OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
Növény/gyógynövény gyűjtés funkció bevezetése helyszíneken
Mostani oldal: 1 (1. - 20. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-28 10:30:11
 ÚJ
>Lorew Mazoral [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1059
OOC üzenetek: 141
Rel: igen, így már látnám értelmét. Akkor igazából ugyanabba a zsebbe mennének a füvek, mint a bájitalok, és a bájitalkezelés funkcióba raknék bele egy csomó új dolgot, amiből a kisebb bájitalokat ugyanúgy ki lehetne keverni. Ezzel viszont az a probléma, hogyha előlépnek játékszínesítő elemből valami olyanná, amit rendszerszinten is lehet használni, akkor be kell építenem egy olyat, mint a varázslatoknál vagy potiivásnál, hogyha valaki felhasznál egy füvet valami főzethez, vagy gyógyításhoz, akkor ki kell választani a legördülő menüből, és reagküldéskor a rendszer automatikusan beírja a reag végére. Ami amúgy nem baj az én oldalamról, csak extra nyűg azoknak, akik nem kevernek belőle potit, és korlátozza az egy reagban felhasználható füvek számát egyre. Míg most ugye mondhatja az illető, hogy kifőzött tizenöt elija csókja teát a reggel folyamán, és kész. Persze cserébe meg csinálhatnak belőle potit, szóval valamit valamiért, úgy gondolom.

Ksi, valami hasonlóra gondoltam én is, de mint fentebb is írtam, az nem igazán járható út, hogy valami félig játékszínesítő elem, félig rendszerszinten felhasználható dolog, ami előnyt ad. Ha rendszerszinten tud befolyni, akkor a kivezetést is minden esetben rednszerszintűvé tenném. Amit meg lejjebb leírtál az A pontban, az gyakorlatilag a bájitalkeverés kiegészítve új elemekkel és receptekkel. A B pont meg egy mesélő által vezetett kaland, erre nyilván volt is, van is, lesz is lehetőség.

Itt a valódi kérdés az, hogy szeretnétek-e megkeverni az állóvizet, és valamit, ami jelenleg működik valahogyan, teljesen új alapokra helyezni? Én személy szerint látom ebben a játéklehetőséget, de pl azok véleményére is kíváncsi lennék, akik aktívan használják most a füveket. Hogy vélekedtek arról, hogy innentől lenyíló menüben kéne kiválasztani, melyik füvet szeretnétek használni a reagban?


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-28 08:33:23
 ÚJ
>Ksier Haik avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 28
OOC üzenetek: 17
Rel, szerintem a keverésnek jelenleg több akadálya lehet, de lehet félreértem:

- Csak azokon a helyszíneken keverhetsz, ahol növényt is találsz?
- A potis funkciót alakítanánk át? De honnan lesz növényed?
- Eleve adott a növény és a keverést játszuk ki? Elveszik egy izgalmas lehetőség, a felfedezés.

Lorew:

Egyik javaslat:
Nem tudjuk keverni esetleg a növénygyűjtés lenyílófüves alkalmazását és találat esetén a a csillaghulláskor talált szilánkok automatikus karakterlapra írását?
Akkor úgy volt, hogy a felületen csináltál valamit, az, ha sikeres volt, a karakterlapodra felkerült, hogy: 1db bíbor szilánk

Szerintem válasszuk ketté a növénygyűjtést és a potikészítést, megmondom miért:

A növényből nem feltétlenül kell ital. Porrá lehet őrölni, péppé lehet rágni, kendőbe lehet kötni, sebre lehet helyezni. Nem beszélve olyan említésre nem méltó funkcióról, mint a mentalevelet elrágva Tic-Tac-ként is funkcionálhat.
A növényből lehet kenőcs is (pl. lassan ható méreg).

Erre van egy alternatív javaslat:

A potis funkciót persze ki lehetne egészíteni úgy, hogy a végeredmény ne csak potit lehessen (pl. gyógyító pép, mérgező por stb.) Ez tetszene amúgy.

Amire gondolok:

1. A speciális cselekvés menü alatt, bizonyos helyszínen legyen növénygyűjtés. A növénygyűjtst kihasználva legyen található növény, ami kerüljön bájitalhoz hasonlóan a felső szalagcímbe. (pl. 2db pengevirág, kellemesen apró betűvel)

2. A bájitalkezelés menü nevét írjuk át másra, majd belekattintva legyen lehetőség 2 vagy több db gyógynövény összekeverésére. Hogy ez milyen módon történik (porítva, kenve stb.) lehetne egy köv. dolog, de meg is hagyhatjuk, hogy a reagból derüljön ki.

A. lennének staff által (esetleg JK receptek alapján kialakított) stabil és fix végeredmények.

B. lehetne egy egyedi összekeverés végeredmény is, amihez nagyon fejlett karakter kellene és a mesélő döntené el a reagok alapján, hogy reális, logikus leirata volt-e a bonyolult recept elkészítésének és egyedi felírás kerülne a karakterlapra. (pl.: a JK kikevert 15 növény+homok+só felhasználásával 1db italt, melyet elfogyasztva 2 éjszaka repülni képes.

A: verzióban az összegyűjtött növény egyszerűbb végeredményét kapná a JK, megvolt a gyűjtés és a potifunkció.

B: verzióban megvolt a gyűjtés funkció, azonban poti funkció helyett, a szabálykönyv áttanulmányozásával tesz KÍSÉRLETET arra a JK, hogy egy bizonyos célért keverjen össze bármit meglévő készletéből.

A hozzászólás írója (Ksier Haik) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2023.01.28 08:39:50


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 23:47:33
 ÚJ
>Relael Ellerin lae'Natar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 823
OOC üzenetek: 277
Hüm, jogos az észrevételed Lorew.
Én már egy kicsit tovább is gondoltam a dolgot, érdekelne a véleményed arról a felvetésemrőll, hogy akkor látnád e értelmét, ha a bájitalok rendesen növényi (és egyéb) alapanyagokból keverődnének ki?


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 23:32:53
 ÚJ
>Lorew Mazoral [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1059
OOC üzenetek: 141
Oké, tehát a gombos ötletet már elvetettük, ez jó kezdet.

Őszintén elgondolkodtam a másik bevezetésén, csak a következő a problémám: ugye mesélőket tehermentesítene, tehát az ő bevonásuk nélkül (és ezáltal a karilap kihagyásával) történne ez a dolog.

Hogy képzeltétek el? Mert én jelenleg valami olyat látok magam előtt, mint a bájitalok. Itt a "Varázsitalaid" lista alatt egy "Gyógyfüveid" lista. Az alapvető problémám ezzel, hogy a bájitalt rendszerszinten fel tudod használni (meginni, átadni), tehát indokolt a funkcionalitás. A gyógyfüveket belekevered a teába, gyógyítasz vele, csupa olyan dologra használod, amit IC beleírsz a reagba, de konkrétan nincs hozzá funkció rendelve. Ergo olyanok, mint a kaja, ami a hátizsákodban van, megeszed, néha újratöltöd, a mesélő felviszi a karilapodra. Tehát ha a mesélőket ki akarjuk hagyni, kelleni fog egy új funkció, amivel te magadnak "eltüntetheted" a füveidet, miután felhasználtad. Ez nyilván rengeteg visszaélésre ad lehetőséget, csak azért nem zavarna ez senkit, mert ezek a füvek nem képviselnek igazi, rendszerszintű értéket. Játékszínesítő elemek, mint a többi dolog a hátizsákodban. Ha akarod, akkor gyűjtöd, aztán kijátszod a használatát. Ha nem, akkor nem. De amíg olyan alapvető dolgokra nincs funkcionalitás (és nem is lesz, nem azért mondom), mint az evés, addig felesleges lenne ehhez is. Gyakorlatilag két külön funkció kerülne bevezetésre azért, hogy megcsinálj valamit, ami jelenleg is jól működik, és szerintem relatíve nem sok terhet rak a mesélőkre.

Kérlek szóljatok, ha valamelyik részét rosszul értelmeztem!


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 19:49:33
 ÚJ
>Ksier Haik avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 28
OOC üzenetek: 17
A funkció nem terhelné a mesélőt, mint írtam vala párszor :(. Pont nem. Nem mesélő írná be.

A druidás meg a többi cuccosra nyomj egy újabb topicot Ikta. Beszéljünk külön róla.


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 19:47:42
 ÚJ
>Ikta Crouren avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 92
OOC üzenetek: 108
Üdv!

Szerintem felesleges erre egy új funkció bevezetése, ha amúgy is mesélő írná be, de lehetne hangsúlyozni pl: "Élővilág, bestiárium" résznél,hogy van ilyenre lehetőség mesélői keretek között.
Viszont javaslom ha ez megvalósulna, akkor lehetne titkos, mesélőknek elérhető doksi, hogy melyik növényéket hol lehet találni. A játékosok pedig nem céltalan indulnának neki a felfedezésnek, hanem a növények leírásában szerepelne, hogy milyen környezetet szeretnek, amihez a helyszínleírások adnának alapot. (Esetlegesen bele kalkulálni, hogy milyen évszakot szeret, ezért egyes növények gyakoribbak/ritkábbak lennének IRL időtől számítva.) Persze figyelembe véve a karakter keresésének szintjét és intelligenciáját (növényismeret), hogy felismeri-e mit talál. Arra is lehetőséget látok, hogy egyes növények ritkábbak (szintén a leírásban), hogy azokat csak magasabb statokkal lehet találni. A játékos pedig megjelölhet a reagban egy növényt, amire nagyobb eséllyel fog indulni.
Hasonlóan a munkaminősítőhöz lehetne jutalmazni. (Csak ugye bővíteni kéne a helyszínt és a növényeket.)

Hasonlóan bekerülhetne egy vadászat funkció, csapdaállítás és szelídítés is (druidáknak). (szezonos élőlények, ritkaság, csapdák, csapdákhoz való alapanyag, esetleges harchelyzet.) Harcokból persze kevesebb jutalom származna, elvégre szétnyiszálod szegény párát, erő próba (mennyit bírsz el) és intelligencia (minőségi húsok megállapításához). Ha már a fegyverek típúsai meg vannak különböztetve a kellékeknél, akkor talán itt is lehetne különbséget tenni, elvégre a zúzó fegyverek nem roncsolják úgy a prémet.


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 19:42:59
 ÚJ
>Ksier Haik avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 28
OOC üzenetek: 17
Még egyszer bocs, Pash, az előző első két mondatomért, elragadott a hév.

Ezt az ötletet viszont jónak tartom (Rel + Pash combo). Valóban jobb, mint az automata funkció (így több olvasatra). Színesebbé is teszi lanát és hülyén mutat alatta a keresés, ha nem ír rá a reagban semmit, szóval dolgoztat is. Meg növény is lesz.

Kompromisszumos megoldás. Támogatom.


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 19:39:30
 ÚJ
>Pashthra Shungo'rol avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 409
OOC üzenetek: 84
Rel ötlete nekem is jobban tetszik. Továbbra sem tetszik az, hogy automatizálunk dolgokat, és megkerüljük az ic dolgokat.

Ötlet: Gyógynövény keresésnél ugyan úgy, mint a varázslásnál, jelenlen meg a reag alatt, hogy a karakter gyógynövényt keres, és az, hogy milyen fajtát. Miért?
Azért, hogy ne legyen az, hogy ic munka nélkül szedi ki valaki, pl a fentebb említett, kekszelek a tisztás közepén, és nyomkodom a gombot. Tehát jelenlen meg, hogy a karakter keres, és ic is kelljen keressen. Ha egy karakter úgy nyomkodja a gombot, hogy ic annak nincs nyoma, az pedig legyen büntethető cselekedet. A kecske is megmarad, és a káposzta is jól lakik.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 19:27:22
 ÚJ
>Ksier Haik avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 28
OOC üzenetek: 17
Pash:
Igazság szerint örülnék neki, ha néhány érvet felsorakoztatnál, mert ugyanazt olvasom. Nekem ez nem baj, de nem győz meg semmiről.

Nyilvánvalóan a cél, hogy munka legyen minden. Nyilvánvalóan cél, hogy emiatt fejleszd a tulajdonságaidat és egy kibalanszolt rendszerfunkció legyen. Egy magas értéknél nagyobb eséllyel találsz növényt. Nem értem mi a különbség a között, hogy egy funkció nem ad növényt, vagy egy mesélő nem ad, ebben a kontextusban erről nincs mit beszélni, mert a követkemény ugyanaz.

Hogy nem dolgoztat meg? A növénygyűjtés munkája lehet csökken, azonban számos több játéklehetőséget ad, többet, mint a növénygyűjtés volna.

Mi még ami mellette szól: Hiszem, hogy többen használnák az alkimista karaktereket, ne adja ég a tudósokat, ami kétségkívül színesítené lanát.

Elmegyünk az ingoványosba pengevirágot gyűjteni? A hátránya, hogy beírsz egy csomó reagot (jó esetben társal mész, egyébként egyedül). Feladsz mesélőkeresést, megvárod a staf választ. Beírod, hogy hányas számú reagban írtál gyűjtést. A mesélő visszakeresi, ha szerencséje van, senki más nem írt még a reagjaid közé és egyszerű(bb) dolga van. Megnézi a tulajdonságaidat, majd egy szubjektív döntés alapján a hasára üt és azt mondja, jó 10-et találtál, mert ebben az évszakban nincs növény. (De hát nálad nyár van! Nem baj, a mesélő döntött.)

Elmegy egy másik JK. Másik mesélő. 20-at talált, pedig ugyanazok az értékeitek. De hát ez igazságtalan!

Az én rendszerem kizárólag tulajdonság alapú és egységes elbírálást ad, elkerülve a staff felesleges és indokolatlan kihasználását, fáradtságát.
Emellett további játéklehetőségeket ad. Tekintettel ara, hogy kényelmes többször használom (amennyiben engedi a szabály) és még jobb játékaim lesznek.

A hozzászólás írója (Ksier Haik) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2023.01.27 19:29:02


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 19:25:31
 ÚJ
>Leon Descobrat avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 941
OOC üzenetek: 20
Ha ez így kerül be, ahogy Rel mondja, azt teljes mértékben támogatom, persze kiegészülve azzal, hogy adott kasztok és értékek mellett más az eredmény, nagyobb a sikeresség. (gondoltam ez egyértelmű, de azért hozzáteszem)


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 19:16:46
 ÚJ
>Relael Ellerin lae'Natar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 823
OOC üzenetek: 277
Ötlet!
Értelek Pashthra és részben igazat is adok. Mi lenne ha ez a funkció nem egy ilyen gomb lenne, hanem mint a varázslás a cselekvésekhez bekerülne a legördülő menübe.

Akár be is lehetne állítani a legördülő menüben, hogy melyik növényt szeretnéd, és növényeként más esélyeid lennének, ahogy a varázslatoknál is.

Edit: Az esélyek helyszínenként is változhatnak. Nagyobb százalékkal találsz egy ritkább növényt arthenior közelében mint az erdőszéli tisztáson mondjuk.

Valszeg ez technikailag bonyolultabb, mint a gombos megoldás, de talán nem kivitelezhetetlen.

A hozzászólás írója (Relael Ellerin lae'Natar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2023.01.27 19:18:06


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 19:13:46
 ÚJ
>Pashthra Shungo'rol avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 409
OOC üzenetek: 84
A gyógynövényből bájital szerintem rettentő király ötlet, azt teljes mértékben támogatom. Továbbra sem értem, ahogy chaten se értettem, hogy ez hogyan függ össze a gyógynövény szedés funkcióval. Szerintem igenis menjen ki a jk, és tegyen azért, hogy megtalálja azt a növényt, amit szeretne. Egyrészt azért, mert így célzottan tud keresni azt, amire szüksége van, és nem egy gombot nyomogat addig, amíg a rendszer végre beadja azt, amit kell - másrészt mert legalább dolgozik érte, játékhelyzetet teremt. Simán lehetne az ingoványosba menni pengevirágért, ahelyett, hogy a pegazusban kikérek még egy fröccsöt.

Tegyük fel 20 reag kell két szedés között. Én nekem kell valami, amit a rendszer ritkán ad be. 200 reag elmegy, és még mindig nem kaptam belőle egyet se. Mekkora király rendszer, máris adok rá öt csillagot.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 19:12:11
 ÚJ
>Ksier Haik avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 28
OOC üzenetek: 17
Pash:

Ezért írtam, hogy a növényfelírás a Csillaghulláshoz hasonlóan automatikusan történjen.

Számos ilyen funkció van már az oldalon: pl. Híd vámszedői. Nem csökkenti a kreatív gondolkodást.

A lehetőség korlátozása reagszámhoz kiváló ötlet volt Frandrdtól. Nem tudná senki farmolni, mert reagszámhoz lenne kötve a funkció. (Értsd: két gyűjtés között 20 reagot kell írni).

A gyűjtött növény további, izgalmas játékokra adna lehetőséget, anélkül, hogy a mesélőt terhelné.

A hozzászólás írója (Ksier Haik) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2023.01.27 19:12:55


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 19:10:04
 ÚJ
>Relael Ellerin lae'Natar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 823
OOC üzenetek: 277
Értem amit Ksier mond, aki a polgárnegyedes bájitalszerzés növényes változatára gondol, ami szerintem rettentő király volna. A reagolást ugyanúgy nem befolyásolná, aki szeretett erről írni azután is írhat róla, sőt, kézzel fogható jele van, és mutathatja Józser Máriának, hogy "nézd már mi találtam!".
Az osztogatásnál ugye senkit nem zavar a farmolás, mert aranyat adsz érte cserébe, itt viszont felvetném a cseten már említettem a problémát, hogy lehetne egyébként inaktív karakterrel is "farmolgatni". Ezt kellene tehát valahogy megoldani.

Én személy szerint menőnek gondolnám, főleg ha kicsit tovább vezetve ezekből a növényekből bájitalok is keverhetőek lennének. Személy szerint eléggé egyhangú számomra az, hogy a bájitalok teremnek a rejtélyes bájital fán és az azonos színűekből lesz egy erősebb.
Tehát ez rendszer szinten is érdekesebb lenne, hiszen ezeket a növényeket a bájitalokhoz is fel lehetne vinni (persze most laikusként okoskodom) és akkor ugyanúgy dobálhatná őket, mint a Polgárnegyedben a zöld és kék italokat.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 19:09:02
 ÚJ
>Pashthra Shungo'rol avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 409
OOC üzenetek: 84
Most is van értelme a tudós kasztnak, orvosként, aki akar, az tud szerezni gyógynövényt. Akinek ez derogál, az máshol is kiskapukat fog keresni, kreatívkodás helyett. Mi tartja vissza attól a karaktert, hogy a tisztáson kekszeljen, és minden második reagnál rányomjon a gyógynövény keresése gombra? Hogy aztán teleszedje magát növénnyel, miközben ic semmit nem tett érte, csak nem a pegazusba írta a semmitmondó reagokat.

Talán annyira lenne jó a változtatás, hogy megnőne a tisztás népszerűsége. Meditálni is lehet, meg gyógynövényt szedni is, ki se kell mozdulni.

Ellenben a mesélőkeresést teljesen tele lehetne spammelni vele, ami a staff munkáját nehezítené. És ahogy írtad, egy piaci vásárlásra is várni kell, akkor nem lenne előrébb vele az ember, hogyha még erre is várnia kell.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 19:03:10
 ÚJ
>Ksier Haik avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 28
OOC üzenetek: 17
Értem. Ezért kötném reag íráshoz is. Azért javasoltam, hogy ne OC funkció legyen, mint az edzés vagy meditáció. Ott csak lehetőség, hogy leírod, de általában nem teszik a JK-k.

Jelenleg az alkimista, vajákos karaktereknek semmi lehetősége nincs. Amennyiben staff-hoz fordulnak vagy várni kell, vagy nem is vállalja senki, érthető módon, mert a staff is dolgozik.

A helyszíneken a növénygyűjtés semmit nem vesz el az oldaltól (mert hiszem, hogy emiatt nem lenne kevesebb reag), ellenben sokat ad hozzá, motiváló erővel bír, staff feladatot csökkent. Beindulhatna a kereskedés a növényekkel, a méregkeverés, a herbária. A tudós kasztnak is volna értelme, például orvosként.

Én inkább azt nézem, hogy mit adna az oldalnak, illetve mi az amit okozna az oldalon. Főként rendszerben gondolkodom és hiszem, hogy az ötletet sokan használnák.

Arról nem is beszélve, hogy erre építve számos más fejlesztést is alkalmazni lehetne. Pl. keverés.

A hozzászólás írója (Ksier Haik) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2023.01.27 19:04:08


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 18:59:02
 ÚJ
>Pashthra Shungo'rol avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 409
OOC üzenetek: 84
Ez egy játék, ahova alapvetően játszani jönnek az emberek. Minden játék "körülményes", mert reagot írsz, aztán vársz arra, hogy a játékos társad reagáljon rá. Ha valamibe energiát kell fektetni, az attól lesz értékes. Egy gomb nyomogatása véleményem szerint nem az, akkor már inkább megyek cookie clickerezni.

Ennyi erővel lehetne mindenki egyből maxos karakter, mert aranyat szedni a fejlődéshez túl körülményes. Érted mire gondolok?


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 18:56:49
 ÚJ
>Ksier Haik avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 28
OOC üzenetek: 17
Ezzel viszont nem értek egyet.

Egy egyszerű piaci vásárlás felvezetése is sok idő, nem beszélve a növénygyűjtésről. Minimum mesélő keresés, mesélő elolvassa, regisztrálja, dob, eldönti, felvezeti, regisztrálja a felvezetést. Ez önmagában több, mint 2 perc, ráadásul nem ösztönzi, motiválja a játékost arra, hogy növényt gyűjtsön, mert a játékos számára is kényelmetlen.

Nekem az lenne. Túl körülményes.


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 18:54:33
 ÚJ
>Pashthra Shungo'rol avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 409
OOC üzenetek: 84
A felvázolt dolog létezik, mesélőt kell kérni hozzá, és utána mehetsz a szántókra vagy ahová akarsz, és ic kereshetsz növényt. A mesélő aztán eldönti, hogy találtál-e, talán még dob is, hogy mennyit találtál, és felvezeti a karakterlapodra. Régen rendszeresen csinálták játékosok, akik érdekeltek voltak benne, szerintem most sem lehetetlen. Véleményem szerint nem kell mindent automatizálni.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 18:26:24
 ÚJ
>Ksier Haik avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 28
OOC üzenetek: 17
Nagyon sokat dobna az oldalon, ha egyes helyszínek alatt, különböző, staff által előre meghatározott növények gyűjtésére lehetőséget adó funkció volna.

A funkciót úgy képzelem el, mint a híd vámszedőjének funkcióját (átkelés a Csonthídon).

Példa:

A karakter elérkezik a dokkok és kikötő, vagy tenger és szigetek helyszínre. Rákattint a "növényt gyűjtök" funkcióra. A karakter "Keresés" tulajdonságértékét a rendszer megvizsgálja, ez alapján eldönti, hogy hány százalékban mennyi és milyen növénytípust találhat. (Nem lenne random a dolog.)

József a dokkokhoz érkezik. Megnyomja a gombot. Keresése nagyon rossz, ezért csak 20% esélye van, hogy a dokkok környékén tenyésző Kétarcú Delliont leszedje, leszüretelje. Ennek ellenére sikeres volt a keresés, ezért talál 2 szál Kétarcú Delliont. A rendszer automatikus mesélőkeresést ad fel/ vagy automatikusan karakterlapjára írja a növényt (ahogyan a Csillaghullásnál is volt a szilánkgyűjtés.)

A funkciót csak naponta egy alkalommal lehetne használni, kizárólag akkor, ha a helyszínre reagot is írtak. Ezzel lehetne kivédeni, hogy valaki farmoljon. Saját maga után nem fog írni kétszer, mert nem engedélyezett csak nyomós indokból, de semmiképpen naponta.

Indoklás. Egy herbalista/alkimista/vajákos kiválóan tudná használni a funkciót úgy, hogy nem lenne szükséges mesélő, vagy kaland hozzá. Az értékeihez mérten tudna keresni, tehát a funkció hiteles volna.

A funkció bevezetését javaslom: a kikötőben, a szántóföldeken, az erdőszéli tisztáson, az ingoványban. A staff határozná meg a javaslatok alapján hol, milyen növényt lehetne gyűjteni. Javaslom mérgező/gyógyító és gyomnövények gyűjtésének lehetőségét is, így nagyon sok játékost motiválna hasonló karakterek használatára, illetve felfrissítésére, kijátszására.


1-20 , 8-27