"Ezért mondtam, hogy max hármas kategória. A kisebb csonttörés/repedés már ugye négyes. Nem hasraütésszerűen mondtam a számot, hanem azt vettem figyelembe, hogy a sérülés lehetőleg ne rondítson bele az idővonalba."
Nem is neked szólt az általad idézett rész... és igen, ebből a szempontból a 3-as kategória jó korlátnak tűnik, mert gyakorló harcokat be lehet vonni, bár a hármas kategóriában is ápolásra szoruló/általában ápolt sebek vannak, és kétlem, hogy mindenki következetesen odafigyelne rá, hogy ha a második szálas játéka közvetlenül az első szálas előtt van IC időben, és az első szálasban kutya baja/nincs semmilyen sérülése, akkor a második szálasat úgy irányítja, hogy ne is legyen.
***
A legtöbb hozzászólás itt azonban az én előző beírásom után is teljesen figyelmen kívül hagyta a második szál célját. Aki nem tudja feldolgozni, hogy a második szál kiegészítő játéklehetőséget biztosít és/vagy nincs elég fantáziája oda játékokat rakni, annak sincs a fejéhez pisztoly tartva, hogy márpedig azt használni kell. Amíg a második szálas játékra úgy tekintetek, mint a főszálra, csupán fejléckülönbséggel, ezért értetlenkedtek, hogy miért nem lehet harcolni, lopni, varázsolni stb., addig az egész téma gyakorlatilag teljesen tárgytalan, és hamarabb lesz eltörölve a második szál teljes egészében, minthogy lazítva legyen a szabályzat rá. A gondolatmenet: alapvetően CSAK első szál van, ahol minden megengedett (nyilván játékstílusfüggő, de az nem IC következetlenségek, hanem az OC problémák elkerülésére) - alapvetően minden főszálas játék. Kivéve néhány speciális esetet, ami engedélyezve van második szálon. Azaz a második szál _nem_ a főszál butított verziója, hanem teljesen más funkciója van.
A mágia tanulása, az összetettebb harci gyakorlatozás és konkrét harci szituációk (nem ideértve a kis gyakorló harcokat, pl. 1v1 párbakokat), illetve az olyan szituációk, amiknek a megoldására szükség van már mágiára (és akkor itt csak ezen példákat mondtam, az értékmozgás, lopás stb. kategória szóba sem került), azok a karakter életútját befolyásoló elemek, és mint ilyenek, az első szálon a helyük, semmi keresnivalójuk a második szálon.
A második szálnak nem volt soha célja, és soha nem is lesz célja, hogy a karakter életútját befolyásoló elemek kerüljenek oda, leszámítva olyan teljesen hétköznapi/általános eseményeket, mint pl. valaki megismerése, egy bál vagy más rendezvény, de ide soroltam legutóbb egy negyvenes kártyapartit is már, ezért kapott speciális engedélyt a pénzmozgásra stb. Ilyen formában valamilyen szinten lehetséges lehet a harc, viszont ennek olyan keretet kéne adni, amivel a karakter életútjába nem szól bele.
A fentiek tekintetében tessék továbbgondolni a témát, illetve tök jó lenne, ha nem átgondolatlanul bedobálnánk, hogy ezt meg azt töröljük el, végig sem gondolva, hogy ennek milyen következményei vannak, és mit vonnak maga után, csak mert hasra csapva jó ötletnek hangzik.
Eddig érdemi, láthatóan átgondolt érvet a következők mellett találtam:
1. lehessen meghívni másokat is második szálon egy fogadóban pl. (igazából emellett sem hangzott el érdemi érv, csak értetlenkedés, de továbbgondolva, egészen addig, míg anyagi előnybe nem jut az, akit meghívsz - pl. mert továbbadja IC azt pénzért, amit vettél neki, ez pedig egy pofa sörnél pl. nem igazán lehetséges eset - addig rendben lehet a dolog).
2. valamilyen szintű olyan karakter interakció is legyen engedélyezve, ami csak rövidtávon (órák maximum) eredményez változást a karakter életútjában - ugyanakkor itt felmerül, hogy harc, lopás stb. nélkül ennek így van-e értelme, mire lehetne felhasználni egy maximum 3-as fokú seb engedélyét.
A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.04.17 17:50:29