OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
Amortizáció megszüntetése
Mostani oldal: 1 (1. - 16. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-29 14:59:38
 ÚJ
>Salwar Caleihaisan avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 421
OOC üzenetek: 145
Persze, ez valid, csak ne legyenek belekényszerítve.


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-29 14:07:07
 ÚJ
>Lorew Mazoral [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1059
OOC üzenetek: 141
Persze, csak azon agyaltam, hogy...

Mindenki visszacseréli a hírnevet, de most azért a játékból csak nem akarjuk kivenni, mert akkor valamennyivel szűkítenénk a klánok lehetőségeit. Cool, dolgozzuk át, legyen valami hasznos. Csak ha ez két lépésben történik, akkor lehetnek klánok, akik azt mondják "bakker, visszaadtuk a hírnevet, kértünk helyette mást, de most már bánjuk, hogy nem tartottuk meg, mert a rework után jobb lett, mint amire cseréltük". Tehát szerintem jó lenne egyben látni a képet, hogy mi lesz a hírnév sorsa, és ez alapján a klánok választhatnának a három opcióból, hogy pénzre váltják, más hírnévre váltják, vagy megtartják.


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-29 11:37:04
 ÚJ
>Pashthra Shungo'rol avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 409
OOC üzenetek: 84
Lorew, az utolsóra reflektálva: át lehet alakítani, de akkor is járjon a kompenzáció, hiszen egy olyan dologra változik, amire a klán nem feltétlenül fizetne, nem ezt választotta eredetileg. Unfair lenne szerintem ha nem kapnának választási lehetőséget.


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-29 11:13:34
 ÚJ
>Lorew Mazoral [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1059
OOC üzenetek: 141
Mero: nem feltétlenül. Leginkább azért nem hiszem, hogy bárki gondolt volna erre, mert nem megoldás erre a problémára. (Nem is annyira érzem ezt problémának, mert amíg nem minden helyszín edzős helyszín, addig kb mindig "ugrásszerűen" fognak fejlődni bizonyos karik IC elfoglaltságaik függvényében.) A jelenlegi rendszer engedi 1200 arany és 50 munkapont amortizációmentes tárolását, ebből egy kari 0-ról elérheti az első legendás értékét, fajtól függően talán kettőt is (mondom talán, nem tudom). És ahogy itt elhangzott: ha kicsi munkákból szed össze 1200 helyett 9999 aranyat, azzal nagyobbat bukik, mintha a jelenlegi rendszerben kerüli meg az amortizációt.

Int bölcset szólott, a munkapont amortizációt talán nem kéne bántani, mert ha másra nem is, arra jó, amit ő mondott, hogy ne lehessen végtelen aranyat lebankolni. Plusz ha 9999 aranyig elmehetsz, szerintem soha senkinek nem kell majd 50 munkapont fölé menni (két év múlva majd valaki kérdezgeti, hogy wtf, miért tűnnek el a munkapontjaim, és senki nem fogja tudni).

Az összes többi dologra: egyik sem korlátozná úgy a szintezést, hogy közben ne szivasson meg tízszer annyi embert. Úgy általánosságban bármilyen fék megkerülhető a játékban, lásd az amortizáció is. Belerakhatunk ilyet, hogy x reagonként y szint, de minek? Utána valaki majd sétál klánhelyszínről edzős helyszínre oda-vissza, lapátolja az aranyat a klánkasszából, és szintezik. Az útját annyi reagra osztja fel, hogy pont jó legyen. Nem játszik senkivel, tehát kb mindenki más szemszögéből "ugrásszerűen" fejlődik. Megjárja az utat 15-ször, és kész. Most ezért emberek ne potyogtassanak felesleges reagokat, így is folyton panaszkodtok az utazós reagokra.

Szóval én amit ebből kihámoztam, jelenleg ott tartanánk hogy: töröljük el az arany amortizációját. A munkapont amortizáció maradjon meg. A klánok, akik az ezzel kapcsolatos hírnevet húzták ki, kapjanak valamilyen formában kompenzációt (hírnévpont vissza, vagy arany vissza). (Esetleg át lehetne alakítani a hírnevet, hogy továbbra is legyen értelme, ne csak kivegyünk valamit a játékból?)


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-29 08:22:05
 ÚJ
>Ksier Haik avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 28
OOC üzenetek: 17
Igazából egy kérdés jutott eszembe:

Baj az, hogyha valaki aktív, sokat ír, ehhez társa is akad és a játékkal, többet dolgozva felhúzza a karakterét? Mert ugye az aktivitás alap elvárás.

Ha valaki nem szeretné, hogy egy tápos kari legyőzze, maradjon megfontolt, vagy szelíd, esetleg erre vezessünk be újabb választást. (Pl. Üzletember, vagy harcos szellemű. Csak írtam valami szélsőséges példát.)

Valójában mindenki megtehetné, hogy ezt csinálja, így ez mindenki előnye is lehetne (ha él vele), ahogy az amortizáció mindenki hátránya is.

A klánok egységesen kapjanak vissza egy jelképes (vagy pontosan meghatározott összeget) amivel tovább fennmaradhatnak, fejleszthetnek, vagy szétoszthatják azt.

Részemről hiányolom a hiteles, monumentális fejlett karakterek összecsapását, játékát, nem beszélve arról, hogyha valaki felhúz egy karit, több lehetősége lesz az egyedi dolgokra (amiről ment is diskurzus a cseten). Egyedi potik, egyedi tervek, nagyobb történések.

Nem beszélve arról, hogy a nemeseket és gazdagokat is hianyolom. Most olyan, mintha lenne két gazdag és mindenki másnak ugyanannyi pénze van. Magam részéről, ha csóró vagyok, mindegy mennyi aranyam van, azt úgy játszom ki.

Az amortizáció csak akadály és nem fék. Az egyik,ami az egyediségnek is akadálya,mert uniformizál. Töröljük. A klánok kapjanak egy összeget.

A hozzászólás írója (Ksier Haik) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2023.01.29 08:24:44


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-29 01:00:12
 ÚJ
>Pashthra Shungo'rol avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 409
OOC üzenetek: 84
Szerintem a rendszerben lévő “fék” (amortizáció) egyik felvetett problémát sem oldja meg, azok problémák önmagukban, amik most is léteznek.

Ellenben az amortizáció csak simán zavaró. Amúgy amikor a helyszín/inaktív karakterek utáni bünti/nemtom klánhírnév lett nerfelve akkor minden klán elkölthette másra a hírnév pontjait akinek már volt kihúzott hírneve. Szerintem ez most is járható lenne.

És amúgy ha minden áron büntetni akarjuk azt aki sokat akar egyszerre fejlődni, akkor lehetne az, hogy 24 óránként csak nemtom, 5000 arany költhető szintezésre, de alapvetően nem támogatom. Ha valakinél sok pénz van szerintem szíve joga arra költeni amire akarja. Ráadásul ha valaki közel 0 szinten azzal az 5 munkával amit lát elraktároz annyi munkapontot/aranyat hogy abból hirtelen jelentős mértékben fejlődjön, az már épp eléggé szívatta meg önmagát, nem kell plusz egy kicseszés :D de ez személyes vélemény. Nagy szinten meg úgyis mindegy mert 2000 arany egy szint és nem lehet nálad több mint 10.000.

És azt se felejtsük el, hogy amióta amortizáció van, voltak változások. Jelenleg a rendszer azt ünnepli és díjazza, aki egyszerre sok munkapontot dolgoz le. (Többet kapsz ha a munkáltató összes munkáját ledolgozod.) ellenben a rendszer büntet ha 1500 aránynál több van nálad (amortizáció). Kicsit fura.


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-29 00:40:00
 ÚJ
>Intath Aldeis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1445
OOC üzenetek: 241
Lorew jól összefoglalta a sztorit, hogy miért lett bevezetve az amortizáció. Arany kapcsán lehet én nem vagyok elég kreatív, de nem jut eszembe semmi amivel ki lehetne játszani a rendszert. Sőt ha megszűnne az amortizáció akkor a jk-knak ha nagyobb összegű dolgot vennének akkor nem kéne szívni a fogukat, hogy veszik el közben pénzül. Gwuff vagy házvásárlás esetén mondjuk.

Munkapont kapcsán viszont... Volt már egyszer egy beszélgetésem róla anno és akkor, azt mondták nekem, hogy aki szegény karaktert indít az ne is akarjon oc dolgozni ezzel szintet lépni úgyhogy nem mindegy ha elveszik?
Én ugyanis anno az amortizációk előtt is külön néztem az oc és az ic pénz. Mindig annyit hagytam a karimnál amennyit reálisnak ítéltem vagy ha nem volt állandó keresete akkor amit ic szerzett. Ha meg tisztáson járt akkor ledolgoztam a munkapontjaim és szinteztem. Ezért volt karim többszáz munkaponttal.(Akinél külön poén, hogy nem is szinteztem mert ic akartam a fejlődését is kijátszani.)

Ez elméletben nem hangzik rosszul, de itt már én is látom mivel lehet visszaélni főleg mivel amortizáció óta muszáj vagyok ledolgozni a munkapontjaim. És mikor egy tolvaj meglopta a leharcolt ork zsoldosom aki a kikötőben élt alkalmi megbízásokból, de hónapok óta nem volt keresete mert az élőholtak ostroma ellen önkénteskedett akkor több ezer aranyat loptak ki a zsebéből. Ami, ebben az esetben irreális, de biztos lesz aki úgy gondolkodik, hogy ha megteheti akkor nem hord magánál aranyat mert ellophatják tőle. Csak akkor dolgozza le a munkapontjait ha el is költi a pénzét. Ez is egy lehetőség.


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-29 00:26:05
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 861
OOC üzenetek: 1429
Oké, akkor mégsem. Rel meggyőzött. Ellenben a teljes szintlépős rendszer átdolgozását támogatom. Gondolom azt majd másik témába írjam.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-29 00:24:19
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 861
OOC üzenetek: 1429
Az x reagon belül csak y szintet húzhatsz.dolgot támogatom.




7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-29 00:20:05
 ÚJ
>Relael Ellerin lae'Natar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 823
OOC üzenetek: 277
Klánhírnevek esetében vagy egy másik hírnevet kaphatnának helyette, vagy az aranyat vissza.

A nulláról fullra húzást nem az fogja megoldani, hogy x aranyad elamortizálódik. Halmozni meg persze lehet, sőt, nem is tudod kikerülni. Mi a fenét tegyél akkor, ha 2 éve kalandban vagy? Miért büntessen a rendszer azért, mert nem tudod elkölteni az aranyadat?

Persze nem nagy összeg, de sok kicsi sokra megy.

A szintlépést ne kössük időhöz kérlek, azzal a kisebb karakterekkel szúrsz ki. Éppen elég frusztráló mágus karakterrel kivárni a mittomén 72 órát mire újra tanulhatok, és hetekig ücsörögni a helyszínen mire elköltöm a nálam lévő aranyat.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-28 23:57:27
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 528
OOC üzenetek: 150
Mondjuk valamiféle IC és / vagy OC időlimithez kötött szintlépés esetleg ?

Hogy nem húzhatsz X reagon belül Y szintet, vagy ilyesmi.


Edit: az alapötletet támogatom természetesen.

A hozzászólás írója (Bredoc Droyn) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2023.01.28 23:58:17


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-28 23:53:30
 ÚJ
>Meronnan Rhaavos avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 270
OOC üzenetek: 39
Feltételezem, többek között arra is lett kieszelve, hogy a karakter ne raktározza el a munkapontokat / aranyat és ne akarja nulláról fullra húzni a karakterét egy füst alatt. Járja be az odáig vezető utat. Szerintem érdemes ezzel is kalkulálni.

A hozzászólás írója (Meronnan Rhaavos) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2023.01.28 23:54:13


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-28 23:52:04
 ÚJ
>Lorew Mazoral [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1059
OOC üzenetek: 141
Szerintem senki nem lesz ellene, mert mindenki számára egyformán zavaró.

Akkor került be, amikor a rendszer egyik hiányosságát kihasználva valaki több tízezer aranyat "teremtett" a semmiből. Ekkor került be a négyszámjegyű aranylimit, a kétszámjegyű munkapontlimit, és az amortizáció, és a földműves kaszt nerf, hogy még ezeket a maximumokat is kb lehetetlen legyen elérni. Az indoklás az volt, hogyha a karidnak több ezer aranya van, akkor lépten-nyomon elveszik belőle néhány, és fel sem tűnik. Ha felveszem a bohócsapkát, nyilván én is támogatni fogom a megszüntetést, viszont a satyi nélkül meg kell kérdeznem, hogy mivel kárpótolnánk azokat a klánokat, akik kihúzták a releváns hírnevet? Egyáltalán vannak-e ilyen klánok jelenleg, akiket ez most "negatívan" érintene?


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-28 23:26:29
 ÚJ
>Rothawdar Arskeliss avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 166
OOC üzenetek: 127
Én sem látom értelmét, azt leszámítva, hogy több reagot kell írni ahhoz,hogy az aranyad megmaradjon. Már ha nem költöd el előtte, időben.


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-28 22:52:23
 ÚJ
>Pashthra Shungo'rol avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 409
OOC üzenetek: 84
Maximálisan támogatom, semmi értelmét nem látom se rendszer, se játék szinten.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-28 22:49:29
 ÚJ
>Relael Ellerin lae'Natar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 823
OOC üzenetek: 277
Nem tudom pontosan miért lett bevezetve, mikor megérkeztem Lanawinra már létezett, igazán előnyét nem látom azon túl, hogy klánok elmondhatják magukról mekkora királyak, mert van hírnevük amivel ezt megszüntetik. Ezért meg talán felesleges léteznie, ellenben bosszantó kalandozóknak, mágusoknak, vagy bárkinek, aki nem edzős helyszínen vagy klánhelyszínen pitypangozik.

Vélemény?


1-16