Nah, megjöttem a melóból, akkor válaszolok Emphus kérésére (a megemlítését már kiveséztétek így arra nem írok :D )
1. Lehessen klánt alapítani saját célból.
2. Azért lehessen, mert a régebbi játékosok ezzel a játék történelmét, a városok és területek tagozódását alakíthatnák, akár az előtörténettel, akár a történetekkel, mesélő szálakkal.
Én arra gondoltam, hogy:
A leírásom pusztán példa volt arra, hogy a regelésnél milyen kérdések vetődhetnének fel.
Vegyük a Lihanechi-tavat. Hogyan alakult ki? Kik élnek ott? Mikor kerültek oda és miért?
Ha valaki alapítana egy "tavitündér" klánt, minderre fény derülhetne. Ez előny, de nem játéktechnikai szempontból.
Más, talán inkább játéktechnika:
Van egy klán, melyet egy régi játékos alapított. Bele únt már a történetek elkísérésébe, lehet mesélő is volt már, újat szeretne. Egyeztet az adminnal a világról illetve a lehetőségekről. Kiderül, van egy feltáratlan terület, amihez még nincs, vagy kevés a helyszínleírás. Úgy gondolja, izgalmas lehetőség lenne, ha a támadó Eyista ismét összefogná a nomád orkokat, mert lerohanná Artheniort bosszúra szomjazva.
A régi játékos a regisztráció segítségével megalkotja Eyista karakterét. A karakteren belül (karakteren belüli további regisztrációs fül), az említett alapszabályok keretei között lenne lehetőség "klán""céh""szövetség""csoport" egyéb alapítására. Az alapításnál "Alapító Okirat" is lenne az említett kérdésekre válaszokkal. Hasonlóan a karakterképekhez az alapított "klán" is kaphatna képet, előtörténetet, egyebeket. A tagok meghívás alapján kerülhetnének csak a klánba, a meghívó fél figyelembe veszi az írások stilisztikáját, formáját, hitelességét, a karakter átélését stb. A bekerülő tagoknál szintén feltűnne a klán megnevezése, akár a neve alatt, akár az előtörténetbe beleszőve, vagy a külső leírás/előtörténet mellett lenne klán fül is.
Ennek egyik előnyét már megírtam. Van 10-20 tag, akit Eyista vezérel és bosszút forralnak Arthenior ellen. Felveszik az adminnal a kapcsolatot, akik 2-3 mesélőt irányít a csata/háború lekonferálására. A két oldalt, mozgásokat, a háború menetén belüli érzelmi szálakat, egyéb kisebb történéseket párhuzamosan irányíthatja 2-3 mesélő egymástól függetlenül, majd mikor a két csapat összecsap egybefutnak a cselekmények szálai. Természetesen a másik csapat egy Artheniori védelmező rend lenne, akár a Városőrség tagjai.
Ezt azért látom izgalmasnak, mert nagyobb cselekményen belül kisebbek is történhetnének. (Tudom erre most is van IC lehetőség)A kalandok elhúzódhatnának akár hosszú hónapokig, cselszövések, ármányok, csaták, karakterfejlődések mind külsőleg, mind érzelmileg.
A klánok saját topicot kaphatnának, a vezető lenne a moderátor. Oda csak a klántagok tekinthetnek be.
A meghívásos rendszer, illetve az adminnal való egyeztetés kizárná a millió klán létrehozását illetve, hogy egy klán tömegeket tartalmazzon.