Nos előre bocsátanám, hogy legyünk szívesek nem tele spammelni ezt a témát, mindenki írja le bátran, hogy mit gondol arról amit itt vázolni fogok, de elsősorban Emphus véleményére vagyok kíváncsi. Emphus ezúton szeretnélek megkérni, hogy legyen is bármi a kimenetele annak amit leírok, kérlek indokold meg, hogy miért gondolod azt amit, mert bár sejtem, hogy elvetésre kerül, kíváncsi vagyok, hogy miért. Pl. Rengeteg munkát igényel, és a felmerülő problémák túlontúl bonyolulttá teszik. Megértem, hogy amit most le fogok írni, koránt sem kis feladat kivitelezésben, és hogy főleg a már regisztrált karakterek jelentik a gondot, annak ellenére, hogy maga a rendszer kutyafüle. Szóval:
Gondolkodtam sokat, hogy mit lehetne tenni ezekkel a kasztokkal, amik időről időre felbukkannak, mert valakinek olyanhoz lenne kedve ami még nincs az oldalon. Ilyenkor vagy elfogadásra kerül a dolog, vagy azt kapja az illető válaszul, hogy a meglévőekből már megoldható a gondja. Arra a következtetésre jutottam, hogy ismét csak hangsúlyozom a szerintem legkézenfekvőbb megoldás erre az, hogy törüljük az összes kasztot első lépésben. A következő az lenne, hogy felállítunk két a játék elején kiválasztható irányzatot,(vagy további gondolkodás, és indokolt szükség esetén többet) ezek pedig a harcos, és a varázshasználó lennének(tetszőleges névvel illetve, de ezzel a lényeggel). A fejlődési irányt azaz a kasztból származó pontokat a játékos döntené el karaktergenerálásnál, tehát az elején megállapítaná, hogy milyen bónuszokat szeretne kapni a továbbiakban szintenként. A további kaszt nevét a játékos határozná meg, egy szerkeszthető kaszt mező segítségével, így lehetőséget adva arra, hogy teljes mértékben a játékos döntse el milyen kasztot akar kijátszani, nem beszélve arról, hogy ez kiküszöbölné az állandó jelleggel felmerülő új kasztok problémáját. Persze moderátor által ellenőrzött kaszt nevekkel.
Részletek:
Harcos: olyan karakter aki valamilyen fegyverrel, esetleg puszta kézzel harcol, de tanulhat ugyan mágiát, viszont az elején nem tud affinitásra adni, és a varázslatai sikeressége a másik csoporthoz képest alulmarad. Például: Csak harcos karakterkasztok nevei: harcos, zsoldos, fejvadász, tolvaj, és a többi. mágiát használó, de inkább harcos karakterkasztok nevei: Lovag, szerzetes, vagy ez a bizonyos varázszsoldos. Több nem jut eszembe.
Varázshasználó: Olyan karakter akinek jobb esélye van a varázslatok sikeres kivitelezésére, és affinitásra is oszthat el a rendelkezésére álló pontok közül. Csak varázsló kasztokhoz koncepciónevek: Varázsló, Elemmágus, Elmebűvész , Alkimista stb. Inkább varázsló, de fegyveres vagy pusztakezes harchoz is értő karakterkaszt nevek: Bárd, Boszorkány, Boszorkánymester, és a jó ég tudja még mi.
Megjegyzem ezek a koncepciónevek csak példák, szóval a játékos bármi lehetne, bárhogyan elnevezhetné azt amit ő képviselni kíván(továbbra is csak normális keretek közt), és ezt úgy és olyan pontokkal határozná meg, ahogy akarja. Leírok két példát.:
Bárd akarok lenni, amit a jelenlegi körülmények közt tolvajjal, vagy vándorral kijátszhatok egészen nyugodtan, viszont akkor sokkal körülményesebb lesz a mágia megtanulása, pedig egy bárdnak illik értenie az ilyesmihez, ezért esetleg megtehetem, hogy mágust választok kasztnak. Szóval az új rendszerben ezt úgy csinálnám, hogy kiválasztom a varázshasználó kasztot, és tegyük fel van a szintenként kapott pontjaim közül 10 amit fixen eldöntök hogy mire megy. Mondjuk ha a mágia affinitásra akarok rakni akkor azért két pontot kell feláldoznom. Tehát 2esre húzom a mágia affinitást, így az 4 ponttól megfoszt, és rakok még fegyveres harcra kettőt, emberismeretre hármat, és tanulásra egyet. (megjegyzem nem tudom hogy működik pontosan a pontrendszer, ez csak egy példa.) Így a bárdom kicsit konyítani fog a mágiához is, de harcolni is tud azért. A továbbiakban az határozza meg a karakteremet, hogy hogyan osztom el a szerzett pontjaimat, meg persze amit véletlenszerűen kapok. Ha ezzel megvagyok akkor fogom a kaszt mezőt, és megszerkesztem, nevezetesen odaírom hogy Bárd, vagy hogy Dalnok. Később ezt lehetne szerkeszteni, ahogy a történetem alakul. Pl. az élet úgy hozta hogy beálltam zsoldosnak, és akkor odaírom, hogy Zsoldos-dalnok.
Nézzünk egy példát a harcos kasztból. Varázszsoldos akarok lenni. Minden további nélkül megtehetem, miután eldöntöttem miben kell az illetőnek jónak lenni. Mondjuk affinitásom nem lehet(kivéve, ha úgy döntök, hogy varázshasználóként indulok el), ezért arra nem tudok tenni, de teszek az emlegetett 10 pontból 4et tanulásra, hogy könnyen megtanuljam a mágiát, 2 nyelvismeretre, 3at fegyveres harcra, és 3at fájdalomtűrésre, vagy akármi másra amire úgy érzem egy varázszsoldosnak szüksége lehet. Ezután fogom a Kaszt mezőt, és beleírom hogy "Varázszsoldos." És kész is nem kell fölöslegesen új kasztokat hozzáadni, vagy később elvenni, és egy új játékosnak sem kell válogatni a 26.000 kaszt közül, hanem konkrétan ki tudja alakítani azt, ami ő akar lenni.
Sirrel egyeztetve egy egészen kézenfekvő és egyszerűnek mondható megoldás kínálkozik, hogyha esetleg mégis működne ez a dolog. Arra gondoltunk, hogy a meglévő karakterek maradhatnának úgy ahogy voltak, miután eldöntötték melyik ágba akarnak tartozni, megkaphatnák a szerkeszthető kaszt boxot, meg az esetleges pluszpontokat, aztán jól van.
A Pontozást még egyszer elmondom, hogy csak példa, szerintem erre lehet olyan rendszert alkotni, ami megfelelő. És köszönöm annak a figyelmét aki elolvasta ezt a hosszú eszmefejtést, és pozitív, vagy akár negatív kritikájával hozzá fog szólni.
Lenne még egy utókérésem. Még mielőtt bárki elkezd kardoskodni a jelenlegi rendszer mellett, olvassa át alaposan mérlegeljen, és úgy támadjon olyan indokokkal, amiben van ráció. Jól esik az embernek, ha amikor azon küzd, hogy teljesebbé tegyen valamit, és gondolkodik rajta, meg nem sajnálja az energiát, és még ha nem a lehető legteljesebben is, de részletesen körültekintően próbálja ezt tenni, és felépíteni a mondandóját, akkor nem annyi a válasz, hogy ez sz*r. A megértést előre is köszönöm:D
THE END
A hozzászólás írója (Dariskel Skeldrather) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2012.04.12 19:28:32