Tárgylopás kiegészítés:
Arra gondoltam, hogy ezzel a rendszerrel akár bájital is legyen lopható a karaktertől, sőt, konkrét tárgyak. Ehhez a következőt gondoltam ki: az egész rendszer úgy ahogy van marad. A bájital- és tárgylopásnál előre meg kéne határozni, hogy mit szeretnél ellopni (egy konkrét italfajta vagy egy konkrét tárgy). Az, hogy milyen tárgyakat lehessen lopni, kérdéses, de az amulettet szerintem érdemes idevenni.
A dolog úgy nézne ki, hogy bájitallopás esetén csak ott változik a számolás, ahol azt számoljuk ki eredetileg, hogy mennyi pénz kerül ellopásra. A helyett egy annyi oldalú dobókockával dobunk, mint a gyorsaság tulajdonság (tehát pl. átlagos gyorsaságnál d2, legendásnál d6). A dobás eredménye pedig azt adja meg, hogy konkrétan hány bájital kerül ellopásra az adott fajtából. Ha az áldozatnak kevesebb olyan itala van, akkor az összes ellopása sikeres. Ha egy sem, akkor a tolvaj hoppon marad, és bár a lopás sikeres, a zsákmány nulla lesz.
A tárgy (és ezáltal az amulett) lopása úgy épülne fel, hogy szintén előre meg kell határozni, hogy mit akar lopni a karakter (pl. az amulett, de ha van spéci tárgya, szerintem azt is meg lehetne, csak akkor automatikusan nem tud átkerülni a másikhoz). Ez úgy működne, hogy szintén csak a zsákmányra vonatkozó rész módosulna, a rendszer egy d6-tal dobna, és abban az esetben, ha a dobott érték kisebb vagy egyenlő a gyorsasággal, akkor a zsákmány a kijelölt tárgy, egyéb esetben semmi.
Ami a tolvaj kaszt aktív képességét illeti:
Bájitalok esetében egészre felfele kerekítve marad a 10%-os zsákmány (tehát 3 italnak a 10%-a is 1 ital lesz), míg a tárgylopás teljes mértékben megtörténik. azaz a nyilvános lopás esetében 100%-os sikerrel sikerült ellopni az egy kiváltott tárgyat, 100% lebukás mellett. Úgy érzem, ez sokkal jelentősebb potenciált ad az aktív képességnek, mint korábban, így aki gyengének érezte, az most már remélem kompenzáltnak gondolja a dolgot. :)