OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Új kasz: varázstörő
Mostani oldal: 1 (1. - 20. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 20:45:45
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 284
OOC üzenetek: 140
Az ötlet, hogy _valamitől_ ne hasson egy adott személyre varázslat nem is olyan rossz, bár a kaszt neccesebb. Ám mivel Emphus már korábban megmondta, hogy nem lesz új kaszt erre, így ebbe nem is megyek bele most.

Mint "új képesség" sem igazán szavaznék igennel, én esetleg mint bájitalt, ami x körig semmissé teszi a karit érő varázslatokat - ezt el tudnám képzelni és jó ötletnek is tűnik.

Az, hogy a mágia nem hat xy-ra, cserébe ő sem tud varázsolni, szerintem még mindig op, ráadásul "A mágia tudomány", így ilyen erővel a bájitalok sem hatnának a karakterre - mert hogy az is tudomány ezáltal.

"Másrészt megint az előzőre térnék vissza: ez egy varázslat amit használnék mint varázsló, MÁS mintha szétfoszlana körülöttem a varázs... "

Valóban, más. Viszont szerintem nem is cél, hogy a karakter körül eltűnjön a mágia. Ha egy mágus benyomja pl. a Lobogó ököl nevű varázslatot, akkor menjen a fenébe, mert neked acélból (pontosabban "mágia-mentes anyagból") van a bőröd?

Így hát: szvsz az alapötlet nem rossz, viszont a kivitelezés ebben a formában nem a legjobb.

Morw


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 19:52:38
 ÚJ
>Shelquatin Syn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 133
OOC üzenetek: 26
Nem is rossz, bevallom ezen eddig átsiklottam. Viszont én ezt úgy értelmezem hogy például manalövedék ellen véd. De pl fojtás vagy földrevitel ellen nem biztos.

Másrészt megint az előzőre térnék vissza: ez egy varázslat amit használnék mint varázsló, MÁS mintha szétfoszlana körülöttem a varázs... Igaz ez elég közel jár ahhoz amit szeretnék elérni, de megint az elv a lényeg :D


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 19:33:14
 ÚJ
>Aletai Agetkin Rilash avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 460
OOC üzenetek: 115
Teljes mana aura:

"A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására három körön keresztül egy koncentrált energia lepel borítja be a varázslót, halandó és halandó mágia számára áthatolhatatlan falat képezve oda-vissza."

Ilyenre gondoltál?

A hozzászólás írója (Aletai Agetkin Rilash) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.08.05 19:34:04


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 19:23:48
 ÚJ
>Villámkardú Zaras avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 708
OOC üzenetek: 165
Az utóbbi nem igaz, mert nekem is tetszik az ötlet, de Number One már megmondta, hogy ilyen nem lesz, ezért felesleges is tovább firtatni, tippeket is kaptál, hogyan lehet megoldani a dolgot új kaszt létrehozása nélkül, szóval ha mégis belevágsz egy ilyen karakter megalkotásába és kijátszásába, akkor sok sikert!
(Az ötlet nagyon jó, kár, hogy nem nekem jutott eszembe!)


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 19:05:50
 ÚJ
>Shelquatin Syn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 133
OOC üzenetek: 26
Megint arra térnék vissza hogy nem a végeredmény hanem a módszer az ami nekem számít. Teljesen más az hogy gyakorlatilag egy varázslóval ellenvarázslatokkal harcolok és a tűzlabdájára vízfakasztással válaszolok, vagy tudomisén csak hasraütöttem és mondtam egy példát... Mint az hogy lő rám egy tűzlabdát ami az "aurámba" érve szertefoszlik.
Hogy Elnyom egy földre kényszerítést és én ellebegek előle, mint hogy elnyom egy földre kényszerítést és ezzel mit sem törődve odasétálok hozzá és elkapom a torkát.

Egyszerűen más a játékélmény, más a stílusa az egésznek. Nem ugyanaz hogy ellenvarázsolok, mint hogy nem hat rám a varázslata.
Nekem tök szimpatikus karakter lenne, mellesleg nem feltétlenül kellene gonosznak lennie aki csak úgy vadássza a varázslókat, lehetne például hogy pont a rend érdekében a gonosz varázslók ellen "vetnek be"... Vagy akármi.

Csak maga az "elv" lenne a fontos, hogy "xy" oknál fogva egyszerűen nem hat az ilyenekre, szertefoszlik a közvetlen közelükben a mágia.
Nem vagyok szakértő az ilyen irodalmakban de azokban a kitalált világokban amiket én ismerek és van varázslat, nem szerepel ilyen tulajdonság, ezért gondolnám hogy ötletes és... "friss" dolog lenne.

De ha nem hát nem... eddig mindenki lehurrogta, vagy senkinek nem tetszik az elképzelés vagy csak nem akarnak kiállni mellettem nehogy rossz színben tűnjenek fel :)


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 18:53:44
 ÚJ
>Aletai Agetkin Rilash avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 460
OOC üzenetek: 115
Az én másik karim egy paplovag. A meglévő kasztok közül nincs ilyen kaszt, mégis az. Megtanultam vele kardot forgatni, lépegettem szinteket, aztán mágiát is kezdtem tanulni, és lám, paplovag lett. (Pedig a hivatalos kasztja még csak nem is lovag, hanem vándor.)

Arra akarok kilyukadni, hogy minek ahhoz új kaszt, ha te varázsvédő akarsz lenni?

A recept egyszerű: Kiválogatod azokat a varázslatokat, amiknek ellen szeretnél állni, majd megkeresed a publikus varázslistából az ellenvarázslatát. Kell mondjuk hozzá 3. szintű földmágia. Fogod magad, felnyomod az affinitást 3-ra, aztán a föld ágat is 3-ra és megtanulod a varázslatot.

Amire meg nincs szükséged, azt beleölöd abba a tulajdonságba, mit a karidon fejleszteni szeretnél (Nem, nem muszáj mindet intelligenciába.)

Így két kasztot a jelenlegiből is lehet alkalmazni:

1. Kardforgató, vagy valami harcosféle: Ebben az esetben erősebb leszel fegyverrel a kezedben és tudni fogsz mondjuk 10 elhárító-varázslatot is idővel. Simán lehet vele mágusokat gyilkolni, mert betámad a mágus, ha sikerül, akkor elhárítod, majd odamész hozzá és lehenteled. Ekkor a kasztod máris "Inkvizitor"... mondjuk, vagy aminek tetszik, annak nevezed el magad.

2. Mágus kasztút választasz és mágiát tanulsz, amiben kiélezed magad az elhárító varázslatokra. (Nyilván először független+ 1 db ág fejlesztéssel, majd később, ha erős leszel, akkor a többiből is szemezgethetsz.) Szépen lassan meg tudod tanulni minden támadóvarázslatnak a védekező párját és mindezt úgy, hogy a te "védekező" arzenálod közül lesz olyan is, ami támadóként is tökéletesen funkcionál. Ekkor epic mágikus csatákat tudsz vívni, hiszen te ismerni fogod a támadóvarázslatának az elhárítását, de ő vélhetően a többi ágban nem lesz jártas, így van esély arra, hogy legyőzd. Így szintén lehet mágust aprítani, és a kasztod máris "elhárító mester", vagy ami tetszik, az lesz.

Szerintem mindkettő út járható, persze benne van az is, hogy gyengébb leszel, mint az ellenfél és ropogósra süt, mert éppen azt az egy varázslatot nem tudod kivédeni, de nyilván nem is az a cél, hogy legyőzhetetlen legyél.

Építettem neked rögtön két koncepciót, és még egy csomó lenne, ha megerőltetném magam.

Az ilyen irányvonalakra, elágazásokra, speciális esetekre nem kell rögtön egy új kaszt, hanem lehet használni az eddigit is.

A többi mind sok-sok IC játékon, meg a fantáziádon múlik. A fentebbi irományból kiviláglik, hogy ellenzem a javaslat bevezetését, ha pedig mégis elindulsz abba az irányba, amivel álmaid kariját megalkotod, akkor sok sikert kívánok!


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 17:39:36
 ÚJ
>Shelquatin Syn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 133
OOC üzenetek: 26
Az alap értékek függnek a fajtól és bár amiatt a képességek is kicsit, de egy tudósból sosem lesz legendás kardforgató ahogy kardforgatónak sem lesz soha legendás alkímiája. Még a kiválót sem hiszem hogy elérhetnék. Mellesleg ha normálisan ki van találva akkor nem értem miért lenne táp... Tápabb egy varázslónál... Lévén ugyanannyi energiát kellene belefektetnie az egészbe mint egy varázslónak, és egy negyedannyi energiát belefeccelő kardforgató kenderbeverné, vagy akár egy lovag vagy egy szerzetes is talán. Kizárólag varázslók ellen lenne táp, és az is csak akkor ha SOKAT belefektet hogy tényleg ellenálljon annak amit ellene szórnának, PLUSZ még normálisan tudjon harcolni is.
A dual kasztos megjegyzést meg végképp nem értem, ugyanúgy megnehezítené a dolgát mint például egy varázsló+kardforgató duál kasztnak. Hiszen passzív képességnek kellene hogy legyen az a "varázstörés" és azt úgy ahogy van bukná ha duál kasztol. Mint pl egy duál kasztos tudós is elbukja a gyógyítását, vagy a druida hogy állatokat irányíthat.


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 16:46:31
 ÚJ
>Lövil Eldanilla avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 68
OOC üzenetek: 81
Az ötlet magában nem tűnik annyira rossznak, de külön ez miatt bevezetni egy kasztot szerintem messzemenően felesleges, és némileg tápnak is érzem Shiro példájának ellenére(hiszen elvileg bárkinek lehet legendás kardforgatása, ha jó a faja, vagy valami ilyesmi), ezen kívül duálkasztban meg végtelenül táp lenne, így ebben a formában nem csak nem támogatom, de egyenesen ellenzem a dolgot.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 15:30:53
 ÚJ
>Shelquatin Syn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 133
OOC üzenetek: 26
Még mindig úgy gondolom hogy rossz oldalról közelítitek meg a kérdést. Ennyi erővel minek csináljak harcost? Csinálok egy polgárt és felbérelek vele 50 katonát hogy öljön meg egy mágust... Nem arról van szó hogy egy harcosnak mennyi esélye van egy varázslóval szemben, vagy hogy mi mennyibe kerül...
Egyszerűen van egy kihasználatlan lehetőség, egy új szín amit a játékba lehetne vinni, és szerintem lenne helye egy ilyennek a világban.

Nézd meg a polgárt, a földművest, a kerekedőt... egyik sem táp, mindegyik esélytelen harcosokkal varázslókkal szemben, de aki ilyet szeretne játszani, megvan rá a lehetősége. Mert egyedi és tök más játékélményt nyújt.

A hozzászólás írója (Shelquatin Syn) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.08.05 15:32:50


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 15:13:29
 ÚJ
>Moderátor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Moderátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Tekintve, hogy a mágus nagyságrendekkel többe kerül, mint egy harcos, és alig van igazán erős mágus az oldalon jelenleg is, így abszolút indokolatlannak látom. Mellesleg annyi pénzből, amennyiből 5 erős mágus kijönne, szerintem nem csak 25 combos kardforgató lenne kiképezhető, hanem több is, plusz ebben esetben még inkább a kardforgatók túlereje érvényesül szerintem.

Ráadásul a mágusoknak a korai játék igencsak nehéz, lévén az elején gyakorlatilag adott egy karakter, ami semmihez nem ért, míg a kardforgatónak mondjuk egy nagyon jó fegyveres harcot nem nehéz összehozni, és máris több esélye van megvédenie magát.

Szóval csatlakozni tudok az előttem szólókhoz: ha védekezni szeretnél, annak most is megvan a módja, nem olcsó, de hát nem is kell az legyen.


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 15:12:56
 ÚJ
>Shelquatin Syn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 133
OOC üzenetek: 26
Ne haragudj Shiro de ennek amit most írtál se füle se farka...
Nyilván idő kell ahhoz hogy fejlődjön, és először kis csicska lesz mint mindenki. Aztán attól függően hogy mennyi időt szán a karakterre, egyre erősebb és erősebb, mint mindenki más. Egy kardforgató is béna amíg alacsony szinten van, egy mágus is... sok időt beleölnek mire jók lesznek és erősek, ez minden kasztra igaz. Pláne a varázslónak tart sokáig feltápolnia magát.

Kicsit olyan mintha azt írtad volna hogy ha egy varázsló szintlépésekre költi a pénzét akkor nem lesznek varázslatai... ha meg varázslatokra akkor nem lesznek megfelelő értékei így baromidrága lesz varázslatot tanulni...
tehát felesleges varázslónak lenni mert sosem lesz meg semmije. De, meglesz, idővel... sok idővel


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 15:03:25
 ÚJ
>Moderátor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Moderátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Akkor tételezzük fel, hogy megvalósulhat a játék, mert van elég idő meg erőforrás ehhez is. Mi lenne akkor?
Nézzük ne a nagy közösség, hanem egy karakter szempontjából, mire jutna egy ilyennel valaki.
Én két lehetőséget látok:

A:
Ez az emberke minden lehetséges pénzét és pontját az ellenállások fejlesztésére költi. Mi ennek az eredménye? Valószínűleg a játéka folyamán be kell érje a bottal, parittyával v tőröcskével, amit regisztrációkor beállított - mivel jobbakhoz kis eséllyel lesznek meg a kellő értékei, illetve talán pénze sem marad rá.
Eredmény: Egy karakter, aki akár egy tolvajjal vagy kereskedővel szemben is alulmaradhat párbajban, de a mágia-ellenállása az egekben lesz, pedig talán sosem kerül majd össze olyan mágiahasználóval, aki rá támadna.
Nem éri meg szerintem.

B:
Ez az emberke csak részben költ az ellenállásokra, másik részben pedig egyéb fejlesztésekre. Így ugyanannyi idő és pénzáldozattal mindenből csak fele (ill. részarányosan) olyan "jó" karakter lesz belőle, mint mások.
Lesz ugyan ellenállása is, és elbírhat mondjuk egy középkategóriás karddal, vagy alsó-közepes kategóriás varázslatokkal. De még így is alul maradhat egy kardforgatóval, vagy egy jobb mágussal szemben.
Így mindenhez, amit el akarna érni, az amúgy befektetett munkája többszöröse fog kelleni valószínűleg.
Szerintem ez sem érné meg.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 14:22:18
 ÚJ
>Shelquatin Syn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 133
OOC üzenetek: 26
Azért gondoljunk bele. Persze 5 kardforgató egy mágus ellen viszi a boltot... de akkor nézzünk 5 mágust? 5 mágus ellen pl nem biztos hogy 25 kardforgató megállná a helyét...
De nyilván nem is arról van szó hogy nem lenne semmi ellenszer a varázslók ellen, persze meg lehet oldani...
Viszont szerintem ez egy olyan kaszt aminek lenne értelme. Lenne helye, szerepe, egyedi és nem klisé.


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 14:02:13
 ÚJ
>Moderátor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Moderátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Nem táp egy mágus mindenki ellen, lásd lentebbi példa.
De igen, ha be lenne hozva vmi ilyesmi, az plusz munka, azért cserébe, hogy hemzsegjenek az adott szintű mágiák ellen védett karakterek - akik gyaníthatóan bandákba verődve (mint írtad is, h lehetne szó erről) nyiszálják a mágusokat.
És mint a lentebbi példa szintén mutatja, bandákba verődve így is van lehetőség erre is.

És továbbra is igaz még az a tény is, hogy egy ilyen rendszerszintű bogarászós módosítás kiváltható nagyobb kalandokban való részvétellel, vagy ugyanúgy pénz és időáldozattal, mint ezen képesség fejlesztése - mesélő bevonásával.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 13:56:46
 ÚJ
>Shelquatin Syn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 133
OOC üzenetek: 26
A játékstílus lenne merőben más. Gyakorlatilag egy olyan kardforgató vagy lovagféleség, aki teljesen képtelen varázsolni, ellenben rá sem hat a mágia (már az amire fektetett időt hogy ellenálljon neki). Teljesen máshogy fest az hogy a varázsló elnyom egy földre kényszerítést és az nem hat rá, mint ahogy az kinézne hogy a varázsló elnyom egy földre kényszerítést amire ő lebegés varázslattal válaszol. Már ha számít egyáltalán a földre kényszerítés ellen hogy nem érinti a lába a talajt. Arról nem is beszélve hogy ha a földre kényszerítés van előbb akkor már lehet nem lesz ideje elvarázsolni a lebegést...
Azt megértem ha szerintetek felesleges egy ilyen kaszt, vagy túl sok lenne a programozásbeli meló vele (bár csak a mágiatanulási rendszert kellene duplikálni és kicsit módosítani).
De azt ne mondjátok hogy táp lenne meg félisten... Ugyanannyi erőfeszítéssel mint egy varázsló (vagy többel ha pl nem indul 5-ös affinitással) áll ellen a varázslatoknak, és kizárólag a varázshasználók ellen lenne "táp", míg egy mágus mindenki ellen az.



5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 13:33:44
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kaszt biztos nem lesz ilyen, ezt már most leszögezném. Mint tanulható képesség egy más dolog, bár akkor igen mellément a témacím.

A fő kérdés:
Te azt ajánlod, hogy legyen olyan képesség vagy valami, aminek segítségével a megtanult varázslatok nem hatnak egy karakterre. Erre jön a logikus kérdés: rendben, de akkor miért nem tanulod meg inkább az ellen varázslatot és alkalmazod?

Az a helyzet, hogy a mágusok tápak alapvetően, de több kardforgató ellen pl. már ők sem nagyon tudnak mit kezdeni (többet értsd: 3 vagy több), kivéve speciális esetben. Alapvetően sokkal több pénz és időbefektetés egy mágusnak megtanulni az ágakat és varázslatokat, ennyi pénzből egy kisebb hadsereget is össze lehet rakni néha (több tízezer aranyról van szó), de alap hangon több kardforgatót fel lehet tápolni legendás kardforgatásra, áldott mesterkarddal és amulettekkel. És simán legyőzik a mágust, ha annak nincs esze és menekül el.

Úgyhogy jelenleg nem látom a gondot. A játék nagyban épít arra, hogy játékosok és karakterek összefogjanak, és együtt érjék el a céljaikat. Említetted pl. azt, hogy lehetnének olyanok, akik kifejezetten mágusok levadászására vannak - hát hajrá, ez most is lehetséges. Odamész és elmetszed a torkát, oszt' nem tud semmit sem csinálni többé. Nem kell előre tudnia erről.


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 13:07:19
 ÚJ
>Shelquatin Syn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 133
OOC üzenetek: 26
Ezért javasoltam azt a rendszert hogy ugyanúgy működjön mint a varázslás... tanulni kell affinitást, meg varázslatokat, és csak azoknak állsz ellen amiket tudsz. Sokkal kevésbé lenne "félisten" mint egy mágus, mert egy mágus képes is azokra a varázslatokra és bárki ellen használhatja bármikor anélkül hogy az védekezni tudna. Már ha nem pont egy olyan mágusról van szó aki az ellenvarázslatokat ismeri... Nem értem miért lenne "félisten" valaki akire egyszerűen nem hat a mágia, ráadásul csak az a mágia aminek "megtanult ellenállni". Fele annyira sem lenne táp karakter mint egy varázsló kasztú.
Fegyveres harcban pedig alulmaradna egy kardforgatóval vagy lovaggal szemben.


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 12:50:48
 ÚJ
>Moderátor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Moderátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Így van, minden ágban van védekezésre, ill. menekülésre használható varázslat is, már egész kis szinteken is. De ha ez nem lenne elég, _nagyobb_ kalandok során is lehet akár olyan felszerelésekre is szert tenni, melyek ellenállóak lehetnek egy-egy adott varázslatnak, vagy ágnak - ahogy mesélőtől is lehet ilyet vásárolni a megfelelő keretek között (jó pénzért, reális ellenállású dolgokat - mert ugye pl egy egyszerű bőrvért sem fog megvédeni attól, ha egy ork megbaltáz).

Azért sem támogatnám az ilyen különleges képességű kasztot, mert:
- ha ilyen képességekkel lenne regisztrálható egy karakter, ellepnék az oldalt a kvázi "félistenek", tehát az ilyesmi megtanulható kellene legyen, nem pedig eredendő tudás (értsd: szerintem a szintlépkedéssel sem kiváltható a dolog. Valaki ne azért gyártson egy nap 25 hsz-t, oda-vissza rohangálva egyedül a városban, hogy ne foghasson rajta semmilyen mágia)
- ha pedig már a tanulásnál járunk, tanulhatók a védelmi varázslatok, mint fentebb és lentebb is áll. Ebben az esetben pedig csak kb fölösleges programozási feladat lenne, amihez ki kellene találni a külön ellenhatásait egy-egy varázslatnak vagy ágnak. Meghatározni, hol tanulható, milyen értékek kellenek hozzá, mennyibe kerül... Sok-sok plusz munka valamiért, ami már most is elérhető.


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 12:35:10
 ÚJ
>Aletai Agetkin Rilash avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 460
OOC üzenetek: 115
Jelenlegi tudásom szerint minden varázslatnak van ellen varázslata. A tűzágbelieknek például a vízben, és fordítva. Az olyan varázslatok kivédését pedig, ami pl az elméd olvasására való, megtalálhatod az ágfüggetlen varázslatok között.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 11:33:45
 ÚJ
>Shelquatin Syn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 133
OOC üzenetek: 26
Mostanában elég sok varázslat áldozata lettem, és felmerült bennem hogy ez ellen létezik-e valamilyen védelem? Nem igazán találkoztam viszont ilyesmivel. Gyakorlatilag tehát vannak olyan varázslatok amik ellen sehogyan nem lehet védekezni és bár aláírom hogy a varázslók sokat dolgoznak azon hogy megtanulják ezeket, akkor sem tartom fairnek hogy teljesen védtelenek legyünk ilyesmivel szemben.

Ennek a "problémának" a megoldására javasolnék egy új kasztot aminek a lényege a varázslatok elleni fellépés. Kellene egy olyan kaszt akit a mágusok levadászására képeznek, vagy csak valami oknál fogva ilyen tehetséggel születik.

Hogy minek nevezzük azt ki kellene találni mert a "varázstörő" elég hülyén hangzik.

Kellene ehhez egy új képesség vagy tulajdonság is ami azt hivatott jelezni hogy mennyire ellenálló valaki a varázslatokkal szemben, hisz az sem lenne fair ha csak úgy kasztszinten alapból hatástalan lenne ellenük minden varázslat. Ezt viszont elég nehéz lenne jól kijátszani, hisz akkor kellene egy olyan tulajdonság is ami a varázslók ilyen jellegű "erejét" mutatná, hogy össze lehessen mérni a varázsló és az ellenálló értékeit amikor ki kell találni hogy vajon ellenáll-e vagy sem. Ezt mondjuk akár lehetne az affinitásnak betudni. Hirtelen példaként mondjuk akinek a "varázstörése" jó, az "x" affinitású mágus varázslatainak ellenáll stb, vagy ilyesmi...

Akár egy olyan rendszert is el tudok képzelni, hogy a varázstörők természetüknél fogva képtelenek varázsolni, viszont ahhoz hogy egy varázslatnak ne legyen rájuk hatása ugyanúgy meg kell tanulniuk azt mint egy mágusnak. Mármint OOC, IC kijátszva ez nyilván butaság lenne. Csak ha egy varázstörő OOC megtanul "xy" varázslatot akkor nem lesz képes azt használni, hanem az a varázslat teljességgel hatástalan ellene.

Ez is egy elképzelés de ötletelni lehet, szerintem lenne hely a világban egy olyan kasztnak ami valamilyen úton-módon ellenáll a varázslatoknak. Akár valami okból így születik, akár varázslattal vagy bájitalok árán "nevelik" ellenállóvá stb.


1-20 , 21-40 , 26-45