Egy tervezett kidolgozás, értékeljétek kérlek:
Lenne erre építve egy kattintgatós rendszer. A támadónak (tolvaj) egy helyszínen kell lenni az áldozattal, és lenne egy modul, amin keresztül megkísérelheti a lopást. A védekezőnek minden automatikusan számolódna. A tolvaj jelzi a lopási szándékot, amiről a védekező kapna egy értesítést is, hogy addig ne menjen el a helyszínről, ne írjon hozzászólást. Ezután egy adminisztrátor, moderátor vagy mesélő megnézné az éppen aktuális helyzetét mind a támadónak, mint a védőnek, és az IC helyzet alapján módosítókat adna az egész lenti számoláshoz, belátása szerint. Ezután az 1. pont lefut, és (ld. ott bővebben leírva, hogy miért), még a tolvaj egy döntése után végleges a lopás eredménye, azaz ha a tolvaj jelezte, hogy ő lopni szeretne valakitől, a módosítóktól függetlenül elindul, nem tudja meggondolni magát!
A lopás kimenetele egy automatikus mesélői hozzászólásban megjelenne az adott helyszínen, benne foglalva az is, hogy mennyi pénz került ellopásra, a védekező megismeri-e a támadót a későbbiekben stb. Természetesen ezután a következmények IC kijátszása kötelező.
A staff által megszabott módosítók csak a staff által láthatóak, és nyilvánvalóan olyan mesélő nem ír be módosítókat, akinek köze van a tolvajhoz vagy áldozathoz, esetleg befolyás alatt lenne velük kapcsolatban.
Nyilvánvalóan nem értelmes lopási kísérletek (pl. az áldozat egy speciális épületben, kalandban stb. van) nagy módosítókkal kerülnek elbírálásra (hisz be kell jutni az épületbe stb.). A mesélők a lopás mind a három részére be tudnak állítani külön ilyen módosítókat.
A lopás három részből áll:
1. a célpont megközelítése, lopási szándék "elrejtése"
2. a tényleges lopás, javak elvétele
3. észrevétlen felszívódás
A számolásokhoz: a hétfokú skálán a nagyon rossz 0, a rossz 1, az átlagos 2, a jó 3, a nagyon jó 4, a kitűnő 5, míg a legendás 6 pontot ér.
1. Két lehetséges kimenetel van:
a.) kudarc: nem sikerült megközelíteni észrevétlenül az áldozatot. -2 módosító a lopásra a tolvajnak és -2 módosító az áldozat lebuktatásra (+2 az áldozatnak)
A tolvaj kudarc esetén dönthet úgy, hogy visszakozik a lopástól. Ez esetben a 2. pont átugrásra kerül (rögtön a 3. pontban folytatódik), és a -2 módosító helyett -1 módosítóval kell számolni a tolvaj lebuktatására (a lopás sikerességét befolyásoló pedig nyilvánvalóan nem számít ilyenkor).
b.) siker: sikerül észrevétlenül megközelíteni az áldozatot, semmire nincs módosító
Számolás:
A támadó (tolvaj) karizmájához és álca értékéhez hozzáadódik egy 6 oldalú kockával való dobás, majd levonódik belőle a védekező (áldozat) emberismerete és intelligenciája, plusz még egy 6 oldalú kockával dobás. Pozitív érték esetén sikeres, 0 és negatív érték esetén sikertelen.
Amennyiben viszont a támadó (tolvaj) korábban meglopta az áldozatot, és az áldozat megjegyzett róla egy egyedi ismertetőjelet, abban az esetben minden ilyen esemény után ide -2 módosító kerül. Ez a módosító eltüntethető, amennyiben az áldozat munkálkodott azon, hogy a korábban megjegyzett ismertetőjelet eltüntesse.
2. Két lehetséges kimenetel van:
a.) a lopás sikeres, ekkor ki kell még dobni azt, hogy mennyit lopott el a másiktól
b.) a lopás sikertelen, ekkor az áldozat nem veszít pénzt, és -2 módosító kerül a lebuktatásra (+2 az áldozatnak)
Számolás:
A támadó (tolvaj) tolvajlási és ügyességének összege, plusz egy hat oldalú kockával való dobás, mínusz a védekező (áldozat) gyorsasága és intelligenciája és még egy hat oldalú kockával dobás. Ha volt módosító az 1. pontba, ehhez még hozzájön az is.
Amennyiben az eredmény pozitív (1 vagy több), a lopás sikeres. Ha 0 vagy negatív, a lopás sikertelen.
Amennyiben viszont a támadó (tolvaj) korábban meglopta az áldozatot, és az áldozat megjegyzett róla egy egyedi ismertetőjelet, abban az esetben minden ilyen esemény után ide -1 módosító kerül. Ez a módosító eltüntethető, amennyiben az áldozat munkálkodott azon, hogy a korábban megjegyzett ismertetőjelet eltüntesse.
Sikeres lopás esetén a tolvaj gyorsaság tulajdonságát kell összeszorozni egy 10 oldalú kocka dobásának eredményével, majd ehhez hozzáadni a tolvajlási képességet és ügyességet. A kapott érték %-ban értve azt jelenti, hogy az áldozat pénzének mekkora hányadát lopod el.
3. Három lehetséges kimenetel van:
a.) totális kudarc: a támadó nem hogy lebukik, az áldozat tökéletesen megjegyzi valami egyedi ismertetőjelét, továbbá még akár követni, üldözni is tudja
b.) kis kudarc: a támadó lebukik, és valami egyedi ismertetőjelét megjegyzi az áldozat, azonban elég gyors ahhoz, hogy követni ne lehessen
c.) siker: a támadó nem bukik le, az áldozatnak fogalma sincs, hogy ki lopott tőle
Számolás:
A támadó (tolvaj) álca és gyorsaság képességeinek összege, plusz egy hat oldalú kockával dobás, mínusz a védekező (áldozat) intelligenciája és nyomolvasása és keresése, és még egy hat oldalú kocka (megjegyzés: itt azért három érték van összeadva, mert a keresés és nyomolvasás általában nem használatos, viszonylag haszontalan, ezért tipikusan alacsony mindenkinél, ebből következően, ha valaki tolvajokat akar lebuktatni, akkor haszontalan képességre kell költenie, cserébe kap egy kis bónuszt azáltal, hogy így sokkal nagyobb lehet az esélye).
Ha az 1. és 2. pontból van módosító, ezekhez még hozzáadódik.
Ha az érték -3 vagy ennél kisebb, teljes kudarc, -2 és -1 esetén kis kudarc, míg 0 és pozitív érték esetén siker.
Példa a rendszerhez:
A mesélő úgy döntött, teljesen átlagos lopási kísérlet, ezért semmilyen módosítót nem állított be senki számára.
Támadó (tolvaj) értékei:
- karizma átlagos, 2
- álca nagyon jó, 4
- tolvajlás legendás, 6
- ügyesség nagyon jó, 4
- gyorsaság nagyon jó, 4
Védekező (áldozat) értékei:
- emberismeret kitűnő, 5
- intelligencia nagyon jó, 4
- gyorsaság jó, 3
- keresés jó, 3
- nyomolvasás rossz, 1
1. pont:
Támadó dobása: 6
Védekező dobása: 3
karima (2) + álca (4) + dobás (6) - emberismeret (5) - intelligencia (4) - dobás (3) = 0, azaz az észrevétlen odalopózás kudarcba fulladt.
A tolvaj úgy dönt, hogy ettől függetlenül megpróbálkozik a lopással, így kap -2 módosítót a lopásra, és -2 módosítót a menekülésre.
2. pont:
Támadó dobása: 4
Védekező dobása: 4
tolvajlás (6) + ügyesség (4) + dobás (4) - gyorsaság (3) - intelligencia (4) - dobás (4) - módosító (2) = 1, tehát a lopás sikeres.
Ellopott pénzhez dobás: 6
Ellopott pénz = dobás (6) * gyorsaság (4) + tolvajlás (6) + ügyesség (4) = 34%-a az áldozat pénzének.
3. pont:
Támadó dobás: 2
Védekező dobás: 3
álca (4) + gyorsaság (4) + dobás (2) - intelligencia (4) - keresés (3) - nyomolvasás (1) - módosító (2) - dobás(3) = -3, tehát teljes kudarc következik be
Végeredmény: a támadó egyedi ismertetőjelét megjegyzi az áldozat, sőt, még utána is eredhet menekülés közben, ha kívánja, mert a tolvaj nincs számottevő előnyben, így megtorolhatja a lopást. Viszont a lopás sikeres, az áldozat pénzének 34%-át bukja el, ennyi kerül a támadóhoz.
A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.12.08 17:00:15