Kicsit kiegészíteném, rendszerezném Khad válaszát, hátha így kevesebb kérdés marad megválaszolatlan:
1.: Lehet. A fa talán kicsit gyakoribb ilyen téren, hiszen könnyebb anyag, könnyebb mozgatni egy ilyen módon pótolt végtagot. Ugyanakkor egy kampókéz kapitány megjelenése sem kizárt.
Az ilyen protézisek mondjuk nem túl fejlettek, túl sokra nem megy vele az ember, de azért valamicskét érhet. A világ ugyanakkor kicsit jobban támaszkodhat a mágiára, létezik varázslat, ami visszanöveszti a végtagokat ( Fény ajándéka) szóval, ha valaki megteheti/van kedve, akkor papot bérel ilyen helyzetre, nem gnóm mesterembert.
2.: Igen, oda kell írnod, esetleg előtörténetben részletezheted az okát is, de legyen benne a külső leírásban, hogy hol sérült.
Onnantól pedig észszerűen kezeljük a helyzetet, de rendszerszintű levonást alapvetően nem von maga után, ugyanakkor ha reálisnak tartod, lefelé bármikor húzhatom a karaktered értékeit.
Viszont, így a karakter nem, vagy nehezebben fog tudni olyan cselekvéseket végezni, amihez két kéz kell. Ilyen példálul egy csónakban evezés a hagyományos technikával, nagy, két kézzel cipelendő tárgyak rakosgatása, sérült kéz oldaláról érkező támadások tökéletes lekezelése és még sok másik. Ilyen esetekben az értékeitől függetlenül bénább lesz.
3.: A 2. pontban leírtak vonatkoznak erre az esetre is. A játékban elhagyott végtagokat gyakran jelöljük a "játékban történt" résznél is a karakterlapon, de ilyenkor is elegendő, ha bekerül a külső leírásba, majd onnantól eggyel kevesebb karú karakterként kezeled.
(+1: Helyesírásra a helyesírás.hu tökéletes. Nekem sem makulátlan minden írásom, de nem szégyen az, az élet egyik célja a fejlődés, nem? :D)