Üdv népek!
Az elmúlt időben bevezetésre került (kerülődik) egyfajta korlátozás a második szálas munkapontokat illetően (bővebben: Kalandok -> [Globális][Futó]Második szál, itt a 27. hsz). Ezzel így ebben a formában nem sikerül megbarátkoznom, és azért tárom a problémát a közösség elé. A szívem mélyén megértem, hogy miért akarja Emp korlátozni a második szálas pontokat, ellenben ezzel a jelenleg kilátásban lévő rendszerrel nem sikerül megbarátkoznom.
Az ok még az eggyel korábbi korlátozás-ötletre lett írva, de felteszem, vonatkozik erre a változatra is: "A korlátozás oka, hogy a játék továbbra is igazából csak első szálas, a második szál kiegészítő játéklehetőség, nem arra való, hogy elsősorban azon játssz." (Emp, korábban megjelölt topic 23. hsz-éből kiragadott mondat annak reményében, hogy aktualitása nem csorbult). Tök jogos. Csak így most lett egy rendszer, ha nem is könnyen, de védhető a második szálas játékosok részéről (szerintem ilyen réteg nincs is nagyon, aki főleg második szálon játszik, de nem tudom, tfh vannak). Egy 500 karakteres töltelékreag főszálra 2-3 második szálas reagonként, és máris főként második szálon aktív, kb semmit nem csinál főszálon, csak van, és annyira jelentős veszteség nem érte, hogy belerokkanjon.
Ellenben sok más játékost ér jelentős veszteség. Példának okáért valaki kalandban van, 300 reaggal, életében nem második szálazott még, de most, hogy ott beragadt, kipróbálja. Csak hogy irkálhasson. Akkor őt miért "büntetjük" ezzel a dologgal, ha pontosan arra használja a második szálat, amire való, egy kiegészítő játéklehetőségre, amíg ragad a főszála? Szerintem ez így ebben a formában nem olyan jó, mert így mindenki, aki a belassult főszála miatt kezd második szálba, már veszteséget szenved, és igazából ezt nem érzem indokoltnak, nem tudok a többség hogy van ezzel.
Volt egy ötletem, miszerint ~5 mások szálas reag után kezdjenek csak fogyni a munkapontok, ezzel teret adnánk talán azoknak, akiket előbb említettem, mint "a rendszer áldozatai"-t, viszont így a második szálon aktívkodó embereknek elég lenne 7-8 reagonként írni egy tölteléket, és folytathatnák tovább a tömény második szálazást. Nem igazán jó, belátom, de azért leírom, mert nem kizárt, hogy valakinek ezt olvasva isteni szikra gyúl a fejében, és továbbfejleszti élhetőre.
Az aktuális kedvenc megoldásom a dologra: a korábbi terv az volt, hogy a rendszer ne engedjen írni második szálra, ha ugyanannyi, vagy több második szálas reagod van, mint amennyi főszálas (tehát idővel senkinek ne lehessen több reagja második szálon), de ez el lett vetve azért, mert Emp nem akarja korlátozni, mennyi reagot írjunk (aki az elején említett hsz-t olvasta, az úgyis látta, aki nem, annak értelmetlen újból megjelölnöm a forrást). Teljesen emberbarát hozzáállás, de mi lenne, ha ezt, és a jelenlegit kombinálnánk? Legtriviálisabb formában szó szerint összegyúrom a kettőt, és azt mondom: ha egy játékosnak ugyanannyi, vagy több második szálas reagja van, mint főszálas, akkor amennyiben az utolsó reagja szintén második szálra érkezett, akkor már csak a pontok 80%-át kapja, ha az utolsó kettő második szálra érkezett, akkor csak 60%-ot stb. Ez tulajdonképpen elérné, hogy aki főként főszálon játszik, azt ne érje veszteség akkor, ha 300 főszálas reag után 12-szer egymás után második szálra ír, mert addig nem tud főszálra. A második szálon aktívkodók továbbra is játszhatják, hogy 2-3 második szálas reag után egy tölteléket dobnak főszálra, de ezzel életük végéig beleragadnak abba a rendszerbe, ami most mindenkire vonatkozik. Szóval ugyanannyira védhető, mint a mostani, de szerintem kicsit igazságosabb. ÉS nem korlátozza a reagokat, amiért ez az összehasonlítós cucc eredetileg el lett vetve.
Illetve zárásul egy relatíve durva megoldás a dologra (nem hiszek az életképességében, szinte semmilyen formába nem tudtam hozni, hogy vállalható legyen, de mint az elsőnél is írtam, hátha valaki isteni szikrát kap ezt olvasva): kössük játékstílushoz a második szálat, ne csak ranghoz. Nem írok hozzá prot és contrát, mindenkinek a fantáziájára bízom. Zömével azért, mert a prokhoz egy elég durva közelítéssel kéne élnem, miszerint második szálas játék = szelíd játékstílusban játszott játék, és ez több helyen lukas, a contrákat meg mindenki látja szerintem magától is (ha te nem, akkor: igazságtalan, értelmetlen, nem ad sokkal több megoldást, mint az előző, korrektebb rendszer, cserébe több problémát szül stb.). Szóval mindenkinek, aki a jövőben beírja majd, hogy "a harmadik verziót nem támogatom", annak mondanám: én sem. Ha valaki affinitást érez magában, hogy vállalható formára hozza az ötletet, annak meg sok sikert!
Nagyjából ennyi ötletem született a témához, talán a másodikkal lennénk legközelebb az igazságossághoz, illetve ahhoz, amit szerintem ez az egész korlátozásdolog el akar érni.
Köszönöm annak, aki végigolvasta, esetleg véleményt is fűz hozzá, támogatja, továbbgondolja, ilyenek. Nem köszönöm meg a lájkokat, a végigolvasás nélküli vagy a témától merőben eltérő reakciókat.
Lorew