// Az én nevem Nawanthirishardipandra //
*Kormi nagyon virgonc, és szörnyen élvezi, hogy végre van játszópajtása. Ahogy a kölyök állatok legtöbbje, szinte végtelen energiával veti bele magát a hancúrozásba, ami felett semmiféle kontrollt nem gyakorol. Nagy praclijának rókaszerű karmai itt-ott piros csíkokat hagynak a szerzetes kezén, de vért nem serkentenek. Rág, mint a fogváltás korszakában lévő növendékek általában. Mivel hogy a mandulaszemű a saját testrészeit ennek annyira nem szívesen teszi ki, bármi más is megteszi. Például a szarvas függő a nyakában. A zsinegre kötött gyógyfüves zacskó után való rohangálásban se ismer határokat a kis kajla. Csak a zsákmányra koncentrál, így van, hogy nekirohan dolgoknak, vagy egy-egy ugrásból nyekkenve fog talajt, mert leginkább csak az elrugaszkodásig gondolja ki a dolgot. Mikor aztán elkapja a szütyőt, úgy rátekeredik, olyan makacsul fogja, hogy képtelenség lefejteni róla, vagy kirántani a szorításából. Keményen, teljes átéléssel, hunyorgó koncentrációval rágja a zacskó szájára kötött szoros csomót. Ezzel a nagy munkával lenyugodni látszik és az eddig a játék hevében figyelmen kívül hagyott kimerültség kezdi elragadni a fekete jószágot.
A füzet ezúttal nem produkál újabb sorokat a kimondott kérdésekre, de a szerzetes mégsem érezheti úgy, hogy a semmibe gurulnak a kimondott kérdései. Az a különös, megfoghatatlan, laza, de határozottan ott derengő kapcsolat a válaszokhoz bizsergető izgalomban tartja az érzékeit. Most viszont inkább a tükör az, ami köré összpontosul. Annyira akarja a válaszokat, hogy szinte szuggerálja a tükörképet velük. Már fel sem tűnik a törött mivolta, a felszíne tökéletes képet ad vissza. Az óriásnevelt szép mandulaszemei tágra nyílva bámulnak bele. Válaszokra éhesen, feketén, mélyen... ~mint egy feneketlen tó... ~ A képzettársítás elkerülhetetlenül cikázik át rajta. Pedig azelőtt történik, hogy az a furcsán természetes változás végbemenne a tükörképen, amit korábban tapasztalt. A saját arcát látta. A saját szemét. Ezt hazugság volna tagadni, de mégis nagyon szeretné.*
*Ukrom nem tudja levetkőzni az aggodalmát a macskával kapcsolatban. Nem csoda, hiszen akaratlanul is vissza-visszatér a szörnyű látvány emléke, ahogy a lépcsőn megtalálta. Viszont tény, ami tény, most már összehasonlíthatatlanul jobban fest. A rosszul összeforrt csontok a mancsokban elég látványos deformitás okoztak, furcsán nagy praclikat eredményezve, de úgy tűnik, egy kis esetlenségen kívül más gondot nem okoznak az állatkának. A megmaradt fogacskákat is nyűvi rendesen, mintha mi se történt volna. Mindez valószínűsíthetően a zöld bájital kivételesen erős gyógyító hatásának tudható be.
A szerzetes persze nem igazán érti az egészet, mert nem látta, amit ő. Így nem csoda, ha úgy játszik a feketeséggel, ahogy. Őszintén szólva nem jó nézni, de még Ukrom is nehezen tudná eldönteni, hogy csak ő reagálja túl a látottak fényében vagy valóban túl durva a játék. Az érzet mindig inkább az utóbbi felé lejt, de mégis kellemetlennek érezné szólni miatta. Az állatka állkapcsa többször is kiakadni látszik, amikor a mandulaszemű kezét harapva túlságosan a szájába nyomakszik a jókora kézél. De mire szólna, már általában tovább is lendülnek a dolgon és a dögönyözés ugyanolyan virgoncan folyik tovább.
A zsinegre kötött szütyő kergetése közben is van, hogy egy rossz mozdulatnál határozottan kiugrani látszik a válla vagy durván koppan-nyekken egy túl nagy elánnal felvállalt akciónál. De ha érez is fájdalmat, a játék heve hihetetlen erővel gyűri maga alá. Nincs a dologban szándékosság, inkább csak valami háttérben dolgozó tudattalan. Az egész annyira kölcsönös a szerzetes meg a fekete állatka között, annyira dinamikus és annyira egészségtelen, hogy nézni is kellemetlen. Mindemellett viszont az abuzív tényező nyomasztóan tetten érhetetlen tényekben amellett, hogy ordítóan egyértelmű.
Megkönnyebbülést jelent, mikor a "mókázás" végre kifullad, és az a késztetés tör előtérbe, hogy jobb ezt a dolgot egyszerűen maguk mögött hagyni, átlépni és valami másra koncentrálni. Mondjuk, amiért idejöttek. Igen-igen! Az az egész... talán csak... ~nem, nem az~ súgja a mentegetés, elébe menve a tudatalatti, de ettől inkább csak még jobban igyekszik eltávolítani magától a látottakat.
A füzet és a kérdések leírása jó elterelésnek ígérkezik. Főleg, hogy most nem előlegezi meg a kimondott dolgok papírra vetését saját lapjain, hiába hajtogatja az oldalakat oda-vissza. Végül mégis megakad annál a portrénál. Rákérdez ugyan, de közben kevés kétsége lehet afelől, hogy barátja keze munkáját dicséri. A többi rajzhoz képest jóval kidolgozottabb, de felismerhetőek benne ugyanazon művész jegyei.*