessége. A passzív képesség olyan, amit nem kell külön leírni a játéktéren, hogy használva van, az odafigyelés nélkül is folyamatosan aktív és működik, vagy rendszerszintű (pl. szintlépésnél plusz pontok). Az aktív képesség az, ami nincs mindig használatban, általában csak bizonyos feltételek teljesülése esetén, és bizonyos időközönként használhatja egyszer a karakter - emiatt külön kijátszandó, részletezendő, leírandó. Az aktív képesség használata úgy zajlik, hogy egy hozzászólásban jelzed, és közvetlenül a hozzászólás után kezd el hatni. Tehát előre kell jelezni a használatát - úgy is felfoghatod, hogy egy hozzászólás szükséges az aktiválásához.

Az új kasztrendszerből kikerült a nemes és a telepes kaszt. A kasztrendszer bevezetésekor a jelenleg nemes és telepes kasztúak szabadon választhatnak bármilyen kasztot maguknak, amennyiben ezt nem teszik meg, automatikusan polgárt kapnak.

A kasztrendszer bevezetése után egy hétig lehetőség lesz minden karakternek a meglévő kasztjával megegyező csoportban (harcos, tudományos, alvilági, egyéb) lévő kasztot választania (lecserélheti a jelenlegit), hogyha megfelelő indokot ad rá. Tipikusan csak az újonnal bevezetett kasztokra váltásra van lehetőség, de megfelelő indok mellett más kasztváltást sem zárunk ki.

Ugyancsak egy hétig van a bevezetés után majd lehetőség a meglévő karaktereket duál- illetve triálkasztúsítani. A későbbiekben csak frissen regisztráltakra lehet ilyen kérvényt benyújtani. Ehhez is megfelelő indok és előtörténet szükségeltetik.

A duálkasztú karakterek (két kaszttal rendelkeznek) NEM kapják meg egyik kaszt passzív képességét sem, ellenben megkapják mindkettő aktív képességét. Ezeket használhatják egy időben/egyszerre is.
A triálkasztú (három kaszttal rendelkeznek) karakterek SEM kapják meg a passzív képességeket, ellenben megkapják mindhárom kaszt aktív képességét. Egyszerre viszont csak egyet használhatnak, egy lehet aktív ténylegesen, egyet lehet kijátszani egy időben.

És akkor lássuk a leendő kasztokat...

!!! Harcos kasztok:

Def.: harchelyzet: a harchelyzet olyan reagváltások/körök sorozata, amik mindegyikében legalább egy támadóakció történik. A harchelyzet megszakad, ha egy teljes körön keresztül semmilyen támadóakció nem történik. Támadóakciónak számít minden olyan karakterek közötti interakció, aminek a célja a közvetlen károkozás a másik karakternek (legyen az testi, lelki, anyagi stb.).

1. Íjász:
- Passzív képesség: szintlépésnél +2 pontot kapnak célzásra, fájdalomtűrésre és pusztakezes harcra.
- Aktív képesség: sortűz - egy harci körben kétszeresére (kettőre) növelheti az előtt nyílvesszők számát, bármiféle büntetés (sikeresség csökkenés) nélkül. A két lövés teljesen független egymástól, és a második lövés nem érinti negatívan a karaktert. Egy harchelyzetben legfeljebb egyszer használható.

2. Kardforgató:
- Passzív képesség: szintlépésnél +2 pontot kap fájdalomtűrésre, fegyveres közelharcra és pusztakezes harcra.
- Aktív képesség: vérszomj - hatására egy körön keresztül nem érez se fájdalmat, se félelmet. Harchelyzetenként maximum egyszer használható.

3. Lovag:
- Passzív képesség: szintlépésnél +2 pontot kap emberismeretre, fájdalomtűrésre és fegyveres harcra.
- Aktív képesség: vértviselet - bármilyen nehéz és kemény páncélzatot is visel, három körig úgy mozog benne, mint bárki más a legkönnyebb ruhákban. Kiadós (min. 8 órás) alvásonként egyszer használható.

4. Szerzetes:
- Passzív képesség #1: szintlépésnél +2 pontot kap fájdalomtűrésre és pusztakezes harcra.
- Passzív képesség #2: megérzés - hatására mindig azonnal rájön, hogyha egy másik kaszt a különleges képességét alkalmazza (még a használat megkezdésének pillanatában).
- Aktív képesség: képességtörés - hatására a célpont éppen aktív, használt képessége teljesen hatástalan lesz, semmit sem befolyásol. Használatához teljesen biztosan tudnia kell, hogy a másik éppen a képességét használja. Körönként egyszer alkalmazható.

!!! Tudományos kasztok:

5. Mágus:
- Passzív képesség #1: 5. szintű mágia affinitással indul
- Passzív képesség #2: 33 százalékponttal (pl. 50 helyett 83 százalék) nagyobb az esélyük varázslásnál a sikerre
- Passzív képesség #3: eggyel több manát tudnak visszatölteni körönként, ha a megfelelő kondíció teljesül.
- Aktív képesség: oszlatás - az általa használt varázslat hatását gyengítheti (pl. egy szélvész helyett kis szellő), ill. a hatást bármikor felszámolhatja (pl. mana lövedéket a célpontba való csapódás előtt semmivé teszi vagy 3 körig tartó varázslatot lejárat előtt feloszlat). Körönként egyszer használható.

6. Tudós:
- Passzív képesség: szintlépésnél +2 pontot kapnak alkímiára, igemondásra és nyelvismeretre.
- Aktív képesség: memoriter - használatakor bármilyen, az elmúlt három napban látott vagy hallott szöveget vagy ábrát képesek tökéletes pontossággal felidézni. A képességet nagyobb alvásonként (min. 8 óra) egyszer használhatják.

7. Alkimista (új kaszt):
- Passzív képesség: szintlépésnél +4 pontot kap alkudozásra és alkímiára.
- Aktív képesség: dobható bájital - alkalmazásakor az adott karakter a bájitalt nem megissza, hanem eldobja, ami becsapódáskor fejti ki hatását a célpontra. A speciális üvegnek köszönhetően az nem tesz kárt a célpontban, ellenben a bájital teljes mértékben kifejti hatását a célpontra, mintha ő itta volna meg. Körönként egyszer használható.

8. Druida (új kaszt):
- Passzív képesség: Az általa mozgatott, idomított állatok (NJK-k) használhatóak a következőkre: bármilyen információ szerzése és továbbítása, kis értékű tárgyak (max. 100 arany valós érték) lopása, figyelemelterelés, másik játékos idomított állatával való harc (ekkor számára is engedve van a harc), illetve a JK-nak könnyű sérülés okozása. A használat sosem jelent 100%-os sikert, sőt! Egyszerre maximum három állatot tarthat, és minél több van neki, annál valószínűbb, hogy az állat visszautasítja a gazdája parancsát (egy esetén ilyen nem fordul elő, kettő esetén ritka, három esetében viszont már tipikus). Az állat el is engedhető, csökkentve a számukat.
- Aktív képesség: meggyőzés - használatakor a célszemélyt sikerül meggyőznie *egy* (tőmondatban megfogalmazható) általa kitalált tényről (legyen az valós vagy hamis) a következő kettő kör erejéig. Nem lehet olyan tényről meggyőzni, ami teljesen nyilvánvaló hazugság és/vagy a célszemély pillanatnyi érzékeléseinek/identitásának homlokegyenest ellentmond (pl. süt a nap, amikor éjszaka van) és/vagy a célszemély életét közvetlenül fenyegeti (pl. láthatatlan átjáró van egy szakadék fölött, menjen rá nyugodtan). Egy karakteren összesen egyszer alkalmazható élete folyamán (és a későbbiekben azonnal rájön), és a két kör lejárta után a célszemély tisztában lesz vele, hogy a képesség áldozata lett.

!!! Alvilági kasztok:

9. Orgyilkos: (nem orvgyilkos mostantól)
- Passzív képesség: szintlépésnél +1 pontot kapnak célzásra, nyomolvasásra, fegyveres közelharcra és pusztakezes harcra.
- Aktív képesség: árnytánc - egy körön keresztül képes kitérni minden fizikai támadás elől (ideértve a mágiával idézett fizikai támadásokat is). Amennyiben a támadás mágiával lett idézve, a kikerülése magas fokú koncentrációt igényel, így a képesség használója az adott körben elveszti a (vissza)támadási lehetőségét. A képesség harchelyzetenként egyszer használható.

10. Tolvaj:
- Passzív képesség: szintlépésnél +1 pontot kap álcára, tolvajlásra és nyomolvasásra.
- Aktív képesség: nyilvános lopás - használatakor a kiszemelt (egy helyszínen lévő) célpontot 100% sikerrel sikerül meglopni, aki így a pénzének 10%-át köteles átadni a tolvajnak, ellenben a tolvajt a célpont is, ill. a közelben álló összes szemtanú (legyen az városőr, többi tolvaj, egyszerű személyek stb., a lényeg, hogy lássa a lopást) felfedezi, és bizonyossággal megállapítja róla, hogy ő a bűnöző. Csak olyan ellen alkalmazható sikeresen, aki még nem *látta/tapasztalta* az adott tolvaj képességhasználatát. (Sikertelenség esetén az alkalmazó elszenvedi a hátrányokat, a lopás sikerét pedig a célszemély dönti el!)

11. Bárd (új kaszt):
- Passzív képesség: szintlépésnél +1 pontot kapnak alkudozásra, tolvajlásra, emberismeretre és fegyveres közelharcra.
- Aktív képesség: illúzió - használatakor képes egy rövid mozdulatsort álcázni/másnak tettetni. A valós és eljátszott mozdulatsornak hasonlónak kell lennie, és viszonylag hihetőnek. Tíz hozzászólásonként maximum egyszer alkalmazható.

12. Vajákos (új kaszt):
- Passzív képesség #1: Védett más vajákos identitászavar képessége ellen.
- Passzív képesség #2: az aktív képessége (identitászavar) nem törhető meg a szerzetes aktív képességével (képességtörés), csupán eltéríthető: átmenetileg a szerzetes egy másik harcos kaszt aktív képességét kapja meg, amit ő maga választhat.
- Aktív képesség: identitászavar - a használó megbabonázza a célpontot, aki ennek következtében három körig nem tudja használni a kasztjához kapcsolódó aktív képességet. Egy vajákos egy karakternek életében csak egyszer tudja összezavarni a kaszti identitását.

!!! Egyéb kasztok (munkák, életmód):

13. Földműves:
- Passzív képesség #1: minden munka után 5 arannyal többet kapnak.
- Passzív képesség #2: 10%-kal nő a pénzük szintlépéskor.
- Aktív képesség: időjóslás – teljes bizonyossággal meg tudják állapítani (érezni), hogy a következő 24 órában esni fog-e az eső/lesz-e a vihar.

14. Kereskedő:
- Passzív képesség: szintlépésnél +2 pont alkudozásra, nyelvismeretre és emberismeretre.
- Aktív képesség #1: értékbecslés – akármilyen tárgyról, ruhadarabról, különleges cuccról (mindenről!) meg tudja szinte teljesen pontosan (max. 5% hibahatár) állapítani annak értékét.
- Aktív képesség #2: átverés – akárkit meggyőz akármilyen kis értékű (100 arany alatti valós érték) tárggyal kapcsolatban, hogy az csupán holmi kacat, és egy tized aranyérmét sem ér. Nem győzhető meg olyan személy, aki teljes mértékben tisztában van a tárgy valódi értékével (értékbecslést használt rá).

15. Vándor:
- Passzív képesség: szintlépéskor +1 pontot kapnak álcára, keresésre, nyomolvasásra és célzásra.
- Aktív képesség: felfedezés - a képesség használatakor nagy eséllyel felfedezik a rejtett zugokat és ajtókat, ösvényeket/utakat, különleges, eldugott, elrejtett helyeket. A felfedezést naponta (játékbeli idő) maximum egyszer használhatja (értsd: nagyobb alváskor "töltődik" vissza), de minimum 10 hozzászólásonként (mindkettő feltételnek teljesülnie kell egyszerre).

16. Polgár:
- Passzív képesség #1: szintlépéskor +1 pontot kapnak tanulásra és 5%-kal növekszik a pénzük.
- Passzív képesség #2: +3 arany minden nap (IRL), első belépésnél.
- Aktív képesség: elvegyülés - nagyobb tömegben könnyebben olvadnak be a sok átlagember közé, mint mások, ill. ha már elvegyült, szinte lehetetlen kiszúrni őket.

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.11.03 21:30:09


50. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 19:15:29
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
No, a 44. hsz-em teljes, a duál és triálkasztúság ott van az 1. hozzászólásban, a kasztváltási lehetőségeket is leírtam.

Lehet még ellenjavaslatokat tenni, ne egyetérteni, de mondjuk kedd délutánig. :D


49. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 18:07:12
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Külön lehet majd kérni más kasztot pm-ben (még ne most, lesz róla bejelentés), aki nem kér, az polgárrá lesz konvertálva, elvégre a nemes és a telepes is egy polgár.

Indokkal egyébként mindenkinek lesz lehetősége kasztot váltani, de csak a főkategórián belül (tehát más főkategóriában lévő kasztot nem választhat) - a volt telepesek és nemesek különleges/erős indokkal kaphatnak más főkategóriában lévő kasztot is.

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.11.03 18:09:16


48. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 18:05:03
 ÚJ
>Rakori Sulvera avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 86
OOC üzenetek: 77
Ez itt mind szép és jó, nekem teljesen bejön, a kérdésem csak annyi lenne, hogy ha eddig valaki nemes vagy telepes volt, akkor most mi lesz a kasztja?


47. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 17:53:41
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Vajákos - passzív képességnek ez?

Védett más vajákos identitászavar képessége ellen.


46. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 17:24:18
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ezt már teljesen kimeríti a karakterlapon lévő előtörténet rész. Ide jöhet, ha valaki nemes, a származása, előélete. Erre nem kell semmi plusz regisztrációnál, hisz pont ezért van.

A nemes az egy polgár általában, akinek sok vagyona és a rangja van.


45. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 17:16:35
 ÚJ
>Zaraun Aleandar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 128
OOC üzenetek: 397
Én annyit tennék hozzá, hogy fájna a szívem ha a nemes kaszt megszűnne, jóllehet van benne ráció.
Viszont lehetne egy új, kreálásnál kivalasztható pont, Származás/Előélet/Stb néven, nem tudom mi lenne a megfelelő. Ide jöhetne a nemes, polgár, vándor, telepes, meg vmilyen "szegény".
Igy lenne mindenkinek külön származás es mesterség amit űz.


44. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 17:11:09
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ehhez a csomaghoz mit szóltok?

Harcos kasztok:

Íjász:
Passzív képesség: +2 pontot kapnak célzásra, fájdalomtűrésre és pusztakezes harcra.
Aktív képesség: sortűz - egy harci körben kétszeresére (kettőre) növelheti az előtt nyílvesszők számát, bármiféle büntetés (sikeresség csökkenés) nélkül. A két lövés teljesen független egymástól, és a második lövés nem érinti negatívan a karaktert. Egy harchelyzetben legfeljebb egyszer használható.

Kardforgató:
Passzív képesség: +2 pontot kap fájdalomtűrésre, fegyveres közelharcra és pusztakezes harcra.
Aktív képesség: vérszomj - hatására egy körön keresztül nem érez se fájdalmat, se félelmet. Harchelyzetenként maximum egyszer használható.

Lovag:
Passzív képesség: mind emberismeretre, fájdalomtűrésre és fegyveres harcra +2 pontot kap.
Aktív képesség: vértviselet - bármilyen nehéz és kemény páncélzatot is visel, három körig úgy mozog benne, mint bárki más a legkönnyebb ruhákban. Kiadós (min. 8 órás) alvásonként egyszer használható.

Szerzetes:
Passzív képesség: fájdalomtűrésre és pusztakezes harcra +2 pontot kapnak.
Aktív képesség: megérzés - hatására mindig azonnal rájönnek, hogyha egy másik kaszt a különleges képességét alkalmazza ellenük (még a használat megkezdésének pillanatában), így gyakorlatilag teljes védelmet élveznek minden képességgel szemben, használhatatlanok ellenük (ezt nem kötelező felfedniük, eljátszhatják, hogy a képesség alkalmazása sikeres volt). – Gyakorlatilag passzív, mert odafigyelés nélkül is működik, csak azért lett aktívba sorolva, mert kijátszandó, ill. dualsztúságnál is használható (triálnál nincs értelme, mert folyamatosan aktív, így a másik két aktív képesség nem használható mellette a feltétel miatt).

Tudományos kasztok:

Mágus:
Passzív képesség: 5. szintű mágia affinitással indul, és 33 százalékponttal (pl. 50 helyett 83 százalék) nagyobb az esélyük varázslásnál a sikerre, továbbá eggyel több manát tudnak visszatölteni körönként, ha a megfelelő kondíció teljesül.
Aktív képesség: oszlatás - az általa használt varázslat hatását gyengítheti (pl. egy szélvész helyett kis szellő), ill. a hatást bármikor felszámolhatja (pl. mana lövedéket a célpontba való csapódás előtt semmivé teszi vagy 3 körig tartó varázslatot lejárat előtt feloszlat).

Tudós:
Passzív képesség: +2 pontot kapnak alkímiára, igemondásra és nyelvismeretre.
Aktív képesség: memoriter - használatakor bármilyen, az elmúlt három napban látott vagy hallott szöveget vagy ábrát képesek tökéletes pontossággal felidézni. A képességet nagyobb alvásonként (min. 8 óra) egyszer használhatják.

Új kaszt! - Alkimista:
Passzív képesség: +4 pont alkudozásra és alkímiára.
Aktív képesség: dobható bájital - alkalmazásakor az adott karakter a bájitalt nem megissza, hanem eldobja, ami becsapódáskor fejti ki hatását a célpontra. A speciális üvegnek köszönhetően az nem tesz kárt a célpontban, ellenben a bájital teljes mértékben kifejti hatását a célpontra, mintha ő itta volna meg.

Új kaszt! - Druida:
Passzív képesség: Az általa mozgatott, idomított állatok (NJK-k) használhatóak a következőkre: bármilyen információ szerzése és továbbítása, kis értékű tárgyak (max. 100 arany valós érték) lopása, figyelemelterelés, másik játékos idomított állatával való harc (ekkor számára is engedve van a harc), illetve a JK-nak könnyű sérülés okozása. A használat sosem jelent 100%-os sikert, sőt! Egyszerre maximum három állatot tarthat, és minél több van neki, annál valószínűbb, hogy az állat visszautasítja a gazdája parancsát (egy esetén ilyen nem fordul elő, kettő esetén ritka, három esetében viszont már tipikus). Az állat el is engedhető, csökkentve a számukat.
Aktív képesség: meggyőzés - használatakor a célszemélyt sikerül meggyőznie *egy* (tőmondatban megfogalmazható) általa kitalált tényről (legyen az valós vagy hamis) a következő kettő kör erejéig. Nem lehet olyan tényről meggyőzni, ami teljesen nyilvánvaló hazugság és/vagy a célszemély pillanatnyi érzékeléseinek/identitásának homlokegyenest ellentmond (pl. süt a nap, amikor éjszaka van) és/vagy a célszemély életét közvetlenül fenyegeti (pl. láthatatlan átjáró van egy szakadék fölött, menjen rá nyugodtan). Egy karakteren összesen egyszer alkalmazható élete folyamán (és a későbbiekben azonnal rájön), és a két kör lejárta után a célszemély tisztában lesz vele, hogy a képesség áldozata lett.

Alvilági kasztok:

Orgyilkos: (nem orvgyilkos mostantól)
Passzív képesség: +1 pontot kapnak célzásra, nyomolvasásra, fegyveres közelharcra és pusztakezes harcra.
Aktív képesség: árnytánc - egy körön keresztül képes kitérni minden fizikai támadás elől (ideértve a mágiával idézett fizikai támadásokat is). Amennyiben a támadás mágiával lett idézve, a kikerülése magas fokú koncentrációt igényel, így a képesség használója az adott körben elveszti a (vissza)támadási lehetőségét. A képesség harchelyzetenként egyszer használható.

Tolvaj:
Passzív képesség: +1 pontot kap álcára, tolvajlásra és nyomolvasásra.
Aktív képesség: nyilvános lopás - használatakor a kiszemelt (egy helyszínen lévő) célpontot 100% sikerrel sikerül meglopni, aki így a pénzének 10%-át köteles átadni a tolvajnak, ellenben a tolvajt a célpont is, ill. a közelben álló összes személy (városőr, többi tolvaj, egyszerű személyek stb.) felfedezi, és bizonyossággal megállapítja róla, hogy ő a bűnöző. Csak olyan ellen alkalmazható sikeresen, aki még nem *látta/tapasztalta* az adott tolvaj képességhasználatát. (Sikertelenség esetén az alkalmazó elszenvedi a hátrányokat, a lopás sikerét pedig a célszemély dönti el!)

Új kaszt! - Bárd:
Passzív képesség: +1 pontot kapnak alkudozásra, tolvajlásra, emberismeretre és fegyveres közelharcra.
Aktív képesség: illúzió - használatakor képes egy rövid mozdulatsort álcázni/másnak tetetni. A valós és eljátszott mozdulatsornak hasonlónak kell lennie, és viszonylag hihetőnek. Tíz hozzászólásonként maximum egyszer alkalmazható.

Új kaszt! - Vajákos:
Passzív képesség: Védett más vajákos identitászavar képessége ellen.
Aktív képesség: identitászavar - a használó megbabonázza a célpontot, aki ennek következtében nem három körig nem tudja használni a kasztjához kapcsolódó aktív képességet. Egy vajákos egy karakternek életében csak egyszer tudja összezavarni a kaszti identitását.

Egyéb kasztok (munkák, életmód):

Földműves:
Passzív képesség: minden munka után 5 arannyal többet kapnak, és 10%-al nő a pénzük szintlépéskor.
Aktív képesség: időjóslás – teljes bizonyossággal meg tudják állapítani (érezni), hogy a következő 24 órában esni fog-e.

Kereskedő:
Passzív képesség: +2 pont alkudozásra, nyelvismeretre és emberismeretre.
Aktív képesség #1: értékbecslés – akármilyen tárgyról, ruhadarabról, különleges cuccról (mindenről!) meg tudja szinte teljesen pontosan állapítani annak értékét.
Aktív képesség #2: átverés – akárkit meggyőz akármilyen kis értékű (100 arany alatti valós érték) tárggyal kapcsolatban, hogy az csupán holmi kacat, és egy tized aranyérmét sem ér. Nem győzhető meg olyan személy, aki teljes mértékben tisztában van a tárgy valódi értékével (értékbecslést használt rá).

Vándor:
Passzív képesség: +1 pontot kapnak álcára, keresésre, nyomolvasásra és célzásra.
Aktív képesség: felfedezés - a képesség használatakor nagy eséllyel felfedezik a rejtett zugokat és ajtókat, ösvényeket/utakat, különleges, eldugott, elrejtett helyeket. A felfedezést naponta (játékbeli idő) maximum egyszer használhatja (értsd: nagyobb alváskor "töltődik" vissza), de minimum 10 reagonként (értsd: mindkettő feltételnek teljesülnie kell egyszerre).

Polgár:
Passzív képesség: +1 pontot kapnak tanulásra, továbbá +3 arany minden nap, első belépésnél és +5% arany szintlépésnél.
Aktív képesség: elvegyülés - nagyobb tömegben könnyebben olvadnak be a sok átlagember közé, mint mások, ill. ha már elvegyült, szinte lehetetlen kiszúrni őket.

Kikerült kasztok: telepes, nemes és végül nincs idomár.

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.11.03 17:59:47


43. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 16:54:07
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Elwy, itt most nem az az elsődleges cél, hogy idomárnak vagy druidának nevezzük, és feltétlen hozzunk be druidát, hanem az, hogy 4-4-4-4(+1) kaszt legyen a főkategóriákban. :)


42. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 16:48:11
 ÚJ
>Elwyrien Khaedyys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 505
OOC üzenetek: 228
Felmerült bennem egy olyan, hogy kihúzzuk a francba a nemest, a telepest, a polgárt, és akkor bejöhet mondjuk egy kém-féle kaszt, akinek meg mehetne a nemes-féle meggyőzés mint képesség + a vajákos koncepcióból is lehet oda átvenni (persze alvilági kaszt lenne, de nem a harcra, gyilkolásra, inkább az intrikára meg ilyenekre kihegyezve)

+ és ha az idomár helyett druida lenne aki állatokkal bánni tud?

A hozzászólás írója (Elwyrien Everhate) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.11.03 16:50:55


41. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 16:47:06
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Én akkor úgy gondolom, hogy az egyébbe 4+1 mehetne, négy tényleges kaszt és +1 polgárként a "töltelék" avagy a "nem tudtam mit választani". Viszont a nemes aktívját NEM adnám a polgárnak, mert nem látom értelmét.

Azaz szerzetes megy harcosok közé, vajákos és druida új kasztként (utóbbira várok képességötleteket), telepes és nemes kihúzva.

Esetleg amit írt Ing, a druida passzívjába mehetne a növények és állatok felismerése, kategorizálása, és aktívjába mehet a meggyőzés képesség. Ehhez mit szóltok?


1-20 , 21-40 , 41-60 , 61-80 , 79-98