//Elefántcsonttorony//
*Nella egykedvűen ül a toronyban. Hátát a korlátoknak veti, amik jók, hogy vannak, mert meggátolják, hogy elrévedésében leessen a magasból. Éppen kis könyvébe írogat valamit. Egyik lábát hanyagul lelógatja a mélybe, amit szórakozottan lóbálgat. Írás közben olykor elgondolkozva az irónja végét rágcsálja, vagy éppen a tengert látképén mereng, vagy csak ráérősen a magasan vonuló nap sugaraiban sütkérezik. A félvér nőt nemigen érdekli, hogy mi zajlik a kikötőben és a környékén. Alkotás közben semmiképpen sem. Bár leginkább csak magának írogat, már rég nem osztja meg írásait, elgondolásait senkivel sem. Kislányként többször mondták neki, hogy ne tegye, mert zavarhat másokat. Azóta tudja, amilyen történeteket ő ír, az nem nagyon érdekkel senkit. Nem éppen könnyű olvasmányokat ír, hamar megfekszi a lanawiniak gyomrát, akik inkább a könyvtárakba mennek könnyű, melodráma nélküli olvasmányokért. Valahogy Nella egészen másképpen áll a dolgokhoz, mint a többség. Ezt már egész kislány korában észrevette, de azt hitte, csak rosszul gondolja és majd idővel változni fog, ahogy egyre több tudásra tesz szert és fejlődik. Azonban nem így lett, sőt ahogy teltek az évek a lány egyre kevésbé tudta megértetni magát másokkal, mind szóban, mind írásban. Nella már nagyon régen úgy van vele, hogy nem is akarja magát megértetni, és ő sem akar másokat megérteni. Egy jó ideje nem foglakozik már igazán vele, hogy másokkal mi történik. Nem barátkozik igazán senkivel. Csak a saját dolgával törődik és a közvetlen környezetében lévő személyekkel. Bár nem egy társasági személy, inkább el van magában és írogat. Megtanulta a saját kárán, hogy jobb, ha így tesz, mert egy csomó időt, energiát megspórol magának, amiket mind az írásra fordíthat.
Még mindig lelkesen áll az íráshoz, de már régen nincsen meg irományaiban az díszítői finomság, a részletekkel való gondos játék, ami egykor. Sokszor még a központozásra, vagy a helyesírásra sem figyel. Felesleges flanc, amit szintén nem díjaz senki, pont, mint a nehéz történeteit. Mondjuk, most már koránt se ír ilyen komplikáltan, nem tervez előre. Csak írja, ami az eszébe jut, ahogy az események magával ragadják. Néha magát is meg tudja még így is lepni, mert akarva-akaratlanul is, történetei között olyan messzemenő összefüggések bontakoznak ki, ami egy kicsit valahol megrémíti. Amikor szándékosan, a történések szálait húzogatva írt le ilyeneket, azt nagyon élvezi, de amikor akaratán kívül keletkeznek ilyen párhuzamok, amik csak jóval később állnak össze még előtte is, akkor értetlenül és zavartan tekint a dologra. Annak idején volt két nagy története is, amiket nagy elánnal és kirobbanó kreativitással írt, de aztán lassan elvesztette ihletét és már mind a két történettől elment a kedve, minden ötletét, tervét is sutba dobta már, és úgy véli, soha nem is lesz egyik se befejezve, mert minek és hogyan? Nellának is egyszerűbb, ha csak azt írja, amihez éppen kedve szottyan. Persze a félvér nő, tudja, hogy így van, de koránt se könnyű így is írnia, mert a következetesség, a logika, a kronológia ellent mond ennek, és azt is tudja, hogy egy történet pont ezektől lesz átható és hiteles, amúgy meg nem látja értelmét írni, de lehet pont ezért is értik állandóan félre, és ő se ért meg másokat, mert teljesen máshogy látják a dolgokat.
Nella felpillant sorairól, a hullámzó tengert nézi. Sirályok szárnyalva vijjognak a sós szélbe, ami olykor lágyan játszadozik a nő barna tincseivel, zavaróan csiklandozva magas homlokát, mindig kizökkentve az írásból. Másfelé terelődnek gondolatai.*
~ Tényleg, hol az én kiscicám? Már rég nem láttam. ~
- Cic-cic-cic! Pepita gyere ide!
*Szólítja, hű társát, pár éve az egyik sikátorban mellé szegődött fekete-tarka macskáját.*
A hozzászólás írója (Nella Terkida) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2018.10.29 23:09:24