A véleményre nem reflektálok, az mindenkinek a sajátja, nekem is sokszor megvan, sajnos vagy nem sajnos de most már így van, lopható a kassza.
1/ Én special ezzel teljesen egyetértek, nagy szívás lenne ha azért oszlik fel egy klán mert valaki 23.58-kor sikeresen lenullázta a kasszát, legyen ez bármennyire is nehezen kivitelezhető. Rögtön támogatnám is ezt a biztonsági rendszert kettő darab javaslattal. Egy lehetőség, hogy az adott helyszín férőhelyéből fakadó fenntartási költségének a háromszorosa (vagy ahányszorosát Emp jónak gondolja) mindenképpen maradjon a helyszínhez tartozó kasszában, csak addig lehessen lerabolni a kincstárat. Tehát ha egy klánhelyszín fenntartási költsége 30 arany/nap, akkor azt a kasszát 90 aranyig lehet rabolni, annál lejjebb nem. Másik lehetőség, hogy a helyszínkassza mehessen mínuszba a fenntartási költség miatt. Nyilván pénzt nem lehetne úgy kivenni hogy mínuszba kerüljön a kassza, de a fenntartási költség mínuszba tudná húzni. És akkor nem 0 aranynál oszlik fel a klán, hanem mondjuk a klán férőhelyéből adódó fenntartás háromszorosánál, mínuszban. Tehát ha egy klánnak napi 50 arany a férőhelyből fakadó fenntartási költsége, akkor -150 arany elérésénél oszlik fel automatikusan a fenntartás nemfizetése miatt. Ez persze csak két ötlet így hirtelen, mást is ki lehet okoskodni, de én mindenképpen támogatnám hogy valamilyen védőháló legyen. Majd Emp megmondja mit gondol erről...
2/ Neked szól a rendőrség ha az utcán ellopják a tárcád? Nem, amíg nem veszed észre, addig a tolvaj nyugodt lélekkel menekülhet :) Bár konkrétan a rendszer kódolással nem vagyok tisztában úgyhogy ide is kérnék egy megerősítést Emp-től, de nem gondolnám hogy bárki is értesül róla.
3/ Ez engem is érdekelne... Ha egy klánvezér kifizet 8000 aranyat, akkor az ő kincstárkódjuk permanensen 10 jegyű lesz? Vagy minden sikeres lopás után visszaesik 2-re? Vagy csak egyszeri lehetőség és a maximum számjegy 3? Ha igen, akkor ez permanens, vagy visszaesik 2-re sikeres lopás után? Személyes véleményemmel a permanensen max 3-at támogatnám, így is elég nehéz a lopás ráadásul rettentően könnyű OOC rájönni hogy ki volt a tolvaj. Viszont ha már kifizetik egyszer a +1000-et a plusz számjegyre, ne kelljen már még egyszer, pláne úgy hogy most rabolták ki őket :D
4/ Gondolom azért nem a klánvezér találja ki, hogy ne lehessen visszaélni vele. Játékon kívüli kommunikációval elmondod valami barátodnak hogy mi a kincstár kódja, menjen lopni... Így gyakorlatilag kincstárnoki rang nélkül mindenkit kincstárnokká lehetne tenni, hiszen kivétel helyett csak simán kilopnák, IC sehol nem jelenik meg hiszen sikeres a tolvajlás, és ennyi... Persze alapjáraton senki sem feltételezné egy klánvezérről hogy a klánjának rosszat akar, de biztos ami biztos... Úgysem számít igazából semmit hogy a klánvezér mondja-e meg vagy véletlenszerűen generálódik, kitalálni ugyanolyan nehéz ha valaki nem tudja. Gondolom azért nem tartalmaz betűket, mert... minek? Alapesetben két számjegy, ha a tolvaj tudja hogy az első 4-es, a másodikat még akkor is ki kell találnia. 10% esélye van beletrafálni, és ez elég rossz esély... Ha nem sikerül neki, akkor mindenki látja hogy lopni próbált, a klán levadássza és megöli... Szóval ez nagyon nagy rizikó még így is... Ha nem csak számok hanem betűk is lehetnének, akkor nem 10% esély lenne hanem sokkal kevesebb. Ha meg valaki tudja az egész kódot mert mindkét számjegyet kifigyelte, akkor tök mindegy hogy betűk vagy számok, úgyis tudja.
Kis odafigyeléssel amúgy is lophatatlanná tudjátok tenni a kasszát, szóval szerintem nem kell ennyire megijedni ettől. A tolvajnak írnia kell egy HSZ-t hogy ott legyen a karaktere. Alapból, gondolom nem sok vendég lófrál nálatok... Aztán írnia kell még egy HSZ-t, amiben kifigyelné a kasszát. Ha a két hozzászólása között a klánból senki nem rakott be, vagy nem vett ki aranyat a klánkincstárból, akkor automatikusan sikertelen a próbálkozása. Tehát csak annyit kell tenni, hogy amíg idegenek lófrálnak a klánhelyszínen, nem raktok ki-be a kasszába, és máris lehetetlen kifigyelni.