OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Segítség >>
Pontok és értékek
Mostani oldal: 1 (1. - 20. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-07-09 00:04:18
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Még jó, hogy nincs fix. pont, mert mindegyik az átlagoshoz van viszonyítva. Ha a világban adott pillanatban az átlagos az, hogy egy hajszálat tud felemelni valaki, akkor a legendás kb. kettőt tud. Ha az átlagos fel tud emelni egy szekeret, akkor a legendás két szekeret fog tudni felemelni. Ennyire egyszerű.

Az, hogy mennyi az átlagos, pillanatnyi információ, holnap már lehet, hogy más lesz (bár kétlem, hogy ilyen gyorsan változna). Nem lehetséges fix. valós ponthoz belőni, mert egymáshoz való viszonyítási alap. Ahogy gyorsaságnál sincs fix. pont, hogy pontosan milyen gyorsan is fut, és karizmánál, hogy mennyire elragadó, intelligenciánál se IQ-t ad az érték, és ügyességnél sem mérhető a dolog. Ugyanis ezek az értékek arra valóak, hogy a karakterek legyenek összemérve, és nem arra, hogy a világhoz legyen mérve egy karakter.

Másrészről a súlyemelés sokszor technika kérdése (akár nagyobb mértékben), nem tiszta erőé, úgyhogy már csak ezért is butaság fix. pontozni ez alapján.

Ha szerinted használhatatlan a zseniális leírásom, akkor sajnos nem értetted meg, mire vannak és mire vonatkoznak az értékek. Ráadásul úgy gondolod, hogy minden létező tulajdonságot fel lehet osztani hét viszonylag egyenletes részre, ami szintén már koncepcionálisan hibás gondolat.


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-07-08 23:16:58
 ÚJ
>Kőszirt Dwartak [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 130
OOC üzenetek: 8
Megjegyzem ez alapján totál nem lehet tudni hogy most akkor ki mennyire erős is. Remek ez a link, meg a leírás, de teljesen használhatatlan mert nincsenek benne fix pontok.

idézett szöveg:

" Hozzávetőlegesen ha az átlagost nézzük 100%-os teljesítménynek, az alábbiakat jelentik a szöveges értékelések: nagyon rossz ~60% és alatta (min. 50%); rossz ~80%; átlagos ~100%; jó ~120%; nagyon jó ~140%; kitűnő ~160%; legendás ~180% és fölötte (max. 200%). Fontosnak tartjuk itt megemlíteni, hogy egy frissen regisztrált karakter tipikusan kicsit átlagosnál gyengébb, de rövid játék után átlagosnak tekinthető, ill. regisztrációnál 3. vagy magasabb szintet választva kb. átlagos. A legendás érték nagyon kevés karakternek adatik meg, egy régebbi játékos is általában a fejlesztett értékekekben "csak" nagyon jó vagy kitűnő. Érdemes már regisztrációnál is a kívánt értékekre rakni, és nem átlagosan szétosztani a pontokat, de 1 vagy 2 pontot viszont mindenhova érdemes rakni."

Na már most problémák:

1. Nincs viszonyítási pont. Valami viszonyítási pont kell. Ezért vettem példának az emberi fizikumot, méghozzá egy roppant erős emberi fizikumot, ami véleményem szerint lehetne a kitűnő.

2. Minden fajta adat megadása nélkül képtelenség belőni egy karakter erejét. A legendás a te zseniális leírásod fényében lehet olyan hogy fel tud emelni egy szekeret meg olyan is hogy fel tud emelni egy hajszálat, ugyanis egy darab fix pont nincs a leírásodban. Sehol nem pontosítod hogy mi mennyi. Az egész leírás határozatlan dolgok egymáshoz hasonlítása. Ez alapján mégis hogyan lehetne belőni az erők felhasználhatósági értékeit?



18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-07-08 22:29:10
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
//A kérdést áthelyeztem, mert nem a fajok sajátosságaira vonatkozik.//

Itt több helyen is félreértés adódik. Amiről Te beszélsz, az a valóság, ez pedig egy játék egy fantázia világban. Ahogy a képességek, értékek súgóban írva van, a valósághoz ne hasonlítsd, a szöveges értékelések világon belül érvényesek, nem lehet a valóságból áthozni valakit, és megnézni, ő itt milyen, mert nincs igazán értelme. És nincs is fixen meghatározva, hogy ki mennyit tud emelni vagy nem emelni.

A [LINK] oldalon bővebb leírást találsz arról, hogy egy-egy szöveges értékelés mit jelent a karaktereknél.


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-07-08 20:50:59
 ÚJ
>Kőszirt Dwartak [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 130
OOC üzenetek: 8
Óriások ereje, és egyben a legendás erő kategória. Kérdés számszerűen mégis mennyire erős az aki legendás erővel bír?

Példának egy híresebb strong man-t választottam. név szerint: Hafthór Júlíus Björnsson ( a legtöbben a Trónok harcából ismerhetik mint a Hegy, avagy Gregor Clegane ) - az úr 205 cm magas és 179 kilóval volt bejegyezve a 2014-es erő ember világbajnokságon.

Pár adat róla, ami alapján szerintem jól be tudjuk majd lőni a szöveges erő értéket számszerűre:

Squat – 350 kg (770 lbs) raw[15]
Bench press – 230 kg (510 lbs) raw
Tire deadlift – 450 kg (994 lbs) raw with wrist straps[15]
Deadlift – 420 kg (925.9 lbs) 4.625 cronans raw with wrist straps[16]
Loglift – 192.5 kg (424 lbs)
Log carry- [5 steps] 650kg (1433lbs)[17]

Kérdés az erejét a játék rendszerének szöveges értékelése alapján jónak, nagyon jónak, kiválónak, vagy legendásnak értékeljük?






16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-07-06 14:43:50
 ÚJ
>Ronan Shariin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 103
OOC üzenetek: 36
Az elméletre voltam kíváncsi, a példa végül is mellékes :)
Rendben, köszönöm szépen a válaszokat, nincs több kérdésem :)


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-07-06 14:28:53
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
A konkrét példára nem tudok válaszolni, mert sok mindentől függ. Ellenben igen, a karakter képességei függenek a kaszttól is, és a tulajdonságoktól is, míg a tulajdonságok függenek a fajtól. Ha az ügyességet felviszed rossz-ról kiválóra pl., akkor jó eséllyel minden olyan képességed is jobb lesz, amik az ügyességre alapoznak (akár pontnövekedés nélkül).


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-07-06 13:26:20
 ÚJ
>Ronan Shariin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 103
OOC üzenetek: 36
Remélem itt jó helye lesz :)

Szóba jött az hogy milyen pontok (40, 120, stb) után milyen érték (jó, nagyon jó, stb) jár, és eljutottunk ide:

"...baromi sok mindentől függ..."
"...még nem direktben a fajtól is, hisz az a tulajdonságot befolyásolja, ami szintén befolyásolja a képességeket stb.)"

Szóval például van olyan hogy "rossz" ügyességgel a 200-as célzásom "nagyon jó" viszont ha felviszem az ügyességem "kiváló"-ra akkor a célzásom is feljebb léphet esetleg "kiváló"-ra, mert függ az ügyességtől?

A hozzászólás írója (Ronan Shariin) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.07.06 13:49:16


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-27 15:53:16
 ÚJ
>Dranndreshiann Morla DeLhor avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 237
OOC üzenetek: 23
Aha!! Köszönöm.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-27 14:39:16
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ajánlatos olvasmány a nehézvértek leírása, ahol ki van fejtve, hogy miért nagyon rosszak most ezen értékeid. Idézek:

"A nehézvértek általában olyan védelmi eszközök, melyekben a mozgás jelentősen korlátozódik. Ezért a "Nagyon rossz" és "Rossz" erejű karaktereket megmozdulni sem igen tudnak egy ilyenben (gyorsaság és ügyesség is "nagyon rossz" lesz), "Átlagos" erővel pedig már egyszerű sétálás közben is hamar elfárad a karakter (gyorsaság és ügyesség egy kategóriával csökken). Harcra csak akkor lehet használni, ha a karakter ereje minimum "Jó". Kivéve lovag kaszt esetén, ott nincs módosító."

Forrás: [LINK]


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-27 09:20:15
 ÚJ
>Dranndreshiann Morla DeLhor avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 237
OOC üzenetek: 23
Én sem értem.


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-26 18:30:07
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 65
OOC üzenetek: 72
Fajfüggő. Az ork már 20 ponttól "jó" erőben van, míg egy elfnek tápoznia kell a karaktert egy kicsit, hogy jó erőben legyen. Viszont te elf vagy, és ahogy látom vagy gyorsaságra vagy ügyességre pontozol, amik az elfek erősségei, szóval nem értem, hogy hogy lett ez nagyon rossz. :D


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-26 18:27:36
 ÚJ
>Dranndreshiann Morla DeLhor avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 237
OOC üzenetek: 23
Az normális, hogy a legmagasabb értékű tulajdonság a karakterlapomon "nagyon rossz", a nála kisebb számértékű tulajdonság pedig átlagos?


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-14 16:51:02
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
Szerintem csak akkor van jelentősebb szerepe, hogyha már nagyon nagy az eltérés az értékeitek között. Ha közel azonos, akkor nem kell vele foglalkozni.
Más részről, az, hogyha egy értéked nagyon magas, az még nem azt jelenti, hogy jól is tudod használni. Lehetek nagyon erős, ha béna vagyok, tehát ha az ütéseim 99%-a nem talál célba, semmire sem megyek azzal, hogy erős vagyok. Ebből a szempontból user függő a játék.
Ne szálljon el veletek nagyon a ló (egyenlőre még nincsenek nagyon erős karakterek), és szerintem nyugodtan kijátszhatjátok.

A hozzászólás írója (Xierrius) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.08.14 16:52:09


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-08-14 14:47:37
 ÚJ
>Csalántüske Liante avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 214
OOC üzenetek: 126
Azt hiszem inkább ide tartozik, mint az első hozzászólásokba (ott került említésre a JKJK harc). Tehát: a karakterértékeknek van ilyenkor bármi szerepe? vagy playerfüggő? :) Esetleg akad egy központi, hivatalosan is követendő irányelv?


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-07-21 13:00:55
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Miért lenne macerásabb?? Attól, mert több játékos van, ha az egyik próbálja lopni a másikat, még a másik ugyan úgy el tudja dönteni, hogy sikerült-e vagy sem. Ha 2, ha 100.000 játékos van, ugyan úgy működik. :)

Amúgy pedig tegnap beszélgettünk chat-en páran, és végül is mégis lesz ilyesfajta modul.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-07-21 08:35:29
 ÚJ
>Csalántüske Liante avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 214
OOC üzenetek: 126
Szvsz kicsit macerás lesz mondjuk 3000 játékosnál. :P

Nem egyszerűbb írni neki valami köntöst? :)


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-07-20 22:15:37
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ilyen nem létezik, hisz a játék nem arra megy, hogy másokat kizsákmányoljunk. Ám, ic meg lehet oldani a pénz és bájital lopást. Leírod, hogy megpróbálod meglopni (ez persze, leegyszerűsítve), majd ha a karakter tulaja úgy dönt, hogy sikeres voltál (nem vette észre), akkor átadja kívánt dolgokat (pénz, bájital).

Nem terveztem ilyen modult, de persze, meggyőzhető vagyok. Lehet túl nagy naivitás, hogy a játékosok meg tudják oldani maguk között?? Szerintem meg tudják, ahogy a harcot is. :)

Meg persze, tárgyak átadására is van lehetőség az én közrejátszásommal (átírom kézzel adatbázisban).

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.07.20 22:19:25


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-07-20 22:00:13
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
Emphus, az lenne a kérdésem, hogy a magas tolvajlási érték elérhet egy olyan szintet, amikor mondjuk a karakterlapon szereplő tárgyakat sikerrel el tudja lopni egy tolvaj kari a másiktól? Szóval létezhet ilyen "tolvaj" modul, mint képesség, hasonlóan mint az arany vagy bájitalátadás?


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-07-15 22:00:22
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Tudom, hogy nagyon tömör a szabályrendszer, ezért nehezen érthető, és könnyen átcsúszol apróságok felett, de érdemes nagyon alaposan áttanulmányozni.

Idézet a szabálykönyvből:
"5.) A hozzászólásban minden megengedett, ami a karakterlapunk által lehetővé van téve, és nem ütközik egy mesélő szavába. Egy-egy tulajdonság és képesség maximuma 200. Ehhez mérten nézzük a karakterünk adatait. A karakternél továbbá csak a karakterlapon szereplő felszerelések vannak, csak azok használhatóak."

Tehát a kezdő karakter érték egy nagyon gyenge kategória. Igazából, kezdésnél nagyon gyengék a játékosok. Ez azért van, mert egy hosszú fejlődési folyamatot takar így a rendszer, ami akár még 30. szintű karakterrel is jó.

De igazából még nem nagyon számít sehol. Ic nem nagyon használja senki, viszont a rendszerbe rengeteg tulajdonság és képesség be van építve, amikor számol sikerességet, vagy egyebeket.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-07-15 21:54:30
 ÚJ
>Csalántüske Liante avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 214
OOC üzenetek: 126
Felmerült bennem kérdésként, hogy a képzettségek és tulajdonságok pontértéke nagyjából milyen szintet jelképez?

Tehát: ha a 10-es alapszint a tehetségtelen kezdőt jelöli, akkor mi a maximuma a képzettségnek? Illetve: mekkora értékkel rendelkezik egy kezdő, egy tanonc, egy haladó tanítvány, egy mester és egy nagymester?

Továbbá: a 10es tulajdonság az emberi átlaghoz képest mit takar? Gyenge, átlagos, vagy éppen átlagon felüli?

Nem találtam rá egyértelmű utalást, csak a folyamatos fejlődésre. Nincsen felső korlátja egy karakter fejlődésének, vagy csak én vagyok/voltam figyelmetlen?


1-20 , 21-40 , 41-60