OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Világkép, Mesélők, Újítások
<< Előző oldal - Mostani oldal: 7 (121. - 134. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása:

134. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2011-10-09 15:27:29
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Hát. Ez függ a játékosi aktivitástól. Ahogy növekszik az oldal, egyre nagyobb térigénye is van a játékosok összességének (nem egyénileg!), és ha az elér egy bizonyos szintet, akkor ugrunk neki kidolgozni egy-egy várost általában.
De ez lehet, hogy a közeljövőben változni fog. Még majd kiderül. Szóval általánosságban nem igazán tudni.


133. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2011-10-08 09:12:25
 ÚJ
>Arcnélküli Art avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 100
OOC üzenetek: 99
Lehet arról tudni valamit, hogy mikor kerül be a többi város is a játékba?


132. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-11-10 23:22:05
 ÚJ
>Csalántüske Liante avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 214
OOC üzenetek: 126
Na igen, csak szeretnék felkészülni, mert számomra is fontos lesz a kérdés a későbbiekben.
Eddig amit tudni: a vallás és a mágia két külön dolog, a mágusok elemekkel foglalkoznak, a papok meg az istenükkel. Ami érdekel:
a papok kapnak-e fentről csodákat, ha igen, miket és milyen gyakran élhetnek vele?
Az (emberi) istenek inkább elvont fogalmakhoz kötődnek (szerelem, harc, stb), csoportokhoz (kereskedők, katonák), vagy afféle védőszellemek, akikhez max egy-egy fohász erejéig imádkoznak, nincs is igazi templomuk, egyházi szervezetük?
Érdekelne továbbá az is, hogy mi az átlag reakció, ha mondjuk két különböző pap találkozik, és mondjuk még nem hallott a másikról? Egyáltalán, van-e ezeknek általánosan ismert neveik?
Azt hiszem, sikerült megfogalmaznom, mi piszkálta eddig a csőrömet.

Ja, még valami: nem rendben megy minden a vallással, csak kb két nonhumán karaktertől eltekintve senki nem foglalkozik vele.

A hozzászólás írója (Csalántüske Liante) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.11.10 23:26:44


131. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-11-10 19:16:47
 ÚJ
>Turrog a Behemót avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 763
OOC üzenetek: 678
Szerintem hagyjuk ezt a témát X) Eddig csak bajt hozott, és most hogy kicsit hanyagoltuk, minden rendben megy vallás téren :P


130. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-11-10 05:31:11
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
Dhyr: sikerült már valamit alkotni vallásügyben? Emberi alapvallás az elsődleges, aztán a más fajok kérdése/listája.


129. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-09-17 07:54:10
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
Részemről sajnálom, de számomra annyira elment már az oldal tartalmi része az eredetitől, hogy minden lelkesedésem és játékkedvem elment...

további jó játékot mindenkinek!


128. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-09-09 15:03:28
 ÚJ
>Turrog a Behemót avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 763
OOC üzenetek: 678
oh, azt hittem én küldöm el majd legkésőbb :D


127. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-09-09 14:35:24
 ÚJ
>Dyhr Wargun avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 195
OOC üzenetek: 134
Oké, akkor az udpate:

Eddig csupán Turrog küldte át a harcosok istenének leírását :D

Mástól semmit nem kaptam még. Szóval légy türelemmel.


126. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-09-09 11:37:19
 ÚJ
>Darnol Luminas avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 212
OOC üzenetek: 148
Áhh, akkor még stand by-ra teszem magam ebben a kérdésben:)


125. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-09-09 11:30:54
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 197
OOC üzenetek: 185
Én még nem is tudtam átküldeni neki a koncepciómat, bár az Erdő szellemének már megírtam az új szemléletbeli leírását. Hamarosan közlöm itt is, csak mindig százfelé kell szakadnom, mert ebben az évben vizsgázunk, és egyéb teendőim is vannak.


124. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-09-09 11:26:14
 ÚJ
>Darnol Luminas avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 212
OOC üzenetek: 148
Nem szeretnék türelmetlennek látszani, de
Dyhr, hogy állsz a koncepciófésüléssel? Már nagyon várom, hogy mit sikerül belőlük kihoznod!





123. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-09-03 15:40:33
 ÚJ
>Turrog a Behemót avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 763
OOC üzenetek: 678
Érdekesen hangzik. :) Dyhr, elküldenéd az email címedet privátban?


122. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-09-03 14:22:49
 ÚJ
>Darnol Luminas avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 212
OOC üzenetek: 148
Hmm...veheted annak. Amennyiben eldöntöttétek, hogy a 3ból összefésülve mi lesz, én azt fogom használni.


121. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-09-03 14:07:23
 ÚJ
>Lord Ardith LLorvel avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 130
OOC üzenetek: 58
Csak rövid kiegészítés: az asztali példa sokkal jobban szemlélteti a dolgokat, legalábbis nekem. Amit pedig te írtál az egy kalandmodul és innentől más topicba sorolnám úgysmint: "Hogyan kezeljük az nagy horderejű eseményeket." és egyből be is írnám a mesélői zárt fórumba. JK-nak erről vitatkozni szerintem teljesen fölösleges.

A 3-as pontora adott válaszod az előtte lévő válaszodnak mond ellent. Minek kell elkérni tőle, ha több idősík létezik? Minek kell elkérni, ha itt nem kell egyeztetni? Az egymás segítését és támogatását nem akarom megakadályozni csak az "elkéréssel" van bajom. De ez lehet, hogy már csak az én kekeckedésem.

A legutolsó részéhez pedig annyi hozzáfűzni valóm van, hogy koncepcionálisan nézve a dolgokat azokra az istenekre is szükség van. Ha egy világot teremtesz nem szakíthatsz ki belőle egy darabot, hogy most csak ezzel foglalkozom. Legalábbis én így látom. Ergo az én javaslatomhoz szeretném az ő isteneiket is csatolni. Így érthető?

Amúgy az 1-4-et vehetem a te koncepcióleírásodnak?

A hozzászólás írója (Lord Ardith LLorvel) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.09.03 14:09:15


120. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-09-03 14:02:58
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 553
OOC üzenetek: 266
Dyhr, nagyon jó az eszmefuttatásod, és szerintem egybe vág a veterán játékosok, és Mesélő #2, Mesélő #4, valamint jómagam már többször kifejtett véleményével.

Meddig ütköztessünk tovább, hogy csiszolódás legyen a vége belőle?

A konzervatív állásponton lévők véleményem szerint a szabályokban már megalapozott és ennek vezetőszárán lépkedő csoportként 3 mesélővel megspékelten eldöntötté tették a kérdést.
Nem a nevükben beszélek persze, csak a meglátásaimat olvashattátok.

üdv: Mesélő #5


119. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-09-03 13:39:28
 ÚJ
>Darnol Luminas avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 212
OOC üzenetek: 148
Hát...nem mindent értettél úgy, vagy rosszul fogalmaztam.

1. Elemek Ura: megalkotta a világot, utána csak a tanító-mágusokkal "diskurál", akik NJK-k!!! Tehát senki JK-ban fel sem merül, hogy ő létezik. Nincs istentisztelet, szertartás (max a beavatás, de még az sem szükséges).

2. Hold- és Napisten:
A Holdisten pl a víz és föld felett őrködik, gyermekeihez (akármilyen, vagy neki elemenként 3-3 megtestesülése (akiket szintén istenként tisztelnek) imádkoznak a halandók (emberek, és azok a lények, kiknek nincs saját istenük. (akik pl. Thor, Lloth, stb)

3. Na elérkeztünk oda, hol a JK-k jönnek. Ők a négy elem (tehát a 2 isten (nap, hold) megtestesülései, gyermekei, (vagy akármilyei), ők elemenként 3an vannak (itt jött be a 12 istenség ötlet). A Legendákban hallhattak a JK-k Holdistenről, Napistenről, de már nem imádkoznak hozzájuk közvetlenül (csak a megtestesülésikhez). Ezekből egyet példának leírom (nem elfogadott, de így képzelem el):

4. Példa a Tűz eleme: a tűzhöz három isten kapcsolódik: 1. szerelem 2. erő 3. végzet
hozzájuk imádkoznak híveik, de még jobb lenne, hogy csak akkor, ha szerelemre, erőre , vagy végzetre (ez hülyén hangzott, de érthető gondolom) van szükségük. Így mind a 3x4 istenhez folyamatosan jönnek az imák és örülnek. Ezeknek nincs megjelenési formájuk, nevük (csak mondjuk 1-1, hogy legyen támpont, vagy hogy legyen konkrétum is), így mondhatod rá, hogy ő bilbaó a szerelem istene, vagy ő kirjuci a szerelem istene, tök mindegy milyen néven, de hozzá imádkoznak és hitükben, a JK, ill. a mesélő által létrehozott formában mutatkozik meg.

2-es kérdésed: Mesélő bemondja: //minden JK-nak aki itt tartózkodik//
A következő reggelen más a kocsmáros, nem tudni mi lehet, de láttok egy keresési plakátot, a többiről lehet érdeklődni az őrtoronynál Liante hadnagynál;)
így tök mindegy milyen az idősík, lesz következő reggel. Ugyanúgy vissza lehet hozni később, ha megvan a kocsmáros. Mivel ez egy fórum alapú szerepjáték, ne gondolkodj asztali példával. Ha valaki meg nem reagál, amíg meg nem lesz a kocsmáros, neki ez meg sem történt.

3as kérdésed (javaslat 1) ezt én is így gondolom, de szeretném, ha egy pár bekerülne a helyszínleírásba...aztán max nem fog:). Alapvetően a fő NJK-kat kellene beírni ez így igaz, viszont más ötleteléséből, esetleg meríthetünk, ill. elkérhetjük az NJK-t, mert tetszik.

javaslat 3: Donnának és Turrognak nem emberi istenei vannak, így nem értem a kérésed

Üdv,
Luminas


118. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-09-03 13:05:57
 ÚJ
>Dyhr Wargun avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 195
OOC üzenetek: 134
Bocsánat az előző hozzászólás minőségéért, elég gyatra lett :(

1) Koncenpcionális kérdés:
Tehát akkor még1xr. Mesélő 4 javítson, ha rosszul ültetem át a javaslatát gyakorlatba:

Nincs nagyhatalmú isten. Nincs Elemek Ura koncepció. Van sok kicsi isten.
DL szerint az egyiket Napistennek a másikat Holdistennek hívják. Napisten megjelentik x féle alakban már ahogy tudjuk. Holdisten y féle alakban, már ahogy tudjuk etc. (Jól értettem DL?)

A mágusok nem papok! és ez maradjon is szépen így.

2)Játéktechnikai megjegyzés:
Ha ennyire szabályozni akarsz akkor megint belefutsz az FRPG határaiba. Másrészt megkötöd a mesélő kezét és mindenki fantáziáját.
Ahogy már egyszer írtam az FRPG egy többidősíkú és megjelenésű világ. Képzeld el, hogy 5 asztalai parti játszik egy nagy kerek asztalnál, ahol a mesélők néha keresztbe mesélnek bizonyos szabály szerint.

Na most az 1 party 1 JK-ja (1/1) meg a 3 party 1 JK-ja(3/1) a kocsmában vannak csak épp más időben teszem aszt 1/1 korábban járt ott. Hogyan fogod szabályozni, hogy mi történik a kocsmárossan. Valós időben még nem tudni, hogy a az események 1/1 idejéből miként alakulnak és hogyan hatnak majd 3/1 idejében.
Ezt egy gordiusi csomó átvágásához hasonló módon tudod megoldani. Van egy fix egyszerű állapot amin belül minden szabadon változtatható.
Értsd: a kocsmában mindig ott van a kocsmáros. A kocsma és a kocsmáros így néz ki és így viselkedik oszt csókolom.
Tovább álltalánosítva ez oda vezethető, hogy ha egy csoport NPC-t korlátozol bármilyen módon (értsd ilyen szintűek meg így alakulnak ki meg stb) akkor előfordulhat olyan eset, hogy épp nincs "Raktáron" az NPC no ezt egy FRPG-ben ellenőrizni lehetetlen és meg is ölné a játékot abban a pillanatban.
Továbbá ez igaz minden túlságosan erős szabályra. Ha azt bevezeted ellenőrizni kell és megkötni az embereket vagyis ez is játékélmény romlásához vezet.

3) Javaslat 1
Vannak kiemelt NPC-k abból 1 van azonos a leírásuk és legyenek megtalálhatók a Helyszínleírásban. A többi NPC összeírás fölösleges úgysem fogja más használni a kitalálóján kívül. (Lásd a gyakorlatot névtelen árusok a piacon).

4) Javaslat 2
Istenek tekintetében végtelen számú korlátolt erejű van. (Lásd Emphus szabájait) Bárki bármilyet imádhat az adott keretek között.
Személy szerint nagyon tetszik Turrog megoldása, aki istentől eredeztető mágiaként írja le a levegő mágiát. In-game ezt hiszi. Out-game: ugyanúgy tanulja mint a mágusok és ugyanaz a varázslat. Bármelyik varázshasználó ugyanúgy érzékeli nincs különbség köztük.
(Mondjuk talán annyi megkötés kéne, hogy csak létező varázslatokat említhessenek a JK-k, ezért találta ki őket az admin).

5) Javaslat 3
Mivel meguntam a szócséplést és szemlátomást 2 ember akar mindenáron meghatározott isteneket ebbe a világba a többieknek mind1 így kérem ezt a két személyt (DL és Liante) valamint az eddigi Istenek megalkotóját (Mesélő 4, Donna Sun Wett, Turrog) küldje át az isteni világképének (és csak is annak! semmi mágus = pap meg fővallás a vározsban című körítés) leírását nekem (priviben kérjetek mailt ezzel jelezve, hogy tetszik az ötlet) én meg összefésülöm őket egybe Mesélő 4 koncepciójának tükrében és visszaposztolom az egészet ide. Utána beszélhetünk tovább egy konkrétumról addig csak rágjuk a semmit.

Uff no beszéltem. Bocsi az összes helyesírási hibáért és zagyvaságért, ha valami nem érthető javítom utólag.


117. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-09-03 12:31:18
 ÚJ
>Darnol Luminas avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 212
OOC üzenetek: 148
Igaz.

Akkor a mágiát tanító mágusok, mind a 4 elem ismeretével rendelkeznek mondjuk 3. szinten, de ahol tanítják az egyik ágat, abban magas szinten (akár lehet a legmagasabb 10. is) űzik. Azt azért megemlítem, hogy ez NJK kaszt, tehát aki tanító-mágus lesz, onnantól NJK-ként használható (viszont neve és legendája fenmaradhat a helyszínleírásban, novellákban stb.). Ki lehetne kötni azt is, hogy ezekből nem sok van /mondjuk templomonként (illetve gondoltam már arra, hogy ne templomnak, hanem egyszerűbben a levegő-mágia tornyának (vagy akármilyenék) hívjuk, az esetleges asszociáció elkerülése érdekében, vagy pedig kell majd egy rövid magyarázat, hogy kik is azok a papok) 4+1 (a vezető)/.

Az Elemek Ura csak akkor mutatkozik meg az illető mágusnak, ha az mind a négy mágiaformában már elérte a 3. (vagy akárhanyadik) szintet és elbeszélget vele arról a lehetőségről, hogy ő tanító legyen-e. Ha nem megy bele, akkor elfelejti a beszélgetést, ha igen, akkor rákérdez az isten, hogy melyik ágat szeretné tanítani és abban specializálódhat tovább.

Üdv,
Luminas

A hozzászólás írója (Darnol Luminas) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.09.03 12:32:57


116. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-09-03 12:16:21
 ÚJ
>Csalántüske Liante avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 214
OOC üzenetek: 126
Kifejezetten tetszik ez a verzió. :)

Annyi kiegészítő jellegű hozzászólásom lenne, hogy elemenként vannak templomok (a levegő templomából gondolom), viszont ha az elemek urában hívők a tanítók, akkor mi alapján specializálódnak?

Esetleges korábbi tanulmányok kapcsán? Ez esetben gondolom történik egy elhivatás, amikor az addigi turbómágus az oktatásnak szenteli az életét. Viszont mi történik azokkal, akik esetleg több mágiaformát tanultak? Feltételezem, létezik átjárás az iskolák között, ellenkező esetben nagy kicseszés történt az eddig levegőmágiát tanultakkal. :P


115. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-09-03 12:02:15
 ÚJ
>Darnol Luminas avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 212
OOC üzenetek: 148
No, sokat kellett olvasnom, hogy felfogjam:).

Tehát: nem határoztam meg, hogy tűzkobra, tűzsárkány stb. A leírásban körülbelül(!) így szerepelhetne:
számtalan megjelenési formája van: vannak akik a tűzkobrát imádják, vannak akik a tűzsárkányt, de ezektől eltérő formái is ismeretesek. Felsorolni nem tudjuk őket, hiszen ő dönti el, hogyan mutatkozik a halandó elméjében/álmaiban/hitében.

Üdv,
Luminas


1-20 , 21-40 , 41-60 , 61-80 , 81-100 , 101-120 , 115-134