OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] Mágiarendszer felülvizsgálata
<< Előző oldal - Mostani oldal: 4 (61. - 66. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása:

52. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-02-23 12:28:38
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Ez egy nagyon kezdeti verizó még.

Az 50-50et ezekre megtartanám, kevés varázslat működik így, legfeljebb ezeket nem veszi fel, aki nem akarja. Lehet úgy tekerni, hogy megérős legyen (pl a bukást lehet lentebb tekerni).

A fegyvertől függetlenítés jogos és jó ötlet, ezt meg fogom csinálni mikor legközelebb nekiállok a frissítések összegzésének.

A semlegesítés igen, de ugye ehhez rituálé szükséges, a rituálé mechanizmus finomhangolása is hátra van még. (Plusz ugye most elég egy pont is hozzá, nem is nagyon kell semmi más).

Teysus hitével egyező nagyobb, hasznosabb, kevésbé "utility" jellegű szakrális mágiaötleteket meg várok akkor ide, akár mint stílus, akár mint mechanizmus, aztán gyurmázok majd belőle még pár jót!


51. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-02-23 12:19:12
 ÚJ
>Pashthra Shungo'rol avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 409
OOC üzenetek: 84
Most, hogy Márti megint aktív, jelezném, hogy továbbra is várom a választ a kérdésemre (vagy legalább egy "hívását fogadtuk, kérem tartsa" response-t)


50. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-30 14:27:50
 ÚJ
>Drameiloten Sayqueves avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 251
OOC üzenetek: 8
Üdv!

Látom, hogy elkezdtek kikerülni a szakrális mágiákból a pontok, ez nem tudom, hogy pillanatnyi, vagy szándékos és végleges állapot. Utóbbi esetében ennek én rendkívül örülök.
Olyan kérdésem lenne, hogy a Teysus varázslatokat elnézve, kaphatnak a Teysus hívők értelmes, és aktuálisan hasznos varázslatokat is, ezek mellett, amik nagyjából egy dnd cantrip szintjén állnak? (Ez a Teysus varázslatok 60-70%-ra jellemző jelen formájában. Azoknak, akik nem tudják mi a dnd cantrip, olyan alap mágia, amit már első szinten is meg tudsz csinálni, és gyakorlatilag nem kerül manába, mert annyira alap és gyenge dolog, hogy bármennyiszer csinálhatod. Persze vannak benne hasznos, úgynevezett utility mágiák, amiket pont jó, hogy tudsz csinálni, egy teljes mágiaágat szinte csak erre felhúzni elég pocsékolás.)

Másik kérdésem az lenne, hogy lehetne nem RNG-re bízni a nagyobb Teysus mágiákat? Ez az 50-50 olyan dolog, amit az ember még egy részvénycsomagnál sem fogad el, amikor pedig életekről van szó, akkor kifejezetten nehéz legitimizálni egy ilyet. Ráadásul azt mondani, hogy Teysus az egyensúlyt nézi, ezért 50-50 még hanyagnak is tűnik. Vajon egy koszos koldus, és egy hős harcos élete, és életben maradásának lehetősége teljesen egyenlő? Szerintem ilyen mélyebb témákba is simán bele lehet kóstolni, vagyunk annyira érettek az oldalon. Számomra ez kb olyan, mintha azt mondanád, hogy egy-egy dolgot teszek a mérleg két oldalára, tehát egyenlőség van, csak az egyik egy tollpihe, a másik pedig egy vastömb. Szeretném kérni, hogy erre az 50-50re legyen egy módosító, akár mesélő által megszabott, ami beleszámít. Mennyire tart Teysus hasznosnak engem, vagy akit fel akarok éleszteni, mennyire voltam hithű, milyen kedve van éppen, nem tudom, de egy 50-50 szörnyű amikor karakteréletekről van szó. Ezt lehetne karakterlapon vezetni, amit a rendszer figyelne ezeknél a varázslatoknál. Pl egy totál átlag kari, akinek a játékában sehol nem jelenik meg, hogy kivételes lenne, vagy Teysust érdekelné, ő mindig ezzel az 50-50 aránnyal megy. Ha valaki kalandokban értékesebb tagja lesz a társadalomnak/hasznosabb híve Teysusnak, az övé felfelé billenti a mérleget, és ugyan így, csökkenteni is lehet. Akár a JK-k előtt titkolt információ is lehet, amit csak a mesélők látnak (és tudnak módosítani).

Teysus lövedéke: Itt ismét szeretnék néhány gondolatot megosztani. A varázslók miért kell külső eszközt használjanak, célozni, és fegyvert használni? Így is halálosan gyenge a szakrális mágia, most még tegyük külön statoktól függővé is a dolgot? (Ráadásul megint ez az 50-50... komolyan, szerintetek bárki választaná azt, hogy dupla vagy semmi, amikor lehet fix találat is? Már egy 70-30 is jobbnak hangzik, pedig az is pocsék. Azon felül, hogy a CÉ-re dob az ember kockával, és lehet, hogy eltalálja, lehet, hogy nem, még dobjon arra is kockával, hogy egyáltalán eltűnik-e a lövedéke. Jó, hogy arra nem kell dobni, hogy sikerül-e felkelnie reggel az ágyból a Teysus hívőnek.)
Lehetne a mana lövedékhez hasonló, támadó varázslat, ha Teysus mindenáron a lanawini RNGesus kell legyen. A varázsló rámutat a célszemélyre, és 50-50 eséllyel megindít egy nyílvesszőt, ami gyakorlatilag mindenben megegyezik egy átlagos kilőtt nyílvesszővel, csak fixen betalál. A szakrálisnak máris van egy valamennyire értelmes támadó varázslata, megmarad az annyira szeretett 50-50 (bár jobb lenne, ha nem), és mondjuk lehet belőle többet is csinálni. Mire gondolok.
3-as szinten egy dobókés sebzésének felel meg
5-ös szinten egy nyílvessző
10-es szinten egy pajzstöréses képességgel kilőtt nyílvessző.
Továbbra is, az egész 50-50, vagy bejön, vagy nem, de ha bejön, akkor legalább tud harcolni a Teysus mágus, és így lehet értelme a full szakrális (teysus/eeyr, teysus/sati) karaktereknek.

Semlegesítés(10): Kérdésem, hogy ezzel a mesterkardok "mágiája" is megszüntethető? A teysus pap odamegy az artheniori mesterkardhoz, megérinti, és onnantól az csak egy sima acél?

Egyébként az átdolgozott mágiarendszert, így ág szinten nagyon adom, nekem kifejezetten tetszik.


49. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-18 07:42:33
 ÚJ
>Intath Aldeis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1445
OOC üzenetek: 241
Az a mágusok kasztképessége. Ha már mágus akkor én eddig nem éreztem túlzásnak a többi mágiahasználóval szemben, hogy csak ők tudnak ilyet csinálni. A lovagoknál se éreztem, azt hogy jó lenne ha harcosként is tudnék negatívumok nélkül járkálni nehézvértben. A mágus attól mágus, hogy annyira ért a mágiához, hogy meg is tudja szüntetni a varázslatát. A többi kasztot se érzem úgy, hogy félteni kéne.

A hozzászólás írója (Intath Aldeis) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2021.01.18 07:43:12


48. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-15 19:43:34
 ÚJ
>Nimeril Drimanow avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 631
OOC üzenetek: 426
Én leginkább az olyan varázslatokra gondolok, amik a környezetet vagy tárgyakat befolyásolják. A harci varázslatoknál nyilván kitolás lenne. Én az olyanokra gondolok, mint mondjuk az kő varázslat, ami folytán gyengén, de tartósan szivárog a víz. Amit te mondtál varázslat az meg mocskos drága. Pl egy tárgyhoz két pontot felhasználni már pazarlás. Főleg, hogy nehéz szerezni.

Na, de nekem a legfőbb inkább az lenne, hogy bármilyen varázshasználó tudja legalább a saját varázslatát megszüntetni.


47. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-15 19:15:16
 ÚJ
>Frandr'd Gruad avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 355
OOC üzenetek: 40
Üdv!

Nem a mostani javaslathoz kapcsolódik a dolog, de lenne egy felvetésem.

Én főleg annak tudnék örülni, ha az új mágiarendszerben gyakoribbá válnának az olyan varázslatok, amik valami teljesen alapvető hatást érnek el, például "maximum ennyi földet/sziklát mozgat maximum ennyi erővel maximum ilyen távolságra" fajta varázslatok, amik sokkal inkább a mágus fantáziájára bízzák, hogy milyen célra és milyen hatást akar elérni.
Ez szerintem ösztönözné a mágusokat arra, hogy kreatívabban használják a varázslataikat, illetve ha egy varázsló játékon belül esetleg új mágiákat akarna létrehozni IC mesélői játék útján, azoknak is alapot adhatna.

Ez csak egy javaslat, nem tudom, mennyire van kiforrva már az, hogy milyen irányba akarjátok vinni a rendszert, de ettől függetlenül nekem tetszene.

Fangli


1-20 , 21-40 , 41-60 , 47-66