Sziasztok,
Felmerült a téma címében írtak némilegű szabályozása. Főleg felső korlát és iránymutatás adása. A szabályozás alapját a kasztrendszer adná. Tervezet:
Ez lenne az általános része:
"Alapvetően elmondható, hogy a karakter előtörténetből olyan erőforrások (javak, információk, ismeretek) meríthetőek, amik egy teljesen átlagos, tömegbe olvadó NJK számára elérhető az adott korral (így egy ifjúnak nem lesz nemesi rangja csak úgy, ahogy magas szinten varázsolni sem fog tudni, és kardot is csak átlagos szinten fog forgatni alapvetően). Mindegyik kasztnak viszont elérhetőek bizonyos plusszok előtörténet alapján. Ezeket az adott kaszt leírásánál találhatod meg. Fontos megemlítenünk, hogy ez nem azért van, hogy a karaktered már VP legyen indulásnál, hanem azért, hogy ne legyen teljesen járatlan a kasztjának területén. Ami mindenkinek "jár" alapvetően: max. egy hátas állat (max. 500 arany), kellő felszerelés (fegyverzet), lakóhely (max. 600-800 arany értékben) és alapvető képességek (írás, olvasás, úszás, lovaglás stb.). Az utóbbi persze úgy, hogy azért ne tudjon mindent a karakter. Teljesen átlagos és normális, ha nem tud írni vagy olvasni, elvégre egy kvázi-középkor szintű játékról beszélünk. Az összes erőforrás megléte megindokolandó előtörténetben."
Ezen felül minden kasztból járhatna valami speciális (nyilván akkor jár, ha a karakter gazdája úgy dönt, azt kéri előtörténetből, de naná, hogy fogja). Ez nagyon sok helyen még foghíjas, egyelőre összeraktam az ötleteimet. Próbáltam inkább azon kasztoknak több előnyt adni, amik kevesebb pontot kapnak és/vagy speciális tudással rendelkezhetnek.
Harcos kasztok: Alapból indulhat a városőrség tagjaként (közkatona), ismer alapvető harci cseleket.
- Íjász: íjak és nyílvesszők készítésének ismerete, vadászati ismeretek.
- Kardforgató: akár őrmesteri pozícióban is indulhat a városőrségben, kovácsolási ismeretek.
- Lovag: csatamén, komolyabb lovak (hátas) (+ passzív vértviselet jelenleg is megvan).
- Szerzetes: különleges, pusztakezes harci cselek ismerete (lefegyverzés, fogások stb.), birkózási ismeretek.
Tudományos kasztok: Alapból magas fokon űzik az írást, olvasást, érthetnek több nyelven, növényismeret.
- Alkimista: alapvetően kapna recepteket (a regisztrációs privát üzenetben).
- Druida: több kezdő állat, összértékben max. 4000 arany.
- Mágus: alapból igényelhetne annyi független varázslatot 1-5. szinten, ahányadik szinten kezdett (1-5 darab tehát). Ő választhat varázslatot.
- Tudós: ??? (+ passzív tudnak gyógyítani)
Alvilági kasztok: ???
- Bárd: hangszerek (akár igen drágák is) és sokrétű művészeti képességek.
- Orgyilkos: ???
- Tolvaj: ???
- Vajákos: ???
Egyéb kasztok: Az ET-ből hozott dolgok tulajdonjigát "átruházhatja" egy másik személyre, akit IC szolgál (pl. három polgár együtt már 9.000-ből nézhet kérót magának).
- Földműves: rendelkezhet városon kívüli földdel (főleg a szántóföldeknél), akkorával, amekkorát egyedül meg lehet művelni.
- Kereskedő: az előtörténetből hozott értékek IC értékesíthetőek (kivéve az épület/ház), de csak JK számára. Hozhat max. 1000 aranyi értékű portékát ET-ből (ruha, étel, ital stb.) VAGY az induló háza lehet 3000 arany értékű.
- Polgár: alapból rendelkezhet nemesi ranggal. Az induló háza 3000 arany értékű lehet max.
- Vándor: jó erdőjárási képességek, világismeret, erdőismeret, vadászati képességek, két hátas állattal is indulhat, illetve ismeri az erdő vadjait.
Várom a meglátásokat, ötleteket.