OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
Kasztok barátságosabbá tétele
<< Előző oldal - Mostani oldal: 4 (61. - 80. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

80. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-16 11:14:28
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Üdv, köszi az észrevételeket!

A korlát aránylag finom, +-1 esetleg 2 szintet jelent megfelelő kasztok mellett, az erőt pedig másként tudják felhasználni az óriások a maguk oldalán. Nem mesteri fegyverforgatók, hanem jobb sebtűrők és sebokozók lesznek. Kicsit a görög hősök és a küklopsz esete.

Itt lehet, hogy az akaraterő jobban jönne ki, azért esett az erőre a választás, hogy kevésbé legyen az a tulajdonság alul reprezentált a képzettségek között, így talán logikailag csak a második legjobb választás (ugye sztereotípia, hogy akinek a teste erős, az a fájdalmat is jobban tűri), de az egyensúlyon kicsit javít.

A harci kört meg a kört egyeztethetjük, átfutok rajta majd megint, de lényegében nem jelentenek mást. A harci képzettségeket csak harcban lehet használni úgyis.

Az alkaszt csak egy... tervezési lépés volt, azt hiszem ez bele is van írva valahol, ha nem elég hangsúlyos kiemelem majd jobban. A lényeg, hogy a 10 képességből 5öt kiválaszthatsz a feltételeknek megfelelően. Azok az alkasztok csak tervezés során lettek egy kaptafára felhúzva, és emiatt valamennyire passzolnak egymáshoz.

A bástyát én megtartanám, fantasy vonalon asszociálva pont azt jelenti amit kell, de ha van jobb javaslat ami többeknek tetszik tőlem átnevezhetjük.

A kihívásnál nem kötelező támadni, csak nem támadhat meg mást. (pl ha telepakolja magát mágikus csapdákkal és kihívja, akkor nem kell fejjel nekimenni a falnak) emellett tisztán látni és hallani kell.
Plusz harchelyzetenként egyszer használható a dolog alapból is, így egy harchelyzetben csak egyszer használható (kivéve ha a bárd ismétlést ad neki, de ilyenkor a csapatmunkát értékelendő én hagynám a kétszeres elsütést ugyanarra).

Meghökkentés: Pont ez a lényege, hogy olyan mozdulatról van szó, amitől önkéntelenül (a védés sikerétől, vagy szándékától függetlenül) kizökken a karakter a mindenféle egyéb tevékenységeiből, majd csavarok kicsit a mondatokon, hogy érthetőbb legyen, de szerintem nagyrészt azt fedi le, amit kell neki.

A párbajhős pont azért került az orgyilkoshoz, mert egyfajta fejvadászos, rajtaütéses egy-egyes dologról van szó, ekkor könnyen kivégzi. Hősnek tényleg nem hős, kaphat valami fejvadászos nevet.
Illetve a felszabadult helyeknél bekerülhet a harcoshoz is, csak eddig a vértviseletes dolgok miatt (amiket most átvesz a harcrendszer úgy tűnik), a harcoshoz nem fért be.

A célra tartás igen, az is egy ilyen átfedő darab. Át fogom írni, köszi!

A csapatmunka a specialistával használható nagyon jól. (Itt ugye a 3 fázisból egy esetén +2 a többi esetén -1 jár), ekkor a -1ek kiesnek, míg a +2-k megmaradnak. Meg kell nézni, ha ez kevés, akkor a dobásokból is számíthat a legnagyobb, de az nagyon biztos sikereket eredményezne így első ránézésre.





79. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-16 10:22:41
 ÚJ
>Pashthra Shungo'rol avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 409
OOC üzenetek: 84
Üdv. A rendszer tetszik, kérdésem azért lenne pár, de néha hajlamos vagyok kijelentésként megfogalmazni.

Fegyveres harchoz a leírás alapján a gyorsaság, és az ügyesség tartozna. Kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy mi a helyzet olyan karakterekkel, akiket faji képességük korlátol, de egyébként nem kellene rossz harcosnak lenniük.

Specifikusan az óriásra gondolok, akinek mindkét képessége maximum jó lehet a mostani rendszerben, és nem is kap rá pontot az újban, de társul mellé egy legendás erő. Azért ha Morw megsuhintja a fegyverét, nem biztos, hogy a jó gyorsaságú és jó ügyességű karakteremmel fel kellene vennem vele a harcot, miközben az erőm csak átlagos (ugyan olyan szintű fegyveres harc képességet véve alapul).
Én preferálnék egy választható harcmodort, ahol meg lehet mondani a rendszernek, hogy én nagyon erősen akarok nagyon nagyokat csapni, vagy brillírozni akarok, és cikcakkos ábrákat festeni a levegőbe a kardommal.

Fájdalomtűrés - Állóképesség + Erő. Az erős karakter miért tűri jól a fájdalmat? Annyira "erős"? Nem lenne jobb állóképesség és akaraterő? Hiszen a fájdalom inkább mentális, agyban végbemenő folyamat, mint fizikai.

Tudom, hogy még csak vázlat, ezért a mondatszerkezetet és helyesírás nem is érdekelt, ellenben a lektoráláskor javaslom majd az egységes kifejezésrendszert. (pl sokszor harci kör, máskor sima kör leírása, kiemelt példa az íjász, ahol a képességek harci körönként egyszer használhatóak, de a sortűz passzív buffal öt körönként újra használható. Nem öt harci kör? )

Illetve engem összezavartak az alkasztok. Lehet több alkasztom egy karakterrel? (Kifejezetten az íjász megint, a sortűz a sortüzér képessége, de a mesterlövész kap olyan megvonást, hogy az egyik képességet csak akkor használhatja, ha nem használt sortüzet. Nem az lenne az alkaszt lényege, hogy csak egy legyen? Vagy lehet mindkettőben párhuzamosan fejlődni? Utóbbit adom, de ekkor is kivenném a sortűz kitételt. Ha előhúzom az íjamat, lövök vele kettőt/hármat, és utána egy kört elnyomok arra, hogy elővegyem a számszeríjamat, azt felhúzzam, hiszen a felhúzva tartott számszeríj semmit nem ér, mert elhasználódik az ideg, aztán célzok vele, és lövök egy erőset, az balansz szempontjából szerintem nem problémás, mert ugyan ott vagyok, mintha nem használtam volna sortüzet, csak minden körben lövök egyet. )

Javaslom a lovag Bástya alkasztjának átnevezését. A blaha aluljáróban érzem magam tőle, és önkéntelenül adok egy cigit.

Kihívás - megkötésként betenném, hogy fizikailag támadható legyen a karakter (egy áthatolhatatlan erődből érkező taunt szerintem inkább bosszantó, mint valódi támadásra késztető dolog). Ezen kívül betenném, hogy egy harchelyzetben célpontonként egyszer használható.
Meghökkentés - A képesség aktiválásának körben egy meghökkentően gyors közelharci támadást hajt végre, melynek hatására a védekező felet megakadályozza az igemondásban és a varázsitalok elfogyasztásában, valamint kizökkenti a koncentrációból következő körének végéig.
Ha valaki ennyire gyors és _támad_ az ellen hogyan lehet védekezni? Vagy ha nem kell ellene védekezni, akkor _miért_ nem kell védekezni egy támadás ellen?

Párbajhős - a képesség tetszik (végül is az én ötletem volt csak más néven) de miért az orgyilkos kapja a harcos helyett? Hiszen ez teljes mértékben harci képesség, és az orgyilkosok (általában) nem a fair, elhúzódó, hosszú küzdelmekre szakosodnak. Mert azok a harcosok. Ha mindenképp itt marad, akkor legalább a nevét módosítanám, mert szerintem így nagyon nem illik a kaszthoz.
Célra tartás - ez ctrl+c volt az íjásztól? Nem lett átírva a kaszt név benne.

Csapatmunka - Lehet, hogy kicsit töri a rendszert, de mi lenne, ha nem a képességek közül a legjobb lenne (hiszen ha valaki a szakmája csúcsán jár, és összeáll egy hasonlóan kiválóval, akkor a rendszer szerint semmivel nem jobbak, pedig két világklasszis dolgozik össze), hanem mindenki dobhatna, és a legjobb dobást vennénk alapul. Így segítik egymást a dologban.

--------------------
Most ennyire futotta, mert már kezd kifolyni az agyam, meg dolgozni is kéne, majd még írok észrevételeket.

A hozzászólás írója (Pashthra Shungo'rol) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.04.16 10:25:09


78. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-12 15:01:25
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Nagyjából ott lesz a felső határa meghúzva a dolognak. Ez az ET-s medve/farkasszelídítők rendszerbe beillesztését segíti leginkább, így olyan állatokról lesz szó, amelyeket ET-ből hozni túl meredek lenne, de nem vészesen erősek. Egy visszafogottabb listát kell emögött elképzelni, a részleteit ennek is kidolgozzuk nem is olyan sokára.


77. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-12 14:30:21
 ÚJ
>Wrexan Glunsz avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 425
OOC üzenetek: 39
Üdv!

A drudát nézegetve szemet szúrt valami.

Druida társ A druida választhat egy ritka állatot, mely onnantól hű társa lesz. IC játékban szerzett állatnak számít.

Itt a szelídíthető állatok jönnek szóba? Illetve nem túl erős ez a keppesség így? Szerintem eddig meg kell dolgozni érte, ha valaki ilyen lényt akart szerezni magának. Most meg egy képleséggel könnyedén megszerezhető lesz majd. Az Irbisz közepes előfordulású és még így is nagy falat.


76. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-11 19:23:02
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Tervezés közben módosult kasztképességek:

-Fegyvertár: A bónusz másképp érvényesül.
-Gyors elővétel: Átnevezve fegyverrántásra. Íjak esetén az elővétel körében egyszer támadhat. (Egyéb esetben egy sem lesz lehetséges).
-Lovag vértviselete: Lovasroham bekerült helyette kicsit módosítva.
-Mágus százalékok ismerete: Módosításra került, a mágikus kezdeményeződobás is ide tartozik.
-Tudós gyógyítás: Bekerült az itteni beszélgetés alapján egy módosítás rá. Dobásra ad bónuszt, illetve a vajákos ellen fix gyógymódot.

A végleges harcrendszer-tervhez hozzá kell majd igazítani a többi bónuszt is, ez később jön.

Felszabadult két képesség, a harcos, illetve az íjász vértviselete helyén, ne fogjátok vissza magatokat a témában!



75. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-05 16:54:40
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 828
OOC üzenetek: 217
A terv az, hogyha egyszerre két kezét kell összehangolnia egy harcosnak, és két kézzel kétszer támadhat, akkor ugye dupla esélye van a találatra, de nem lesz egyik sem olyan, mintha csak egy fegyveres mozgásra összpontosítana. Ez a valóság egy nem teljesen tökéletes modellje, így nyilván nem tudunk majd mindent belevenni.
A lovagoknál ha az egyik kezükben a pajzsot forgatják, akkor ez a hátrány ami a kétkezes harcból adódna, nem adódik, tehát olyan mintha két fegyvere lenne, amire teljesen tud összpontosítani. Szerintem elég menő. Ugyanez a képesség megvan a kardforgató kasztban is más fegyverekkel, így minden harcos kaszt tud levonás nélkül két kézzel harcolni.


74. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-05 16:51:37
 ÚJ
>Frandr'd Gruad avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 355
OOC üzenetek: 40
A pajzs apropóján megjegyeznék én is itt valamit. Ugye a "bástya" lovag legmagasabb szintű képessége a pajzscsapás, de bevallom, hogy szerintem túlságosan "alap" harci manőver ez ahhoz, hogy csak egy kaszt tudja hatékonyan végrehajtani.
Ezen kívül tudtommal a pajzzsal támadás célja általában az, hogy rést nyisson az ellenség védelmén (elkábítsa, megtörje a lendületét, etc.), és megkönnyítse a csapást követő támadást. Szóval emiatt sem tudom, mennyire logikus, hogy pont megnehezíti, hogy utána támadást vigyünk be.
Vélemény?

A hozzászólás írója (Frandr'd Gruad) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.04.05 16:52:03


73. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-05 16:40:12
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 828
OOC üzenetek: 217
De, képes, a torokgyulladásra a falusi nagymamák is, rossz példa volt.
Egy üszkösödés kikúrálásánál a tudós kasztúnak 100% sikere lenne ugyanígy, a nem-tudósnak meg valahogyan előéletből/statból/mesélői belátásból lenne eldöntve, hogy tudja-e, vagy sem, vagy mennyire jó gyógymódot talál.
Szóval ismét a kasztképességek kb kétharmadára-felére más is képes, csak kevésbé biztosan/jó hatásfokkal. Ez a képesség is részben (a rituálét szemre nehéz megmondani) ilyen.

A hozzászólás írója (Mesélő) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.04.05 16:40:40


72. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-05 16:38:45
 ÚJ
>Nimeril Drimanow avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 631
OOC üzenetek: 426
Talán lehetne ezeknek a gyógyító képességeknek egy külön semleges rész létrehozni, amit bárki felvehet, ha úgy dönt, hogy erre pazarolja a pontjait. Végül is az orvos is egy foglalkozás.


71. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-05 16:38:18
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 528
OOC üzenetek: 150
Abszolút úgy képzelem igen hogy ilyen nyitóakció, a leszállást azért gondolnám mert máskülönben ugyanúgy fennáll az, hogy a lóhátról való harcnak akkor meg kell szabni egy általános rendszert, lovas-nemlovas ellen mik érvényesülnek, lovas-lovas ellen, stb.

Ezzel sincs bajom, söt :D caak akkor visszaköszön az a probléma hogy ha bármilyen kaszt lóra ül és úgy támad az mivel lesz m@sabb mint a lovag képessége? Vagy csak rosszul értelmezem ezt a blokkolásos részt :D


70. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-05 16:31:51
 ÚJ
>Intath Aldeis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1445
OOC üzenetek: 241
Torokgyulladásra? De akkor a nem tudós kasztú gyógyító erre nem képes?


69. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-05 16:06:07
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Na Bredoc gondolata kifejezetten izgalmassá tenné. Mi lenne, ha a leszállás nem lenne feltétel, csak az, hogy az adott harchelyzetben még nem volt sikeres közelharci támadása, ergo egy nyitóakció lehetne, és mondjuk ugyanúgy a kétkezes kardokat, szálfegyvereket és pajzsokat használhatná, mint a blokkolás?

A tudósét pedig át fogom fogalmazni viszont a százszázalékos siker minden esetben durvának hangzik, így benne fogom hagyni, hogy "a legtöbb" negatív hatást ismeri fel. Tehát a rák gyógymódját nem fogja tudni aktívből megtippelni, sőt, egy különleges mágikus betegségét sem, viszont egy mezei torokgyulladásra bármikor tud gyógynövény arányokkal gyógyteát javasolni.


68. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-05 15:21:08
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 528
OOC üzenetek: 150
Lovasharchoz

Picit izgalmasabb lenne a mechanika, ha hozzátennénk a lovagi kopját és/vagy pajzsot? Ez úgymond a hátashoz tartozna,illetve csak a hátason ülve használható, vagy konkrétan a képesség alatt. Ez a lovagi kopja valamilyen módon a hátashoz lenne erősítve, használatkor onnan veszi kézbe a lovag, de egyébként nem használhatja. Ez igazán egyedi fegyver, s tényleg a lovag sajátja, azt más kaszt nem használhatná.

És akkor
Lovasroham:
A képesség aktiválásakor a lovag dárdáját a célra szegezve rohamra indul hátasán, melynek során
a célzás értékét hozzáadhatja a TÉ-jéhez, és fixen ő jön a cselekvési sorban elsőként. A támadás után legyen az sikeres, vagy sikertelen le kell szállnia a további harchoz a hátasáról, vagy el is menekülhet, újabb rohamot nem hajthat végre. Harchelyzetenként 1x használható.

A célzás érték lehet más is csak valami ilyesmire gondoltam.

A hátashívás pedig lehetne a mesterhátas úgymond passzívja, de hogy ne lehessen w világ végéről is hívni inkább kötném valamennyi szomszédos helyszínhez, pl legfeljebb 1/2 helyszín távolságról. Pl. Amonról nem jön be a Kaszárnyába, de a szántóföldekről bejöhet, vagy ilyesmi.



67. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-05 12:29:38
 ÚJ
>Intath Aldeis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1445
OOC üzenetek: 241
Morw ötlete tetszik nekem is. Kellően op ahhoz, hogy egy random orvos elsüthesse és ránézésre megmondja, hogy mágia. A kasztképesség így ütős.
Más kasztú gyógyítók esetében, meg nem ismerem az új rendszer szerinti vajákos rontások hatásait, de vagy a fejüket vakarják vagy tünetet próbálnak gyógyítani.


66. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-05 12:05:35
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Igen. Alapvetően ez ilyen rontásokra/betegségekre lett kitalálva, hogy mindenre legyen egy fix gyógymód. Szóval a tudós most is a betegségeknél remekel.

Ha túl erős lenne így a képesség, akkor lehet, hogy csak ilyen dolgok kitalálására irányuló dobásoknál kap bónuszt, akkor viszont lehet passzív továbbra is.


65. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-05 11:58:44
 ÚJ
>Nimeril Drimanow avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 631
OOC üzenetek: 426
A Morw B ötlet szerintem jó lenne, úgy ahogyan Mátrix tovább gondolta. Az se rossz gondolat, hogy IC lehessen tanulni. Mellesleg a gyógyítás addig nem is nagyon tud jelentősebb szerephez jutni, amíg a zöld varázsitalt ilyen könnyedén belehet szerezni. Jelenleg majdnem egy árban van az elsősegély dobozka meg a világoszöld ital. Szerintem egyértelmű, hogy mit vinnék egy útra.


64. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-05 09:38:45
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 106
OOC üzenetek: 20
//Lovag//

Szerintem a kaszt megvan kB a lovas képesség nélkül is. Az én fejem kicsi ahhoz, hogy milyen epic mozdulatot lehetne kitalálni lóról, az egyetlen ami eszembe jut azt egy lovag nem tudja megcsinálni pallossal, vértben.

A fütyre jövés képességét pedig a mesterhátas oknak, vagy egy bizonyos fajtának adnám.


63. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-05 07:46:20
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Hűha, na most egy kicsit kötekedős köröm lesz.

A lovas harcmodor alapvetően jónak tűnik. De nekifutásból meg lovon ülésből módosítót a nem-lovagok is kaphatnak. (Meg a simán csak lóra ül és +2, az ismerve a többi képességet elég lapos).
Két irányt látok jónak ezek alapján:
-Valami lovas mozgással kapcsolatost. Pl.: Nehéz terepen áthaladás, mint a Törökugrató legendájánál. (Ez függhet hátastól is ugye, de akkor valami relatív módon lehetne megoldani, pl 2x olyan gyorsan megy át nehéz terepen, ami ugratásokat, oldallépéseket, nehéz manővereket követel).
Esetleg Witcher-szintű lóhívás azoknak, akiknek van mesterhátasuk. Vagy csak annyi, hogy a lovat kéz nélkül is irányíthatják csatában (ez megint a képzettebb csataméneknél amúgy is előfordulhat egyszerűbb esetben).
-A másiknál meg valami kicsit speciálisabb támadás, ami lehet a roham is, de találjunk ki neki egy nagyon picivel izgalmasabb mechanikát. Vagy támadhat akár a hátasállat maga is. (Az egészhez a lerántós amúgy elég közel van, de a telepatikus lóhívást én azért még meggondolnám.)

Orvoslás:
Morwonnal majdnem teljesen egyetértek annyit leszámítva, hogy a sebesüléseket 10es skálán értékeljük azért, de jelen helyzetben még a seb van előbb, és a szintet számoljuk ebből. Ha ezen fordítunk, nyilván nincs ez a probléma, szóval későbbi változtatások esetén se tudjuk elrontani ha ezzel számolunk.
Százalékokat nem nagyon terveztem bevezetni sebekre, ennek ellenére lehetne ez is, csak még egy kört bonyolítana a dolgon.

Ugyanitt a jelenlegi (és tervezett) tudós képesség csak azt biztosítja, hogy a karakter ismeri a betegségekre a gyógymódot, amivel hatékonyan segítheti a gyógyulást. Én maradnék ezen a vonalon, a harci sebekre ott a mágia, az túlélés képzettség, az elsősegélycsomagok, és a bájitalok.

Esetleg Morw (b) ötletét lehetne kicsit továbbgondolni. A hatékonyan tud segédkezni a gyógyulásban mondat kikerülne, ezt rábíznánk a rendszer többi elemére, a képességet pedig egy kicsit általánosítanánk:
"Egy a karakterre ható nem pillanatnyi negatív hatás okát, típusát tudja azonosítani, illetve a gyógymódra tud javaslatot adni."
Ezt a képességet akkor 3-5 körönként használhatóra csinálnám, és aktív lenne. Tehát: ha mérgező rituálé, ha betegség, ha a szomszéd boszorkány átka, stb... Akkor meg tudja mondani, hogy "igen, bizony neked rontásod van, öld meg a boszit, vagy igyál 2 lilát", de a lexikális tudásnál megáll a történet, további bónuszt a képesség nem ad, és a pár körönként egyszer használhatóság pedig az így ellátott páciensek számának ad egy felső korlátot, ahogy Nimeril is javasolta (igaz ugyan másra).
Ezzel kapcsolatban vélemény? Szerintem tudósosabb lenne így.

A hozzászólás írója (Mátrix) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.04.05 12:02:06


62. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-04 22:54:27
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 861
OOC üzenetek: 1429
Nem tartom jó ötletnek, egy kasztképességgel lehessen szinteket csökkenteni a sérülésen, Bredoc leírta az egyik hátrányát (kézlevágásos), Int a másikat (a varázsitalok erre jók).

Én annyit tennék hozzá, hogy a sérülések ellátását IC most is ki lehet játszani (azon túl is, hogy adsz valakinek egy zöld varázsitalt). Ezzel az a gond, hogy az orvoslás olyan téma, amihez IRL is konyítani kell valamit, hogy IC ne csinálj hülyeséget - az IRL tudás viszont nem függ attól, hogy tudós vagy nem tudós kasztú valaki.
Tehát: a képesség háttértudást igényel a használatához, de a háttértudás ismeretében a képesség nélkül is bárki használhatja. Magyarul a képesség felesleges.

Három javaslatom van a probléma "orvoslására" (hehe).

a) a tudós 'Gyógyítás' képessége szűnjön meg, helyette kapjanak egy teljesen új képességet
b) az első fele kerüljön ki, a második felét erősítsük azzal, hogy ne csak a "mérgező rituáléra" vonatkozzon, hanem MINDEN Rontás típusú mágiát ismerjen annyira, hogy meg tudja állapítani, mi az és tudja, hogyan lehet megszüntetni (ez nem jelentené azt, hogy egyből meg is tudja gyógyítani, de pl. azt mondhatná, hogy: "XY rontás hatása alatt állsz, csak úgy szüntethető meg, ha megölöd a varázslót").
c) az új rendszerben van egy 'Túlélés' képesség, amibe a sebek ellátása is beletartozik. Valahol, pl. a harcrendszer súgójában legyen (ha nem is nagyon kötötten, de azért nagyságrendileg behatárolva) leírva, hogy mekkora túlélés-szinten milyen típusú sérüléseket lehet gyógyítani. A képesség pedig legyen az, hogy +2 (?) pontot kap Túlélésre - ezáltal rendszerszinten jobban fog gyógyítani.

Egy dolog viszont mindhárom lehetőségnél megmarad, méghozzá amit a felvezetőben írtam: hogy a sérülések tényleges kezeléséhez kell némi IRL tudás, különben hiába vagy tudós kasztú, lehet, hogy többet ártasz, mint segítesz. Erre azt javasolnám, hogy kerüljön be egy 'Orvosi gyorstalpaló' az oldalra. Persze nem kell részletekbe menően írni, valami olyanra gondolok, amit Zia küldött a régi városőröknek. Ez egy nagyon menő, Lana-kompatibilis, 4 oldalas dokumentum volt, olyanokkal, mint pl. mit kell csinálni égési sérülések, nyílvessző-okozta sérülések esetén, stb. Talán, ha megkérjük Ziát, azt is felhasználhatnánk, max. egy kicsit átírva, ha szükséges. :)
Ja és, ha megszületik ez az írás, akár IC a Könyvtárba is bekerülhetne, az még jobb ötletnek tűnik, mint a harcrendszerbe beágyazás, így végre hasznos dolgok is lennének a könyvtárban. :D

Morw


61. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-04 22:01:16
 ÚJ
>Intath Aldeis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1445
OOC üzenetek: 241
Ez gyógyitaloknál van nem? Én mikor eddig gyógyítottam akár kalandban így volt érzékeltetve a dolog szövegesen.

Milyen az állapota a sérültnek, vérzik-e még...
Meg nem értem mi a különbség a sima gyógyítás és az általatok mondott kasztképesség között.


1-20 , 21-40 , 41-60 , 61-80 , 81-100 , 86-105