Üdvözletem.
Bár most egy kicsit inaktív voltam, de visszalesve elbarangoltam kicsit a kasztok aktív képességei között, és támadt egy ötletem. Olyan furcsa érzésem volt, mikor egymás után sorra vettem, és összehasonlítottam a képességeket. Úgy éreztem, mintha nem lenne fair.
Azon gondolkoztam, nem lehetne minden karakternek írni egy másodlagos aktív képességet, amit természetesen nem első szinttől, kapna. Teszem azt, (ez már annyira rendszerszintű belelátást igényel, hogy csak hasra ütésre mondok egy számot.) 10-11. szinttől használható képesség. Persze aki eleve kettővel büszkélkedik, annak egyikét, vagy ehhez a kitételhez kötni (másodlagossá tenni), vagy nem adni neki harmadikat.
Mivel, elég sok kasztot kipróbáltam, és nem csak egy ötletet szeretnék felvetni, hogy aztán majd a Staff, meg Emphus gondolkodjon rajta, így bátorkodtam elő állni saját ötletekkel, amik szerintem hasznosan tudnák színesíteni a játékot. Aztán, ha nem, hát nem. Volt egy kreatív kórházi délelőttöm. :)
( Az "x idő elteltével használható", a megszokott kritérium, csak értékét, nem igazán tudom egymagam megítélni )
//Fegyverforgatók//
Kardforgató:
ROHAM
A karakter egy mindent elsöprő támadással próbálkozik. Ha sikeres, akkor a sebzés kategóriája, besorolásilag, egyel növekszik ha ez lehetséges. ( Ha 2-es kat. volt, akkor 3-as lesz, és így tovább. ) Persze ezek után, ha nem talált, vagy a sebzés kategóriája lehetővé teszi az áldozat ellentámadását, az nagyobb sikerrel vihető végbe. Ilyenkor a ROHAM-ot használó karakter "fegyveres harcából" le kell vonni 1-et a 7-es skálán, (Ha _kiváló_ volt, már csak _nagyon jó_.) a támadás idejére.
A képesség használata fizikailag észlelhető, és csak x idő elteltével használható.
Lovag:
HŐSIESSÉG
A lovag, megmentheti egy csapattársát egy vágástól, ha annak elé ugrik. A karakter, ha csapatban harcol, dönthet úgy, hogy egy ellenséges kalandozó támadása, egy bajtársa helyett, őt találja el, s akár, ha ez lehetséges, vissza is támadhat.
A képesség használata fizikailag észlelhető, és csak x idő elteltével használható.
Szerzetes:
LEFEGYVERZÉS
A szerzetes kasztú kalandozó képes, lefegyverezni egy ellenfelét, s így kerülni belharcba, ha puszta kézzel harcol. Persze ez egy nehezebb mozzanat mint egy szimpla ütés bevitele. Amikor a karakter ezzel próbálkozik, "pusztakezes harc"-ából le kell vonni a hétfokú skálán x-et. ( 1, vagy 2) Ha így is sikeres a támadás, akkor az ellenfelet megfosztja fegyverétől, de önmaga nem használhatja. Ha a harc nem halálos kimenetelű, a fegyver visszaszerezhető. Egyszerűen ott hever a földön, a szerzetes dönthet úgy hogy megtartja, ekkor mesélővel kell, át íratni a tárgyat.
A képesség használata fizikailag észlelhető, és csak x idő elteltével használható.
Íjász:
AKROBATIKA
Az íjász kasztú kalandozók, képesek hatalmasat ugrani, hátra mely egyszerre használhat védekezésül, és egy újabb nyíl kilövésére ad lehetőséget. Persze ez is nehezíti a célzást, így a "Célzás" képességből, le kell vonni egy fokozatot a hétfokú skálán. Ezzel a képességgel el lehet kerülni, a kardforgató ROHAM képességét, de nem használható, az íjász elsődleges aktívjával egyszerre.
A képesség használata fizikailag észlelhető, és csak x idő elteltével használható.
//Tudományos kasztok//
Alkimista:
BÁJITAL KIKEVERÉS.
Az Alkimista kalandozó képes gyógyfüvekből, egy nem tartós, szinte azonnal párolgó világoszöld italt kikeverni. Ez még az eredetinél is gyengébb komponensekből készül, ezért eléggé illékony, nem tárolható, vagy keverhető össze más italokkal. Nem kerül fel karakterlapra, és az elkészítését követően 2 hozzászóláson belül el kell fogyasztania valakinek, különben elveszíti hatását.
A képesség használata fizikailag észlelhető, és csak x idő elteltével használható.
Druida:
Eleve kettővel rendelkezik.
Mágus:
MÁGIAÉRZÉKELÉS
A varázsló kasztú karakter meditatív állapotba kerül egy kör idejére. Ez alatt megérzi a közelében ( 50 méter sugarú kör ) található összes megidézett mágiát. Azt hogy a melyik varázslat, vagy hogy ki volt aki létrehozta nem érzi meg. Csak az irányát, hogy merre van tőle az a varázslat. Mivel ezalatt a mágus transzban van, így a képesség fizikailag NEM észlelhető, x idő elteltével használható újra.
Tudós:
ORVOSLÁS
A tudós kasztú karakterek magas szintű anatómia tudásuk segítségével, tudják gyógyítani a sebeket. Egy ilyen aktív képesség használatával 3-al tudják csökkenteni a sebek kategorikus besorolását. (A négyesből , egyes, a az ötösből, kettes lesz) Igen így a hatos szintű sérülésekhez, kétszer kell használni, és a kettő között el kell hogy teljen, az x idő. Hetes szintű sebeknél, egyértelműen nem használható. A képesség fizikailag észlelhető. Csak x idő elteltével használható.
//Alvilági kasztok//
Bárd:
Eleve kettővel rendelkezik.
Orgyilkos:
HÁTBA SZÚRÁS
Sikeres "Álca" próbadobás után működik, melyet akkor kell dobni, ha a karakter harcot kezdeményez, és ez az első támadása. A próbadobás, a hétfokú skálával működik. Meghatározod, a karakter álca képességét számértékben, ( Nagyon rossz = 1, Rossz = 2 stb ) és abból kivonsz egyet. Majd a "kockagurítóban" dobsz egyet HÁTBA SZÚRÁS címmel, egy hatoldalú kockával. A képesség számértéke alá kell dobni. ( Nagyon jó álcával = 5. Ebből levonjuk a támadás módosítóját (-1): 4. Sikeres ha a dobás, 4 vagy kisebb értékű.) Ha sikeres akkor a karakter mindenképpen talál az első támadásával. Másik Orgyilkos ÁRNYTÁNC képessége sem mentesít ez alól, vagy éppen az Íjász AKROBATIKÁJA.
A képesség csak az áldozat számára észlelhető fizikailag, más nem látja. Csak x idő elteltével használható újra.
Vajákos:
Eleve kettővel rendelkezik.
Tolvaj:
MENEKÜLÉS
Akkor játszható ki ez az aktív képesség, ha a tolvaj lebukik, és üldözőbe veszik. A képesség sikeres "Álca" próbadobás után működik. A próbadobás, a hétfokú skálával működik. Meghatározod, a karakter álca képességét számértékben, ( Nagyon rossz = 1, Rossz = 2 stb ) és abból kivonsz egyet. Majd a "kockagurítóban" dobsz egyet MENEKÜLÉS címmel, egy hatoldalú kockával. A képesség számértéke alá kell dobni. ( Nagyon jó álcával = 5. Ebből levonjuk a rejtőzködés módosítóját (-1): 4. Sikeres ha a dobás, 4 vagy kisebb értékű.) Ha sikeres, akkor a tolvaj egy teljes körig képes elrejtőzni, és rejtőzködve haladni, így eltűnni a kereső szemek elől. ( igen akár, az Erdőszéli tisztás közepén is) Persze ha ügyetlen ezek után is lebukhat. Nem használható, a tolvaj Elsődleges aktívjával.
Harchelyzetben is aktivizálható képesség, de ekkor 2-őt kell levonni az álcából próbadobásnál.
A képesség fizikailag NEM észlelhető. Csak x idő után használható újra.
//Egyéb kasztúak//
Ide még halovány fogalmam sincs de ötleteljetek ti is, javítsatok ki, meg minden. :) Köszönöm ha egyáltalán végigolvastad.
Persze megfogalmazásilag sok helyen hibás még, de csak egy ötlet.
Gondot okozhat még a többkasztúság: Erre is volna ötletem.
A karakter választhat melyik karaktertől kéri a másodlagos aktívját. Egy karakter csak egy másodlagos aktívval bírhat. :)
Köszönöm a figyelmet. Aztán ha lesz ötletem az egyéb kasztúakra, majd levésem ide, hátha. :)
A hozzászólás írója (Darenn Soreyl) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.09.29 11:38:19