Csoportba bontom a dolgot:
1. Termelés, mezőgazdaság:
- növénytermesztés
- állattenyésztés
- bányászat
- vadászat/halászat
2. Megmunkálás, feldolgozás:
- kovácsolás
- ácsolás
- ékszerkészítés
- építészet
- szeszfőzés
- gasztronómia
3. Művészet:
- irodalom (költészet, novella, regény)
- színművészet (színjátszás, történetmesélés, előadás)
- zeneművészet (éneklés, hangszeren való játék, tánc)
- képzőművészet (rajzolás, festészet, szobrászat)
4. Gyógyítás, orvoslás:
- sebkötözés
- anatómia
- élettan
- amputáció
- herbalizmus (gyógynövényismeret)
5. Egyéb műveltség, tárgyi tudás:
- írás/olvasás
- matematika (összetett számolások)
- etikett
- heraldika
- térképismeret
- botanika (általános növényismeret)
- méregismeret (mérgező növények, mérgek)
- vadismeret
- történelem (legendaismeret, vallásismeret)
6. Hadtudomány:
- stratégia, taktika
- hadtörténet
- logisztika (utánpótlás, szervezés)
- ostromismeret (ostromgépek, erődítmények)
7. Általános képességek (~ máshova nem fér):
- úszás
- lovaglás
- akrobatika
- erdőjárás
- navigáció (hajó)
- idomítás
- csapdaismeret (állítása, bontása)
Ez össz. 41 db. Mindenki alapvetően 10 képességet választhatna be az alapból kapottakon felül ("10 elosztható pont"). A kasztok a következőt kapnák meg alapvetően:
1. Harcos kasztok: az összes hadtudományi ismeretet
- íjász: + vadászat/halászat
- kardforgató: + sebkötözés
- lovag: + heraldika, etikett, lovaglás
- szerzetes: + írás/olvasás, etikett, történelem
2. Tudományos kasztok: írás/olvasás, matematika, +2 elosztható pont (10 helyett 12)
- alkimista: herbalizmus, botanika, méregismeret
- druida: vadismeret, idomítás
- mágus: történelem
- tudós: sebkötözés, anatómia, élettan, amputáció
3. Alvilági kasztok: méregismeret, akrobatika, csapdaismeret
- bárd: zeneművészet + további egy tetszés szerint választott művészet
- orgyilkos: anatómia
- tolvaj: etikett, térképismeret
- vajákos: herbalizmus, botanika
4. Egyéb kasztok: ---
- földműves: összes termelés, mezőgazdaság; szeszfőzés; vadismeret
- kereskedő: ékszerkészítés, etikett, térképismeret, heraldika, matematika, írás/olvasás
- polgár: írás/olvasás, matematika, etikett, heraldika, történelem, lovaglás
- vándor: vadismeret, úszás, lovaglás, erdőjárás, idomítás, herbalizmus, botanika, vadászat/halászat
És akkor ez kimerítené az "előtörténetből meríthető előnyöket", azaz olyan szakértelmeket kapna a karakter, amivel egyértelműen jobban lehet majd a játéktéren fejlődni, de ahogy a jogos igény felmerült, nincs instant rang, pénz, cuccok stb. A hiányzó szakértelmek pedig tanulhatóak lennének a játéktéren, olyantól lehet megtanulni (csak másik JK-tól!), aki rendelkezik az adott szakértelemmel, a tanulás kijátszandó.
+ olyan javakat hozhatnál előtörténetből, ami kapcsolódik a megfelelő szakértelmekhez - pl., ha állattenyésztésed van, hozhatsz tenyészteni való állatot, ha zeneművészet, akkor hozhatsz hangszert, ha bányászat, lehet csákányod ET-ből, ha van lovaglásod, hozhatsz hátast stb. De ezekre továbbra is él, hogy nem értékesíthető, csak az, amit IC szerzel meg.
Több kasztnál az egyszerűség kedvéért egy általa választott kaszt bónuszait kapja meg (amivel beregisztrált), a többit nem, azt pontok elosztásával tudja megoldani.
Erről így mit gondoltok?
(Még lehet amúgy írni lehetséges szakértelmeket.)
A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.04.24 09:52:19