1. VIZSGA [ez fix.]:
Az tuti, hogy nem ranghoz lesz kötve a mentorság, hanem "vizsgához". Egy "vizsgát" kell majd letennie annak, aki mentor szeretne lenni.
2. PLECSNI (jutalom) [ez fix.]:
A plecsnit többen írtátok, ez jó ötlet, valószínűleg lesz ilyen és/vagy egy hősök csarnokához hasonló felsorolás. Én a plecsnit személy szerint annak gondolnám, aki _jó_ mentor, ez pedig objektívan mérhető (a többiekhez képest nagyobb arányú játékosmegtartás).
3. VIZSGA/PLECSNI [ez felvetés, lehet rá reagálni]:
Aki elvállalja a mentorságot, annak a rangja helyén "mentor" lenne feltüntetve. Ettől még ő kezdő/játékos/haladó/tapaszt a háttérben, ugyan azokkal a jogokkal rendelkezne, de mentor lenne feltüntetve. Ez azért jó, mert ezt mindenki látja, szembetűnő, és kb. felér egy plecsnivel. IC/OOC fórumon, PM-nél, karilapon stb. látszódna. Saját karilapján mindenki látná a tényleges rangot, hogy azért tudja. :)
4. AUTOMATIKUS HOZZÁRENDELÉS [ez felvetés, lehet rá reagálni]:
Egy olyan ötletem is van, hogy aki végigviszi az oldal súgóját (ami automatikusan feljön ugye a játék kezdetekor), magyarán végigkattint az összes ponton, és nem lép ki belőle (tapasztalatok szerint a tényleg új játékosok 70-80%-a ezt teszi), az kaphatna egy automatikus üzenetet egy véletlenszerűen sorsolt mentortól, figyelve arra, hogy minden mentor kb. azonos mennyiségű újnak "írjon" így automatikusan. Ez azért lenne nagyon fontos, mert tapasztalataim szerint az emberek kb. 10%-a mer/hajlandó kezdeményezni max. egy ilyen beszélgetést. Mindenképp a mentornak kell megszólítania a játékost, és nem fordítva. Akár az is lehet, hogy még egy pontot berakni a súgó végébe, ahol megkérdezzük, kér-e mentort.
A mentor bejelölhetné, hogy egyszerre maximum hány emberrel hajlandó mentorkodni, így túlvállalni se nagyon tudja magát. Sőt, lenne egy felső korlát mindenképpen, ami attól függne, hogy eddig milyen arányban tartott meg játékosokat (magasabb arány = több elvállalható ember).
Ha éppen nincs aktív mentor, akinek ki lehet osztania játékost, akkor tőlem kapna auto pm-et, hogy itt a lista, válassz. Tehát, ha van szabad mentorkapacitás, a rendszer automatikusan feltöltené azt, ha nincs, akkor is picit többet kapna a játékos, mint eddig, hisz választhat listából, ha szeretne, kezdeményezhet.
5. TELJESÍTMÉNY [ez felvetés, lehet rá reagálni]:
A mentori teljesítményre is lenne mérőmódszerem. Ez pedig a megtartott/elvállalt játékosok száma lenne. Elsőre furának hangzik, mert mi van, ha valaki kap sok olyat, akik nem is írnak vissza az üzeneteire. Ettől ne tessék félni, mert nem három játékos után bélyegzünk meg, hogy te jó vagy rossz mentor vagy, hanem akár 100 elvállalt játékos után. Az arányokat pedig egymáshoz hasonlítjuk. Tehát ha van mentor 20 megtartott / 100 elvállalt játékossal, és ő a legjobb (csak példa), akkor valaki más 17/100-zal is elég jó, viszont 2/100-zal már nem annyira. Tehát ezek a számok egymáshoz lennének hasonlítva, sok játékos esetén meg azonos arányban oszlanak kb. a különböző típusú játékosok.
6. MENTOR KAPACITÁS [ez felvetés, lehet rá reagálni]:
Fentebb írtam, hogy egy mentor max. X játékost vállalhatna el egyszerre. Ebbe minden játékos benne van, az is, aki egyszer lép be, és az is, aki aktívan játszana.
Kezdetben minden mentor 0 és 10 közötti számot állíthatna be, ennyi játékos lehetne egyszerre max. hozzárendelve (nem állíthatja 10 fölé). Ha túlvan a 100 játékos mentorkodásán, akkor %-ban kifejezve megtartott játékosok számával egyenlőt vállalhat el max. Tehát pl. ha 100-ból 20-at tart meg, az 20%, így max. 20 játékost vállalhat. Így ha jobb egy mentor, többet vállalhat.
7. AKI MENTORHOZ KAPCSOLNAK SZÁMÍT [ez felvetés, lehet rá reagálni]:
Onnantól számít X mentorának Y, ha a rendszer hozzárendelte. Ha Y (tehát az új játékos) több mint 168 órája (egy hét) nem lépett be, akkor ez az összeköttetés automatikusan felszabadul, és sikertelen játékosmegtartásnak számít. Szintén sikertelen a játékosmegtartás, ha a mentor "leadja" a játékost, mert nem kíván vele többet foglalkozni.
Sikeres játékosmegtartásnak számít, ha a játékos eléri a 20 hozzászólást, ÉS megkapja a játékos rangot. (egyelőre direkt egy alacsony mércét gondolnék beállítani, később lehet növelni).
8. TÖBB MENTOR KEZÉN KERESZTÜL [ez felvetés, lehet rá reagálni]:
Fontos lenne, hogy ha egy mentor egy klán mellett elkötelezett, akkor ne csak az ő nézőpontjából lássa a játékos a játékot. Így ha a fenti korlát teljesült, és sikeres játékosmegtartásig eljutottunk, akkor a játékos automatikusan átkerül egy másik mentorhoz. Ilyenkor már nem "foglalná" a helyeket a mentor által maximum vállalható játékosok között, mert alapvetően már nem egy új játékos. Mégis, míg haladó játékos rangot nem ér el, addig átkerül egy másik emberhez (automatikus üzenet megy erről neki stb.), hogy mással is kommunikáljon. Ezen "utó-mentornak" a feladata alapvetően már nem az lenne, hogy a játékban segítse, hanem hogy felterelje chatre, felhívja a figyelmét a segítség témákra (ott kérdezzen), a fejlesztésekre (oda írjon ötletet) stb. Tehát ez már egy jóval kisebb/gyengébb feladat, ezért kell vinni haladó játékosig. De ha elér haladó játékosig, ugyanúgy +1 megtartott játékosnak számít (illetve +1 elvállaltnak is természetesen). Itt már nem egy hetes korlát lenne (ha addig nem lép be, leadódik), hanem kettő.