Na, átolvastam újra a témát, megnéztem a véleményeket, összevetettem az alapkoncepcióval, és a következő alakult ki bennem, amit elétek tárnék véleményezésre:
- Helyszín:
A helyszín Dai által kidolgozott egy kis módosítása lesz. Rév nincs (max. annyira, hogy azzal lehet idejönni, de amúgy játékterület nem lesz), illetve egyetlen házikó lesz, ami a fogadó. A fogadó egy magasföldszinten lévő ivó lesz, egy fedett terasz gyakorlatilag, amiről lelátni egy udvar-szerű helyre. Ez a hely egy tereptárgyakkal tarkított aréna, ahol a karakterek megmérettethetik magukat. Maga a fogadó/ivó rész mágiával védett, így az arénából kifelé/befelé lőtt nyílvesszők meg miegyéb meg fog akadni egy láthatatlan falban.
- Hozzászólások:
A hozzászólás minimum hossza 16 karakter lesz, ami ilyen... három szó. A maximum hossza 500 karakter lesz, mert RT felület, nem szükségesek a hosszú reagok.
Ha írsz egy reagot, az néhány másodperc múlva automatikusan megjelenik mindenkinek, akinél meg van nyitva az RT helyszín, így nem kell frissítgetni az oldalt, se a chatet figyelni (ott nem fog megjelenni amúgy egy reag sem, mert terveim szerint sok lesz).
- Koncepció:
Az eredeti játékmenetet egyáltalán nem befolyásoló harmadik szál lesz gyakorlatilag. A meglévő karakterekkel lehet jönni, és gyakorlatilag akármit ki lehet játszani. Sokkal lazábbra lesz fogva minden szabály is, nem fog érdekelni se a múlt idő, se a jelhasználat, de még csak a helyesírás sem. Ha a karaktered itt megsérül, meghal, vagy bármi történik vele, ami kivonja a játékból, egyszerűen "újjászületik", és a rév újra behozza a szigetre. A hozzászólásokért nem fog munkapont járni, és a fogadóban minden ingyen fogyasztható. Egy idősík és egy helyszín van. Mindent látsz és hallasz, amit a többiek írnak, nincsenek privát játékok, idősíkok, és sarkok, amibe el lehet bújni.
- Akciók:
Egyszerű minden, akit nem érdekel, ezt nem kell tudnia/elolvasnia, mert legördülő listából lesz választható, és számolni fogja majd a rendszer.
Minden reagban 1 akciót hajthatsz végre: támadsz, varázsolsz vagy semmit nem csinálsz. Az arénában persze, rendszerszinten, közben a reagnak lehet amúgy tartalma, amiben mondjuk triplaszaltó közben beszólsz valakinek.
* Harc:
Faék egyszerű harcrendszer lesz. A varázslatok nem fogyasztanak manát az arénában, azok végtelen szám használhatóak, de csak az arénában, és ha varázsolsz, abban a körben mást nem tudsz csinálni. A karakter életpontja az 12+állóképesség+erő (nagyon rossz = 0; legendás = 6), így minimum 12, max. 24.
A találati esély közelharcnál: támadó ügyesség+megfelelő képesség+2D6 VS a védekező ügyesség+gyorsaság+2D6; ha nagyobb a támadóé, talált, ha nem, akkor mellé.
Távolsági támadásnál (fegyverdobás is) a találati esély: támadó ügyesség+célzás+2D6 VS a védekező 4D6.
Ha a támadás talált, akkor fegyvernemtől függő sebzés van: pusztakezesnél a pusztakezes harc+erő; fegyveres közelharcnál a fegyveres harc+erő; távolsági fegyvernél és fegyverdobásnál a célzás+ügyesség.
A sebzést a bőrvértek 2; könnyűvértek 4; nehézvértek 6 egységgel csökkentik, cserébe bőrvértnél a fentiekben az ügyesség és gyorsaság is eggyel, a könnyűvértnél 2-vel, a nehézvértnél 3-mal kevesebbnek számít, így nehezebben találsz, és téged is könnyebben eltalálnak.
* Csapdák:
Az arénában el vannak helyezve csapdák, és a fogadó személyzete (NJK-k) a vendégek szórakoztatásáért néha aktiválják ezeket. Akkor tud aktiválódni, ha egy harci cselekvéssel küldöd el a reagod. Minél jobban utálnak valakit, annál nagyobb eséllyel aktiválják, ez a karizmától függ. Persze ha valaki elég okos, akkor észreveheti és elkerülheti ezeket, ez az intelligenciától függ. Minden reagál 10/(karizma+1) százalék eséllyel (1,43% - 10%) aktiválódik valami csapda alattad, és 100/(intelligencia+1) eséllyel leszel a csapda áldozata (14,3% - 100%), ha aktiválódott alattad. A csapda 24 életpontot sebez, vérttípustól függetlenül. A csapdákhoz lesznek ilyen közepesen vicces szövegek írva, hogy milyen módon halt meg a karakter. Ha valaki akar ilyeneket kitalálni, várom a PM-eket (!!!) ez ügyben.
* Aktív képességek:
A kasztok aktív képességei nem használhatóak az egyszerűség kedvéért. Ez nem egy vérre menő dolog, nem veszted el a karaktered, ha kikapsz, gyakorlatilag semmi nem történik.
- Ki aktív?
Ahogy fentebb írtam, nem lesznek különböző idősíkok. Úgy jössz oda, hogy beírod, hogy megérkeztél a révvel. Amikor menned kell, beírod, hogy lelépsz a fogadóból, vagy teszem azt, elesel és nyakad szeged. A lényeg, hogy az van épp a fogadóban, aki írt reagot az elmúlt záros időszakban (teszem azt 15 perc). Ha valaki egy ideig nem ír, akkor játékon kívülre kerül, úgy kell kezelni, hogy eltűnt/meghalt/akármi. Teljesen lényegtelen.
Nem kell hát se külön chat, se külön JTK erre a felületre. Beírod magad, és várod, hogy valaki visszaírjon.
*** Aki az akarja, hogy hatással legyen az RT játék a karakterére és a főszálásra, az játsszon gyakori reagváltásokkal főszálon. 5 percenként lehet reagot írni, ez több, mint elegendő az ilyen játékra. Ez a játékmód inkább szórakozásra van, mint tényleges, érdemi játékra. Ahogy VB is írta, feljön, gyepál kicsit, lelép. Mégsem váltja ki a rendes játékot, mert a karaktert fel kell tápolni ugyan úgy, hogy itt valaki megnyerje az arána harcokat. És azoknak is van azért esélye, akik nem táposak, mert akár össze is lehet fogni egy karakter ellen.