Visszatérve az eredeti témához:
Az a baj Syn, hogy még ezt a dolgot te sem gondoltad ki alaposan. Egyik posztodban az szerepel, hogy "gyerekkorában itathatták a bájitallal, és hozzászokott a szervezete, stb", a másikban azt írod, hogy nem akarsz ilyen eredendő képességet, hanem kijátszás alapút.
Egyszer azt írod, hogy létre lehetne így hozni mágusvadász csapatokat, egyszer meg azt, hogy nem is kellene, hogy bárki kaphasson ilyen képességet, a korlátozott számot támogatnád.
Persze az álláspontok változhatnak (ezt aláíírom), hiszen ezért is lenne itt ez a téma, hogy ezek az álláspontok közeledjenek és valami kompromisszum-féle szülessen. De ahhoz, hogy ez így lehessen, mindkét félnek hajlania kell a változtatásra, a kompromisszumra. Több verzió is fel lett sorolva, ami megoldásként szolgálhat.
Na de
Fel lett itt vetve az, hogy ez valóban lehetne tanulható képesség, és mondjuk 15-ös szintű ellenállás semlegesíthetné a maximum 10-es szintű varázslatokat. Így olyan szinten nem lennének elnyomva a mágusok, hiszen az ellenállást még kvázi többe is kerülhetne felhúzni, mint a mágiát.
Viszont, ebben pont azt a problémát látom, amit korábban is írtam. Az A-verziót méghozzá. Rengeteg időt és pénzt elvinne a dolog. Ha a játékos egy ilyen képességgel erre akarna "gyúrni", az nagyjából azt jelentené, hogy a pénzét elkölti szintlépkedésre, hogy mindig meglegyenek a kellő statjai ennek a kitanulásához, aztán megint pénzt költ, többet az ellenállásokra, mint egy mágus az esetleges támadó vagy védekező varázslatokra.
Az eredmény egy sok szintet lépett karakter, aki gyakorlatilag semmit sem fog érni egy kardforgatóval szemben, aki ugyanannyi időt és pénzt áldozott a karakterére, mint ő. A mágusok ellen sem biztos, mivel egyrészt ő lassabban fejlődik, másrészt pedig a mágus ugyanúgy húz szinteket, mint ő és megeshet, hogy akár egy kis bóvli tőrrel is elbánik egy "varázstörő"-vel, hiszen ezen a téren kb egy szinten lehetnek, vagy csak kevés a különbség és neadjisten a kocka jobban kedvez a mágusnak. És azt még nem is számoltuk hozzá, hogy a mágusnak ez esetben is elég egyetlen olyan varázslat, amit a "varázstörő" nem tud kivédeni.
A másik sötét oldal ebben az, hogy ezzel az elképzeléssel, hogy a mágiaállóságot több tanulás árán lehessen fejleszteni, mint magát a mágiát... Én nem választanék ilyen képességű karaktert. Hogy miért? Pont azért, mert az elképzelés szerint, kétharmad annyiba kerül a mágiát kitápolni, amit használni is fogok tudni mások ellen aktívan. Nem költenék 1.3x annyit (de még 1.1x annyit se) az ellenállásra, ha ott a mágia, a maga 1x-es szorzójával - aminek van látszatja is, hiszen bármikor használhatom, bárki ellen. Az ellenállás meg csak a mágusok ellen lenne jó - és akkor, ha meglepetés-szerűen "támadnak", amire azért nem gyakran láttam itt példát, pedig jó ideje itt vagyok.
Ennyi erővel tényleg ott a mentális zár, vagy a mana aura, a holdfényrács, vagy a védőkerubi. Igaz, hogy van, amelyik csak egy körig tart. De pl a mana aura 3 körös, tehát nyugodtan el lehet nyomni, mielőtt valakihez odaérsz, vagy ha úgy érzed, hogy valaki nagyon rád mered, esetleg közelebb került, mint szeretnéd. Három körönként elnyomni pedig nemcsak alig eszi így a manád (azért jócskán visszatölt x mennyiséget az a következő 3 körben, ha megvan a kellő leütésszámú reag), másrészt mondjuk 6-9 kör alatt bőven kiderül, hogy az az adott mágus (vagy kb bárki) bántani akar-e vagy sem. Ha meg bántani akarsz, nyomhatsz rá bármit, amivel bezárod, helyhez kötöd, stb, míg jól elbújsz v elfutsz. De ilyen tippeket hadd ne én adjak, légyszi. :)
És tény, hogy egy körben csak egy varázslat érvényesül, de mivel vannak több körös varázslatok is, nincs tiltva, hogy első hsz-ben elnyomj egy mana aurát, aztán egy kerubit, aztán meg egy mentális zárat, szépen sorban.
Ez csak kijátszás kérdése. Hogy körültekintően válogattál-e a varázslatok megtanulásakor, és hogy hogyan alkalmazod őket játékban.
Ezeket összevetve, és azt, hogy tényleg, a kétharmada áron tanulhatok mágiát, vagy tanulom az ellenállást, a mágiát választanám. Sokkal-sokkal jobban megéri. És szerintem nem én vagyok az egyetlen, aki ehhez így állna hozzá. Eszerint pedig, mint kaszt és mint tanulható képesség is elvetném.
Ha már többen is jó ötletnek tartják az ilyesmit, valóban bájital vagy egyéb tárgyak formájában érné meg behozni. Úgy ha a pénzt nem is kímélné (de hát ez nem is cél ugye), de legalább a szintlépésekkor kapott pontok valóban tetszés-, ill. kaszt szerint lennének szétoszthatók. Tudomisén, egyre erősebb italok, mondjuk 2., 4., 6., 8., stb szintig véd, egyre drágul, de cserébe tart mind 2 v 3 körig... Vagy egy talizmán, ami véd 4. v 8. szintig... vagy hasonlók.
Szerintem ennek mentén haladjunk tovább, mert mint képesség, kvázi élhetetlen lenne. És szerintem nem is reális a dolog, hogy van 10-es szintű ellenállásod, a mágus csak úgy neked támad, képen röhögöd, aztán lecsap a botjával, mert kb egyformák a statjaitok és ő 6-ost dobott kockával, te meg csak 2-est. Akkor csak egy keserű viccet gyártottunk, nem képességet.
Na tehát, bájital vagy egyéb tárgy formájában megszavaznám. Képességként nem.
A hozzászólás írója (Shiro) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.08.06 10:14:12