Teljesen érthető ha kicsit zavaró a helyzet, igyekszem a lehető legáltalánosabban összefoglalni:
Számottevő előny, ha:
-Játékban aranyat kapsz érte
-Sebzéstől véd meg, vagy sebzést okoz helyetted
-Olyan információ, mely nem általánosan elérhető
Alapvetően az ETből hozható dolgok díszlet jellegűek, inkább színesítenek, mint hasznosak, a hasznos dolgokat aranyból kellene IC beszerezni.
Vegyük végig a te kérdéseidet:
-Például ha egy cipészt regelek akkor az ő munkaeszközei jelentős előnyhöz juttatnak engem?
~Ha a karaktered munkából származó bevételét magyarázod vele, akkor nem jelentenek nagy előnyt, sőt, akár magának mókolhat is vele, de ha cipőket akar árulni, akkor egy "felszerelés újítás" a játék elején nem árt.
-Vagy egy pásztor kis kése amit csak faragáshoz használ?
~Szintúgy, csak kenyeret kenni meg zabot hegyezni használható, de harcra nem.
-A vadászkutya vagy sólyom amikkel ha kell a betevő falatot levadászom?
~Ha olyan helyen használod, ahol nem számít a vadászat ténye, pl csak vacsorára kell egy fácán, akkor használható. Egyéb esetben amúgy sem irányíthatnál NJK-t, így olyankor mesélőre van szükséged, ET-s, IC nem képzett állatok esetén viszont esélyes, hogy nem igazán fog menni az a komolyabb vadászat.
-Vadásznál a csapda amivel nyulat fog?
~Ez igazából itt konkrét "fegyvernek" (sebző eszköznek) van használva, nálam ez a vadászkutyás határ túloldalán van már, itt tessék elbattyogni a boltba és venni egy csapdát.
-Alkimistánál műhely ahol ic összeöntögeti a varázsitalokat.
~Ez itt különleges eset. A kevergetés módja igazából egy egyedi színesítőelem, az előnyökért fizetsz a vásárlásnál, így csak 2 italt összeönteni bármikor lehet, de pl alternatív puskaporgyárnak ezt a műhelyt nem használhatod.
-Egy hátasállat jelentős előnyhöz juttat?
~Egyelőre nem, az ET-s lovak örök problémát jelentenek, rendszerátdolgozáskor lesz rájuk megoldás, csak ahhoz a regisztrációs feltételeket is át kéne szabni. Egy ilyen indulási bolttal, vagy hasonlóval.
-Vagy egy druida lopásra idomított patkánya vagy mókusa? Pásztorkutya?
~Druida esetén a druida leírásában van egy ilyen rész: "Az általa mozgatott, IC játék folyamán idomított állatok" tehát ET-s állat itt nem játszik.
-Az otthon ami lehet, van valamilyen korlátok közé szorítva? Járhat hozzá földterület? Lehet egy nemesi kúria?
~Járhat, és lehet, ismét egészen addig, amíg nem akarod a rajta nőtt kendert learatni és nagy mennyiségben eladni.
-Az ismeretségek bár eddig nem voltak használva, de ha szeretnénk szintén ide tartoznak? Kereskedőcsaládból származó mondhatja, hogy az apja révén ismer valakit aki például ért a gwuffokhoz vagy tud szerezni wegtoreni fűszereket...? A bűnöző ismerhet alvilági alakokat akiket ha úgy alakul ic felkereshet?
~Itt lehet ilyenről szó egy kicsit finomabb formátumban. Egyrészt nem biztos, hogy játékosként pontosan úgy illik a világ nagyobb rendjébe a karaktered ET-s ismeretsége, ahogyan azt te képzelted, de mesélőt meg lehet kérni, hogy vegye figyelembe az ET-t (sőt, én mint admin kérem is őket), ezek alapján pedig egy kalandcsírának jók lehetnek. A karakteredet a gwufftartásról kiokító NJK-ról is lehet szó, de ezek is inkább színesítő, játékon belül és nem rendszerszinten megjelenő elemek, mint adott helyzetben bónuszt adó valamik lehetnek.
-Például ha valaki szeretne egy njk-t magának. Például egy szülőt vagy takarítónőt vagy valamit azt lehetne?
~A szabályzat NJK mozgatós szabályai (melyeket halványan érintettem már fentebb is).
-Eddig ha jól tudom úgy volt, hogy lehetett csak harmadik félnek nem okozhattak kárt és nem védhették meg a karit. Ez működik jelenleg is?
Előző az állatoknál is működik? Mert nekem mindig fura volt, hogy ha íjjal rád lőnek nem bújhatsz a lovad mögé, fedezékbe, de mivel ló így elvágtathatsz vele.
~Ez sajnos így fura. Alapvetően azért van, hogy ne legyen minden karakter egy krumplis zsákban partra mosva, hanem indíthasson mindenki a saját ízlésének megfelelőt, de mégse legyen probléma abból, hogy 1 évnyi játékkal se tudsz annyit felhalmozni, mint egy nemesi kúria mindenestül. De igen, ez igaz, nem védhetnek meg ezek az ET-ből hozott élőlények.