OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] Opcionális tolvajlási rendszer
Mostani oldal: 1 (1. - 20. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-06 18:12:18
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ez jelenleg is így van, ehhez semmi módosítás nem kell.

A tolvaj eldöntheti, hogy az aktív skilljét használja, vagy sem. Ezt írtam is korábban, tehát ez a kívánságod pipa. Többszörösen.

Az is pipa, hogy tolvajlás esetén legyen előnyben, hisz azonos pont mellett sokkal magasabb a tolvajlási értéke (szöveges értékelés), és szintlépésnél erre kap bónuszt is.

Amit te javasoltál, az viszont pont ahhoz vezet, amit te nem szeretnél. Hogyha fix. 100% sikerrel lopni a tolvajlási képessége * 10%-ot, és emellett még dobhat is az itt vázolt rendszer 1. és 3. pontjára (ez volt a te ötleted), akkor bizony könnyen létre lehet olyan tolvajt hozni, ami szépen lopkodja az embereket, és soha nem bukik le, csupán 1-2 tulajdonságra vagy képességre kéne pontot áldoznia. Ez pedig nem járható út. Amennyiben a tolvaj 100%-os sikert akar, úgy használhatja a skilljét, ebben az esetben viszont 100% lebukás is jár mellé. Egyéb esetben minden reagban simán lopkodhatna 1-2 érték felhúzásával, mindig sikerülne neki, és soha nem bukna le. Ez pedig nem fog bekerülni a játékba.


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-06 18:08:02
 ÚJ
>Draks Halonar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 21
OOC üzenetek: 11
Emphus, szerintem félreértesz.
Nem gondolom az, hogy az jó dolog lenne, ha mindezt megtehetné, amit állítasz.
Én azt mondom, hogy az kéne, hogy legyen használható a tolvaj. Döntse el, hogy az aktív skilljét használja (ami fix siker, 10%, mindenki felismeri) vagy a rendszerben használja a skillt (ami már borulhat a megközelítésnél, a távozásnál meg pláne).
Nem azt mondtam eddig se, hogy reagonként fixen, következmények nélkül harácsoljon. Csak annyit szeretnék, hogy a tolvaj legyen a tolvajlás során előnyben. Ahogy a harcos sebekkel tarkított körülmények között, a lovag talpig vasban, az íjász íjjal a kezében. Mert megérdemelné.


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-06 18:03:11
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Egyszerűen téves állításokat halmozol fel:
"Épp egyedül a tolvaj szalad bele abba, hogy a környéken lévő összes létforma felismeri, és tudni fogja róla, hogy tolvaj. Mert a képessége ezt adja."
Ez a kijelentés nem igaz. A tolvajnak nem kötelessége használni a nyilvános lopás aktív képességét. És a nyilvános lopásnak nincs semmilyen kapcsolata ezzel a tolvajlási rendszerrel. A tolvaj kasztú karakterek pont ugyan tudnak ezzel a rendszerrel lopni, mint bármelyik más karakter.

A nyilvános lopás előnye abban mutatkozik meg, hogyha megfelelő IC helyzet adódik, akkor a tolvaj 100%-os sikerrel tudjon lopni a kívánt pénzből.

Nem az a cél, hogy a tolvaj minden 2. reagjában használja az aktív képességét. Ahogy az se cél, hogy a te általad felvázolt módosítással könnyedén lehessen olyan tolvajt alkotni, aki mindenkiről 100% siker mellett akaszt le akár 60% pénzt, és senki ne vegyen észre ebből semmit. Ugyanis amit te javasolsz, annak ez a kimenete.

Hajlok afelé, hogy többet tudjon lopni a nyilvános lopással, de az teljességgel kizárt, hogy 100% siker mellett lehetősége legyen úgy lopni, hogy az áldozat ne tudja, hogy ki volt az. Ez alapjaiban rontaná el a játékot, és tenné a tolvajokat a legbrutálisabb kaszttá.


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-06 17:56:57
 ÚJ
>Draks Halonar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 21
OOC üzenetek: 11
Nos, szerintem (és itt szögezném le, hogy csak a saját véleményemet tolmácsolom) a "nyilvános lopás" viccnek jó, de gyakorlati haszna nincs.
Ha nem kap bónuszt a tolvaj a "tolvajlás" 2. pontjára, akkor értelmetlen tolvajjal lopni.
Mindenki másnak megvan a lehetősége, hogy megússza a dolgot felismerés nélkül. Épp egyedül a tolvaj szalad bele abba, hogy a környéken lévő összes létforma felismeri, és tudni fogja róla, hogy tolvaj. Mert a képessége ezt adja. Ha használná a skillt, élne két kört, aztán kalap-kabát. Preventív jelleggel vernék agyon bárhol.
De ha ebbe a rendszerbe építenéd bele a képességet, kapna egy használható, kivédhető, annyira nem eltápolt keretet, amit szerintem megérdemelne.
És lehet, hogy csak én látom így, valószínűsíthető, hogy tévedek, de a jelenlegi tolvajskill a 2. pont 100%osságával, tolvajlásskill*10%, esetlegesen - ponttal a 3. fázisban, tökéletesen adja a dolgot.


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-06 17:46:20
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kérlek, hogy nézd meg alaposabban a tolvaj aktív képességét, különösen azt a részt, hogy a tolvaj minden esetben 100%-osan felfedi magát.

A nyilvános lopásnak pont az az értelme, hogy ne kelljen képesség alapján szépen kidobálgatni mindent. 100% az esély, cserébe mindenki megtudja, hogy ő volt az. A zsákmány pont ezért alacsony, hisz 100% a lopás esélye.

Kizárt dolog, hogy lesz olyan aktív képessége a tolvajnak, hogy 100% a siker, nem is biztos, hogy lebukik, és még sokat is lop. Amit te írtál, pont ezt jelentené. Ez sokszorosan erősebb a jelenleginél, és ilyen módosítás biztosan nem lesz.

A tolvaj eldöntheti, hogy használja az aktív képességét, akkor az ott leírtak érvényesek. Vagy ő is ezt a tolvajlási rendszert választja, ekkor az itt leírtak érvényesek. A kettő nem keverhető.


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-06 17:41:57
 ÚJ
>Draks Halonar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 21
OOC üzenetek: 11
Nem, nem, nem.
Az 1. és 3. pontnál ugyanazok a szabályok lennének érvényesek, mint mindenkire.
Magyarán ha úgy megy oda, hogy "Helló, most levámollak!" leakasztja a pénzt, és fütyörészve elsétál, akkor úgy vágná pofán a delikvens, ahogy nem szégyelli, majd az eszméletlenre rugdalt tolvajt fosztja ki.
A lényeg itt az volt, hogy ha 10%-ban fixáljuk a "zsákmányt", akkor felesleges fejlesztenie a pont releváns skillt.
Magyarán: igen, legyen OP a tolvaj, ha lop. A többit meg oldja meg, vagy viselje a következményeit.


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-06 17:34:39
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Szóval szerinted ha sikerült ellopnia a fix. 10% pénzt, akkor minden rendben, arrébb sétál, és ezt megcsinálja annyiszor, ahányszor csak akarja? :)
Mert ez nem így működik, ezzel meg Te gyakorlatilag ezt feltételezed.

Másrészről kicsit ellentmondásos a dolog. A tolvajnak már 10-es képességnél sem nagyon rossz, hanem minimum rossz a tolvajlás képessége. Tehát fejlesztés nélkül szintén minimum 10%-ot lopna az aktív képességével. Magyarán semmivel nem _kell_ többet fejleszteni a skilljén azonos eredmény eléréséhez.


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-06 17:29:19
 ÚJ
>Draks Halonar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 21
OOC üzenetek: 11
Közben kicsit elmélkedtem a dolgon, és a tolvaj aktív képességéből adódó "100% siker, 10%-os zsákmány" részét nem lehetne módosítani tolvajlás-skill*10%-ra? Mert így egyedül a tolvajnak nem kellene fejlesztenie a Tolvajlását, mert így is, meg úgy is fixet kap.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-04 18:21:42
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Második: logikus, és megoldható, bár észrevenném, és a régi karaktereid is kapnák emiatt a szankciókat a szándékos rosszindulat miatt. De lehet, hogy lesz korlát, hogy csak játékos rangtól lehessen élni ezzel.

Harmadik: ez nyilvánvaló, ha egy játékos kihasználja az aktív skilljét, akkor természetesen a mesélő ezt figyelembe veszi a bónusz osztásánál. Ez így viszont nem a rendszer része direkt módon, hanem a mesélő döntése. A hozzászólásban jelzed a skillhasználatot, és a mesélő az alapján bírál.

A vajákos képessége visszamenőleg nem befolyásol, csak a szerzetesé. Ilyenkor a mesélő, ha gondolja, pm-ben rákérdez, hogy a védekező kíván-e élni a következő hozzászólásában a képességgel, és ha igen, akkor az befolyásol (tehát megtöri a támadóét, tehát az nem számít).

A meglátás jogos, köszönöm!

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.12.04 18:26:39


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-04 17:56:45
 ÚJ
>Halax Lamans avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 186
OOC üzenetek: 28
Nos, első körben respekt!
Másodikban: megoldható lenne-e az, hogy csak a legalább "Játékos" ranggal rendelkezők éljenek a lehetőséggel? Mert (én vagyok a negatív, rosszindulatú, rendszerkihasználó, tudom) ha valakit meg akarok szívatni, leregelek 5-10 tolvajt, és egy itt-ott változtatott sablonreaggal bárkit beakasztok hónapokra.
Harmadikban: a kasztok valami előre leegyeztetett bónuszt kapnának (akár a Mesélői +/- rendszerben). Emphus említette itt a tolvaj aktív skilljét, de a bárdé is megér a 2. pontra +1/2-t, a polgáré meg vagy +3at a 3. pontra, legalábbis támadásra, de szerintem épp ezért védelemre is effektív lenne. Külön védekezőre meg (az aktív képességek alapján) a szerzetes, a vajákos és druida (ha van szemes állata) kaphatna. Persze csak ha használja a skillt.
Mondjuk így jobban belegondolva, lehet, hogy csak bonyolítaná és nehézkessé tenné a rendszert, de egy gondolatot megért szvsz.

A hozzászólás írója (Halax Lamans) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.12.04 17:58:09


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-03 22:43:31
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Gyakorlatilag úgy nézne ki a dolog a játékosok szemszögéből, hogy:
A Tolvaj (T) és az Áldozat (Á) egy helyszínen vannak, T ír egy hozzászólást, hogy hogy próbálja megközelíteni stb. az áldozatát, majd jelzi a rendszerrel, hogy lopni kíván. Ekkor Á kap egy értesítést, hogy várjon egy picit, ne írjon reagot.

Egy Stafftag (S) mérlegeli a helyzetet, és a korábbi hozzászólások, illetve T legfrissebb hozzászólása, az IC helyzet stb. alapján beír módosítókat (max. 24 óra jó esetben).

A rendszer számol. Ha az 1. pont eredménye siker T szempontjából, akkor a teljes lopás automatikusan lefut, eredménye azonnal látható lesz a fórumon, az a mesélő küld egy automatikus hozzászólást, aki a módosítókat beirkálta. Ha az 1. pont sikertelen T szempontjából, akkor 24-48 órája van eldönteni, hogy visszakozik-e vagy sem. Esetleg előre bejelölheti, hogy visszakozik-e sikertelenség esetén vagy sem, így rögtön auto fut minden.

Megjelenik az automatikus hozzászólás a fórumon, amit először Á tud lereagálni, majd T. A kimenet függvényébe lehet további játék, és mesélőt is hívhatnak, a lényeg, hogy előre le kell írni, hogy lopni akar, majd mindenkinek le kell reagálni azt, ami történt.

Magyarán hozzászólást nem helyettesít a rendszer, csupán a kézi kockagurítást és számolgatást. A körülményeket S a korábbi hozzászólások, körülmények alapján írja be, így ez is figyelembe van véve.

Ha előre be lehet/kell jelölni, hogy visszakozik-e T vagy sem a lopástól sikertelenség esetén az 1. pontban, akkor max. 24 órát kell várnia Á-nak, többet semmiképp.

És összefűzve a rendszer a tolvaj aktív képességével: a 2. pontban 100% siker, 10%-os zsákmány, a 3. pontban pedig teljes kudarc cserébe.


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-03 22:38:30
 ÚJ
>Ingrtan Eriton avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 77
OOC üzenetek: 180
Megértem érvelésed, egy próbát megér akkor szerintem.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-03 22:33:40
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Félreértés ne essék, én NAGYON örülök neki (még ha nincs is tolvaj karim, meg nem is lesz), mert végre ad egy "hátteret" a tolvajoknak - lesz miért ezt a kasztot választani.

Így már értem, ez quasi egy "kamatszámoló" (a szakmába' így híjják) nekünk és nektek.

Jó lehet. Világos...


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-03 22:29:07
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ízisszel értek egyet. Igazából ha belegondolsz, az egész kattintgatós rendszer semmi mást nem vált ki, mint hogy kézzel kelljen kidobni és kiszámolni, és kézzel kelljen átadni az aranyat, aztán utánanézni, hogy tényleg annyit adott-e stb.

Ing: pontosan ez történik, mesélői felügyelet mellett. Csak nem kézzel számolod, hanem a rendszer számolja ki Neked. De ugyan úgy kijátszandó minden, előtte és utána is. Hozzászólást nem vált ki a rendszer.

Pont úgy, mintha a harcrendszerhez lenne egy számolóprogram, ami mindig kiköpi, hogy mi sikerült és mi nem. Ettől még kell írni hozzá hozzászólást, az egész csak dönt a játékosoknak, hogy mit írjanak a hozzászólásba.

Sőt, ez tök ugyan olyan, mint a mágiarendszer, hisz ott is eldönti a rendszer, hogy sikerül-e vagy sem, a kimenetet meg hozzácsapja egy hozzászóláshoz. Ez reagot nem vált ki.

Tehát csak dönt és számol helyetted, ettől még minden ugyan úgy kijátszandó, leírandó. Mesélő bevonható a dologba, amennyiben a két fél a bonyodalmat szeretné kijátszani. Ha nem ír vagy reagál a tolvaj, akkor is mesélő tudja kezelni a helyzetet.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-03 22:28:57
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 151
OOC üzenetek: 48
Ing, Kagan kérdésére válaszoltam, hogy mi van akkor ha a tolvaj csak technikailag szeretne lopni és kerülné a kötelező ic kijátszást.
Akkor lehet szólni a staffnak ha csődöt mond a becsületes ic kijátszás a kattintgatás után.

Amúgy szerintem JK-JK közti tolvajlás esetén eddig is ritkábban voltak zaklatva a staff tagok, mert ált. NJK-t akartak meglopni. Oda meg kellett mesélő.
Nem tudom fog e változni ez a hozzáállás ha kattintgatósra vesszük a figurát, de egy próbát megér. :)


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-03 22:24:45
 ÚJ
>Ingrtan Eriton avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 77
OOC üzenetek: 180
Jómagam inkább az eredeti felvetésemnél maradnék, tehát egy a harcrendszerhez hasonlító dolgot, arról, hogy észreveszik-e a tolvajt, sikerül-e ellopnia a célját, és a többi. Staff beleszólás nélkül, hiszen ennyi erővel egy mesélőt is fel lehet kérni, hogy mondja meg, sikerül-e.


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-03 22:23:49
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 151
OOC üzenetek: 48
Ha IC (vagy ooc) a játékosok nem tudják egymás közt lerendezni, akkor lehet mesélőt hívni.
Szerintem onnan nincs se beragasztás, se félreértés, se kutyafüle....
Vagy nem? :)

A hozzászólás írója (Mesélő) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.12.03 22:24:07


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-03 22:20:58
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Kérdés:

A megtorlás mint olyan hogyan működne?
IC reagokkal, mesélővel vagy egy amolyan "Bosszúállás" kattintással?

Az IC részhez:
"Természetesen ezután a következmények IC kijátszása kötelező."

Mi van, ha ez nem történik meg? Pl. engem meglopna valaki, lebukik, majd beközli, hogy ja, ő majd jövő hét pénteken ír (tehát nem csak megpróbál meglopni, hanem még be is ragadok miatta).

Ezt azért kérdezem, mert láttam ilyen kattintós-lopós rendszert "működés" közben és az esetek egy részében (ha kiállt a tolvajcsapat) klánháború, más részében trollkodás és OC anyázás lett belőle (ha csak PM-zni volt hajlandó).

Kagan


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-03 22:16:01
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Egy tervezett kidolgozás, értékeljétek kérlek:
Lenne erre építve egy kattintgatós rendszer. A támadónak (tolvaj) egy helyszínen kell lenni az áldozattal, és lenne egy modul, amin keresztül megkísérelheti a lopást. A védekezőnek minden automatikusan számolódna. A tolvaj jelzi a lopási szándékot, amiről a védekező kapna egy értesítést is, hogy addig ne menjen el a helyszínről, ne írjon hozzászólást. Ezután egy adminisztrátor, moderátor vagy mesélő megnézné az éppen aktuális helyzetét mind a támadónak, mint a védőnek, és az IC helyzet alapján módosítókat adna az egész lenti számoláshoz, belátása szerint. Ezután az 1. pont lefut, és (ld. ott bővebben leírva, hogy miért), még a tolvaj egy döntése után végleges a lopás eredménye, azaz ha a tolvaj jelezte, hogy ő lopni szeretne valakitől, a módosítóktól függetlenül elindul, nem tudja meggondolni magát!
A lopás kimenetele egy automatikus mesélői hozzászólásban megjelenne az adott helyszínen, benne foglalva az is, hogy mennyi pénz került ellopásra, a védekező megismeri-e a támadót a későbbiekben stb. Természetesen ezután a következmények IC kijátszása kötelező.
A staff által megszabott módosítók csak a staff által láthatóak, és nyilvánvalóan olyan mesélő nem ír be módosítókat, akinek köze van a tolvajhoz vagy áldozathoz, esetleg befolyás alatt lenne velük kapcsolatban.
Nyilvánvalóan nem értelmes lopási kísérletek (pl. az áldozat egy speciális épületben, kalandban stb. van) nagy módosítókkal kerülnek elbírálásra (hisz be kell jutni az épületbe stb.). A mesélők a lopás mind a három részére be tudnak állítani külön ilyen módosítókat.

A lopás három részből áll:
1. a célpont megközelítése, lopási szándék "elrejtése"
2. a tényleges lopás, javak elvétele
3. észrevétlen felszívódás

A számolásokhoz: a hétfokú skálán a nagyon rossz 0, a rossz 1, az átlagos 2, a jó 3, a nagyon jó 4, a kitűnő 5, míg a legendás 6 pontot ér.

1. Két lehetséges kimenetel van:
a.) kudarc: nem sikerült megközelíteni észrevétlenül az áldozatot. -2 módosító a lopásra a tolvajnak és -2 módosító az áldozat lebuktatásra (+2 az áldozatnak)
A tolvaj kudarc esetén dönthet úgy, hogy visszakozik a lopástól. Ez esetben a 2. pont átugrásra kerül (rögtön a 3. pontban folytatódik), és a -2 módosító helyett -1 módosítóval kell számolni a tolvaj lebuktatására (a lopás sikerességét befolyásoló pedig nyilvánvalóan nem számít ilyenkor).
b.) siker: sikerül észrevétlenül megközelíteni az áldozatot, semmire nincs módosító

Számolás:
A támadó (tolvaj) karizmájához és álca értékéhez hozzáadódik egy 6 oldalú kockával való dobás, majd levonódik belőle a védekező (áldozat) emberismerete és intelligenciája, plusz még egy 6 oldalú kockával dobás. Pozitív érték esetén sikeres, 0 és negatív érték esetén sikertelen.
Amennyiben viszont a támadó (tolvaj) korábban meglopta az áldozatot, és az áldozat megjegyzett róla egy egyedi ismertetőjelet, abban az esetben minden ilyen esemény után ide -2 módosító kerül. Ez a módosító eltüntethető, amennyiben az áldozat munkálkodott azon, hogy a korábban megjegyzett ismertetőjelet eltüntesse.

2. Két lehetséges kimenetel van:
a.) a lopás sikeres, ekkor ki kell még dobni azt, hogy mennyit lopott el a másiktól
b.) a lopás sikertelen, ekkor az áldozat nem veszít pénzt, és -2 módosító kerül a lebuktatásra (+2 az áldozatnak)

Számolás:
A támadó (tolvaj) tolvajlási és ügyességének összege, plusz egy hat oldalú kockával való dobás, mínusz a védekező (áldozat) gyorsasága és intelligenciája és még egy hat oldalú kockával dobás. Ha volt módosító az 1. pontba, ehhez még hozzájön az is.
Amennyiben az eredmény pozitív (1 vagy több), a lopás sikeres. Ha 0 vagy negatív, a lopás sikertelen.
Amennyiben viszont a támadó (tolvaj) korábban meglopta az áldozatot, és az áldozat megjegyzett róla egy egyedi ismertetőjelet, abban az esetben minden ilyen esemény után ide -1 módosító kerül. Ez a módosító eltüntethető, amennyiben az áldozat munkálkodott azon, hogy a korábban megjegyzett ismertetőjelet eltüntesse.

Sikeres lopás esetén a tolvaj gyorsaság tulajdonságát kell összeszorozni egy 10 oldalú kocka dobásának eredményével, majd ehhez hozzáadni a tolvajlási képességet és ügyességet. A kapott érték %-ban értve azt jelenti, hogy az áldozat pénzének mekkora hányadát lopod el.

3. Három lehetséges kimenetel van:
a.) totális kudarc: a támadó nem hogy lebukik, az áldozat tökéletesen megjegyzi valami egyedi ismertetőjelét, továbbá még akár követni, üldözni is tudja
b.) kis kudarc: a támadó lebukik, és valami egyedi ismertetőjelét megjegyzi az áldozat, azonban elég gyors ahhoz, hogy követni ne lehessen
c.) siker: a támadó nem bukik le, az áldozatnak fogalma sincs, hogy ki lopott tőle

Számolás:
A támadó (tolvaj) álca és gyorsaság képességeinek összege, plusz egy hat oldalú kockával dobás, mínusz a védekező (áldozat) intelligenciája és nyomolvasása és keresése, és még egy hat oldalú kocka (megjegyzés: itt azért három érték van összeadva, mert a keresés és nyomolvasás általában nem használatos, viszonylag haszontalan, ezért tipikusan alacsony mindenkinél, ebből következően, ha valaki tolvajokat akar lebuktatni, akkor haszontalan képességre kell költenie, cserébe kap egy kis bónuszt azáltal, hogy így sokkal nagyobb lehet az esélye).
Ha az 1. és 2. pontból van módosító, ezekhez még hozzáadódik.
Ha az érték -3 vagy ennél kisebb, teljes kudarc, -2 és -1 esetén kis kudarc, míg 0 és pozitív érték esetén siker.

Példa a rendszerhez:
A mesélő úgy döntött, teljesen átlagos lopási kísérlet, ezért semmilyen módosítót nem állított be senki számára.

Támadó (tolvaj) értékei:
- karizma átlagos, 2
- álca nagyon jó, 4
- tolvajlás legendás, 6
- ügyesség nagyon jó, 4
- gyorsaság nagyon jó, 4

Védekező (áldozat) értékei:
- emberismeret kitűnő, 5
- intelligencia nagyon jó, 4
- gyorsaság jó, 3
- keresés jó, 3
- nyomolvasás rossz, 1

1. pont:
Támadó dobása: 6
Védekező dobása: 3
karima (2) + álca (4) + dobás (6) - emberismeret (5) - intelligencia (4) - dobás (3) = 0, azaz az észrevétlen odalopózás kudarcba fulladt.

A tolvaj úgy dönt, hogy ettől függetlenül megpróbálkozik a lopással, így kap -2 módosítót a lopásra, és -2 módosítót a menekülésre.

2. pont:
Támadó dobása: 4
Védekező dobása: 4
tolvajlás (6) + ügyesség (4) + dobás (4) - gyorsaság (3) - intelligencia (4) - dobás (4) - módosító (2) = 1, tehát a lopás sikeres.

Ellopott pénzhez dobás: 6
Ellopott pénz = dobás (6) * gyorsaság (4) + tolvajlás (6) + ügyesség (4) = 34%-a az áldozat pénzének.

3. pont:
Támadó dobás: 2
Védekező dobás: 3
álca (4) + gyorsaság (4) + dobás (2) - intelligencia (4) - keresés (3) - nyomolvasás (1) - módosító (2) - dobás(3) = -3, tehát teljes kudarc következik be

Végeredmény: a támadó egyedi ismertetőjelét megjegyzi az áldozat, sőt, még utána is eredhet menekülés közben, ha kívánja, mert a tolvaj nincs számottevő előnyben, így megtorolhatja a lopást. Viszont a lopás sikeres, az áldozat pénzének 34%-át bukja el, ennyi kerül a támadóhoz.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.12.08 17:00:15


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-10-14 21:35:09
 ÚJ
>Ingrtan Eriton avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 77
OOC üzenetek: 180
A dolog lényege egyszerű, egy olyan tolvajlási rendszer kialakításának az ötlete merült fel chaten, mint a harcrendszer(nyilván kevésbé összetett), hogy a játékosok mesélő segítsége nélkül is könnyen eldönthessék egy tolvajlás sikerességét. Ez a rendszer figyelembe venné a lényeges tulajdonságokat/képzettségeket, na meg persze szerencse faktor is lehetne benne. Jómagam nem álltam neki a kidolgozásának, mert lehet igény se lenne rá, és mert a harcrendszerben sem vagyok annyira otthon, hogy azt alapul vehessem, de szerintem egy ilyen dolog jó lenne.


1-20 , 18-37