OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Kockadobó update 2.0
Mostani oldal: 1 (1. - 6. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 23:22:46
 ÚJ
>Lorew Mazoral [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1059
OOC üzenetek: 141
Mindenekelőtt leszögezném, hogy a kockadobón akkor lesz fejlesztve, ha 1) rosszul működik, vagy 2) tömeges igény jelentkezik a JK-k körében bizonyos dobások automatizálására.

Másrészt: azokat a dolgokat, amiket felhoztál, továbbra sem fedezi jobban ez a fejlesztési ötlet, mint maga a józan ész.
"Nem mellesleg: a kockadobó két értéke látható, kiszámolható a végeredmény. Amennyiben egy 15 reagos karinak, gyanúsan magas kockaértéknél is sikeresnek mondja a dobó a találatot, vélelmezhető a csalás."
Akkor nem egyszerűbb simán gyanúsan magas értéket látni, és ebből rájönni? Ha nem bízol azokban, akikkel játszol, kérj mesélői felügyeletet. Semmilyen formában nem lehet a harcrendszert automatizálni anélkül, hogy kellő deduktív képességekkel ez információt csöpögtessen le a másik fél értékeiről. Persze nincs ezzel gond - hiszen az automatizálás nélkül is ez a helyzet.

Itt el is jutottunk a második nagy problémához, hogy ez a funkció egy viszonylag speciális esetben (Hádész harcrendszere által történő harc) adna némi kényelmet. De még abban sem vagyok biztos, hogy abban a helyzetben sok energiát megspórolna, és a megadott értékek közül választgatni, meg határokat beállítani egyszerűbb, mint dobni pár kockával, és megnézni, hogy sikerült-e.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 18:53:10
 ÚJ
>Ksier Haik avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 28
OOC üzenetek: 17
Igen, teljesen igazad van. Jobban kényelmi és esztétikai, mint hasznos funkció. De így a mesélői felügyelet kevésbé volna szükségszerű, azért is jutott eszembe. Meg hát, jól mutat, na :).


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 18:51:29
 ÚJ
>Pashthra Shungo'rol avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 409
OOC üzenetek: 84
Egyébként a felvetett problémára megoldás a mesélői felügyelet, ajánlom a használatát. A mesélőnek nem kell mesélnie, csupán dob helyettetek, és pm-ben megírja, hogy mi történik. A mesélő látja a te értékeidet, és a társadét is. Dob kockákkal a kockadobóban, amit mindannyian láttok, a hozzá párosuló értékeket nem. A mesélő megírja pm-ben, hogy (nem) talált/sikerült. A mesélőnek kb 2 perc munkát vesz igénybe, szerintem nem terheli túlzottan a staffot.


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 18:10:12
 ÚJ
>Ksier Haik avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 28
OOC üzenetek: 17
Lorwere reagálva:

Akkor nyitok egy új topicot a javaslatra.

Igen, igazad van. Bármilyen érték beírható, erre nem gondoltam. Ez esetben, csupán kényelmi és esztétikai funkció lenne a dolog, ami szerintem még mindig sokat dobna rajta.

Persze, amennyiben a belefektetett munkát nem éri meg... ezt döntse el a programozó.

Ami még eszembe jutott, hogy akkor legyen csak kizárólag az az 5 érték rögzíthető, ami Hádész rendszerében adott.

Nem mellesleg: a kockadobó két értéke látható, kiszámolható a végeredmény. Amennyiben egy 15 reagos karinak, gyanúsan magas kockaértéknél is sikeresnek mondja a dobó a találatot, vélelmezhető a csalás.


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 18:08:14
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 861
OOC üzenetek: 1429
Ez amúgy egész jól hangzik.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 18:06:02
 ÚJ
>Ksier Haik avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 28
OOC üzenetek: 17
Lehet, hogy kivitelezhetetlen, de feldobom a témát, hátha Lorew meg tudná csinálni (és tetszik neki a kihívás) ha többeknek tetszik a dolog.:

Az jutott eszembe, hogy lehetne egy plusz kitölthető box a dobóban, amiben rögzíthető lenne az elvárt érték, ami alatt a dobás sikeres, illetve felette sikertelen. A boxba rögzített értéket kizárólag a dobó fél látná, rögzítené, mások, akik a mentett dobást megnézik, nem.

A dobást követően, amennyiben a dobott érték, a rögzített feletti: "dobás sikertelen!" felirat jelenne meg, mondjuk pirosan.
Amennyiben az érték a rögzített érték alatti: "dobás sikeres" zöld felirat jelenne meg. Ezt a feliratot mindenki láthatná, a kockadobó mentené.

Hogy mi az értelme? A karakterek értékei nem nyilvánosak, így a kockadobó a két játékos, vagy mesélő/játékos közötti bizalmon alapul.

Értsd ez alatt: Hádész rendszerét használom. A rossz értékű tulajdonság 35 értékszámot kap. Beírom, hogy gyorsaság próba, a "rejtett boxba" pedig beírom, hogy 35. 2db d100/2-t dobok, a dobás értéke: 24+54/2=39. A kockadobó kiírja pirossal, hogy a "dobás sikertelen". (Túldobtuk a kívánt értéket.)

Egyrészt nem kell számolgatnom. (A rendszer automatikusan összeadja a két kockaértéket és elosztja kettővel. Tudom, hogy pár másodperc, de kényelmes. A kapott értéket összehasonlítja a rejtett boxba írt értékkel, majd kiírja, hogy sikeres, vagy nem sikeres a dobás.

A társam meg tudja nézni a dobás sikerességét úgy, hogy nem ismeri meg a tényleges értékemet. (Nem kell neki mondanom, hogy 35 alá kellett volna dobnom.)

Amennyiben meg lehet oldani, a rejtett boxot nem lenne kötelező használni. Tudom, kényelmi funkció és talán több az érv a feleslegessége mellett, de szerintem nagyon feldobná a jelenlegi kockadobó programot.

Nem muszáj Hádész rendszerével, mindenki olyan értéket írhatna be, amilyet jónak lát.


EDDIGI vélemények:

Morw: ez egész jól hangzik.

Lorew: És mi van, ha a beírt értékeknél is hazudik valaki? Azt hazudja, hogy nagyobb az értéke, úgy határozza meg a határt, így a te oldaladról minden valid, és mégis csalt. Szóval a problémát nem oldja meg. És legközelebb ne lezárt témába írjatok új ötletet.


1-6