OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Világkép, Mesélők, Újítások
<< Előző oldal - Mostani oldal: 2 (21. - 40. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

40. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-30 21:24:25
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kezdő mágusok ne legyenek papok. Az ok, hogyha van egy ilyesfajta vallás, de a papok akkor is magas fokú varázstudománnyal rendelkeznek, és azért vannak, hogy azt tanítsák. Ezt már milliószor leírtam ebben a témában, had ne kelljen már többször légyszíves. :)

A többi részét pedig rátok bízom, beszéljétek meg. ;)


39. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-30 21:03:02
 ÚJ
>Turrog a Behemót avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 763
OOC üzenetek: 678
Érdekes elképzelés :)


38. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-30 19:45:16
 ÚJ
>Darnol Luminas avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 212
OOC üzenetek: 148
akkor a rátermett mágusoknak, akik tanítani szeretnének, adja a tudást az Elemek Atyja: a tanítást. Ezt csak az elhivatottak kapnák meg, akár kezdő mágusok is lehetnének.


37. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-30 19:34:56
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
"Papság: mivel a papság a gyógyítók és tanítók, de nem mágusok [...]"

Pont, hogy a papság mágusokból áll, akik ezt a tudást továbbadják az arra rátermetteknek.

A többi érdekes hangzik, várom a többiek véleményét. :)


36. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-30 19:34:24
 ÚJ
>Darnol Luminas avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 212
OOC üzenetek: 148
Ja igen , kifelejtettem, hogy ezért alapítottak 6 várost a tiszteletükre (a két karavánmegállóra is van már kitalációm:, ezért van 4 város csak már)


35. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-30 19:32:53
 ÚJ
>Darnol Luminas avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 212
OOC üzenetek: 148
Üdv!

Bocs, hogy ilyen hosszú lesz, de lenne egy elképzelésem az emberi istenségekről, akit egyébként nem csak az emberek tisztelnének.

Lenne a főisten az Elemek Atyja, ki a négy elem (tűz, víz, föld, levegő) felett uralkodna.
Ő a világ megteremtője, ő az aki megalkotta a bolygót, hegyeket, növényeket,folyókat, erdőket stb.
Mikor kész lett, isteni hatalmú entitások kezdtek beszivárogni a síkra, és ezzel már nem tudott mit kezdeni, ezért megalkotta gyermekeit: Napfivért és Holdnővért (a nevek változtathatóak, de a nap és a hold szerepeljen bennük). Ők serénykedtek, de nem voltak felkészülve ennyi Istenségre, amik próbálkoztak, ezért ők is létrehoztak még valakiket, de ezt majd novellában szeretném megírni, nem lelőve a poént:). Így a megfelelő istenek, megfelelő helyre kerültek, akiknek voltak híveik maradtak, a többieket elűzték.

Papság: mivel a papság a gyógyítók és tanítók, de nem mágusok ezért például lehetne úgy alakítani, hogy ők ráébrednek papságukra, tehát mindent tudnak. Amennyire hisznek az Elemek Atyjába, annyira tudják átadni a tudást, tehát így lennének tanoncok és mesterek stb. Az Elemek Atyja kor és hitmennyiség útján adományozná át a tudást. Természetesen pap karakter csak NJK lehetne (itt erről a papságról beszélünk, nem a többi valláséról, pl sötételfek).

Ez még csak egy előzetes elképzelés, de mégiscsak lehet egy kiindulópont.

Köszi, hogy végigolvastad és mégköszibb ha kommentálod is!:)

Üdv,
Luminas


34. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-27 11:34:19
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
A 'műveltebbek' részéről...:))

ááá, nem írom ide a latin jelentést, a történetet sem (korai kereszténység 13.sz. stb.) a wiki szócikket sem... tessék művelődni...:P

de NEM minden vallásnak lehet... sőt, ezzel ellenkezőleg. KIFEJEZETTEN a kereszténység, ill. a pápaság, ill. ez egyház ( Róma) történelmének egyik sok évszázadot átívelő fejezete.

(de nem kell hozzá nagy műveltség, elég a gugli is)




33. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-26 18:46:36
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
"Az inkvizíción nem értem mit akadtok ki, minden vallásnak lehet [...]"

Igen, itt a lényeg. A papság nem vallást képvisel, és lényegében az egész téma erről szól. :)

Azzal kell egyet értenem, hogy a papság higgyen a mágiában, képzeljen mögé hatalmat, de ne isteneket. Legyenek túlvilági lények mögötte, de ne legyen egy vagy több tejhatalmú isteni lény...

Amúgy pedig én személy szerint a szóhasználaton kívül azzal nem értek egyet, hogy gond nélkül be lettek ilyennek állítva a papok, holott a levegő mágia papjai alapvetően békések, és a város védelmét szolgálják.

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.08.26 18:48:36


32. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-26 18:41:57
 ÚJ
>Usureki Idorix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 255
OOC üzenetek: 31
Az inkvizíción nem értem mit akadtok ki, minden vallásnak lehet (most nem hoznék föl történelmi példákat, a műveltebbek tudhatják hogy igazam van). Amúgy egy városban, hol a levegő mágia a központ, és a levegő mágiát a papság tanítja, akkor a hatalom logikusan a papság kezében van, ergó szerintem még helye is van az inkvizíciónak, hogy a kételyeket mindig legyen kinek eltűntetnie...


31. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-26 12:13:05
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Hmm, olyan jól eldumálgattok. :)
Nem is mondnék most véleményt. Tessék kitalálni, én meg rámondom, hogy ok. Ok?? :)

Hajrá. ;)


30. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-26 11:39:23
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 197
OOC üzenetek: 185
Azért nem kell eltussolni az ügyet ennyivel, majd összeülönk a googleben és kidolgozunk egy kopmlex, de átlátható verziót.


29. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-26 11:31:43
 ÚJ
>Darnol Luminas avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 212
OOC üzenetek: 148
Én úgy értettem az elhangzottakat, hogy nem a levegőmágia legyen a vallás, hanem a négy őselem+nap és hold. Ezeknek legyenek isteneik(megtestesülésük, vagy akármijük) valamilyen formában, pl: tűztigris, vagy Tűzapa, Vízanya. De lehet az is, hogy az Elemek Atyja és két gyermeke: a ragyogó Nap és a fénylő Hold, azt akkor le van tudva mind a négy elem+2:).

A hozzászólás írója (Darnol Luminas) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.08.26 11:35:15


28. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-26 11:24:20
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
Hmhm...
nagyon óvatos lennék a levegő-mágiával mint vallás, de nem tartom elképzelhetetlennek... de nem vmiféle teljhatalmú istennel, hanem ahogy írtad ehhez kapcsolódó legendákkal, hitekkel, elementálokkal és védőszellemekkel, felsőbbrendű lényekkel...

Amiben úgy tűnik mindenki masszívan egyetért: (Admin, a korábbi mesélők és az újonnan kapcsolódók - Rohadtkiábrándító lenne... szcientológista harcos, keresztény néprajzkutató, muszlim fogadós, fairlight hívő kereskedő...):

1/Nincs helye semmilyen a valóságban konkrétan létező vallásnak/istennek/vallási motívumnak/megnevezésnek/utalásnak Lanawinban:

muszlim, keresztény, jezsuita, vaisnava, scientológus stb. passz... Ám én pont ezért akadtam fenn az inkvizítoron... de démon-üldöző vallási fanatikusok csoportja – miért ne? Ez tulajdonképpen odafigyelés a nyelvezetre:
Szabálykönyv 11.) A játék egy középkori, fantasy, kitalált világban játszódik. A karakterünk szóhasználatában ne szerepeljenek modern szavak, rövidítések, kifejezések. Ne is utaljunk ezekre....

2/ Legyen egy egyedi, sehol másutt nemlévő, és nem máshonnan „importált” világ Lanawin.

Igen, a ’létező szereplő’ karakter-név szabályellenes... vívjátok meg ezt a harcot, esetleg Jarlaxle-t segítségül hívva, de csak ha vége a kalandomnak...:P Bár egy kis név-módosítással megoldható lenne...

3/ Arthenior a nagy és különleges egyéniségek gyűjtőhelye, mindenki külön-külön a legnagyobb és legkülönlegesebb...:P mennyien vagyunk, adminunkkal az élen..._:P



27. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-26 10:54:03
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 32
OOC üzenetek: 19
Hello :)

Örülök a sok postnak, többen talán valami jobbat tudunk összehozni :)

Szóval. Elemi vallás.
Igazából X posttal ezelőtt én is ezt írtam le, hogy akkor legyen egy elementálokat tisztelő vallás. De minden vallásban vannak felsőbbrendű lények. A mágiában nem hihet valaki. Olyan mintha te a levegőben hinnél, itt a földön. Hiába hiszel benne, mert körülvesz. Attól lesz vallás, hogy vannak történetek (hogy jött létre a levegő, a nagy levegőmittudoménmi), vannak babonák (ha reggel négy nagy levegőt veszel, aznap szerencséd lesz), stb. :)

Bár nagyonnagyon nem örülök a Forgotten Realmsből jött isteneknek vagy bárminek, DE ami nem csak szerintem nem vicces... Eleve más történetből vett név, szabályellenes. A regisztrációnál írják, hogy námnám, találj ki saját nevet. Namost, amikor drágajóSalvatore mester könyvéből egy az egyben megjelenik itt egy karakter, akkor szívesen mesélné be az ember, hogy jön Jarlaxle, és röhögve kibelezi...

NJK listáról, meg mindjárt megy egy post a megfelelő topicba, tegnap este elkezdtük már csinálni. Belinkelem, hogy mindenki eltudja olvasni, a mesélők meg, aki kedvet érez hozzá, hogy NJKkat írkáljon, az kap szerkesztéshez is jogot.


26. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-26 10:29:10
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
Hú, az enyémet 22., 24. 26. hsz sorrendben olvassátok lécci, hadd kérjem, a logika miatt... különben biztos lesz olyen amiről már írtam/írok...

A papság másik szerepe szintén a játék során automatikusan alakult ki: a kisebb-nagyobb sérülésekkel, amik a kisebb-nagyobb összeütközések és kalandok során keletkeztek, minden kari ide igyekszik, hogy egy kicsi Deus ex machinával besegítsen magának a gyógyító papokkal a gyógyulásba. Akik nem gyógyító varázslattal, hanem segítő módon (fizikai ellátással, gyógyfüvekkel, szeretet-energiával, sínbe-tétellel passz) segítettek/segítenek (fajra és nemre való tekintet nélkül) a sérülteken.

Viszont: teljesen belefér számomra egy fanatikus papsági csoport, akik megszállott démon-üldözők, vagy magukat verdeső, nyögdécselő, korbácsoló szenvedés-élvezők vagy egyéb fanatikusok. Nagyon tetszik a róka-démonos tetováláson alapuló démon-üldöző story, annyi csak a problémám vele, hogy ne a levegő-mágusokkal és Amos Theniorral legyen azonosítva a bájos kis inkvizítor társaság!

Hogy nekik milyen istent találunk ki, amiben hisznek, és mindenkit aki nem hívő, vagy a démontól megszállottakat eretneknek kiáltják ki, ez már új történet.

Szintén új történet, hogy az emberek mint faj hihetnek felőlem egy Istenben vagy egy szerelemistennőben (ez tetszik), de mégegyszer leszögezném: az Artheniorban elterjedt hit a levegő-mágia és ennek nagy alakjait tisztelik, ezt tanulni jönnek ide messze földről.

Sztem az ateista és a hívő között nagyon sok fokozat létezik, és ezt nem kell/lehet beszabályozni. A fajleírások legtöbbjében pedig ott szerepel egy isten... ez egyértelmű. Az elfek természetimádók, de pl. simán belefér egy Holdistennő részemről... stb.

Remek az NJK-k összeírás, már időszerű nagyon tetszik a Rozsdás pengék, fényes passz ezeket mind érdemes lenne összegyűjteni. És a Fogadósnak/csaposnak is nevet adhatnánk már...


A hozzászólás írója (Mesélő) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.08.26 10:32:17


25. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-26 10:27:46
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 197
OOC üzenetek: 185
Üdv mindenkinek!

A városokhoz, illetve karavánpihenőkhöz fűződő elemek miatt szerintem egyértelmű, hogy az elemek tiszteletére épülő vallásnak kell lennie az uralkodónak. Ami azt illeti, alapvetően ez nem csak az embereknél valósult már meg, hiszen az elfek eleme természet hívők, ami benne foglalja eredően az elemeket, a törpök ősanyja a Fény hozó, szintén benne foglalja, s a többi fajnál is találhatunk utalásokat.

Egyébiránt a 246 os mesélő által említett Erdő Szellemét is úgy alkottam meg, hogy illeszkedjen a természet központú világképbe.
Hogy lássátok, szerintem milyen 'típusú' istenekre, és felsőbb hatalmakra van szükség, most első ízben leközlöm a szellem leírását.

Mikor már a legtöbb isten megszületett, s az ősi fajok is éltek már, föld egyik istennője szemtanúja volt egy véres háborúnak, ami felperzselte a földeket a nagy hegylánc keleti oldalán. Az istennő, elsiratta gyermekeit, s a sok életet, s amíg sírt, egy könnycseppet ejtett a sivárrá vált földre. A könnycseppből új élet fakadt, s egy hatalmas fa nőtt ki belőle. Ennek a fának lelke volt. Egy szellem, aki akaratával képes befolyásolni a természetet. S a szellem új életre keltette a földet. Egészen a messzi tájakon hatalmas erdőség kerekedett a pusztává vált talajból. Ez a szellem, az Erdő szelleme őrködik immár több tízezer éve az erdő fölött. S az erdőben nyugalom van...

Remélem az jön le belőle, amilyennek szántam. Vagyis Lanawin világa legyen misztikus, de mégis kézzel fogható. Építsen a valóságra, de használja fel a képzelet elemeit.

Korábban említetted number 6, hogy részletek kellenek, s ez igaz. De nem kell ezt a valláson át kierőszakolni. Vallás van, kell, mert még az ősembernek is volt vallása, de itt is építeni kell arra, hogy az ember legfőképp abban hisz, ami körül veszi. Vagyis a természetben.

Egyébként meglehet, hogy Arthenior papjai csuhások, de Emphus sehol sem említette, hogy ők a tömjénes, miseboros, pax voviscumos papok. A pap szó sok mindent takarhat, s vannak ahol a bölcsek lesznek papok, anélkül, hogy bármi vallási szerepük lenne. Mint az már sokszor kiderült a kalandok során, artheniorban inkább gyógyítók, mint vallási vezetők. Szellemileg tényleg vezetnek, de Arthenior éppen arról híres, hogy a rengeteg vallás mind megfér békében egymás mellett. A templom mindenki előtt nyitva áll, még a sötételfek előtt is. Engem is lehervaszt egy kicsit, hogy vannak akik máshonnan behozott isteneket játszanak ki, de legyen. Viszont akkor illesszék be őt ide, s legyen olyan, amit Lanawin elbír.

Remélem megértettétek amit összehordtam, mert kicsit nehéz volt elmagyaráznom mit is akarok nektek elmondani.

S szerintem is hagyjuk a 'niggerkedés' kifejezést...


24. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-26 10:27:13
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
a papság szerepe: bár egy helyen nincs leírva, de szerintem egyáltalán nem kidolgozatlan a dolog az alapokat tekintve. És ami a térképen, a Varázshasználati rendszerekben, Arthenior történetében és a Helyszínleírásokban szerepel, azt legalább muszáj hogy felülírhatatlannak vegyük, és összehangoltan vegyük figyelembe a világképet tekintve. Ezenfelül Emphus már jónéhány dologról beszélt, vitázott és kemény ötletelések vannak mögöttünk (igaz, csak egyszer-egyszer olvashatóan a chaten) a következő fejlesztésről, nekünk vsz. ez is a fejünkben van már. 246.sz. mesélő elég jól leírja ezt az elemekre épülő hitrendet...
Lanawin eleve ugye a négy elem városára épül:
Arthenior a Levegő városa;
Lihanech a Víz városa;
Pirtianes a Föld városa;
És Wegtoren a Tűz városa.

A varázslati/mágia-rendszereket tekintve ugyanígy a négy elemhez kapcsolódóan, kibővülve a Nap/Hold-dal:
'lehetőséged van specializálódni a mágia egyes ágaira. Ezek az ágak a levegő, a víz, a tűz, a föld, a Nap (fény) és a Hold mágia.'
'...milyen felhasználhatóságok is vannak: védekező varázslat, támadó varázslat, gyógyító varázslat és segítő varázslat.'
'...a levegő mágia az közép-gyenge, és főként védekező és segítő varázslatokat tartalmaz. A víz mágia közepes erősségű, és leginkább védekező és gyógyító varázslatokat tartalmaz. A föld és tűz mágia egyaránt erős mágiának mondható, és leginkább mindkettő a támadó varázslatokat tarja előnyben... A Nap és a Hold varázslatok kifejezetten erősek, a legerősebbek. A Nap csak támadó, míg a Hold védekező és gyógyító varázslatokat tartalmaz.'
'A mágia-affinitást tanulhatod az összes városban, de egy-egy varázslati ágnak, és a benne foglalt varázslatoknak "városa van". Azaz csak egy adott városban tanulhatóak, ahol csak az adott ágat lehet tanulni. A levegő mágiáé Arthenior (itt kezded a játékot), a vízé Lihanech, a tűzé Wegtoren, a földé Pirtianes, míg a Nap és Hold varázslatot a Nap és Hold karavánpihenőben tanulhatod.'

Ne felejtsük el, hogy mágus kasztot bármelyik faj választhat. Mindebből adódik a papság első szerepe: a tanítás. Ezért a Templomban varázslótanoncok, mágusnövendékek, mesterek (JK-k és NJK-k) jelennek meg a hsz-ekben, a mágus karik nagy része először itt teszi tiszteletét ( a Pegazus után) valami tanítót vagy tanulási lehetőséget keresve magának.

A pap megnevezésre egypár kari behozta a tisztelendő atyám megszólítást, de ez tekintve hogy mágusok, mágiahasználók, amit a katolikus papság eleve útál, elég viccesen hangzik... Talán jobb lenne a Helyszínleírásban ezt elkerülendő levegőmágusokról, nagytudású varázslómesterekről beszélni, (Darnol hsz-ére reagálva: merthogy a papok a varázslók), bár a papság szóval viszont jól lehet őket és a Templomot együtt emlegetni...
Tehát itt, egyedi és eredeti módon, a Templom a mágiatanítás színhelye, a Templomban lévő szobrok nem Isten-szobrok.
'Több, kőből készült szobor áll a földtől alig fél méter magas talapzatokon, minden oszlop lábánál kettő-kettő. A városban elterjedt hit neves alakjai lehetnek, a levegő mágia fő képviselői.'
Logikusan a Város: Arthenior, a Levegő városa, a mágiában hisz és nem egy vagy több istenben, a papság pedig a Város védelmezője mágiatudásával.
Amos Thenior alakjának leírása bár a Helyszínleírásban nem, de az egyik hsz-ben (78.hsz.) szerepel (őse a városalapító levegőmágus, Ar Thenior), és egy futó másik kalandban jelenleg is szereplő NJK! ezért igencsak ütközik NJK-ként felhasználni egy teljesen eltérő szerepben eközben.



23. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-26 10:24:24
 ÚJ
>Arcnélküli Art avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 100
OOC üzenetek: 99
Én azon a véleményen vagyok, hogy a drowk oké hogy itt vanank, de a konkrét karaktert nem kellet volna áthozni Forgotten-ből. Lehet Forgotten Realmsot játszani bármelyik szerepjátékos boltban, vagy akár haverokkal közösen. Sőt, azt is elképzelhetőnek tartom hogy van FR frpg is a neten. Szóval, ha már külön világban vagyunk, akkor szerintem legyen Mindenki ebből a világból származó!


22. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-26 10:18:01
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
Hosszú lesz, remélem van értelme...:P
Köszi ha elolv...:)

muszáj lesz közös nevezőre jutnunk: ez -hogy még jobb legyen az oldal, sztem ez mindenkiben ok!!

Mesélő412: hogy összejöjjön a közös végeredmény, kicsit moderáltabban, oh my God:P (uhh, melyik is?) - mindenkinek nyilvánvalóan más az, ami kiábrándító, az, hogy mi szar olcsó viccnek is, senki nem niggerkedik... hidd el, enélkül a tartalmi része is jobban átjön.
maradjunk a gondolatébresztő érveknél és építő, egymáshoz kapcsolódó hsz-eknél, please!:)

Bővíteni, fejleszteni, továbbgondolni, megalkotni bőven van mit.
Mélységesen egyetértek azzal, hogy kell egy közös világkép, és a mesélői gárdának és az adminnak a modikkal (és persze a játékosokkal) összedolgozva kell ezt (naponta újra...) összehozni, úgy hogy ehhez mindenki hozzáteszi a magáét, és ettől az egészet is magáénak érzi, és nem elvesz a máséból, csak nyeseget, ha az nagyon kilóg a közös irányvonalból !!

Most két ponton érzek ütközést:

az egyik Lloth és a drow papnők jelenléte,

a másik a papság szerepe Artheniorban,
illetve ehhez kapcsolódva, hogy van-e helye vallási fanatikusoknak Lanawinban.

A drow papnős és Llothos kérdést egyszer már megvívtuk, hasonló álláspontról kiindulva, mint Liantéé és Mesélő412-é (én frászt kaptam mikor beesett egy a szépen induló, békésen klasszikus kalandomba kiirthatatlanul).
Ám a legelkötelezettebb játékosok közül jónéhány fanatikus Salvatore- és Lloth-rajongó, és megvívták ezt a harcot. Bekerült a fajleírásba is (egyébként a vit olvasható a Fejlesztés/Sötételf fajleírás topicban). A fajleírás e vita eredményeként született, jelenleg úgy tűnik működő alternatíva. Nem kezdeném újra ezt a vitát...
Mentségükre én két dolgot tudok mondani:
míg más fajoknál (ork, elf, tünde, törpe) nincs annyira egyértelműen asszociálódó és kapcsolódó isten a fantasy-ból (a GYU-pantheont most talán ne bolygassuk), számomra az Artheniorba érkező drow-knak (ha már lehet regizni annak!) más istent „előírni”, felülírva Salvatore-t – no, nekem ez az olcsó viccnek is szar kategória, bocsi, az én fogalmazásomban egyszerűen: vicces lenne...
a másik, hogy sztem az sem elhanyagolandó szempont, amikor úgy érzed, térben/időben egyszercsak belebújhatsz egy addig csak a papír síkján létező imádott kariba, és megszemélyesítheted... ne vegyük már el ezt az önfeledt, vérben úszó örömöt...:P
Szóval ÉN nem kezdem újra ezt a vitát, a fajleírás részemről jól megoldja a dolgot.



21. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-26 09:06:24
 ÚJ
>Darnol Luminas avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 212
OOC üzenetek: 148
Ez jónak tűnik és elég egyedi is


1-20 , 21-40 , 41-60 , 61-80 , 81-100 , 101-120 , 115-134